

Verhandlungsbasis
27.950 EUR
EZ 04/1987
118.345 km
Benzin
147 kW (200 PS)
Schaltgetriebe
BMW e30 M3 - 1987
Original e30 M3 - Fahrgestellnummer lautet; WBSAK010600843321
Fahrzeug befindet sich in einem sehr schönen Zustand
Fahrzeug ist voll fahrbereit
Fahrzeug kann über jeder Distanz selbständig bewegt werden.
Fahrzeug wurde 1997 von Deutschland in die Niederlanden exportiert.
Erstzulassung in Deutschland 03-04-1987
Fahrzeug hat zurzeit noch die holländische Zulassung und wird mit EU-Papiere übergeben, Damit geht es zum TÜV. Dabei fallen keinerlei kosten oder steuern an, nur die TÜV gebühren in Deutschland.
Auf wünsch kann das Fahrzeug mit TÜV und Zulassung für Deutschland geliefert werden, natürlich gegen Aufpreis.
Bitte nur bei ernsthaftem Interesse melden, habe keine Zeit für Touristen.
Das Fahrzeug kann, muss aber nicht verkauft werden!
Der Preis ist absolut Fair und er ist der günstigste e30 M3 Europaweit.
Also bitte keine "Bester Preis" anfragen!!!
Kein Tausch, Keine Inzahlungnahme , keine Überweisung aus fernen Länder, nur Barzahlung bei persönlicher Abholung vom Fahrzeug
Standort ist DE 52146 Würselen
BMW 320 iS Klima, SSD, Alpina, Sportleder
17.950 EUR
Unfallfrei
Limousine, Gebrauchtfahrzeug
EZ 09/1989
140.861 km
Benzin
141 kW (192 PS)
Schaltgetriebe
meer info>>Production Data
How many versions of the E30 320is were developed?
BMW developed the E30 320is only in non-catalyst, left-hand drive form and exported it exclusively to Italy and Portugal. Both two-door and four-door body styles were offered.
How many of each version were produced?
AK95 ((ECE-spec two-door, LHD): 2,540* produced from 03/1988 through 11/1990
AC95 (ECE-spec four-door, LHD): 1,205 produced from 09/1987 through 07/1990
*includes one pre-production example produced 11/1987
What makes the two-liter S14 engine unique?
The two-liter S14 engine in the E30 320is is essentially identical to the 2,302cc version found in the E30 M3 except for its shorter stroke (72.6mm versus 84mm) that yields an overall displacement of 1,990cc. Like all S14 engines, it combines the basic four-cylinder block from the M10 family with a four-valve head derived from the one used on the six-cylinder M88 and S38 motors. Special features of this engine include individual throttle plates for each cylinder, machined intake and exhaust ports, and a crankshaft with eight counterweights. Like the M88 and S38, the S14 does not have hydraulic lifters, and thus requires periodic valve adjustments.
The two-liter S14 is rated at 192 hp (DIN) at 6,900 rpm and 155 lb/ft of torque at 4,900 rpm. This is down slightly compared to the non-catalyst, 2.3-liter S14 used in the E30 M3 which is rated at 200 hp (DIN) at 6,750 and 176 lb/ft of torque at 4,750 rpm.
The S14 engine fitted to the 320is has an identical appearance to the unit found in the E30 M3 and thus shares the "BMW M Power" inscription on its cam cover.
What kind of gearbox does the E30 320is have?
Like the European-spec E30 M3, the sole gearbox for the E30 320is is a close-ratio Getrag 260 five-speed manual with a "dogleg" shift pattern and the following ratios: 3.72 (1), 2.40 (2), 1.77 (3), 1.26 (4), 1.00 (5). This is mated to a shorter (compared to the M3) 3.46:1 rear axle ratio with limited-slip differential.
Linkje?Tomj schreef:In italie beginnen ze onder de 10k, met de nette rond 12k. Scheelt toch al aardig wat?
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;Niels schreef:Linkje?Tomj schreef:In italie beginnen ze onder de 10k, met de nette rond 12k. Scheelt toch al aardig wat?
Als je met http://www.autoscout24.com" onclick="window.open(this.href);return false; zoekt krijg je alles wat op hun sites in Europa wordt aangeboden René.GTRene schreef:apart, met de autoscout wat ik gebruik waar ook Italie bij zit kan ik ze niet vinden
dacht autoscout is autoscout...dus niet.
http://www.autoscout24.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks, gooi ik de andere 2 weer wegPeric schreef:Als je met http://www.autoscout24.com" onclick="window.open(this.href);return false; zoekt krijg je alles wat op hun sites in Europa wordt aangeboden René.GTRene schreef:apart, met de autoscout wat ik gebruik waar ook Italie bij zit kan ik ze niet vinden
dacht autoscout is autoscout...dus niet.
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Yep, en wie zegt dat dat exemplaar van 18K geen investering nodig heeft? Ik zou alsnog liever mijn gokje wagen in Italia , het zijn oude auto's geld kosten doen ze allemaal, gewoon zien dat je waar voor je geld hebt.Niels schreef:Mee eens dat je ze niet helemaal direct kunt vergelijken maar je kunt nog wel een S14 voor 10K scoren als je zoekt
En terecht.Das Inserat BMW M3 ist leider nicht mehr verfügbar.
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