
E36's met zo'n 'Rocket Bunny' kit

De lagers zullen wel behoorlijk op hun flikker krijgen met zulke brede velgjes.

Ze bleven heel lang gelijk qua waarde, je had leuk geprijsde zelfs in NL vanaf 17.5kErikS schreef:Klant van me heeft er een.
Ik zal 'm eens polsen oftie 'm niet een keer kwijt wil.
Maar ik betwijfel 't.....
Toekomstige klassieker? Ze stijgen niet echt in waarde of wel?
Mooie Alpina ook kleur, maar e30? volgens mij niet, ze hebben daar al een ander achter subframe hebben dacht ik? meer e36 oid (edit...ook niet echt)MParallel schreef:Volgens mij al jaren een klassieker.
Alpina versie vind ik wel leuk.
Onderhuids blijft het wel een E30.
lol, euh ja en vaak als ik dan bv ff weer aan zo'n auto denk dan duik ik weer naar wat info (vergeetachtig///Joost schreef:Nondeju, jij hebt echt tijd over zeg.Wel mooie info, René.
Ik vind ze prachtig, zet ze eens (mooie kleur niet standaard rood met standaard velgen) naast een moderne BMW dan is zoiets uniek, helemaal toen ie destijds uitkwam en nog steeds met die deuren.matthyssie schreef:Hoe rijdt zoiets dan? Ik vind t maar een lelijk ding om eerlijk te zijn.
De Z1 moest vooral jong en dynamisch worden, en met een gewicht van slechts 1.250 kg (mede dankzij zijn kleine proporties, de auto was nog geen 4 meter lang), achterwielaandrijving, een laag zwaartepunt en middenmotor lukte dit aardig.
a brand new construction was employed at the rear: a multi-link axle comprising two transverse control arms and one longitudinal control arm. It was dubbed the “Z-axle” in German, which was shorthand for “centrally guided, spherical double-wishbone axle” rather than a reference to the new model’s name. The kinematic arrangement of the three control arms ensured excellent directional stability as well as effective anti-squat and anti-dive control. This configuration endowed the Z1 with go-kart-like handling characteristics, with the axle load split in the ratio 49:51 and the vehicle’s centre of gravity located some ten centimetres lower than on comparable sedan models.
As a result, the Z1 was truly in its element as it wound its way along the twisting country roads of Central Italy around Punta Ala, earning it unanimous praise. It was deemed to offer “supreme driving pleasure” and revered as a “textbook driver’s car”. As the assembled international car testers at the presentation noted to their surprise, not even the poorer roads could trouble the chassis or provoke any tangible body torsion
klinkt toch allemaal best goed mocht je een goede tegen komenNimble like a go-kart, instantaneous throttle response, goes round bends as if it’s on rails – it fits the driver like a glove, making it so much fun to drive!
Kijk eens waar de motor ligt.MParallel schreef:Middenmotor?
Uh die ligt gewoon voorin.