Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin_NL

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin_NL » 28 okt 2012, 10:37

Shakes schreef:@ Robin, vind de acties naar Jeroen K niet altijd netjes laat ik het zo zeggen. Like I said ik lees niet alles en heb ook niet de wens alles te willen weten.
100% mee eens Nandor. Sterker ik wilde Jeroen K eens pm-en dat ik 't gedrag van sommigen hier naar hem waardeloos vind en hem 'n hart onder de riem steken zegmaar. Mooi dat ik niet de enige ben...

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 28 okt 2012, 10:47

Anyway ontopic: Ik verkoop in de buurt nogal wat Seikos en volgende week krijg ik de nieuwe lijn Astrons binnen. GPS en solar. Eigenlijk uniek ding(Citizen heeft ook zoiets maar de Seiko heeft 'n langere condensator levensduur en kan meer)

bron jewelline:
SEIKO Astron GPS Solar zet voet in Europa!

Op woensdag 10 oktober maakte de SEIKO Astron GPS Solar officieel zijn fysieke entree op de Europese markt. De locatie paste perfect bij het eerste analoge GPS horloge ter wereld: de Royal Greenwich Observatory. ‘Greenwich’ is een bijzonder baken in de geschiedenis van de horlogerie. Het is de plek waar de fameuze Harrison chronometers hangen. Deze chronometers waren ooit de nieuwe standaard in exacte tijdwaarneming. Ze maakten het mogelijk om veel veiliger internationaal te reizen dan voordien mogelijk was. Net zoals de nieuwe SEIKO Astron horloges moderne tijdwaarneming een nieuwe dimensie geven, doordat ze zich met één druk op de knop aan alle 39 officiële tijdzones op aarde kunnen aanpassen.

Het intelligentste horloge ooit gebouwd?

De SEIKO Astron GPS Solar, het eerste analoge GPS horloge ter wereld, is nu ook te koop in Nederland. SEIKO Astron horloges herkennen alle 39 officiële tijdzones op aarde en kunnen daardoor altijd exact de juiste locale tijd weergeven. Is de SEIKO Astron GPS Solar - vernoemd naar ‘s werelds eerste quartz horloge uit 1969 en voorzien van 100 gepatenteerde vindingen - het intelligentste horloge ooit gebouwd?

Voor meer informatie: Seiko Nederland B.V. Tel. 010 – 4009899

Afbeelding

SAST003G €2.650,-

Dure knaap en 48mm groot:) Maar wel hightech...

Rupie

Bericht door Rupie » 28 okt 2012, 13:32

Robin_NL schreef: En even dat m'n account niet gehackt is of dit ik mij niet ben. Want ik ben wel mij:D

Afbeelding
Mooie klok.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 okt 2012, 13:43

Vanochtend ook maar eentje geprobeerd, crappy iPhone 4 pic dus.....

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 28 okt 2012, 13:47

Prachtig :love:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 okt 2012, 13:51

Nog eentje van net;

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 28 okt 2012, 13:57

Schitterend Robert !
En in het goud ook zoveel mooier dan staal.
Wijzerplaat komt mooier uit op deze foto.

romo

Bericht door romo » 28 okt 2012, 13:59

Even aanklikken die foto, dan dus nog veel scherper zie ik nu pas.............

Blijft een wereldklok IMHO, love @ 1st sight......... :love:

Elmar

Bericht door Elmar » 28 okt 2012, 14:53

Whahaha wat een geflipte reacties weer.
Mijn mening doet er waarschijnlijk nogal aan toe...LOL

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 okt 2012, 15:04

WTF gebeurt er allemaal in dit topic??? :? Verwijzingen naar andere fora, verwijzingen naar fimpjes, volgens mij heb ik echt het eea gemist. Overigens, Robin_NL, je komt wel een beetje over alsof je je snel aangevallen voelt...just saying. Take a chill pill.

On topic maar weer...

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 28 okt 2012, 16:28

@Joost, degene die zich kortgeleden snel aangevallen voelde door 'n grapje van Rico was degene die nu net boven je staat. En dat heb ik daarna moeten ontgelden...maar dat heb je niet gevolgd blijkt wel.

@Ruben thanks.

@ Romo, ja skitterende klok, ook in staal mooi trouwens.Topklok.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 28 okt 2012, 19:21

Genieten van deze topics doe ik!

Onbegrijpelijk dat mensen zich op hun tenen laten trappen op een forum terwijl dat misschien niet eens de bedoeling erachter is.......

:attentie:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 okt 2012, 07:49

Is dit niet een beetje een storm in een glas water.......relax mensen.......... :thumbup: :bloemetje:

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 29 okt 2012, 08:48

Ach ja dat is ook wel weer zo Hans.

Ik vind dit eigenlijk 't leukste draadje van alle langslopende draadjes dus dit hoeft inderdaad niet .

@ All: Neem me niet kwalijk dat ik me wat gauw getriggered voelde door a) de persoon die 't schreef en b) HOE die 't schreef.

Bijv. Hanz06 maakt ook vaak geintjes naar mij en wederzijds. Prima lache.

Maar bij sommigen heb ik misschien niet in de gaten dat hun vorm van iets 'brengen' iets anders in dan wat ik op dát moment onder 'humor' versta en 't zag als 'n sneer zegmaar.

Ces't le ton qui fait la musique.

En ook degene die je dan voor je hebt en waarvan je weet hoe en wat...

:coffee:

ONTOPIC.

Allemaal zoete kleurtjes, zoals ín 1982 begon.
http://www.swatch.com/zz_en/home.html

Heb toch wel 'n paar van die dingen gehad en heb er nog 'n paar.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 29 okt 2012, 08:52

@ Nutkees. Had jij niet een 5004 Flieger in wg dacht ik? Zo ja. Hoe nauwkeurig loopt die? De mijne 7.5 sec voor per 24h en dat doen ze eigenlijk allemaal wat ik lees op fora. Niet slecht, maar ook niet COSC, ligt aan 't caliber begreep ik. Afregelen is 'n hele kluif.

Elmar

Bericht door Elmar » 29 okt 2012, 16:14

Robin, er wordt er maar 1 aangevallen en dat ben ik door jouw.
Even een opsomming.

.
Robin_NL schreef:Dat bij de aanschaf van 'n Blancpain ook hufterig gedrag komt kijken wist ik niet.

Maar laat ik er maar over ophouden, vorige week botvierde hij z'n frustraties ook al op mij incl aannames in 'n post.
Welke frustratie en waar botvierde ik die op jou?

Robin_NL schreef: En nogmaals @ Elmar, als je vind dat ik mij net als jij de laatste dagen hier niet normaal gedraag(naar jou of weetikveel) pm me dan of zeg wat je dwars zit. Op deze manier pik ik dit niet.
Graag weer een voorbeeld!
Robin_NL schreef:Afkraken van vanalles van iemand anders op één of andere manier is echt 2012 lijkt 't.

En 't wordt in de samenleving alleen maar erger. En op internet ook (al jaren) Men moet zich constant verdedigen en in bochten wringen met zijn/haar nieuwe aanwinst of 't nou 'n smartphone, schoenen, laptop, auto of klok is...

Irritant.
:
Ik geef mijn mening over een (te) grote klok op een dunne pols, een mening die volgens mij door meerdere wordt gedeeld.
Robin_NL schreef: Aan de andere kant ben ik door figuren zonder nickname al vaker voor vanalles en nogwat uitgemaakt en 'beschadigd' smaad/laster etc. , dus dan stelt dat Bombay gedoe niks voor eigenlijk.
Bedoel je daar mij mee, zo ja, graag voorbeelden.
Robin_NL schreef:@Joost, degene die zich kortgeleden snel aangevallen voelde door 'n grapje van Rico was degene die nu net boven je staat. En dat heb ik daarna moeten ontgelden...maar dat heb je niet gevolgd blijkt wel.
.
Lees het zelf nog een keer....
Robin_NL schreef:
@ All: Neem me niet kwalijk dat ik me wat gauw getriggered voelde door a) de persoon die 't schreef en b) HOE die 't schreef.

Bijv. Hanz06 maakt ook vaak geintjes naar mij en wederzijds. Prima lache.

Maar bij sommigen heb ik misschien niet in de gaten dat hun vorm van iets 'brengen' iets anders in dan wat ik op dát moment onder 'humor' versta en 't zag als 'n sneer zegmaar.
.
Misschien dat je maar een je excuus aan mij moet maken.

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 okt 2012, 16:22

Jongens, hou het anders effe gezellig hier of blaat via PM verder.

:bloemetje:

RVV

Bericht door RVV » 29 okt 2012, 18:16

Grappige discussie over de grootte van een klok om de pols. Na ongeveer een half jaar met de dikke Pam 359 44mm om de pols te hebben gelopen, sinds een week weer met de Zenith Rainbow flyback. Toen ik hem naast de 359 hield dacht ik tjee wat een kaboutermannetjesklok. Wilde hem gelijk weer wegleggen. Toch omgedaan en eerst vond ik hem heel erg klein (40mm) maar hij lijkt langzamerhand weer mooi te passen om de pols. Kan nou niet zeggen dat ik hem te klein vind. Denk dat als ik over een tijdje de 359 weer ga dragen dat het dan zal aanvoelen als een monsterklok.

Rebel

Bericht door Rebel » 29 okt 2012, 18:30

Sinds enkele jaren is na de auto, het horloge 't nieuwe fallussymbool.
Dus ik kan best begrijpen dat sommige mensen graag pronken met die grote.... klokjes :D

kijk mij, kijk mij... :bag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 29 okt 2012, 18:38

Noem je dat groot ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robertdj

Bericht door Robertdj » 29 okt 2012, 18:57

Horloge, waar ga je met dat ventje naartoe?

Hielke

Bericht door Hielke » 29 okt 2012, 19:15

Ik vind die Hema wekkers om dunne polsen ook niet kunnen. Esthetisch lijkt het nergens op en het is de schreeuwerigheid ten top. Ik begrijp de gedachte achter zo'n grote dikke klok ook niet. Een Mongool kan zo'n ding nog maken. Nog even en je kunt echt een Hema rammelwekker van een leren bandje voorzien. Maar ja, het is de huidige trend.

Zo'n ouwerwetse, superplatte (technisch veel moeilijker te construeren) en superstrakke (zo eentje waarop je ook nog vlot de TIJD kunt aflezen) Omega De Ville kan mij juist wel bekoren. Zo'n jaren '60 ding dus. Uit de tijd dat alles beter was.

Zegt de persoon die al in meer dan 10 jaar geen horloge om z'n dunne polsen meer draagt :tooth:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 okt 2012, 19:22

Hielke,

Er zijn braille klokjes te koop hoor dus jij kan ook met zo`n kast om je pols gaan lopen....... :ken ik jou:

romo

Bericht door romo » 29 okt 2012, 19:24

Je moet doen wat je wil, of dat wat bij je past, voor mij persoonlijk is 42mm van de IWC de max, waarbij bovenstaande foto`s ook nog vertekenend overkomen.

40mm vind ik zelf het mooist, maar die maat was even niet beschikbaar..... :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 29 okt 2012, 19:25

Downforce Hans schreef:Hielke,

Er zijn braille klokjes te koop hoor dus jij kan ook met zo`n kast om je pols gaan lopen....... :ken ik jou:
Ik ben bijziend Hans, klein klokje is dus geen probleem :)

Plaats reactie