Alles over de 1 serie (part I)
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
@Remy: op alle BMW sites (en dan bedoel ik Duitsland, VS of Amerika en de algemeen internationale) is nog geen 135i terug te vinden, dus ik neem aan dat het model nog niet beschikbaar is.
@Indobesar: dit zijn de standaard sportzetels van de 1er. De breedte van de rugleuning is electrisch verstelbaar, je kunt je zelf helemaal vastklemmen wanneer dat nodig is.
@Indobesar: dit zijn de standaard sportzetels van de 1er. De breedte van de rugleuning is electrisch verstelbaar, je kunt je zelf helemaal vastklemmen wanneer dat nodig is.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Op een ander forum beweren ze dat het wel de sportstoelen zijn, vanwege de verstelbare lendensteun. Hierbij werd ook nog een plaatje aangehaald van het m-pakket;
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/392 ... f82c67.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/392 ... f82c67.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Misschien heb ik je in de war gebracht met het woordje standaard..., maar ik bedoelde de normale sportstoelen. Ze zijn feitelijk hetzelfde als de M-sportstoelen (op de speciale bekleding na dan..).
Wat die 120d betreft... Hieronder een overzicht van de uitrusting uit de 2004 prijslijst:
[img:2000:1300]http://xs315.xs.to/xs315/07182/Uitrusting_120d_Exec.jpg[/img]
Xenon is idd een must op de 1er
Wat die 120d betreft... Hieronder een overzicht van de uitrusting uit de 2004 prijslijst:
[img:2000:1300]http://xs315.xs.to/xs315/07182/Uitrusting_120d_Exec.jpg[/img]
Xenon is idd een must op de 1er
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
http://nl-berlin.bmw.de/de/nl_berlin/_f ... rbotec.pdf
even foto vergelijk tussen 3 en 5 deurs.
Het eerste wat me opvalt is dat de zij raam lijn veel mooier is.
even foto vergelijk tussen 3 en 5 deurs.
Het eerste wat me opvalt is dat de zij raam lijn veel mooier is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Indobesar: dat zijn allemaal de sportstoelen. Kun je zien aan de wangen (hoezo zijn die wangen niet sportief???? wat wil jij dan kuipstoelen
. Die wangen houden je goed op de plek, zijn elektrisch verstelbaar. Verder is het voorgedeelte van de stoel uitklapbaar (even vergeten hoe dat heet).
Kortom: topstoelen.
Als jij dit al niet echt wat vindt (wat uiterlijk) dan zal jij je suf lachen als je een plaatje ziet van de bagger standaard stoelen
Sportstoelen dus gewoon doen. Overigens M-pakket heeft gewoon dezelfde sportstoelen als alle anderen. Er is geen onderscheid. Alleen leer/leer, leer/stof/ en stof/stof kan je kiezen.
Op dat eerste plaatje vind ik trouwens de combo erg mooi, licht en donker.

Kortom: topstoelen.
Als jij dit al niet echt wat vindt (wat uiterlijk) dan zal jij je suf lachen als je een plaatje ziet van de bagger standaard stoelen

Sportstoelen dus gewoon doen. Overigens M-pakket heeft gewoon dezelfde sportstoelen als alle anderen. Er is geen onderscheid. Alleen leer/leer, leer/stof/ en stof/stof kan je kiezen.
Op dat eerste plaatje vind ik trouwens de combo erg mooi, licht en donker.
Laatst gewijzigd door Macboy op 02 mei 2007, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Inderdaad. Zie ook A3 3-deurs en Sportsback. Zijraam is lelijk bij meerdere deuren (extra raam).Andre schreef:http://nl-berlin.bmw.de/de/nl_berlin/_f ... rbotec.pdf
even foto vergelijk tussen 3 en 5 deurs.
Het eerste wat me opvalt is dat de zij raam lijn veel mooier is.
Ik vind overigens beide velgen subliem

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Bij de A3 vindt ik eigenlijk de 5-drs beter geslaagd in tegenstelling tot het verschil bij 1er tussen de 3-drs en 5-drs.Macboy schreef:Inderdaad. Zie ook A3 3-deurs en Sportsback. Zijraam is lelijk bij meerdere deuren (extra raam).Andre schreef:http://nl-berlin.bmw.de/de/nl_berlin/_f ... rbotec.pdf
even foto vergelijk tussen 3 en 5 deurs.
Het eerste wat me opvalt is dat de zij raam lijn veel mooier is.
Ik vind overigens beide velgen subliem
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Optisch oogt de 3 deurs korter :!: Een coupe hiervan gaat echt een plaatje worden for sure !Andre schreef:http://nl-berlin.bmw.de/de/nl_berlin/_f ... rbotec.pdf
even foto vergelijk tussen 3 en 5 deurs.
Het eerste wat me opvalt is dat de zij raam lijn veel mooier is.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De 1 er coupe zal het beste worden van de gehele 1 serie, zeker wetenRico v Velzen schreef:Optisch oogt de 3 deurs korter :!: Een coupe hiervan gaat echt een plaatje worden for sure !Andre schreef:http://nl-berlin.bmw.de/de/nl_berlin/_f ... rbotec.pdf
even foto vergelijk tussen 3 en 5 deurs.
Het eerste wat me opvalt is dat de zij raam lijn veel mooier is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Joop weet je dat wel zeker????? Volgens mij heb je niet echt twee foto's naast elkaar gezien. Ik zal wel ff twee foto's posten als ik tijd heb. Kan me niet voorstellen dat je dan de 5-deurs geslaagder vindt (denk dat je de achterkant te veel mee laat wegen, want die is van de SB inderdaad mooier dan de A3).
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ik weet dat details het geheel maken (ben er niet voor niets dagelijks mee bezig), maar een auto moet je als geheel bekijken. Maar goed alleen op de zijkant bekeken...:
Van de Duitse Audi-site de volgende foto's geplukt: dan vind ik dat bij de zijkant het spijltje bij de C-stijl niet stoort itt de 5-drs 1er. Bij de A3 Sportback is het echt een 3e ruitje terwijl dit bij de 1er onderdeel is van de achterportieren. Bij de sportback vindt ik de coupe-lijn beter benadrukt worden dan bij de 3-drs A3, terwijl de 3-drs 1er veel meer langgerekter is, waardoor bij die versie de coupe-lijn veel beter benadrukt wordt.
[img:1024:768]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.jpg[/img]
Van de Duitse Audi-site de volgende foto's geplukt: dan vind ik dat bij de zijkant het spijltje bij de C-stijl niet stoort itt de 5-drs 1er. Bij de A3 Sportback is het echt een 3e ruitje terwijl dit bij de 1er onderdeel is van de achterportieren. Bij de sportback vindt ik de coupe-lijn beter benadrukt worden dan bij de 3-drs A3, terwijl de 3-drs 1er veel meer langgerekter is, waardoor bij die versie de coupe-lijn veel beter benadrukt wordt.
[img:1024:768]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.jpg[/img]
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Zijn dezen altijd electrisch verstelbaar? ook als je niet electrische stoelen hebt?Macboy schreef:Indobesar: dat zijn allemaal de sportstoelen. Kun je zien aan de wangen (hoezo zijn die wangen niet sportief???? wat wil jij dan kuipstoelen. Die wangen houden je goed op de plek, zijn elektrisch verstelbaar. Verder is het voorgedeelte van de stoel uitklapbaar (even vergeten hoe dat heet).
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Weer nieuwe Coupé foto's (artist's impressions)...
Car Magazine.
[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]
[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]
Car Magazine.
[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]
[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik wordt hier niet vrolijk van, ik blijf bij mijn eerdere opmerkingen;
1 Geen goede verhouding tussen lengte motorkap en kont
2 Daardoor lijkt de koets heel erg ver naar achteren te staan en mist die het krachtige, compacte wat dus een E46 M3 wel heeft ( maar nooit meer ge-evenaard wordt blijkbaar)
3 dit geeft het effect van een Z4, die ik overigens ook niets aan vind
4 die doorgezakte dorpel, tja need I say more..................
1 Geen goede verhouding tussen lengte motorkap en kont
2 Daardoor lijkt de koets heel erg ver naar achteren te staan en mist die het krachtige, compacte wat dus een E46 M3 wel heeft ( maar nooit meer ge-evenaard wordt blijkbaar)
3 dit geeft het effect van een Z4, die ik overigens ook niets aan vind
4 die doorgezakte dorpel, tja need I say more..................
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
The M series cars are now a staple of the BMW lineup, representing the high-performance iterations of several of the "mainstream" models. However, back in 1978 before the M3 or M5 or M6 were ever conceived, BMW had a desire to compete against the Porsche 911 that was dominating endurance racing in the FIA Group 4 and Group 5 categories. Thus the original M1 was born as a mid-engine sports car with a Giugiaro designed body and a twin-cam inline-6 that eventually found it's way into the first generation M5/M6.
The original M1 is largely forgotten today, but the badge may be set for a revival on a car that is more of a modern descendant of the car that created BMW's sports-sedan reputation. The new 1-series coupe-based M1 is expected to take up the mantle of the original 2002tii that pre-dates even the mighty M1. Coupe and convertible M1s may appear in the second half of 2008 with hand-me down motivation from an updated 3.2L six from the last generation M3. The little coupe with the big six could hit 62mph from a standstill in 5.2seconds.
Since BMW seems to be increasingly keen on turbocharging of late, a pressurized direct injected four cylinder with E85 capability might make a more efficient, cost effective and better performing alternative to the old M3 mill.
[Source: Car]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik vind die http://www.carmagazine.co.uk/secret_new ... 682&page=1 wel mooi, heeft wel wat, reed vandaag nog achter een nwe 5 serie en een ! serie en een 3 serie, ik ga die nwe look mooi vinden in de vorm van design en uit deze tijd zeg maar, die vorige modellen vallen dan net tussen andere modellen in, tis niet meer klassiek zoals een Z3 en niet meer modern zoals die nwe lijn...
nee, als die nwe M1 er ongeveer zo uit komt te zien endan in de juiste kleur...niet verkeerd en zal goed verkopen!
nee, als die nwe M1 er ongeveer zo uit komt te zien endan in de juiste kleur...niet verkeerd en zal goed verkopen!
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 1 gast