Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin_NL

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin_NL » 30 okt 2012, 07:14

Ik heb Elmar gistermiddag 'n keurige 'zand erover' pm gestuurd die nog in m'n postvak uit zat(?) Maar weer gecopied en weer gedaan, heb nu 2 dezelfde in m'n outbox? :?

Dus ja ik weet niet nu hoe & wat?

Op die foto's van Rebel zie ik 'n paar die ik wel ken: Benno Leeser(Gassan) , Paul Simons(Ice Watch Paul Simons) en Koster van Bretling NL.

allen

Bericht door allen » 30 okt 2012, 10:36

Dan heeft hij het simpelweg nog niet gelezen.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 30 okt 2012, 12:15

Jawel.

Maar ok. Het is wat mij betreft wel in orde.

RVV

Bericht door RVV » 30 okt 2012, 12:52

:thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 okt 2012, 15:43

Ja zand er over Elmar, ook van mijn kant........

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 okt 2012, 16:56

Ok ok, ik heb er ook spijt van..........................

Elmar

Bericht door Elmar » 30 okt 2012, 18:24

HonZ03, jij kan lekker de boom in.... :clown:

Macboy

Bericht door Macboy » 31 okt 2012, 01:53

Ach Robin is altijd licht ontvlambaar geweest dat weet iedereen hier dus niet overdrijven. Hij is ook de beroerdste niet om zijn excuses aan te bieden zoals we hebben kunnen zien.

Ik stel daarom voor om Elmar een permanente ban te verlenen.

;)

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 07:43

Moest jij Eva Jinek niet aan de haak slaan?

Want straks gaat ze d'r vandoor met Werner Budding begreep ik.

:coffee:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 okt 2012, 08:31

Die zou dan van een topper naar een tobber gaan.......... bad choice..

Rebel

Bericht door Rebel » 31 okt 2012, 12:29

Gisteren nog woorden gehad met een "wandgrimeur" omtrent het aantal gewerkte uren. Ik heb hem geadviseerd om een horloge te kopen met 'n grote wijzerplaat....

Elmar

Bericht door Elmar » 31 okt 2012, 18:38

Dan is het sowieso een muurvarken Rebel...echte wandkunstenaars werken op projectbasis.

Maar goed, ontopic dus laat ik weer eens de knuppel in het hanenhok gooien... :wave:

Er wordt nogal eens gesteld dat de Rolex calibers de beste zijn die er bestaan. Er werd mij zelfs 3 jaar geleden aangeraden een Deepsea aan te schaffen voor mij werk.

Mij iets te gek, aangezien een € 200,= kostende Seiko het werk toch ook altijd 2 jaar volhield.
Toch een automaat gekocht voor het werk en verdomd na 3 jaar doet ie het nog steeds.
Een horloge in mijn werk heeft veelvuldig te maken met mechanische en thermische schokken.
Het betreft een Maurice Lacroixx Miros Diver met SW 200 uurwerk.

Een Rolex zal niet of nauwelijks zo misbruikt worden en dan is mijn stelling±

Een SW200 is een beter caliber dan van een Rolex! :blackeye:

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 01 nov 2012, 07:51

@Elmar. Ik heb ook 'n SW200 basis in m'n Oris Aquis Date Diver zitten. Het is 'n ETA 2824 kloon en prima.

Jij hebt dus 3 jaar lang een MIros Diver met dat uurwerk omgehad in je zware werk en hij doet 't nog steeds. Prima. Mechanische horloges houden niet van schokken eigenlijk en trillingen en magnetisme etc.

Nu zijn bepaalde Rolexen vaak gebruikt voor dit soort harde tests en sport en spel en idiote dingen.
Ik kan niet zeggen dat als je 3 jaar 'n Submariner op DeepSea had gebruikt op dezelfde manier als de ML, hoe en wat, maar de robuustheid en uitvoering van het 3135 caliber kennende denk ik dat ie dat óók wel aankon dan :D

Ook 'n erg robuust 'normaal'(dus geen chrono en andere functies) caliber is de 80111 van IWC. Die heeft 'n gepatenteerd schoksysteem (die 'S' vorm met de automaatrotor eraf min of meer in 't midden, rechts van de 2 rode rubies)
Hij zat in m'n ex Vintage Inge en in m'n Inge 3227s die ik had:
Afbeelding

Ik denk qua uurwerk en schokbestendigheid dat ie 't wel wint van de ETA's en de Rolex 3135, qua antimagnetisme is de 3135 wel de winnaar....

Maar 'n IWC met 'n 80111 zit weer 'n ander prijskaartje aan dan aan 'n Miros Diver zegmaar. Dan zit je in Submariner prijzen ook weer....

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 01 nov 2012, 17:00

Vanmiddag binnengekregen, de Seikos Astron.
Legendarische naam.

GPS en Solar(wijzerplaat) in één en 'n 24h subdial bij de 6. 48mm groot en best dik. .

Er is 'n 2500 stuks limited met DLC zwarte coating in titanium/ti band.
Dit is een normale versie in titanium.
Ze hebben altijd 'n ceramische bezel/lunette.

Layout van de dial/wijzers lijkt 3D en ziet er gelikt uit. Foto's doen 'm geen recht! Als ik niet zo bezeten was van mechanisch wilde ik zo'n 'quartz zonder batterij' ding best dragen!

Afbeelding

Je zou dit de Nissan GTR(Playstationachtige electronic gadgetry) onder de horloges kunnen noemen.
Bij de mechanische GRAND Seikos denk ik aan 'n Lexus LFA of 'n NSX achtig iets. (Puurder en echter(?)) :D

Elmar

Bericht door Elmar » 01 nov 2012, 18:32

Ik had gehoopt dat de ML minstens 2 jaar het bleef doen, dus het is al een meevaller.

Wat het grote voordeel van de ML tov bv de Seiko's die ik had, is de algehele kwaliteit.
Tom had ooit al een opmerking gemaakt betreffende zijn Rolex tov zijn Armani(?) klokken over verschil in kwaliteit, gevoelsmatig en uitstraling.
De schakels zijn veel minder uit gelubberd, uiteraard geen krasje op het saffierglas.
Enkel de bezel ziet er wat afgeragd uit, echter kan je die nog steeds draaien.

Overigens waren het alleen Seiko's die het 2 jaar volhielden.
Ik heb oa Pulsar, Citizen en Casio gehad, maar die waren mij na 1 jaar al zat. :(

Ik geloof wel dat de calibers die Robin opnoemt de toleranties van de onderdelen op een hoger niveau liggen.
En misschien moet je ook wat geluk hebben, net als met een auto. :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 nov 2012, 18:42

Mijn eerste Seiko kreeg ik toen ik mijn VWO diploma haalde......................en hij doet het nog (schakels en sluiting hebben hun sporen, maar deze zijn verdiend :D )

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 01 nov 2012, 20:40

Robin_NL schreef: Je zou dit de Nissan GTR(Playstationachtige electronic gadgetry) onder de horloges kunnen noemen.
Bij de mechanische GRAND Seikos denk ik aan 'n Lexus LFA of 'n NSX achtig iets. (Puurder en echter(?)) :D
Wel eens (mee)gereden in een GT-R ? ;) ...

Afbeelding

Ben

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 01 nov 2012, 20:48

@Ben: Nog niet. Maar zie 't als 'n compliment, want die nieuwe Astron is 'n stukje hightech electronica.
GPS/Solar en 100 patenten inside. Dus ik ken geen quartzhorloge zo geavanceerd als de Astron....

dvh

Bericht door dvh » 01 nov 2012, 21:22

Mooie techniek ! Sowieso vind ik een gps horloge cool. Lekker high-tech. Zou dit gaaf vinden om te dragen.
Maar het uiterlijk kan me niet bekoren. Hoe gaaf ik het futuristische idee ervan ook vind. Ik hou niet zo van snelle moderne horloges qua looks.

Maar voor die prijs heb je wel een topklok voor de liefhebber.

dvh

Bericht door dvh » 02 nov 2012, 13:06

Nieuwe Magrette horloges:

•Stainless steel / blue dial
•Black PVD / black dial and
•Rose gold PVD / grey dial
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Specifications:

Model: Moana Pacific Professional 

Movement: 9015 Miyota with hacking seconds

Case diameter: 44mm excluding the crown 

Case finish: PVD (black), PVD (rose gold) and Stainless steel brushed/polished.

Bezel: Black ceramic (matt finish) with C3 LUMINOUS fillings.

Crown: Screw down crown.

Crystal: Sapphire (double domed) with AR coating.

Dial and hands: Super Luminova C3
.
Pressure valve: functional pressure escape valve, protecting the watch against pressure differences that can occur below 300 meters of depth
Water-resistance: 500m/1650ft Water resistance
Strap: All new black PU rubber strap with logo, name and customized stainless steel deployment buckle. (other strap options will be available)

Price: Stainless Steel: €499 / Black PVD: € 529 / Rose gold PVD: € 549.*
New Movement

Please note that this will be the first time we will use the relatively new Citizen/Miyota 9015 movement.

This movement is positioned between the well known ETA 2824 and more luxurious 2892 movements. We have returned to the Miyota company as we have great experiences with the 8215 movement.

Afbeelding
•Automatic winding and hand winding
•28.800 BPH
•24 Jewels
•Hour, minute and sweeping second hands
•Date function
•Second stop mode (hacking function) when setting time
•Shock absorber for balance staff
•Running time of more than 42 hours when fully wound

Leuke klokkies !
Ze komen pas in mei 2013 uit in een ( voorlopig ? ) gelimiteerde uitgave varierend tussen de 500-750 stuks per uitvoering.
http://www.magrette.eu/moana-pacific-diver-professional

Waar staat PVD voor bij de Rosé uitvoerig ?

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 02 nov 2012, 13:56

Myota bouwt prima werkjes. Wat PVD bij de rose uitvoering inhoudt? Geen idee, de laag versterkt?

Wel 'n strak model en de prijs ik ook ok.

Even terug naar die Seiko Astron, waar ik ook het fijne van wil weten.

GPS, tja dat heeft 'n Tom Tom ook en 'n auto met satnav /GSM vaak ook.

Het voordeel van GPS vs zendergestuurde horloges vind je in dit verhaaltje. De GPS is 'overal' te calibreren want ontvangst via minimaal 4 van die 24 satellieten. DE zendergestuurde horloges werken op 1 van de 6 zendmasten wereldwijd begreep ik en als je out of range van die dingen bent, dan niet.

Maar voor beide geldt als 't ontvangstsignaal goed is, zijn ze beide even nauwkeurig(1sec afwijking in 100.000jaar)

Hier staat 't verhaaltje, het horloge (1 van de 2500 wereldwijd ) heb ik hier ook wel 'n stoer apparaat met
DLC en 'n extra rubberstrap en 'n certificaatje etc.:

http://professionalwatches.com/1001-5000/
Originally introduced at Baselworld 2012, the Seiko Astron GPS Solar is an unprecedented solar powered quartz GPS watch. It features automatic GPS calibration of hours, minutes and seconds, including automatic and manual time zone adjustment, across all time zones (and with regards to Daylight Savings time); it also has a perpetual calendar function, correct to February 2100.

GPS signals can be received from any of the free Global Positioning Satellites, from any place in the world, via the built-in antenna which wrapped around the inside of the case band. The GPS signal, like on radio-controlled watches, automatically calibrates the hours, minutes and seconds. The biggest advantage of GPS calibration versus atomic radio-controlled calibration — especially considering that both are essentially atomically calibrated systems as far as accuracy, is the range. GPS reaches virtually anywhere on Earth, provided of course, there is a unobstructed line of site of at least 4 of the 24 Navastar GPS satellites currently orbiting the Earth (there are also 4 spare satellites). Like GPS, radio-controlled watches require an unobstructed line of site, but unlike GPS, signal calibration is transmitted from the nearest of 6 worldwide atomic radio broadcast stations which are on the ground, and the range is therefore limited to approximately 1,800+/- miles. GPS based systems are not limited — this is why GPS/Satellite phones and non-cellular based GPS navigation units are important to scientists, military and anyone far out of the range of traditional communication signals — because range is unlimited.

Powered by quartz caliber 7X52, which consists of a low-energy consumption solar powered GPS module, accuracy is +/- 15 second per month (without receiving a time signal) and precise to the second when the signal is received. The case measures 47 mm by 16.5 which is fairly large, however, that is the price you pay for such advanced technology. Like its 1969 predecessor, the world’s first quartz watch, the new Astron will make a significant impact of wristwatches in the future. Expect more models to utilize similar technology down the road.

dvh

Bericht door dvh » 02 nov 2012, 14:03

Opgezocht:
PVD betekent Physical Vapour Deposition .

Het is een gesofisticeerd proces, uitgevoerd in een vacuüm. Het horloge ( Balmain enz... ) of een onderdeel daarvan wordt gebombardeerd met microscopisch kleine deeltjes zodat er een beschermende laag ontstaat .
De zo ontstane zeer dunne lagen ( 1 tot 3 micrometer ) zijn erg hard.

De voordelen van PVD ( verguld ) :

- Dunne maar harde laag
- Veel verschillende kleuren mogelijk ( meestal goud )
- Milieuvriendelijk productieproces
- Bestand tegen corrosie
- Beschermt tegen allergieën

Wat ik me afvraag is hoe deze rosé coating is itt doublé.
Misschien is dit gewoon hetzelfde maar dan in een moderne vertaling.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 05 nov 2012, 08:11

Sotheby's heeft 13 november weer 'n veiling en deze viel mij op:
http://www.sothebys.com/en/auctions/eca ... otnum.html

Een nieuwe stalen Daytona voorzien van 'n andere plaat en lunette zoals de Ref. 6238 tot 6265 Daytona's uit de 60s/70s/80s. Beetje Paul Newman look.

Normaal ben ik geen voorstander van het 'verfraaien'door derden van Rolexen, Panerais etc, maar deze is goed gedaan en al Rolex 'm zelf zo uitbracht had ik 'm al gedragen denk ik. Prachtig gewoon.

Deze club verbouwt die klokjes ook voor celebrities, mar dat nog wil vaak nog niet zeggen dat je als celebrity ook meteen smaak hebt ofzo:
http://www.projectxdesigns.com

Afbeelding

Deze heeft weer 'n andere (ceramische) lunette en dial lijkt 't.

Tom

Bericht door Tom » 05 nov 2012, 09:38

Die op de foto is helemaal apart zonder kroonbeschermer (of heet dat niet zo?)
Nu hadden ze vintage daytona's dat ook niet maar dit is aan de layout van de plaat te zien wel een modern model met eigen caliber.

romo

Bericht door romo » 05 nov 2012, 19:09

Superklok die Daytona........ :love:

Plaats reactie