De auto was net weer klaar na de jaarlijkse winter upgrades. Alles was omgebouwd naar de wielophanging van de Ford Focus RS (Het zogenoemde Revo-Knuckle systeem). Samen met een AP remupgrade en een KW Competition 2-weg onderstel.
Het weekend voor de crash nog een leuk filmpje opgenomen met Dale van BridgetoGantry: https://www.bridgetogantry.com/video-dr ... dschleife/
Het was voor dit jaar de 5e trip naar de ring. De eerste 2 rondes gingen keurig. Na een korte lunchpauze begonnen aan de 3e ronde, toen de crash gebeurde. Helaas stribbelde de GoPro weer eens tegen, waardoor ik alleen de beelden heb van het filmpje een paar posts hierboven. Net toen ik aan het schuiven ging, begon de camera te filmen.. Gelukkig toch nog iets van beelden dus.
Ik denk zelf dat het een combinatie is van koudere banden, auto uit balans door hobbels in het asfalt waardoor de auto ging schuiven. Vermodelijk heeft er ook nog iets van olie/kvs gelegen, getuige het bordje van oliespoor wat je in mijn filmpje ziet staan. Toen de Marshall's er waren gingen ze ook kattengrid strooien op het asfalt waar ik zelf al in het gras zat. Maargoed dat maakt verder dan ook niet zoveel meer uit. Hoort erbij, de auto is gelukkig wel te repareren.
Nagenoeg geen schade aan het chassis, enige wat ik heb kunnen vinden was dat de voorzijde van de dorpel een centimeter of 2 naar binnen was gekomen. Die heb ik gisteren samen met mijn vader weer naar buiten getrokken en de rest is allemaal losse onderdelen wat vervangen moet worden.
Enkele dingetjes zijn wat lastiger te krijgen. Zo worden de ATS velgen bijvoorbeeld niet meer gemaakt, en 5x108 is een beetje een lastige steekmaat. Dus nu heb ik 5 nieuwe Motec velgen besteld (1tje extra besteld voor het geval dat

De uniball draagarmen die ik op de vooras heb kan ik alleen in set kopen en de beste man die deze maakt vraagt absurd geld hiervoor. Heb hem nu 2x gevraagd of ik niet een losse arm kan kopen (rechts is namelijk nog goed) maar ik krijg simpelweg geen antwoord van hem. Maar gelukkig heb ik nu in Nederland een jongen gevonden die deze ook wel voor mij zou kunnen maken.
De spatbordverbreders idem, die kan ik ook alleen een complete set kopen, vandaar dat ik die nu zelf ga proberen te repareren met glasvezel/epoxy.
''Leuk'' detail waren overigens de kosten aan de ring zelf. Het afslepen was totaal € 377,- en diende gelijk betaald te worden. Geloof dat het € 330,- was voor het slepen zelf en € 47,- voor het reinigen van de vrachtwagen omdat er wat versnellingsbakolie op gelekt was.
Schade aan de Ring zelf was € 2100,-. Volgens hen heb ik 28m vangrail gepakt. Dit lijkt mij zelf zeer onwaarschijlijk, dus ik ben van plan dit nog te gaan controleren hoeveel ze daadwerkelijk vervangen/gerepareerd hebben. Ik heb namelijk maar 1 inslag gehad op de vangrail en daarna ben ik er hooguit langsaf geschoven maar dat denk ik eerlijk gezegd niet eens. Die moest overigens binnen 10 dagen betaald worden.
Tot slot nog even een kleine fotodump. Hopelijk kan ik rond Augustus zo'n beetje weer terug naar de Eifel zodat ik toch nog gebruik kan maken van mijn jaarkaart die ik dit jaar had aangeschaft

Fuseekogel was uit het huis geschoten, dit was nog een hele uitdaging om hem op de trailer te krijgen