Het grote 996 (occasion) draadje
- Aerschtuner
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 17:13
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Volgens mij heeft mijn kameraad de prijs verlaaagd...
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen idee of dit gangbaar is, maar ik vond het zelf een gaaf toen ik hem zag vorige week.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen idee of dit gangbaar is, maar ik vond het zelf een gaaf toen ik hem zag vorige week.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
kwam net deze tegen, zo is die 996 best gaaf


- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik vind deze ook wel leuk met die gt3 velgen+sideskirts en lekker laag.
http://link.marktplaats.nl/691930525" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/691930525" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
ook een fraaie idd, al lijkt die zijskirt door die verlaging? bijna te lomp en laag?
als ik al die foto's zo bekijk, zou daar denk ik liever een ander type zijskirt op monteren.
als ik al die foto's zo bekijk, zou daar denk ik liever een ander type zijskirt op monteren.
- D20VT
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
alleen volgens de advertentie: schadevrij
Geldt dat voor de historie of de huidige staat

Geldt dat voor de historie of de huidige staat


- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Automaatje 
En die staat er al best een tijd.

En die staat er al best een tijd.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Mocht er interesse zijn, tegen een goed bod is mijn GT3 te koop. Ik rij er helaas te weinig in om ervan te genieten.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Interesse zeker maar ben bang dat het voor mij te vroeg komt om te voldoen aan een goed bod voor je.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
tis al weer ff, hier een paar leuke voor het geld denk ik...
vanaf bj 1999 minder dan 160.000km en tussen de 18.500 en 19.950,-euro en alle handbak.
mooie dkr groene
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=203852196" onclick="window.open(this.href);return false;
best leuke rode met Fuchs

http://www.autowereld.nl/porsche/911/co ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
met wat gt3 dingen

http://www.autowereld.nl/porsche/911/ca ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gewoon een nette denk

http://www.autowereld.nl/porsche/911/3- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
staat cabrio maar is een coupe

http://www.autowereld.nl/porsche/911-ca ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ook niet verkeerd>

http://www.autowereld.nl/porsche/911/3- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vanaf bj 1999 minder dan 160.000km en tussen de 18.500 en 19.950,-euro en alle handbak.
mooie dkr groene
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=203852196" onclick="window.open(this.href);return false;
best leuke rode met Fuchs
http://www.autowereld.nl/porsche/911/co ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
met wat gt3 dingen
http://www.autowereld.nl/porsche/911/ca ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gewoon een nette denk
http://www.autowereld.nl/porsche/911/3- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
staat cabrio maar is een coupe
http://www.autowereld.nl/porsche/911-ca ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ook niet verkeerd>
http://www.autowereld.nl/porsche/911/3- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik hou het ook elke dag in de gaten.
Maar blijf te bang om er een te kopen als daily, angstig voor dure onvoorziene problemen en gebreken en ook aangezien weinig tot geen bedrijven er in die prijsklasse 12 maanden garantie op wilt geven.
Maar blijf te bang om er een te kopen als daily, angstig voor dure onvoorziene problemen en gebreken en ook aangezien weinig tot geen bedrijven er in die prijsklasse 12 maanden garantie op wilt geven.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Als je bang bent voor hoge onvoorziene kosten en in die prijsklasse kijkt: Corvette C5.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Zwart met zwart toch? Gaaf hoor 

-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04 jun 2007, 10:49
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Die laatste staat echt al *heel* lang te koop, zal wel iets mis mee zijn. Heb er ook even naar gekeken, maar geskipped omdattie die zilveren accenten in het interieur heeft (wat ik enorm lelijk vind)
Die donkerblauwe met die GT3 velgen, sideskirts, en gt3 voorbumper ziet er wel heel netjes uit.
@Martil, ze staan allemaal te koop met achterstallig onderhoud in deze prijsklasse heb ik wel gemerkt. Of ze moeten een beurt, of nieuwe banden, of nieuwe remmen binnen paar 1000km (vergeet niet dat het rem lampje al aangaat als de blokken ongeveer voor de helft versleten zijn....zal wel met te maken hebben dat porsche zich indekt voor dingen).
Als je hier rekening mee houd, dan is het prima te doen. Zeker als je er een aankoop keurig bij doet, wat een mooie onderbouwing voor prijs reductie is bij prijs onderhandelingen. Helemaal als je zelf een heel aantal dingen zelf kunt doen.
Indicatie van kosten:
- verbruik: 1:10/11 bij een C2 bij netjes rijden (heb mijn (C4) boordcomputer op 1:13 gehad, boordcomputer is trouwens akelig nauwkeurig)
- schijven + blokken voor , dealer 750 euro, OEM ergens anders zo'n 500 euro
- schijven + blokken achter , dealer 750 euro, OEM ergens anders zo'n 500 euro
- 4 nieuwe banden, ik was 960 euro kwijt voor micheling met N3 porsche codering
- olie, mobil1 0w40 is goed te scoren op ebay duitsland voor normale bedragen, 100 euro (filter bij de dealer is 26 euro)
- rondje draagarmen: 1200 euro bij een specialist, stukkie duurder bij de dealer...
Bovenstaand zijn de dingen die het hardste slijten, en je het meeste ziet aan reparaties, de rest is klein spul van 100-200 euro
Verder is het een best fijne auto om dagelijks in te rijden. Ik heb in de mijnes in 4 maanden tijd nu zo'n 14000km gereden
Die donkerblauwe met die GT3 velgen, sideskirts, en gt3 voorbumper ziet er wel heel netjes uit.
@Martil, ze staan allemaal te koop met achterstallig onderhoud in deze prijsklasse heb ik wel gemerkt. Of ze moeten een beurt, of nieuwe banden, of nieuwe remmen binnen paar 1000km (vergeet niet dat het rem lampje al aangaat als de blokken ongeveer voor de helft versleten zijn....zal wel met te maken hebben dat porsche zich indekt voor dingen).
Als je hier rekening mee houd, dan is het prima te doen. Zeker als je er een aankoop keurig bij doet, wat een mooie onderbouwing voor prijs reductie is bij prijs onderhandelingen. Helemaal als je zelf een heel aantal dingen zelf kunt doen.
Indicatie van kosten:
- verbruik: 1:10/11 bij een C2 bij netjes rijden (heb mijn (C4) boordcomputer op 1:13 gehad, boordcomputer is trouwens akelig nauwkeurig)
- schijven + blokken voor , dealer 750 euro, OEM ergens anders zo'n 500 euro
- schijven + blokken achter , dealer 750 euro, OEM ergens anders zo'n 500 euro
- 4 nieuwe banden, ik was 960 euro kwijt voor micheling met N3 porsche codering
- olie, mobil1 0w40 is goed te scoren op ebay duitsland voor normale bedragen, 100 euro (filter bij de dealer is 26 euro)
- rondje draagarmen: 1200 euro bij een specialist, stukkie duurder bij de dealer...
Bovenstaand zijn de dingen die het hardste slijten, en je het meeste ziet aan reparaties, de rest is klein spul van 100-200 euro
Verder is het een best fijne auto om dagelijks in te rijden. Ik heb in de mijnes in 4 maanden tijd nu zo'n 14000km gereden
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
vind die prijzen nog wel 'meevallen' voor zo'n auto en best zuinig 

-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04 jun 2007, 10:49
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Je kunt er zeker wel 'zuinig' mee rijden. Echter, als je je 1 keer laat verleiden om even die rotonde wat geinspireerd te nemen, dan is het gelijk over. Aan de andere kant, ik krijg hem ook niet onder de 1:7.5
Was naar Techno Classica geweest eerder dit jaar, beetje tempo door NL, zodra de grens over, tegen de 280km/u aan schurken tot aan Essen. 's avonds tot aan de grens zelfde tempo terug, en dan in normaal tempo door NL terug naar huis. Resultaat 1:8.8.(berekend met tanken, niet afgelezen van de BC) Daar was ik echt verbaasd over.
Nu rijd ik er dagelijks mee, en als je natuurlijk alleen zondags even gaat knallen met zo'n ding zal het vast anders zijn. Verder, als je er alleen zondags even mee gaat rijden, dan slijt hij mijns inziens een stuk harder, omdat (de meeste van die auto's denk ik) er dan alleen maar echt lomp mee wordt gereden, want ja, het is een porsche, dus die kan hard, en mensen rijden hem ook niet goed warm dan. Wat volgens mij ook gelijk de meeste motorische problemen veroorzaakt.
Was naar Techno Classica geweest eerder dit jaar, beetje tempo door NL, zodra de grens over, tegen de 280km/u aan schurken tot aan Essen. 's avonds tot aan de grens zelfde tempo terug, en dan in normaal tempo door NL terug naar huis. Resultaat 1:8.8.(berekend met tanken, niet afgelezen van de BC) Daar was ik echt verbaasd over.
Nu rijd ik er dagelijks mee, en als je natuurlijk alleen zondags even gaat knallen met zo'n ding zal het vast anders zijn. Verder, als je er alleen zondags even mee gaat rijden, dan slijt hij mijns inziens een stuk harder, omdat (de meeste van die auto's denk ik) er dan alleen maar echt lomp mee wordt gereden, want ja, het is een porsche, dus die kan hard, en mensen rijden hem ook niet goed warm dan. Wat volgens mij ook gelijk de meeste motorische problemen veroorzaakt.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Die 99 nd kl had een plons gedaan..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
was dus geen boot... of wellicht een U-boot.
ligt er maar net aan waar het allemaal is gekomen dat water en wat ze er daarna aan hebben gefikst denk?
ligt er maar net aan waar het allemaal is gekomen dat water en wat ze er daarna aan hebben gefikst denk?
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Slijtagedelen zijn het punt niet. Het gaat mij voornamelijk om onvoorziene motorschades. Als je al die verhalen leest op internet over de 996 (vooral de 3.4), dan lijkt het net alsof je heel veel geluk moet hebben met de aankoop van een 996 of alvast het dubbele aan de kant moet leggen voor onderhoud.maartenmoerman schreef:Die laatste staat echt al *heel* lang te koop, zal wel iets mis mee zijn. Heb er ook even naar gekeken, maar geskipped omdattie die zilveren accenten in het interieur heeft (wat ik enorm lelijk vind)
Die donkerblauwe met die GT3 velgen, sideskirts, en gt3 voorbumper ziet er wel heel netjes uit.
@Martil, ze staan allemaal te koop met achterstallig onderhoud in deze prijsklasse heb ik wel gemerkt. Of ze moeten een beurt, of nieuwe banden, of nieuwe remmen binnen paar 1000km (vergeet niet dat het rem lampje al aangaat als de blokken ongeveer voor de helft versleten zijn....zal wel met te maken hebben dat porsche zich indekt voor dingen).
Als je hier rekening mee houd, dan is het prima te doen. Zeker als je er een aankoop keurig bij doet, wat een mooie onderbouwing voor prijs reductie is bij prijs onderhandelingen. Helemaal als je zelf een heel aantal dingen zelf kunt doen.
Indicatie van kosten:
- verbruik: 1:10/11 bij een C2 bij netjes rijden (heb mijn (C4) boordcomputer op 1:13 gehad, boordcomputer is trouwens akelig nauwkeurig)
- schijven + blokken voor , dealer 750 euro, OEM ergens anders zo'n 500 euro
- schijven + blokken achter , dealer 750 euro, OEM ergens anders zo'n 500 euro
- 4 nieuwe banden, ik was 960 euro kwijt voor micheling met N3 porsche codering
- olie, mobil1 0w40 is goed te scoren op ebay duitsland voor normale bedragen, 100 euro (filter bij de dealer is 26 euro)
- rondje draagarmen: 1200 euro bij een specialist, stukkie duurder bij de dealer...
Bovenstaand zijn de dingen die het hardste slijten, en je het meeste ziet aan reparaties, de rest is klein spul van 100-200 euro
Verder is het een best fijne auto om dagelijks in te rijden. Ik heb in de mijnes in 4 maanden tijd nu zo'n 14000km gereden

Deze heeft precies zoals ik een 996 zou willen zien ( http://www.autotrack.nl/tweedehands/porsche/911/9951046" onclick="window.open(this.href);return false; ), iemand die weet of dit ook een gt3 voorbumper is, of zijn het alleen de skirts, verlaging en 997 gt3 velgen die hem zo dik doen ogen.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Nope geen GT3 voorbumper. Verder lekker ogende auto maar die tiptronic moet je van houden
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
ik zag laatst ergens een linkje welke problemen konden voorkomen bij bv de 3.4 motor..
ging over een lager en een afdichting daarvan...als je die op tijd vervangt voor een betere heb je weinig te vrezen dacht ik?
ah, had die link opgeslagen, ging over IMS Failure...
http://www.imsretrofit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ging over een lager en een afdichting daarvan...als je die op tijd vervangt voor een betere heb je weinig te vrezen dacht ik?
ah, had die link opgeslagen, ging over IMS Failure...
http://www.imsretrofit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
All model year 1997-2008 Boxster, Cayman, and 911 models can suffer from IMS failures, with exception of Turbo, GT2, or GT3 models.
There is only one IMS Retrofit™! The IMS Retrofit™ is a registered trademark of LN Engineering LLC and the original ceramic hybrid ball-bearing replacement for the M96 and M97 engine. All other bearing replacements are just imitations. All genuine LN IMS Retrofit kits come laser etched, engraved, and serial numbered to validate their authenticity.
New for 2013, all single row bearing IMS Retrofit kits come with cryogenically treated bearings to further improve wear resistance and increase longevity!
The IMS Retrofit™ and patent pending IMS Retrofit™ Pro Toolkit was developed in partnership with Flat 6 Innovations. LN Engineering and Flat 6 Innovations are the co-developers of the IMS Solution.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Het standaard verhaal, maar wel motor en bak uitbouwen daarvoor.
Die 99nogwat porsche met oranje knippers had bagger in het blok zitten heb ik uit betrouwbare bron vernomen, de verkoper weer er alleen zelf niets van.
Die 99nogwat porsche met oranje knippers had bagger in het blok zitten heb ik uit betrouwbare bron vernomen, de verkoper weer er alleen zelf niets van.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Moeilijk, moeilijk.....om een eeuwenoude discussie maar gewoon voort te zetten: als ie na 194k nog niet geploft is......
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 1089380170||" onclick="window.open(this.href);return false;
Aanschaf wordt verleidelijk, maar de vraag is wat je krijgt voor die prijs. Verhaal er bij over onderhoud, en er zit zelfs een sper op. Volgens de advertentie that is.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 1089380170||" onclick="window.open(this.href);return false;
Aanschaf wordt verleidelijk, maar de vraag is wat je krijgt voor die prijs. Verhaal er bij over onderhoud, en er zit zelfs een sper op. Volgens de advertentie that is.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Meneer Hiemstra heeft hem eindelijk gewassen zie ik.... toen ik m bekeek zag ie er niet uit. Verkoopt in opdracht van een amsterdamse advocaat welke deze auto door inruil heeft verkregen om zijn 997 te verkopen. Wel nieuwe radiatoren en nieuw contactslot gehad, onderhoud bij een vakgarage, niet bij dealer/specialist. Raammechanisme rechts deed het niet en nog wat kleine dingetjes... ik heb m toen laten staan.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Leuke insight Knot, thanks. Had hem niet gezien (over het hoofd gezien?) in het draadje, dus wist niet of de auto al "behandeld" was.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
ik zeg doen...mooie combo om te zien qua kleur en wielen en voor nog geen 15K kan je weinig gebeuren...
als motor poef zegt dan een 2de hands er in en dan meteen een wat sterkere to make the hassle right
en dan ook nog die opties

als motor poef zegt dan een 2de hands er in en dan meteen een wat sterkere to make the hassle right

en dan ook nog die opties
echt niet verkeerd en helemaal niet voor 15KVaste internet meeneemprijs! Alle rekeningen en een heel boekwerk aan historie aanwezig, tevens onderhoudsboekjes aanwezig. 18" turbo wielen. Sportuitlaat origineel Porsche met factuur Porsche Amsterdam.
Laatste beurt bij 188.000 KM gehad.
Radio/CD/navigatie en bluethooth telefoon + origineel porsche soundsysteem, Airco, Sper, enz.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Mark 320iS en 2 gasten