Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door GTRene » 15 mar 2013, 14:30

niks mis mee met die video of spreker, ja wellicht zoiets als sportwaaguh (uitspraak) :mrgreen:

verder dat tussengas ook op de handbak, geniaal! vooral als je niet kan/wil heel and toe, dan perfect, helemaal tijdens een trackday...like a pro :mrgreen:

en dan geluidje :kikker:

kortom, Porsche heeft wat moois neergezet...kijk nu al uit naar de R of CS of RS of ST versie :df:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 mar 2013, 16:46

Volstrekt onbelangrijk hoe een ander er mee rijdt, het enige wat telt; je eigen manier van rijden en of de kar bij je past.........

Ik vind het een heerlijk ding eerlijk gezegd.............dat dat nog eens zwart op wit door ondergetekende zou worden vermeld.............het kan verkeren :oops: :kikker:

Die versies die hierboven worden genoemd, wat is daar anders aan?

R
CS
RS
ST

Waar staat dat voor, kortom moet ik nog wachten of wat? :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 mar 2013, 16:55

Hielke schreef:
Ruben schreef:Enthousiaste review, mooie beelden.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/21343 ... ent__.html
Jongen lult dom, heeft een gruwelijk accent, en kan niet sturen. Enthousiasme maakt dat niet meer goed :tooth:

Maar wat een briljante auto. Dat geluid alleen al. En hoe die engelsman met de balans speelt, fucking briljant. Kan alleen met een Porsche.

En Hans, dat automatische tussengas bij terugschakelen is natuurlijk geweldig. Dat heeft Nissan met de 370Z al eerder getoond.
Het is misschien geweldig dat het kan, maar als je een liefhebber bent dan wil je het niet........je doet dat liever zelf......

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 mar 2013, 16:59

Ja, het is net als je zit toe te kijken hoe je vrouw/vriendin/vriend ( streep door wat niet van toepassing is), door een ander "gepakt" wordt.......

Dat doe je dan toch ook liever zelf :kikker: :D

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2013, 17:03

romo schreef:Ja, het is net als je zit toe te kijken hoe je vrouw/vriendin/vriend ( streep door wat niet van toepassing is), door een ander "gepakt" wordt.......

Heb je daar dan ervaring mee :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 mar 2013, 17:07

Er van uitgaande dat we het nog steeds over tussengas hebben, of althans de meest logische vorm daarvan, het heel/toe-en, allemaal heel mooi en nosthalgisch, maar ik beheers het truukje in ieder geval niet. Vol op de rem, proberen tegen de blokkeergrens te blijven, en dan ook nog met de zijkant of hak van diezelfde remvoet heel kort het gaspedaal indrukken. Not my cup of tea. En daarom vind ik het mooi dat het er al opzit. Met dank aan Nissan en Porsche.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mar 2013, 17:10

Maar nou weet ik nog steeds niet waarom jij vindt dat die gast 'niet kan rijden'.

:hmmm:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 mar 2013, 17:13

Robin schreef:Maar nou weet ik nog steeds niet waarom jij vindt dat die gast 'niet kan rijden'.

Dat zie je veel kleine dingetjes. Teveel om nog van een goede stuurman te kunnen spreken.

romo

Bericht door romo » 15 mar 2013, 17:15

Maar hij rijdt wel zo`n kar......... :D

Hielke

Bericht door Hielke » 15 mar 2013, 17:23

romo schreef:Maar hij rijdt wel zo`n kar......... :D
Tot de volgende testauto. En tot die tijd mag ie het met een aftandse Suzuki Swift doen. :tooth:

En je zou de Ferrari, Lamborghini en whatever supercar rijders de kost moeten geven die nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden. Gelukkig verdienen ze zelf een aardig kostje bij elkaar :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mar 2013, 17:27

Hielke schreef:
Robin schreef:Maar nou weet ik nog steeds niet waarom jij vindt dat die gast 'niet kan rijden'.

Dat zie je veel kleine dingetjes. Teveel om nog van een goede stuurman te kunnen spreken.
Tja, jonge vent. Ik zie in hem ook geen Needell, Schrick of Plato, maar meer zoals de gemiddelde autojourno. En dat zijn vaak niet de allerbeste rijders neen:)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 mar 2013, 17:32

Hielke schreef:

Met Hielke eens, dat dialect kan echt niet :devil: :)
Wat een saaaaaaiiii en clichematig filmpje van dit Telegraaf jongetje, die UK film veel beter.
Enfin, ik ben denk de eerste DF-er die gaat proefrijden, das over ruim een week. Of Perry is mij voor met Andre en de DF-tv crew .. :D

Joost

Bericht door Joost » 15 mar 2013, 17:41

Frank heeft gisteren gereden in de Cayman S, als dat door gegaan is tenminste.

romo

Bericht door romo » 15 mar 2013, 17:51

RVV schreef:
romo schreef:Ja, het is net als je zit toe te kijken hoe je vrouw/vriendin/vriend ( streep door wat niet van toepassing is), door een ander "gepakt" wordt.......

Heb je daar dan ervaring mee :wink:

That is a negative...........

In dat kader;

Ferdinand Porsche, beroemd ontwerper van auto’s, overlijdt en komt bij de hemelpoort.
St Pieter vangt hem op en zegt
‘Meneer Porsche,vanwege uw grote verdienste voor de ontwikkeling van de auto mag u een wens doen’.
Porsche denkt even na en zegt ‘Goed, laat me dan een uurtje met God babbelen’.
Petrus knikt, brengt hem naar de troonkamer en stelt hem voor aan God.
Porsche vraagt aan God: ‘Beste God, uw ontwerp ‘de vrouw’, waar zat U met uw hoofd toen u haar uitvond?’.
God: ‘Hoe bedoel je?’.
Porsche: ‘Nou, je ontwerp stikt van de fouten. Ga maar na:
De voorkant is niet aerodynamisch
Het maakt veel te veel lawaai
De onderhoudskosten liggen extreem hoog
Het is 5 a 6 dagen in de maand volkomen nutteloos
De achterkant hangt te los
Het moet constant opnieuw geverfd en afgewerkt worden
De uitlaat zit te dicht bij de inlaat
De koplampen zijn vaak te klein
Het brandstofverbruik ligt veel te hoog
God denkt even na en antwoord dan:
‘Meneer Porsche, dat mag dan misschien wel zo zijn,
maar volgens de statistieken rijden er meer mannen met mijn uitvinding dan met de jouwe’…

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2013, 20:18

romo schreef:Volstrekt onbelangrijk hoe een ander er mee rijdt, het enige wat telt; je eigen manier van rijden en of de kar bij je past.........

Ik vind het een heerlijk ding eerlijk gezegd.............dat dat nog eens zwart op wit door ondergetekende zou worden vermeld.............het kan verkeren :oops: :kikker:

Die versies die hierboven worden genoemd, wat is daar anders aan?

R : kan je bv zien als vorige R versie van de Cayman, ietsie lichter en ietsie meer power
CS : kan je bv zien bij de oude porsche zie onderstaande 911 foto, een gelimiteerde lichtgewicht straat auto maar dan op de Cayman uitgevoerd.

Afbeelding

RS : de meer hardcore lightweight (ala oude 2.7 RS bv) zie voorbeeld onderstaande porsche 911
doch meer hardcore dan de R versie en meer power.

Afbeelding

ST : ook ala oude model, lightweight en met bredere wulpse spatboren en bv de nwe 4S motor + power optie (430pk)

Afbeelding

Waar staat dat voor, kortom moet ik nog wachten of wat? :D
zijn gewoon oude namen uit het Porsche verleden wta ze bv kunnen gebruiken om iets speciaals te maken, bij bv PCT kunnen ze dat ook zelf doen als Porsche het niet uitbrengt, vertelden ze me...de klant betaald uiteraard :mrgreen:

ze zouden ipv ST ook nog zoiets als de oude 2.8 RSR kunnen doen, das ongeveer een bredere 2.7 RS grof gezegd, dan ziet het er ongeveer zo uit...beetje ST achtig qua uitbouw

Afbeelding

wat kunnen die oudjes toch mooi zijn.

Macboy

Bericht door Macboy » 16 mar 2013, 11:11

Iedere dag naar je werk pendelen kan ook zonder elektrische stuurbekrachtiging. Verder leuk en enthousiast verslag. Werd alleen niet duidelijk of het nou de sportuitlaat had, maar neem aan van wel.

romo

Bericht door romo » 16 mar 2013, 18:45

Zo, net terug van een leuke middag, even met Ilija richting Porker Centrum Gelderland geweest......

FANTASTISCH, dat geldt niet alleen voor de inventaris maar ook voor de receptioniste die van onaards niveau was....... :hot: :D :kikker:

3 keer een Cayman, 2 zwart binnen (beide PDK) en 1 wit buiten (PDK), hoewel zwart altijd kan haalt het toch te veel de lijnen uit deze kar IMHO, er moet dan ook een lichte kleur op om het lijnenspel optima forma te kunnen aanschouwen, dat geldt overigens niet voor de dame, die lijnen zijn altijd zichtbaar :D :tooth:

Mooi vergelijk ook tussen een 991 911er en een Cayman, waarbij ik de laatste echt mooier vind, maar daar denkt iedereen weer anders over uiteraard.

Veel aanbod, prijzen die ook sky-high gaan, 2e hands aanbod ook huge, direct duidelijk dat men hier ook niet te benauwd denkt over afschrijven ( dat mag in hoofdletters :tooth: )

Al met al een mooie middag, rijden, sturen( voor 1M verslaaafde Macboy that is), kijken en loeren(sorry, ik was wel ietwat afgeleid.....wat zei je Ilija, ik heb het even gemist :hot: :tooth: :kikker: )

Riekt weer naar een herhaling...........

Macboy

Bericht door Macboy » 16 mar 2013, 19:32

Ik ontken alles ...

Shakes

Bericht door Shakes » 16 mar 2013, 19:45

Foto's van de dame graag.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2013, 19:54

ik hoor het al weer, we hebben wat gemist :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 mar 2013, 20:12

Shakes schreef:Foto's van de dame graag.
+1

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2013, 21:22

En wat vond je van het rijden?

Snipe

Bericht door Snipe » 16 mar 2013, 22:01

Robin schreef:Ik zie in hem ook geen Needell, Schrick of Plato, maar meer zoals de gemiddelde autojourno. En dat zijn vaak niet de allerbeste rijders neen:)
Een paar maanden terug nodigde Porsche een paar autojournalisten uit om een dagje op Lelystad te rijden met alle Porsches. Ze hadden ook een korte slalom uitgezet en die werd getimed. Snelste tijd: 41 seconden en een beetje. Langzaamste: 1 minuut plus.

Joop

Bericht door Joop » 16 mar 2013, 22:48

Die witte demo staat er dus al?

Die twee zwarten waren al erg fraai om te zien in ieder geval, voor die S.

romo

Bericht door romo » 16 mar 2013, 23:00

RVV schreef:En wat vond je van het rijden?

1M rijdt schitterend :D

Porker niet mee gereden, we zijn daar op de bonnefooi naar toe gereden, ik wil absoluut rijden met die kar.

Joop schreef:Die witte demo staat er dus al?

Die twee zwarten waren al erg fraai om te zien in ieder geval, voor die S.
Ja, witte stond buiten met nummerplaat.

Zwart is uiteraard zeer sportief, maar een lichtere kleur staat hem beter, nu ben ik geen wit fan, maar staat hem erg goed

Deze staat intussen in Leusden;

http://www.porschecentrumleusden.nl/por ... 22619.html

Afbeelding

In Grunningn;

http://www.porschecentrumgroningen.nl/p ... 19723.html#

Afbeelding

Plaats reactie