E30 M3 occasion topic
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occasion topic
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: E30 M3 occasion topic
Deze al eens geëvalueerd hier?
http://link.marktplaats.nl/m895597938" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/m895597938" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occasion topic
vind dit best een nette prijs, helemaal ivh tot die hele dure met zo'n kmst e.d.
verder mooi bouwjaar, tenminste 1987 is toch nog net gunstig voor in die lage wegenbelasting klasse?





http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
verder mooi bouwjaar, tenminste 1987 is toch nog net gunstig voor in die lage wegenbelasting klasse?
Verhandlungsbasis
27.950 EUR
EZ 04/1987
118.345 km
Benzin
147 kW (200 PS)
Schaltgetriebe
BMW e30 M3 - 1987
Original e30 M3 - Fahrgestellnummer lautet; WBSAK010600843321
Fahrzeug befindet sich in einem sehr schönen Zustand
Fahrzeug ist voll fahrbereit
Fahrzeug kann über jeder Distanz selbständig bewegt werden.
Fahrzeug wurde 1997 von Deutschland in die Niederlanden exportiert.
Erstzulassung in Deutschland 03-04-1987
Fahrzeug hat zurzeit noch die holländische Zulassung und wird mit EU-Papiere übergeben, Damit geht es zum TÜV. Dabei fallen keinerlei kosten oder steuern an, nur die TÜV gebühren in Deutschland.
Auf wünsch kann das Fahrzeug mit TÜV und Zulassung für Deutschland geliefert werden, natürlich gegen Aufpreis.
Bitte nur bei ernsthaftem Interesse melden, habe keine Zeit für Touristen.
Das Fahrzeug kann, muss aber nicht verkauft werden!
Der Preis ist absolut Fair und er ist der günstigste e30 M3 Europaweit.
Also bitte keine "Bester Preis" anfragen!!!
Kein Tausch, Keine Inzahlungnahme , keine Überweisung aus fernen Länder, nur Barzahlung bei persönlicher Abholung vom Fahrzeug
Standort ist DE 52146 Würselen
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occasion topic
dit is ook een koopje, de 320is (ital M3), wel even een originele radio er in bouwen




http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 320 iS Klima, SSD, Alpina, Sportleder
17.950 EUR
Unfallfrei
Limousine, Gebrauchtfahrzeug
EZ 09/1989
140.861 km
Benzin
141 kW (192 PS)
Schaltgetriebe
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomj
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: E30 M3 occasion topic
18k is echt stikduur voor een 320is hoor.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 M3 occasion topic
Stikduur?
Mwa, als deze qua staat echt goed is en gedocumenteerd zie ik geen enkele reden waarom deze prijs te duur is. Na de E30 M3 is dit wel de meest gewilde E30 (S14 + Mtech II).
Mwa, als deze qua staat echt goed is en gedocumenteerd zie ik geen enkele reden waarom deze prijs te duur is. Na de E30 M3 is dit wel de meest gewilde E30 (S14 + Mtech II).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occasion topic
daarom, een goede/mooie 320is is best geld waard, die prijzen zijn ook aardig omhoog gegaan, net als bv een mooie e30 M-tech 2 oid, als ze nog mooi strak en 'origineel' zijn leveren ze goed geld op.
- Tomj
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: E30 M3 occasion topic
In italie beginnen ze onder de 10k, met de nette rond 12k. Scheelt toch al aardig wat?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occasion topic
Klopt, scheelt ook redelijk wat, zal ook komen omdat ze daar en in Portugal geleverd zijn en dus aanbod wat groter?
opzich zijn er niet zoveel van en door de jaren heen aardig wat gesneuveld en of zo verbouwd dat ze niet meer interessant zijn.
er zijn er ook niet zoveel van gemaakt, zie voorbeeld.
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10" onclick="window.open(this.href);return false;
trouwens best wel apart die motoren >
opzich zijn er niet zoveel van en door de jaren heen aardig wat gesneuveld en of zo verbouwd dat ze niet meer interessant zijn.
er zijn er ook niet zoveel van gemaakt, zie voorbeeld.
meer info>>Production Data
How many versions of the E30 320is were developed?
BMW developed the E30 320is only in non-catalyst, left-hand drive form and exported it exclusively to Italy and Portugal. Both two-door and four-door body styles were offered.
How many of each version were produced?
AK95 ((ECE-spec two-door, LHD): 2,540* produced from 03/1988 through 11/1990
AC95 (ECE-spec four-door, LHD): 1,205 produced from 09/1987 through 07/1990
*includes one pre-production example produced 11/1987
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10" onclick="window.open(this.href);return false;
trouwens best wel apart die motoren >
What makes the two-liter S14 engine unique?
The two-liter S14 engine in the E30 320is is essentially identical to the 2,302cc version found in the E30 M3 except for its shorter stroke (72.6mm versus 84mm) that yields an overall displacement of 1,990cc. Like all S14 engines, it combines the basic four-cylinder block from the M10 family with a four-valve head derived from the one used on the six-cylinder M88 and S38 motors. Special features of this engine include individual throttle plates for each cylinder, machined intake and exhaust ports, and a crankshaft with eight counterweights. Like the M88 and S38, the S14 does not have hydraulic lifters, and thus requires periodic valve adjustments.
The two-liter S14 is rated at 192 hp (DIN) at 6,900 rpm and 155 lb/ft of torque at 4,900 rpm. This is down slightly compared to the non-catalyst, 2.3-liter S14 used in the E30 M3 which is rated at 200 hp (DIN) at 6,750 and 176 lb/ft of torque at 4,750 rpm.
The S14 engine fitted to the 320is has an identical appearance to the unit found in the E30 M3 and thus shares the "BMW M Power" inscription on its cam cover.
What kind of gearbox does the E30 320is have?
Like the European-spec E30 M3, the sole gearbox for the E30 320is is a close-ratio Getrag 260 five-speed manual with a "dogleg" shift pattern and the following ratios: 3.72 (1), 2.40 (2), 1.77 (3), 1.26 (4), 1.00 (5). This is mated to a shorter (compared to the M3) 3.46:1 rear axle ratio with limited-slip differential.
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E30 M3 occasion topic
Linkje?Tomj schreef:In italie beginnen ze onder de 10k, met de nette rond 12k. Scheelt toch al aardig wat?
- Tomj
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: E30 M3 occasion topic
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;Niels schreef:Linkje?Tomj schreef:In italie beginnen ze onder de 10k, met de nette rond 12k. Scheelt toch al aardig wat?
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
enzovoort enzoverder....
Hoe lang dat feestje nog duurt is maar de vraag
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occasion topic
apart, met de autoscout wat ik gebruik waar ook Italie bij zit kan ik ze niet vinden 
dacht autoscout is autoscout...dus niet.
http://www.autoscout24.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
dacht autoscout is autoscout...dus niet.
http://www.autoscout24.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E30 M3 occasion topic
Nou, de meeste moet zo te zien nog wel 5K tegenaan om netjes te maken.
Dan ben je net zo ver...
Dan ben je net zo ver...
-
OnlineTristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 M3 occasion topic
Eens, behalve die laatste die er redelijk goed uitziet maar 2 foto's.
De rest kun je min. 5K tegenaan gooien.
De rest kun je min. 5K tegenaan gooien.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E30 M3 occasion topic
Als je met http://www.autoscout24.com" onclick="window.open(this.href);return false; zoekt krijg je alles wat op hun sites in Europa wordt aangeboden René.GTRene schreef:apart, met de autoscout wat ik gebruik waar ook Italie bij zit kan ik ze niet vinden
dacht autoscout is autoscout...dus niet.
http://www.autoscout24.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8961
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E30 M3 occasion topic
Die 320is is echt een plaatje.
En zo'n sedan zonder M3 uitbouw, toch ook wel erg strak.
En zo'n sedan zonder M3 uitbouw, toch ook wel erg strak.
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E30 M3 occasion topic
Mee eens dat je ze niet helemaal direct kunt vergelijken maar je kunt nog wel een S14 voor 10K scoren als je zoekt 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occasion topic
Thanks, gooi ik de andere 2 weer wegPeric schreef:Als je met http://www.autoscout24.com" onclick="window.open(this.href);return false; zoekt krijg je alles wat op hun sites in Europa wordt aangeboden René.GTRene schreef:apart, met de autoscout wat ik gebruik waar ook Italie bij zit kan ik ze niet vinden
dacht autoscout is autoscout...dus niet.
http://www.autoscout24.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nu ik dat zie bedenk ik me dat ik die ook vele jaren geleden gebruikte, maar op den duur achter die .nl kwam en ik dacht, ow in NL rest hetzelfde toch? hm...schijnbaar niet dus, en dus af en toe wat gemist als ik ging zoeken.
die van Zwitserland is wel apart, zal ik hier ook ff dumpen, die staat er namelijk bij die anderen niet bij en af en toe hebben ze ook daar leuk spul.
http://www.autoscout24.ch/de/auto/suche?st=1&vehtyp=10" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomj
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: E30 M3 occasion topic
Yep, en wie zegt dat dat exemplaar van 18K geen investering nodig heeft? Ik zou alsnog liever mijn gokje wagen in Italia , het zijn oude auto's geld kosten doen ze allemaal, gewoon zien dat je waar voor je geld hebt.Niels schreef:Mee eens dat je ze niet helemaal direct kunt vergelijken maar je kunt nog wel een S14 voor 10K scoren als je zoekt
Also , dit was een 5 minute search, de echte deals vind je op italiaanse sites, maar dat vergt wat meer zoekwerk
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E30 M3 occasion topic
Italië staat er nogal om bekend dat ze teruggedraaide tellers hebben..
- Tomj
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: E30 M3 occasion topic
De meeste 320is'en komen van daar , dus die duurdere exemplaren hier kunnen ook zijn teruggedraaid....
-
Jeroen E21
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: E30 M3 occasion topic
Klopt, via internet koop je ook daar onder minimaal 12-13K echt geen fatsoenlijk exemplaar meer. Ben de afgelopen jaren wel een paar keer wat van die dingen gaan bekijken, allemaal duidelijk veel meer ervaring dan de km stand doet vermoeden, of schadehistorie en oplapwerk.
Voor een goede ben je daar ook ca 15-17K kwijt en die zijn dan ook altijd snel weg. Maar ze zijn er wel en als je in die prijsklasse een goede kunt kopen, dan is dat iig minder dan de helft van de huidige waarde van een M3 in een vergelijkbare conditie.
De afgelopen jaren wel wat mensen gezien die een goedkoop exemplaar van 320iS of M3 hadden gekocht. Maar zonder uitzondering hebben die nog minimaal 10K in hun koopje mogen steken.
Met een M3 heb je een iets betere auto en het icoon, met absoluut meer potentie als het om waardeontwikkeling gaat. Ik geniet aan de andere kant nog steeds van de lullige looks van een vierdeurs (standaard niks bijzonders aan de buitenkant), daar kun je dikke pret mee hebben en je kunt 'm nog overal neerzetten zonder aandacht te trekken ook...

Voor een goede ben je daar ook ca 15-17K kwijt en die zijn dan ook altijd snel weg. Maar ze zijn er wel en als je in die prijsklasse een goede kunt kopen, dan is dat iig minder dan de helft van de huidige waarde van een M3 in een vergelijkbare conditie.
De afgelopen jaren wel wat mensen gezien die een goedkoop exemplaar van 320iS of M3 hadden gekocht. Maar zonder uitzondering hebben die nog minimaal 10K in hun koopje mogen steken.
Met een M3 heb je een iets betere auto en het icoon, met absoluut meer potentie als het om waardeontwikkeling gaat. Ik geniet aan de andere kant nog steeds van de lullige looks van een vierdeurs (standaard niks bijzonders aan de buitenkant), daar kun je dikke pret mee hebben en je kunt 'm nog overal neerzetten zonder aandacht te trekken ook...
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E30 M3 occasion topic
Volgens mij hebben die 2L S14 motoren een behoorlijke tuningspotentie. Met die kortere slag zouden ze veel sneller op toeren moeten komen en het maakt de krachten op je drijfstangen enz een stuk lager.
Ben geen S14 man maar volgens mij moet een motor bouwen die 8000-8500 RPM draait wel te doen zijn. Desnoods met nog lichtere zuigers. En waarschijnlijk moet je wat aan de klepveren en het gewicht van de kleppentrein doen. Dat is voornamelijk de beperkende factor bij S50/S38 serie motoren, pas bij de S54 heeft BMW dat echt goed onder controle.
Uiteindelijk mis je altijd wat van het koppel van de 2.3 versie maar qua vermogen kan je een heel eind richting de 300 PK komen denk ik. Al zal daar wel een kostenplaatje aan zitten
Ben geen S14 man maar volgens mij moet een motor bouwen die 8000-8500 RPM draait wel te doen zijn. Desnoods met nog lichtere zuigers. En waarschijnlijk moet je wat aan de klepveren en het gewicht van de kleppentrein doen. Dat is voornamelijk de beperkende factor bij S50/S38 serie motoren, pas bij de S54 heeft BMW dat echt goed onder controle.
Uiteindelijk mis je altijd wat van het koppel van de 2.3 versie maar qua vermogen kan je een heel eind richting de 300 PK komen denk ik. Al zal daar wel een kostenplaatje aan zitten
-
DF-user-278
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E30 M3 occasion topic
Daar is de rode E30 M3 met CSL motor weer.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 96925.html" onclick="window.open(this.href);return false;
''ps:biete kein turken anrufen verkaufe nicht an turken.''

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 96925.html" onclick="window.open(this.href);return false;
''ps:biete kein turken anrufen verkaufe nicht an turken.''
- FreudeamFahren
- Berichten: 2857
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 M3 occasion topic
Mobile.de vond dat niet zo
En terecht.Das Inserat BMW M3 ist leider nicht mehr verfügbar.
