Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Snipe » 27 okt 2010, 15:10

Hielke schreef:de bijbel is zo veel mooier geschreven
Literair gezien is de Bijbel inderdaad een veel beter boek dan de Koran. En dat is natuurlijk waar je een boek in eerste instantie op moet beoordelen.
Toch hebben de mensen die beweren dat de Bijbel een mooi sprookjesboek is ongelijk, want het is net als de Koran een boek waarin veel geweld en andere ellende voorkomt. Het land is in rep en roer vanwege een Sinterklaasposter, maar mensen zouden zich eens druk moeten maken dat deze gewelddadige lectuur is goedgekeurd voor alle leeftijden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 okt 2010, 16:41

Je haalt me de woorden weer eens uit de mond :lol:
Hielke schreef:Niels,

Dit is echt zo'n rabiate onzin, het spijt me dat ik het moet zeggen. De fabels en anekdotes mogen dan voor een deel overeenkomen (de bijbel is zo veel mooier geschreven), het wezen van de twee boeken kan niet meer verschillend zijn dan dat het is. De Koran is in essentie een afspiegeling van het aan de macht komen van Mohammed en de alles en iedereen verslindende en verpulverende militaire bekeringsstrijd die erop volgde. Hoe meer volken tijdens de veroveringstocht overwonnen en afgeslacht werden, hoe brutaler het boek van toon werd. Moslims willen dit niet graag horen, maar de totstandkoming van de Koran loopt parallel aan de expansie van de islamitische invloedssfeer onder Mohammed. De parallellen met Mein Kampf zijn naar inhoud (superioriteit van een bepaald ras of een bepaalde groep, de gewenste onderdanighied van anderen, de dreiging naar andersdenkenden om zich te onderwerpen) echter legio.
Je kent de bijbel blijkbaar errug goed Hielke als je het zo'n prachtig boek vind :wink: En is het zoveel mooier geschreven of is het plat vertaald vanuit het Herbreeuws? Met andere woorden, hoeveel subjectiviteit zit er in verwerkt door de schrijvers/samenstellers? Iets wat natuurlijk ook geldt voor de Koran. Daarbij optellende de eeuwen die gepasseerd zijn maakt het voor mij niet meer dan een verhaal waarvan de oorsprong en de boodschap al lang zijn ingehaald door de tijd en in het geheel niet meer traceerbaar. Je kunt dan iets vreselijks quoten uit een van beide maar so what? Een ieder die dat serieus neemt als letterlijke instructie danwel bedreiging spoort imho niet.

Mijn trouw-ma is afgestudeerd (cum-laude trouwens..) aan de universiteit van Tilburg in je raad het al....Christendom en Islam. Overigens puur vanuit nieuwsgierigheid aangezien ze geen geloof aanhangt. Het spijt me voor je dat ik de conclusies van haar en haar onderzoeken iets meer waarde toebedeel dan het reply van een eigenwijze Fries :mrgreen: :wink: Maar natuurlijk mag je het onzin vinden :wink:
Ravin schreef:Mijn punt is dat het strikt genomen allebei niet best is, maar dat de één van de ander graag alleen het slechtste ziet.
De kern van mijn betoog :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 okt 2010, 17:58

richardk schreef:mooie copypaste macboy.. alleen bram heb je ertussen uitgehaald :wink:
Doedens had ik eruit gehaald hoewel hij onbetwist #1 is in het verhoren van getuigen dus eigenlijk kan hij er weer bij. Verder heb ik er 3 advocaten toegevoegd en mr R. Doornbos moet er ook nog bij.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 okt 2010, 18:07

Volgens mij is Hielke al decennia drs. Geschiedenis, Niels.....dus om nu zo denigrerend naar hem te doen lijkt me niet verstandig. Ik roep ook niet dat toen ik al solo
naar/in Caracas/Bogota reisde, jij nog in je broek/luier plaste , dus daarom neem ik je teksten met 'n korrel zout....

oh ja: :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2010, 18:12

:mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 27 okt 2010, 19:22

Denigrerend? Neen zekers niet, ik zie Hielke altijd als een sportieve debatter op DF en ik mag zijn betogen altijd graag lezen :thumbup:

Over het algmeen verloopt dit draadje toch ook ontspannen en sportief? Echt felle reacties blijven uit en zo blijft het een leuk en interessant gesprek imho. Wel eindeloos, dat dan wel weer :lol: Je gaat er natuurlijk niet uitkomen want hoe je dingen tot je neemt is altijd en immer subjectief natuurlijk :wink:

dvh

Bericht door dvh » 27 okt 2010, 19:43

Niels schreef: Echt felle reacties blijven uit
lul !

Niels

Bericht door Niels » 27 okt 2010, 19:46

:thnx:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2010, 19:55

whaha :lol: :roflol:

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 27 okt 2010, 20:08

Ja , is wel wat tammetjes hoor. Niemand zin om met Euro-95 te blussen om de discussie weer wat aan te wakkeren?
Zal ik nog wat roepen over Wilders z'n koortslip ofzo?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2010, 21:36

richardk schreef:
Top-10 advocaten

Mr. G. Knoops
Mr. W. Anker
Mr. C. Korvinus
Mr. A. Moszkowicz
Mr. J. Plasman
Mr. P. Doedens
Mw. Mr. B. Ficq
Mr. J. Anker
Mr. G. Spong
Mr. Th. Hiddema

Bron: Peter R. de Vries, oktober 2004 (op basis van een enquête onder rechtbankverslaggevers en misdaadjournalisten).

mooie copypaste macboy.. alleen bram heb je ertussen uitgehaald :wink:

Ik mis Weski, Inez Weski........................top vakvrouw IMHO.......................helemaal tijdens uitzending van P&W waarbij van Woerkom ( directeur ANWB ) ongelofelijk uit de zak kreeg aangaande het spionage kastje in de heilige koe.................zelden iemand zo afgedroogd zien worden, en wat trok die man een zuurpruimen gezicht ..........heerlijk.................

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 okt 2010, 22:04

romo schreef:en wat trok die man een zuurpruimen gezicht ..........heerlijk.................
Ik wordt hier nu ook niet echt vrolijk van hoor :hmmm:
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2010, 22:12

Het doel heiligt de middelen...........................gewoon door die facade heenprikken.................topwijf in haar uitspraken en onderbouwing daarvan....................

dvh

Bericht door dvh » 27 okt 2010, 22:40

smiley schreef:
romo schreef:en wat trok die man een zuurpruimen gezicht ..........heerlijk.................
Ik wordt hier nu ook niet echt vrolijk van hoor :hmmm:
Afbeelding

Eyyy die ken ik ! das toch de vrouw van ehhhhh............

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 28 okt 2010, 17:12

romo schreef:Ik mis Weski, Inez Weski........................top vakvrouw IMHO
Er zijn er veel meer man. Ik heb hier toch ook geen tijd voor. Had even snel een lijstje gegoogled en zelf drie mensen toegevoegd waarvan ik weet hoe goed ze zijn.

Ik snap ook totaal niet meer waarom dit nu zo relevant is. Moszkowicz is een prima advocaat die het prima doet en voor elkaar heeft gekregen dat de kamer is gewraakt dus zijn deel van de winst is al binnen.

Kunnen we nu weer verder met die heerlijke geloofs discussie :)

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 17:38

hoorde net op het nieuws dat Rutte ook aangeklaagd gaat worden vanwege dat wat ie noemde in de 2d kamer? over het paspoort :mrgreen:

wie zou daar achter zitten, immers die advocaten moeten ook betaald worden lijkt me...wie financiert dat :hmmm:

http://www.ad.nl/ad/nl/3042/Rutte-I/art ... atie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Een man uit Amsterdam heeft aangifte gedaan bij de politie tegen premier Mark Rutte (VVD). Hij beschuldigt Rutte van discriminatie, omdat hij deze week in de Tweede Kamer onderscheid maakte tussen mensen met een Turks en met een Zweeds paspoort. De politie gaat de aangifte bespreken met het Openbaar Ministerie, zegt een woordvoerder. Een van de vragen daarbij is of de kwestie wel in Amsterdam kan worden beoordeeld, omdat Rutte zijn uitspraken in Den Haag heeft gedaan.
ze moeten die ministers e.d. meteen iets meer vrijheid geven...al geloof ik dat ze dat al wel hebben maar tis toch bezopen :D

daarbij geen discriminatie maar met een goede reden onderlegd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 28 okt 2010, 17:57

GTRene schreef:hoorde net op het nieuws dat Rutte ook aangeklaagd gaat worden vanwege dat wat ie noemde in de 2d kamer? over het paspoort :mrgreen:

wie zou daar achter zitten, immers die advocaten moeten ook betaald worden lijkt me...wie financiert dat :hmmm:

http://www.ad.nl/ad/nl/3042/Rutte-I/art ... atie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Een man uit Amsterdam heeft aangifte gedaan bij de politie tegen premier Mark Rutte (VVD). Hij beschuldigt Rutte van discriminatie, omdat hij deze week in de Tweede Kamer onderscheid maakte tussen mensen met een Turks en met een Zweeds paspoort. De politie gaat de aangifte bespreken met het Openbaar Ministerie, zegt een woordvoerder. Een van de vragen daarbij is of de kwestie wel in Amsterdam kan worden beoordeeld, omdat Rutte zijn uitspraken in Den Haag heeft gedaan.
ze moeten die ministers e.d. meteen iets meer vrijheid geven...al geloof ik dat ze dat al wel hebben maar tis toch bezopen :D

daarbij geen discriminatie maar met een goede reden onderlegd.
Als je aangifte komt doen van een inbraak of een gestolen fiets nemen ze niet eens de moeite om je aangifte op te nemen. Maar voor deze lulkoek gaan ze ineens aan het werk? :bag:

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 okt 2010, 18:02

Interesting. Is parlementaire immuniteit hier helemaal niet van toepassing? Gezien het feit dat Politie A'dam aan tafel met OM gaat..?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 okt 2010, 18:42

Jeses.
Dan ga ik morgen bij de politie aangifte doen tegen Femke, Alexander en de rest wegens het driedubbel vermeerden van de stemmers op Wilders. Hun schuld :bignews:

:D

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 okt 2010, 19:14

Doe ik met je mee Robin :), wegens het stelselmatig bestelenen pesten van ondernemers door (s)links. :bag:

wjn

Bericht door wjn » 28 okt 2010, 19:48

GTRene schreef:
Tom schreef:
Niels schreef:
Weet je dat de Bijbel en Koran voor grofweg 70% met elkaar overeen komen? Hier en daar wordt eens wat met een naam en een profeetje geswapt maar in de basis is het hetzelfde verhaal.
http://www.scribd.com/doc/3585779/De-Ko ... rechtsorde" onclick="window.open(this.href);return false;
tjonge, die Koran is nog veel erger dan ik dacht...scary shit en die inprenting van dat is nog erger...
een klein stukje, heb lang niet alles gelezen wel enkele stukken, der staat gewoon te veel om te verwerken.
Doch laat ik, ter eerste staving ervan, meteen
enkele citaten uit de Koran geven: ‘Voor de ongelovigen heeft Allah een ontzaglijke en
vernederende bestraffing weggelegd’ (o.a. Soera 2,7, Soera 2,90, Soera 2,114, Soera 3,178,
Soera 4,151). ‘Wij zullen de ongelovigen braden in een vuur waarbij telkens hun huid,
wanneer die gebakken is, zal worden vervangen door een andere opdat zij een waarlijke
bestraffing smaken’ (Soera 2,190-193).
‘Wanneer gijlieden dus een ontmoeting hebt met de
ongelovigen, houwt dan in op de nekken, en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt
aangericht, bindt hen dan in boeien” (Soera 47,4) ‘. ‘Versaagt niet in uw begeerte de vijand te
zoeken’ (Soera 4,104)’. ‘Strijdt tegen de ongelovigen; Allah zal hen straffen door uw handen
en hen vernederen, en Hij zal u hulp verlenen tegen hen’ (Soera 9,14). ‘Wie strijdt op de weg
Allah’s en dan gedood wordt of overwint, die zullen Wij een ontzaglijk loon geven’ (Soera
4,74). ‘O gij , joden, aan wie de Schrift gegeven is, gelooft aan wat Wij hebben
nedergezonden vóórdat Wij uw gezichten wegvagen en ze weer plaatsen op hun achterzijde,
of dat Wij u, lieden van de Sabbath, vervloeken’ (Soera 4.47).
‘De joden zijn het hevigst’ der mensen in vijandschap jegens hen die geloven’(Soera 5,82).
‘Vermaant de vrouwen van wie gij opstandigheid vreest en vermijdt haar op de rustplaatsen en
slaat haar , totdat zij u gehoorzaam worden’ (Soera 4,34.) ‘Houwt van de dief en de dievegge
de handen af tot vergelding van wat zij verdiend hebben, als een voorbeeld van kastijding
door Allah’ (Soera 5,38). ‘Geselt zowel de overspelige vrouw als de overspelige man met
honderd geselslagen’ (Soera 24,2).

Hiervóór zijn slechts een twintigtal ‘haat-en –geweld’- verzen weergegeven uit (het
begin van) de Koran, die in totaal zo’n 6200 verzen telt. Dergelijke verzen komen honderden
keren in de Koran voor, dus gemiddeld eens per 40-50 verzen
, en moeten derhalve bij vrijwel
elke (voor)lezing uit de Koran – bijv.’s vrijdags in de moskee – aan bod komen. De inhoud
ervan wordt met andere woorden zeer nadrukkelijk aan de islamieten ingeprent’
:shocking:
Andere cultuur en net zoals de bijbel moet het niet letterlijk genomen worden. De bijbel is ook veel meer verfraait door de kerk en zoals al gezegd, staat vol van de interpretaties van de vertalers ipv. de letterlijke vertaling.

P.S. christenen zijn GEEN ongelovigen en komen zelfs volgens de Koran in de hemel, dus maak je niet ongerust.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2010, 20:10

Je kan hier minstens zoveel Bijbelcitaten tegenover zetten. Willekeurig citaat:

Hij ging bij de ingang van het kamp staan en zei: ‘Wie voor de HEER kiest, moet hier komen.’ Alle nakomelingen van Levi voegden zich bij hem. 27 Hij zei tegen hen: ‘Dit zegt de HEER, de God van Israël: Gord je zwaard om, jullie allemaal, doorkruis het kamp in de volle lengte en breedte en dood iedereen die je tegenkomt, al is het je broer, vriend of verwant.’ 28 De Levieten deden wat Mozes hun had opgedragen, en zo kwamen er die dag ongeveer drieduizend Israëlieten om. 29 ‘Vandaag hebt u zich aan de HEER gewijd,’ zei Mozes, ‘door u zelfs tegen uw zonen en broers te keren. U hebt vandaag zijn zegen verworven.’

En Geert Wilders vindt de mensen die deze onzin toejuichen niet knettergek, maar hij (gedoog)steunt ze.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 okt 2010, 20:14

Snipe schreef:Je kan hier minstens zoveel Bijbelcitaten tegenover zetten. Willekeurig citaat:

Hij ging bij de ingang van het kamp staan en zei: ‘Wie voor de HEER kiest, moet hier komen.’ Alle nakomelingen van Levi voegden zich bij hem. 27 Hij zei tegen hen: ‘Dit zegt de HEER, de God van Israël: Gord je zwaard om, jullie allemaal, doorkruis het kamp in de volle lengte en breedte en dood iedereen die je tegenkomt, al is het je broer, vriend of verwant.’ 28 De Levieten deden wat Mozes hun had opgedragen, en zo kwamen er die dag ongeveer drieduizend Israëlieten om. 29 ‘Vandaag hebt u zich aan de HEER gewijd,’ zei Mozes, ‘door u zelfs tegen uw zonen en broers te keren. U hebt vandaag zijn zegen verworven.’

En Geert Wilders vindt de mensen die deze onzin toejuichen niet knettergek, maar hij (gedoog)steunt ze.
Je moet toch érgens beginnen met het verbieden van sprookjesboeken. Met de Koran maak je de meeste kans :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2010, 20:20

Ik weet het niet, maar boeken verbieden vind ik meer iets voor de fanatiekere dictaturen dan voor een beschaafd land.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 20:26

Snipe schreef:Je kan hier minstens zoveel Bijbelcitaten tegenover zetten. Willekeurig citaat:

daar wordt een verhaal verteld wat is gebeurt of gewoon een verhaal als voorbeeld (whatever), in de koran wordt verteld wat er met je gedaan wordt of ze met je gaan doen als...lijkt me een wezenlijk verschil denk ik :hmmm:

maja ben geen Koran kenner :nerd:

Plaats reactie