Ariel Atom 2 Supercharged. 205 is ook weer weg...
- Roy RS
Re: Ariel Atom 2 Supercharged.
1ste sessie tijdens Maarten memorial. Ergens halverwege spint er een Elise, zonde, maar volgens mij geen of weinig schade.
- Roy RS
en nog een met wat minder verkeer en Hans voor me:
-
OnlineHitz
- Auto: KIA
Leuke beelden! 

-
OnlineHitz
- Auto: KIA
Alweer een tijdje geen updates. Hoe is het met de Atom?
- Roy RS
Het gaat uitzonderlijk goed met de Atom, ik heb hem deze winter vrij extreem geserviced, maar ik ben een beetje gestopt met meer van hetzelfde posten. Ik heb de uitlaat opnieuw gepolijst, maar nu machinaal, zodat het niet meer opnieuw hoeft, mits bijgehouden. Verder allerhande zaken als multiriem, olie/filter, remblokken, banden, 2de benzinefilter, en een reeks aan klein werk.
Ik heb hem echter nu ongeveer 2 jaar en dat is ruim een verdubbeling van mijn vorige record...dus maar eens te koop gezet en kijken of er een liefhebber zit te popelen ergens. Als dit binnen 2-3 maanden niet lukt, dan houd ik hem alsnog, ik zit vreselijk in dubio...enerzijds is er voor mij niets wat zo mooi zal rijden als dit, anderzijds heb ik wel een slechte rug en nek en heb ik veel last als ik langer rijd...en een voorruit is ook wel ooit leuk.
Ik was ook in het geheel niet voornemens om te verkopen, maar er was een Duitser die me mailde en maar bleef aandringen, toen puntje bij paaltje kwam en ik toehapte was het zo geregeld, maar hij is een beetje een zacht ei en hij durft na veel navraag de import niet aan, hij is bang dat het lastig wordt met importeren...vreemd want er rijden er nergens zo veel als in Duitsland...
Maar ja, toen had ik natuurlijk al verder geneusd en daarom staat hij toch even te koop...ik heb hem al 2x van internet gehaald en besloten het niet te doen...maar toch weer erop gezet. Twijfel slaat elke keer toe als ik instap en wegrijd...
Ik heb overigens een liefhebber, maar die heeft een Lotus Elise uit 2002 met 39800km, dus als iemand voor weinig een Lotus zoekt, dan is nu de kans, ori LHD op franse platen met alle benodigde papieren erbij voor import hier, erg net ding wel, maar natuurlijk niet vooruit te branden (of als iemand een Atom zoekt natuurlijk, maar die is niet voor weinig
)
Ik heb hem echter nu ongeveer 2 jaar en dat is ruim een verdubbeling van mijn vorige record...dus maar eens te koop gezet en kijken of er een liefhebber zit te popelen ergens. Als dit binnen 2-3 maanden niet lukt, dan houd ik hem alsnog, ik zit vreselijk in dubio...enerzijds is er voor mij niets wat zo mooi zal rijden als dit, anderzijds heb ik wel een slechte rug en nek en heb ik veel last als ik langer rijd...en een voorruit is ook wel ooit leuk.
Ik was ook in het geheel niet voornemens om te verkopen, maar er was een Duitser die me mailde en maar bleef aandringen, toen puntje bij paaltje kwam en ik toehapte was het zo geregeld, maar hij is een beetje een zacht ei en hij durft na veel navraag de import niet aan, hij is bang dat het lastig wordt met importeren...vreemd want er rijden er nergens zo veel als in Duitsland...
Maar ja, toen had ik natuurlijk al verder geneusd en daarom staat hij toch even te koop...ik heb hem al 2x van internet gehaald en besloten het niet te doen...maar toch weer erop gezet. Twijfel slaat elke keer toe als ik instap en wegrijd...
Ik heb overigens een liefhebber, maar die heeft een Lotus Elise uit 2002 met 39800km, dus als iemand voor weinig een Lotus zoekt, dan is nu de kans, ori LHD op franse platen met alle benodigde papieren erbij voor import hier, erg net ding wel, maar natuurlijk niet vooruit te branden (of als iemand een Atom zoekt natuurlijk, maar die is niet voor weinig

-
Wellicht een goede stoel en voorruit aanschaffen? 
Succes met de verkoop als je zeker weet dat je er vanaf wilt geraken. De vraag is dan alleen wat er als opvolger puurder kan rijden als wat je nu al hebt.

Succes met de verkoop als je zeker weet dat je er vanaf wilt geraken. De vraag is dan alleen wat er als opvolger puurder kan rijden als wat je nu al hebt.
- Roy RS
Er is niks binnen het budget wat zo zal rijden, maar soms is wat minder ook wat meer...als je dit hebt verlang je op den duur naar een auto met een stoel, dak en raam, zodat je makkelijker een weekendje ring kunt doen, minder weersafhankelijk bent en je vrouwtje met goed fatsoen mee kunt nemen, maar als je dat dan eenmaal hebt, dan mis je het pure weggedrag en de vrije beleving...Zoals gezegd, rijden en beleving zoals dit heb ik nog nooit iets bereden wat maar in de buurt komt...maar tjaallen schreef:Wellicht een goede stoel en voorruit aanschaffen?
Ik mis mijn Viper nog altijd en denk aan een nieuwer type Viper, Corvette Z06 van de C6 serie en een GT3 996 lijken me allen leuke auto's...maar ik denk ook aan een M3 tracktool en een jaarkaart voor de ring of wat trackdays...keuzes he, maar dat is nog niet zo ver, over het algemeen gaan deze auto's niet van dag 1 op 2 naar de volgende.
-
Ik persoonlijk zou dan eerder denken aan een trailer, maar als je net zo ver als ik van de Ring woont zal dat ook vast geen succes gaan worden.
- Paskal
- Auto: meerdere
Oei, als mede stadsgenoot moet ik dan nog snel een ritje bietsen Roy voordat hij weg is 
@allen: de Ring is voor ons met de trailer erachter 2 uurtjes. Zonder trailer kan het in 1,5u
. Met alleen een trailer ben je er natuurlijk ook niet. Trekkende auto, E-rijbewijs en ruimte om die ambu fatsoenlijk weg te zetten zijn ook wel handig.

@allen: de Ring is voor ons met de trailer erachter 2 uurtjes. Zonder trailer kan het in 1,5u

- Roy RS
En ik haal geen driving fun uit t rijden van n tractor, weekend ring gaat mij niet om t op de baan rijden, maar om t er naartoe rijden en daar in de omgeving, ik ga met mijn auto's eigenlijk nooit de ring op...
Trailer is iig not an option
Trailer is iig not an option
- glnk
Dit is wel wat voor je: http://www.radicalsportscars.com/uk/rxc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Power: 380bhp @ 6750rpm
Torque: 320lb ft @ 4250rpm
Weight: 900kg
PWR: 422bhp/ton
0-62mph: 2.8 sec
Top speed: 175mph
Oops!: Prices starting at $160K - $200K + frt / duty
Power: 380bhp @ 6750rpm
Torque: 320lb ft @ 4250rpm
Weight: 900kg
PWR: 422bhp/ton
0-62mph: 2.8 sec
Top speed: 175mph
Oops!: Prices starting at $160K - $200K + frt / duty
- Roy RS
Met lichte dubbele gevoelens heb ik vandaag de Atom definitief uitgezwaaid richting Zweden...altijd apart om een vreemde weg te zien rijden in je auto waar je superveel werk in hebt gestoken.
Deze gast kwam met het vliegtuig en rijdt nu terug...hij belde na 3 uur dat het toch wel vermoeiend was
Nou ja, het was leuk en nu op naar de volgende, al weet ik nog niet wat het wordt.
Deze gast kwam met het vliegtuig en rijdt nu terug...hij belde na 3 uur dat het toch wel vermoeiend was

Nou ja, het was leuk en nu op naar de volgende, al weet ik nog niet wat het wordt.
-
Re: Ariel Atom 2 Supercharged. AAAAND IT'S GONE
Waarom is ie weg??
- Roy RS
Ik had hem bijna 2 jaar, dat is een nieuw record voor mij!
En daarnaast wilde ik wel weer eens op zoek naar iets anders, iets met een dak ofzo, of iig een voorruit.
En daarnaast wilde ik wel weer eens op zoek naar iets anders, iets met een dak ofzo, of iig een voorruit.
- GTRene
gefeliciteerd, op naar wat anders
en lol van die koper, terug rijdend in zo'n Atom, ja het kan maar...

en lol van die koper, terug rijdend in zo'n Atom, ja het kan maar...

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Aan de ene kant zonde, aan de andere kant ook altijd weer leuk om op zoek te gaan naar iets anders.
Iets extreem hardcore's als een Atom heb je nu gehad en ik kan me best voorstellen dat iets meer luxe (bijv. een voorruit) toch wel weer eens fijn is.
Houd je ons een beetje op de hoogte over je gedachtes/zoektocht naar een opvolger?
Iets extreem hardcore's als een Atom heb je nu gehad en ik kan me best voorstellen dat iets meer luxe (bijv. een voorruit) toch wel weer eens fijn is.
Houd je ons een beetje op de hoogte over je gedachtes/zoektocht naar een opvolger?

- MartijnGizmo
Wordt het een up! of een racefiets? 

- Martijn M
Ik denk een Up! Racefiets heeft geen dak en voorruit tenslotte.MartijnGizmo schreef:Wordt het een up! of een racefiets?

- Niels
- Auto: Prius+
LOL
congrats met de verkoop, altijd leuk om naar iets nieuws te zoeken.

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
wordt gewoon weer een Viper joh, als je dat eenmaal gereden hebt wil je eigenlijk niet veel anders meer.
Nieuwere type vipers dus de srt-10 is niet zo hardcore als een rt/10 of gts natuurlijk Roy, dus choose wisely!
PS staat wel een leuke gts met supercharger te koop in Engeland
Nieuwere type vipers dus de srt-10 is niet zo hardcore als een rt/10 of gts natuurlijk Roy, dus choose wisely!

- Roy RS
Een Viper staat op nr2 van de wishlist...maar inderdaad een SRT10, wat luxer en comfortabeler dan de RT/10.Nutkees schreef:wordt gewoon weer een Viper joh, als je dat eenmaal gereden hebt wil je eigenlijk niet veel anders meer.
Op 1 staat een GT3 MK1, dan een Viper of een Z06 en dan komen er nog allerhande wilde ideeën voorbij gedreven (Donkervoort met Audi blok en Wiesmann MF3 kwamen nog even voorbij, maar die zijn te duur voor wat het is), dus ik begin bij nr1, als dat niet lukt kijk ik weer verder.
-
Een dubbel gevoel dan bij de felicitaties met de verkoop 
Benieuwd wat de opvolger gaat zijn.

Benieuwd wat de opvolger gaat zijn.
- Tim N
Klinkt als een goed idee 

- Alexander
gefeliciteerd, ben benieuwd naar de opvolger!
- Petrolhead Tom
Gefeliciteerd met de opvolger! Een Z06 is toch wel een beetje mijn droomauto geworden nadat ik met Hans heb mogen meerijden.