VW Golf R20T
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: VW Golf R20T
Zwart ziet er dik uit 
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
Gaaf in het zwart, alleen de golf heeft best scherpe lijnen in de koets
die zie je helaas niet met deze kleur bij rood en zilver zie je ze goed..
Zwarte velgen zal ik niet doen..
die zie je helaas niet met deze kleur bij rood en zilver zie je ze goed..
Zwarte velgen zal ik niet doen..
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf R20T
Zwart is altijd mooi maar op de een of andere manier vind ik het bij deze Golf R wat minder. Doe mij maar de blauwe, daar komen de lijnen idd beter uit. 

-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: VW Golf R20T
ik vind het echt gaaf, zilver twijfelde ik over ben toch een zwart man wat betreft autos
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: VW Golf R20T
klopt plaatje heb ik van mobile.de maar de mijne is precies het zelfde.
zwart, donkerglas en 19 inch en dan de alu. vind zwart wel brut maar voor heel even. je zou eigenlijk die zwarte velgen als winter set moeten hebben.
zwart, donkerglas en 19 inch en dan de alu. vind zwart wel brut maar voor heel even. je zou eigenlijk die zwarte velgen als winter set moeten hebben.
-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: VW Golf R20T
Godver wat is de nieuwe Golf toch gewoon GEIL,
toch maar is die perfecte baan zoeken met een Golf R als lease auto 


- JP
- Berichten: 34271
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: VW Golf R20T
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... -R/246100/" onclick="window.open(this.href);return false;







Volkswagen Golf R
Test date 18 December 2009 Price as tested £28,930
267bhp from 2.0-litre turbocharged engine
What is it?
According to VW the new £28,930 Golf R is “the most powerful and fastest accelerating Golf ever produced.” And seeing as it has 267bhp from its 2.0-litre turbocharged engine, and can hit 62mph in just 5.7sec (or 5.5sec with the optional DSG transmission fitted), it’s hard to argue against VW’s claims.
Not that you’d ever realise just how potent the Golf R is merely by looking at it. Given how much poke it has and how quick it undeniably is, this has to be one of the subtlest genuine high performance hatchbacks there has ever been.
Apart from its twin exhausts, mildly restyled black door mirrors, LED running lights and tiny rear boot spoiler, you’d simply not pick this car as anything special were it to pass you in the high street. In reality, a GTi on 19in wheels probably looks meaner in the raw, despite the R’s tinted rear windows and its almost too-subtle badging front and rear.
What does make a difference visually is the reduced ride height. Thanks to the R’s slightly stiffer suspension and new ride height it sits some 25mm nearer to the ground than normal. While this doesn’t quite provide the R with the full Cal-look low rider appearance, it does makes it appear more purposeful than normal if you look closely enough.
Mechanically the big difference is the addition of a new version of VW’s 4-Motion all-wheel-drive system. Apart from allowing the R to handle the extra power and torque that has been squeezed from the venerable 2.0-litre VW engine (it’s actually the same lump as you’ll fid in an Audi S3), the 4WD system endows the R with more on-road decorum in virtually every way, even if it does ad a few unwanted kilos to the kerbweight.
What’s it like?
Look at the raw performance figures and you might expect this to be VW’s answer to hot rods such as the Focus RS and Mugen Civic Type R. But in reality the R is nothing of the sort. It’s very rapid, yes, but it’s also a smooth, grown up, refined kind of hot hatch, very much in the same vein as the old six cylinder R32 but, sadly, without the creamy soundtrack to go with it.
What the R is categorically not is a B-road monster. It rides extremely well for such a rapid hot hatch, and the noise emitted from its big-ish 225/40 18in tyres is unusually well suppressed. On a motorway it doesn’t feel a whole lot less refined than a Passat, or, indeed, a more regular member of the Golf family.
Is it wooden in feel, as so many quick Golf have been in the past? No, but neither is it what you’d call cutting edge dynamically. VW’s aim with this car is to attract the kind of customer who likes the wolf-in-sheeps clothing approach, hence the reason the ride is so well resolved and the engine/exhaust note are so reserved.
This same restrained, well thought out but slightly plain approach also applies to the interior, which boasts a great pair of front seats and the odd R logo to distinguish it above other Golf, but not much else. The whole thing is quite beautifully put together, however, and this does lend the R an unusually mature feel, not just inside but on the road – and in the showroom as well.
Should I buy one?
It depends what sort of person you are, and what sort of hot hatch you like to drive. If you’re a Focus RS kind of bloke (or bloke-ess) then the R is unlikely to appeal. But if you like a more subtle approach and don’t want the rest of the world to know how fast your car really is, the R could be right up your street.
You will need to like its subtle approach an awful lot, however, because at nigh-on £29k before you have added the must-have DSG option, it costs significantly more than its obvious competition, most of which is more exciting to drive. As ever, you pays your money
How fast?
0-62 mph 5.7 sec
Max speed 155 mph
How big?
Weight 1521 kg
How thirsty?
Combined 33.2 mpg
CO2 emissions 199 g/km
Engine
Layout 4 , 1984 cc
Max power 267 bhp at 6000 rpm
Max torque 258 lb ft at 2500 rpm
-
- Berichten: 55144
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: VW Golf R20T
Goh, leuk ding in rood. Had ik niet verwacht.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: VW Golf R20T
Rood is inderdaad lekker, maar wat moet ik nou van de test vinden?
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: VW Golf R20T
Kleur gewoon top zo, maar zou het ir nooit durven bestellen denk ik

Autoverslag is wel precies wat ik er van verwacht had en voldoet eigenlijk ook aan ieders verwachting; een goed dagelijks inzetbare, niet te schreeuwerig strakke rappe auto


- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
Dat is precies wat ik ervan verwachtte.. top! Gave foto's trouwens staat hem goed, rood.. 8)
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: VW Golf R20T
Een test die denk ik wel aangeeft waar de R is gepositioneerd. Wat we wel weer verbaasd is de prijs. in UK kost die R vanaf 29UKP. De Focus RS vanaf 27 UKP. 

- Kurtje
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55
Re: VW Golf R20T
amai dat rood staat hem ook bangelijk goed!!!
Ja zo is de Golf GTI en nu ook de R altijd geweest... Niet schreeuwerig vanbuiten, dagelijks bruikbaar en vooral rijdbaar!!!
Ja zo is de Golf GTI en nu ook de R altijd geweest... Niet schreeuwerig vanbuiten, dagelijks bruikbaar en vooral rijdbaar!!!
- JP
- Berichten: 34271
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: VW Golf R20T
Een 'saaie-kleur' R;






- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: VW Golf R20T
Saai? Understated cool.
- JP
- Berichten: 34271
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: VW Golf R20T
Was ook met eenRavin ///M schreef:Saai? Understated cool.


- Ivar
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
- Locatie: Rotterdam
Re: VW Golf R20T
Rood met de zwarte 19 inch velgen aub! Damn ik heb zelfs een hekel aan rode auto's maar deze staat het gewoon echt goed!
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: VW Golf R20T
En dan werd vroeger een Golf .:R32 al als extreem zwaar betiteld. Pfff, we hebben het over een Golf. Daarnaast vraag ik me nog steeds af wat nu eigenlijk het verschil is met een Audi S3.How fast?
0-62 mph 5.7 sec
Max speed 155 mph
How big?
Weight 1521 kg![]()
How thirsty?
Combined 33.2 mpg
CO2 emissions 199 g/km
Engine
Layout 4 , 1984 cc
Max power 267 bhp at 6000 rpm
Max torque 258 lb ft at 2500 rpm
SteV6
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: VW Golf R20T
Grijs = natuurlijk
. Rood is mooi. Het blauw van Hans zou zo maar de mooiste kunnen zijn!! Leuk verslag. Toch jammer van die soundtrack, 'k vond/vind de Golf r32 een van de allermooiste soundtracks hebben ooit. Ruim 1.520kg is wel zwaar, klopt dat wel Hans? Misschien met volle tank of zo. Mijn 135i weegt bijv. 1.465kg rdw/nl.

- Kurtje
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55
Re: VW Golf R20T
http://www.youtube.com/watch?v=cru8uhfK ... tube_gdata" onclick="window.open(this.href);return false;
amai zou de gti standaard zijn???
amai zou de gti standaard zijn???
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: VW Golf R20T
Heb de R20T ook mogen bewonderen, viel me toch wel iets tegen.
De IV R32 blijft voor mij toch wel de enige echte R32.
Gewicht en prijs van een R20T zijn echt buiten proporties als je het mij vraagt.
De IV R32 blijft voor mij toch wel de enige echte R32.
Gewicht en prijs van een R20T zijn echt buiten proporties als je het mij vraagt.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: VW Golf R20T
golf R weegt 1421 kg
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: VW Golf R20T
3.2 VR6 is blijkbaar een stille dood gestorven, want de A3 3.2 is ook al niet meer te koop ... Einde van de V6 in C-segment
VR6 nu alleen nog als 3.6 in de Passat, Superb en Cayenne ... Of bouwt Audi 'm nog in de Q7 en VW in de Touareg? Oja, en natuurlijk de Artega.
Zo dwingen de milieufreaks je de 2.0TFSi of 1.4 Twincharger wel door de strot.
En toch: Hans en Gerard veel plezier met jullie R straks

Zo dwingen de milieufreaks je de 2.0TFSi of 1.4 Twincharger wel door de strot.
En toch: Hans en Gerard veel plezier met jullie R straks

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: VW Golf R20T
gerardR schreef:golf R weegt 1421 kg

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: VW Golf R20T
En de nieuwe A3 krijgt een 1.2
SteV6 schreef:3.2 VR6 is blijkbaar een stille dood gestorven, want de A3 3.2 is ook al niet meer te koop ... Einde van de V6 in C-segmentVR6 nu alleen nog als 3.6 in de Passat, Superb en Cayenne ... Of bouwt Audi 'm nog in de Q7 en VW in de Touareg? Oja, en natuurlijk de Artega.
Zo dwingen de milieufreaks je de 2.0TFSi of 1.4 Twincharger wel door de strot.
En toch: Hans en Gerard veel plezier met jullie R straks
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 1 gast