Zelfde vraag.
En dit is een dry sump systeem he?
Zelfde vraag.
Zelfde vraag.Robin schreef: 21 jan 2021, 07:57 [quote=Forza post_id=<a href="tel:1481160">1481160</a> time=<a href="tel:1611210788">1611210788</a> user_id=11821]
Compressor is voor de versnellingsbak?
Nee dat is op een paar kleine uitzonderingen na standaard voor sequentiële bakken. Je kunt met kabel bedienen of met pedals en dan is het in 95% van de gevallen pneumatisch zoals bij mij en bijv de Atom, maar heel soms is het een electrische schakelaar, maar die schakelen alsnog wel eens mis.
klopt idd Robin, gaat exact op die manier in al mijn laatste BMW's en mechanisch met gewoon een stok in de motorruimte kan helaas niet meer...Robin schreef: 21 jan 2021, 11:04 Mooie info allemaal. Dank.
Mijn wannabesportmotor met nog wetsump, tussenschot in carter en twee oliepompen heeft geen dipstick. Ja degene achter 't stuur.
Dus oliemeting via 'scherm' en pas als ie goed WARM/lange rit is op logischerwijs horizontaal oppervlak. Na een kleine minuut met DRAAIENDE motor gekreun en verhoging stationair naar 1100rpm krijg je de uitslag.
Maar dit is ook 't geval toch bij alle nieuwere versies BMW motoren zonder dipstick al jaren(?)
Moet jij hem meten met draaiende motor, apart.......Robin schreef: 21 jan 2021, 11:04 Mooie info allemaal. Dank.
Mijn wannabesportmotor met nog wetsump, tussenschot in carter en twee oliepompen heeft geen dipstick. Ja degene achter 't stuur.
Dus oliemeting via 'scherm' en pas als ie goed WARM/lange rit is op logischerwijs horizontaal oppervlak. Na een kleine minuut met DRAAIENDE motor gekreun en verhoging stationair naar 1100rpm krijg je de uitslag.
Maar dit is ook 't geval toch bij alle nieuwere versies BMW motoren zonder dipstick al jaren(?)
Zou 't?Walter schreef: 21 jan 2021, 15:49 De Lancia Ypsilon van mijn vrouw had ook zo'n compressor voor de gerobotiseerde handbak. Maar in een BAC Mono maakt het toch "ietsje" meer indruk![]()
Dat was me niet eens opgevallen.Eric Z schreef: 22 jan 2021, 19:26 Op de eerste foto ziet die tywrap er wel wat knullig uit als je alle andere details ziet.
Waarom wilde je het luchtfilter inspecteren?
Also the shortest tour of a supercar garageRoy RS schreef: 25 jan 2021, 13:33 ok mijn verveling van het niet (veel) kunnen rijden heeft een nieuw level behaald![]()
SlowCo schreef: 25 jan 2021, 13:43Also the shortest tour of a supercar garageRoy RS schreef: 25 jan 2021, 13:33 ok mijn verveling van het niet (veel) kunnen rijden heeft een nieuw level behaald![]()
![]()
Ik vraag me wel eens af wat de verhouding is tussen de waarde van de auto's voor de deur/in de garage t.o.v. de (over)waarde van het huis bij autoliefhebbers. Ik vermoed dat je het waarschijnlijk "wint" van iedereen op DF. Ik zelf kom maar op een paar procent...![]()
Oude tweedehands Ford Focus 1.6 automaat (echte autoliefhebber...
Gebruikers op dit forum: Citissimo, Dimitri, L5S1, RJK, TurboClouseau en 10 gasten