Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
///Joost

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 12 jun 2020, 10:57

Robin schreef: 12 jun 2020, 10:41
///Joost schreef: 12 jun 2020, 10:35
Robin schreef: 12 jun 2020, 10:32 Oh even tussendoor. Een oud lagereschool klasgenoot met een Grand Café al jaren heeft zichzelf vorige week met z'n hagelgeweer door z'n kop geschoten. 50 werd hij.

Snap je!?

Ben even klaar met dat zorgmedewerker gejank.
Even gechargeerd, "da's maar één leven". Niets tegenover de veelvoud die eenzaam op een bedje sterft zonder afscheid te kunnen nemen.

Snap je? ;)
Domste opmerking van vandaag. Wat onnozel. Je hebt geen idee.

Dat eenzaam op een bedje steven is overheidswaanzin. Niks meer niks minder.
Je weet best wat ik bedoel, maar logisch gezien ben je geemotioneerd door het voorval. In dit topic is al lang geen redelijke discussie meer mogelijk, want er zijn te veel kampen die geen concessies willen doen. Dat is nu net het hele probleem van dit Coronagezeik. Er is te weinig over bekend, er is te weinig transparantie qua cijfers en statistieken, dus iedereen geeft er z'n eigen draai aan. Je komt hier nooit uit. Om meningen kracht bij te zetten wordt er dan gechargeerd gereageerd, zoals ik net deed, en het geeft exact de reactie die ik verwachtte.

In het begin was er nog leuke discussie, maar het is eigenlijk uitgedraaid op lauter klaagzang.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jun 2020, 11:05

Dat ben ik dan weer geheel met je eens Joost.

Punt is dat in het begin hier doemdenkers met de scepter zwaaiden, die wisten het allemaal zo goed. We gaan er allemaal aan. Geen kwaad woord over de zorg. Rot toch op!En vingerwijzers naar die 'boven hun stand levende ondernemertjes' en steken onder water gevend en daan doen alsof hun neus bloedt. . Geen wonder dat er verzet en discussie komt. Wie kaatst.

flieger

Bericht door flieger » 12 jun 2020, 11:35

Robin schreef: 12 jun 2020, 10:41 Dat eenzaam op een bedje steven is overheidswaanzin. Niks meer niks minder.
Waarom vind jij dat overheidswaanzin?

Robin

Bericht door Robin » 12 jun 2020, 11:41

flieger schreef: 12 jun 2020, 11:35
Robin schreef: 12 jun 2020, 10:41 Dat eenzaam op een bedje steven is overheidswaanzin. Niks meer niks minder.
Waarom vind jij dat overheidswaanzin?
Regelgeving. Een halfdode doodzieke zo weg laten kwijnen. Laat de familie erbij. En niet achter glas en dergelijke.
Overheid heeft vóór corona al de zorg uitgekleed en daar plukten we mede met bovenstaand de wrange vruchten van.
Alleen het protocol:Sluit ze op en niemand erbij laten. Triest.

PeterB

Bericht door PeterB » 12 jun 2020, 12:29

Mijn moeder, zo verdwaald als haar geest soms kon zijn, reageerde direct met " Dan zie ik mijn kinderen nooit meer" na het horen van de mededeling dat bezoek niet meer mocht.
Helaas heeft ze gelijk gekregen...
Overigens, ik had zelf direct iPads aangeboden met het idee dan maar digitaal contact houden maar " Nee meneer, da's niet nodig, we hebben hier alles zelf.."
Nou, het organiseren van simpel facetimen, Skype etc. had zoveel voeten in de aarde dat het drie weken moest duren.
Te laat voor mijn moeder omdat Hein eerder kwam dan gedacht, te laat voor een aantal medebewoners die er zelf een einde aan hadden gemaakt.
En dan rommelen met cijfers en doodsoorzaken.
Mijn moeder staat geregistreerd als overleden aan Corona, het eerste slachtoffer in het verzorgingstehuis.
WTF....

KoenM

Bericht door KoenM » 12 jun 2020, 12:57

Robin schreef: 12 jun 2020, 10:28
flieger schreef: 12 jun 2020, 10:27 Meevalt? Ik heb verschillende zorgmedewerkers in mijn omgeving die nog op hun tandvlees lopen momenteel. Als ze verhalen over behandelingen, patiënten en sterfgevallen delen, springen de tranen in hun ogen. Stuk voor stuk.
Ik heb met >10 hier gesproken van verpleegkundigen tot doktoren. Persoonlijk. Geen stress gehad. Nul.

Alles wordt uitvergroot.....
Dat is het hoge noorden natuurlijk. Daar is het aantal besmettingen überhaupt erg laag.

Dat de situatie in Brabant zwaar was geloof ik direct.

Wanneer de eventuele tweede golf meer verspreid over het land plaatsvindt zal dat de druk ook erg verminderen.

Vliet

Bericht door Vliet » 12 jun 2020, 13:34

KoenM schreef: 12 jun 2020, 12:57
Robin schreef: 12 jun 2020, 10:28
flieger schreef: 12 jun 2020, 10:27 Meevalt? Ik heb verschillende zorgmedewerkers in mijn omgeving die nog op hun tandvlees lopen momenteel. Als ze verhalen over behandelingen, patiënten en sterfgevallen delen, springen de tranen in hun ogen. Stuk voor stuk.
Ik heb met >10 hier gesproken van verpleegkundigen tot doktoren. Persoonlijk. Geen stress gehad. Nul.

Alles wordt uitvergroot.....
Dat is het hoge noorden natuurlijk. Daar is het aantal besmettingen überhaupt erg laag.

Wanneer de eventuele tweede golf meer verspreid over het land plaatsvindt zal dat de druk ook erg verminderen.
Ook in brabant is het maar net aan wie je het vraagt. Mijn schoonzusje werkt op de spoedeisende hulp in Tilburg en die vond het prima te doen. Mijn schoonvader is huisarts en die heeft het nog nooit zo rustig gehad. Niemand durft meer naar de praktijk te komen (ook in brabant).

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 jun 2020, 14:13

Nou gaan de meeste Corona patiënten die in het ziekenhuis belanden ook rechtstreeks door naar de IC, dus niet zo gek dat je schoonzusje het prima te doen vond.

frankie

Bericht door frankie » 12 jun 2020, 14:35

Riceaux schreef: 12 jun 2020, 14:13 Nou gaan de meeste Corona patiënten die in het ziekenhuis belanden ook rechtstreeks door naar de IC, dus niet zo gek dat je schoonzusje het prima te doen vond.
Onjuist, totaal meer dan 11.000 ziekenhuisopnamen, waarvan iets meer dan 2900 op de IC beland. Dus de meesten belanden juist niét op de IC.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 jun 2020, 14:39

frankie schreef: 12 jun 2020, 14:35
Riceaux schreef: 12 jun 2020, 14:13 Nou gaan de meeste Corona patiënten die in het ziekenhuis belanden ook rechtstreeks door naar de IC, dus niet zo gek dat je schoonzusje het prima te doen vond.
Onjuist, totaal meer dan 11.000 ziekenhuisopnamen, waarvan iets meer dan 2900 op de IC beland. Dus de meesten belanden juist niét op de IC.
Laat ik het anders verwoorden, de meeste Corona patiënten komen niet binnen via de SEH. Maar gaan of direct naar de IC of naar de Corona verpleeg afdeling.

frankie

Bericht door frankie » 12 jun 2020, 14:41

Daar kan ik me wel in vinden :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jun 2020, 19:03

Uiteraard is het noorden minder getroffen dan het zuiden, de cijfers spreken boekdelen dienaangaande. IMO door correct beleid.

De discussie is gepolariseerd, erg spijtig en onnodig. Gezondheid is onbetaalbaar, voor de rest de creditcard. Zonder gezonde populaties geen gezonde economie.

Ja, we hebben onder een mindere economie te lijden, niemand zal zonder(financiële) pijn door deze periode komen. Belangrijkste is dat we er überhaupt doorheenkomen.

Over is het nog lang niet, stelt u zich daar maar op in.

Luco

Bericht door Luco » 12 jun 2020, 19:59

Maar gezondheid moet ook niet ten koste van alles gaan, en dat is wel wat er nu zon beetje aan de hand is.
Maar ja als je je schaapjes op het droge hebt is het natuurlijk makkelijk lullen, niet iedereen is in die gelukkige positie.

Peric

Bericht door Peric » 12 jun 2020, 20:15

Die tweede golf als gevolg van de drukke Hemelvaartsdag? Of het drukke Paasweekeinde? Of de demonstratie op de Dam?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 jun 2020, 20:26

^^ golf is er nog niet maar R0 was wel weer aan het stijgen deze week dus idd meer besmettingen dan voor het laten vieren van de regels.

Wat natuurlijk logisch is maar ook meteen laat zien dat lockdown niet onnodig was om het virus in te dammen.

Neemt niet weg dat ik persoonlijk ook erg baal van de economische ellende die er uit voort vloeit.

Deze week al 2x mijn huis verkocht maar ook al 2x na een paar dagen terug gedraaid.
Beide starters die 6 weken geleden ongeveer op hypotheek gesprek zijn geweest en toen de lening nog kregen.
Banken hebben blijkbaar 2 weken geleden de regels vanwege Corona crises aangescherpt en beide kopers krijgen de financiering nu niet meer rond....

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 12 jun 2020, 20:37

Vervelend, maar kopers genoeg toch?

Peric

Bericht door Peric » 12 jun 2020, 20:39

Die stijging is er omdat het mogelijk is om meer te testen. Niet vanwege de punten die ik noemde.
Je zou haast zeggen dat meer testen mogelijk zijn omdat dat past in de lijn der verwachting van besmettingen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jun 2020, 20:41

De 2e golf wordt in het najaar verwacht, net als bij het griep seizoen.

romo

Bericht door romo » 12 jun 2020, 22:46

De 1e golf, na aanvankelijke daling, stijgt wereldwijd. India wordt een drama van ongekende schaal;

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/12/ge ... p-a4002658

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 12 jun 2020, 23:18

De VS en Brazilië hebben natuurlijk helemaal niet gereageerd op het virus. Daar ging het leven al weer door terwijl het aantal besmettingen etc nog stegen. Laat staan alle BLM protesten die daar nu plaatsvinden. Dat gaat natuurlijk helemaal fout lopen.

HJ2

Bericht door HJ2 » 13 jun 2020, 00:10

Wat een verhaal Peter...
Je trekt je toch de haren uit de kop!

romo

Bericht door romo » 13 jun 2020, 08:28

Joël D. schreef: 12 jun 2020, 23:18 De VS en Brazilië hebben natuurlijk helemaal niet gereageerd op het virus. Daar ging het leven al weer door terwijl het aantal besmettingen etc nog stegen. Laat staan alle BLM protesten die daar nu plaatsvinden. Dat gaat natuurlijk helemaal fout lopen.

En toch, per saldo doen ze het daar niet slechter als in de EU.

De EU heeft cumulatief nog altijd meer overlijdens dan de VS om eens wat te noemen.

Het blijft de, reeds benoemde, wet van de grote getallen.

India 1,4 miljard, VS; 330 miljoen, Brazilië; 210 miljoen inwoners; duidelijk dat daar klappen vallen

Tegen EU 500 miljoen; eveneens klappen

Robin

Bericht door Robin » 13 jun 2020, 08:44

Peric schreef: 12 jun 2020, 20:15

Die tweede golf als gevolg van de drukke Hemelvaartsdag? Of het drukke Paasweekeinde? Of de demonstratie op de Dam?
Dit inderdaad. Wanneer weten we dat? Of wordt dat weggewuifd.

Peric schreef: 12 jun 2020, 20:39 Die stijging is er omdat het mogelijk is om meer te testen. Niet vanwege de punten die ik noemde.
Je zou haast zeggen dat meer testen mogelijk zijn omdat dat past in de lijn der verwachting van besmettingen.
En dit ook.

Dat van Peter's moeder is vreselijk. En ook de manipulatie in de zorg daarmee.
Niks en niemand is heilig blijkt wel weer.

Over India, ik volg het al weken. Waarschijnlijk denken MSM en politiek: Het wordt nu rustiger met Corona, laten we nu de ellende in India even aan het volk zien. India heeft al maanden Corona. Er klopt zoveel niet.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 jun 2020, 09:13

romo schreef: 13 jun 2020, 08:28
Joël D. schreef: 12 jun 2020, 23:18 De VS en Brazilië hebben natuurlijk helemaal niet gereageerd op het virus. Daar ging het leven al weer door terwijl het aantal besmettingen etc nog stegen. Laat staan alle BLM protesten die daar nu plaatsvinden. Dat gaat natuurlijk helemaal fout lopen.

En toch, per saldo doen ze het daar niet slechter als in de EU.

De EU heeft cumulatief nog altijd meer overlijdens dan de VS om eens wat te noemen.

Het blijft de, reeds benoemde, wet van de grote getallen.

India 1,4 miljard, VS; 330 miljoen, Brazilië; 210 miljoen inwoners; duidelijk dat daar klappen vallen

Tegen EU 500 miljoen; eveneens klappen
Ik snap ook niet waarom al die staatjes continu worden gerapporteerd aan absolute aantallen.

Nogal logisch dat een groot land dan direct bovenaan staat. Volgens mij moet je alles uitdrukken als % van de bevolking aantallen in het land en dan nog eens de staatjes opstellen

Robin

Bericht door Robin » 13 jun 2020, 09:54

Plaats reactie