[20-02-2010]DF @ CPZ deel IX

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gert.

Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX

Bericht door Gert. » 22 feb 2010, 12:27

Sander bedankt voor de mooie foto's!
Dankzij de fotografen is het altijd super nagenieten :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 22 feb 2010, 12:28

Luco's testwerk van zaterdag past perfect in de voorbereiding zoals die voor de DSC gewoonlijk is.

Tijden doen er niet toe. Ranglijsten ook niet. Het gaat om de exposure.

Je kunt veel van Luco zeggen, maar dit element snapt ie heel goed :D

Andre

Bericht door Andre » 22 feb 2010, 12:30

Nou stanley.

Testen is in mijn ogen heel wat anders.

Testen zoals bij driving fun is mooi om te zien als een auto betrouwbaar is en blijft rijden. Je kan misschien hier een daar wel wat aan de dempers draaien voor een globale start setup te maken maar dat is het dan ook.

Voor testen zijn de rondetijden voor mij wel degelijk belangrijk. Dat is de graadmeter of iets werkt of niet.
Meestal is het zo hoe agressiever je setup hoe beter je tijden maar de auto wordt moeilijker te besturen.

Testen om auto qua ronde tijden te verbeteren. Doe je heel anders en kost ook dermate meer. Dat doe je dan zeker op nieuw rubber. Op oud rubber testen heeft zeker geen zin die banden zijn al zo slecht en glijden alle kanten op en om daar een setup op los te laten zou ik zelf niet doen. Bij de DSC start je altijd op nieuw rubber dus vandaar uit moet je dan ook starten met je test. Doe je een grote verandering dan is het weer op nieuw rubber testen anders weet je nog niks.

Dan moet je ook nog als rijder de sweetspot van het nieuwe rubber pakken om goed vergelijk te krijgen.

Luco

Bericht door Luco » 22 feb 2010, 12:31

Hielke schreef:Luco's testwerk van zaterdag past perfect in de voorbereiding zoals die voor de DSC gewoonlijk is.

Nou Hielke, dit had ik dus nooit van jouw verwacht :mrgreen:
Ik zal dit ook opvatten als een compliment en het koesteren :thumbup:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 22 feb 2010, 12:34

Luco schreef:stephane

Die middelste foto, die met die helm, wie is dat?
Iemand die achter het stuur zat van een rode Seat Leon, in de pits. Dus ik denk dat het dan Chris (?) is, omdat jij zelf hier rechtsachter naast de auto met een kopje koffie in de hand staat - naast de dame die koude handen heeft ;) Die foto is paar seconden daarvoor gemaakt:

Afbeelding

Stenley

Bericht door Stenley » 22 feb 2010, 12:42

Andre schreef:Nou stanley.

Testen is in mijn ogen heel wat anders.

Testen zoals bij driving fun is mooi om te zien als een auto betrouwbaar is en blijft rijden. Je kan misschien hier een daar wel wat aan de dempers draaien voor een globale start setup te maken maar dat is het dan ook.

Voor testen zijn de rondetijden voor mij wel degelijk belangrijk. Dat is de graadmeter of iets werkt of niet.
Meestal is het zo hoe agressiever je setup hoe beter je tijden maar de auto wordt moeilijker te besturen.

Testen om auto qua ronde tijden te verbeteren. Doe je heel anders en kost ook dermate meer. Dat doe je dan zeker op nieuw rubber. Op oud rubber testen heeft zeker geen zin die banden zijn al zo slecht en glijden alle kanten op en om daar een setup op los te laten zou ik zelf niet doen. Bij de DSC start je altijd op nieuw rubber dus vandaar uit moet je dan ook starten met je test. Doe je een grote verandering dan is het weer op nieuw rubber testen anders weet je nog niks.

Dan moet je ook nog als rijder de sweetspot van het nieuwe rubber pakken om goed vergelijk te krijgen.
Ja goed, daar verschillen we dan totaal van mening.
We hebben wel degelijk veel aan de setup van de auto kunnen doen.
Auto is stabieler en we hebben goed aan het over/onderstuur karakter van de auto kunnen werken plus het band-wegdekcontact, niet alleen met een imbusje in de demperstelgaatjes gepield.
Dit soort testwerk tijdens een DF-dag was voor mij ook nieuw, normaal zit ik op reguliere testdagen bij een ander team.
Maar het is me goed bevallen, Chris heeft goed rond kunnen rijden en de auto goed aan kunnen voelen om terug te koppelen wat de veranderingen brachten.
Laatst gewijzigd door Stenley op 22 feb 2010, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 22 feb 2010, 12:43

mooie foto kan je me die mailen, leuk voor chris
info@pennucciracing.nl

Stéphane

Bericht door Stéphane » 22 feb 2010, 12:45

Luco schreef:mooie foto kan je me die mailen, leuk voor chris
info@pennucciracing.nl
Dank je. Zal ik vanavond even doen :forum:

Hielke

Bericht door Hielke » 22 feb 2010, 13:23

Luco schreef:
Hielke schreef:Luco's testwerk van zaterdag past perfect in de voorbereiding zoals die voor de DSC gewoonlijk is.

Het is ook een compliment.

Koester 'm maar goed. Voordat je het weet zeg je weer dingen over de DSC waarop ik niet kan nalaten te reageren, en dan is het weer helemaal hommeles :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 22 feb 2010, 13:27

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 22 feb 2010, 13:35

Hielke schreef:
Luco schreef:

Het is ook een compliment.

Koester 'm maar goed. Voordat je het weet zeg je weer dingen over de DSC waarop ik niet kan nalaten te reageren, en dan is het weer helemaal hommeles :lol:
:roflol: :roflol: :drinking:

steve smith

Bericht door steve smith » 22 feb 2010, 16:39

(Yo Snipe, wakker worden! Wellicht deze Friesse pissingcontest verplaatsen naar Luco's hobbybob draadje zodat de rest niet met een vieze nasmaak gaat terugkijken op Zandvoort)

Luco

Bericht door Luco » 22 feb 2010, 16:44

steve smith schreef:(Yo Snipe, wakker worden! Wellicht deze Friesse pissingcontest verplaatsen naar Luco's hobbybob draadje zodat de rest niet met een vieze nasmaak gaat terugkijken op Zandvoort)
Wat een onzin, Hielke geeft een keer een compliment is het ook weer niet goed :'( :lol:
En waarom zou je het altijd met elkaar eens moeten zijn :hmmm:

elogiov6

Bericht door elogiov6 » 22 feb 2010, 17:06

Hi Sander, heel toevallig ook nog een foto gemaakt van mijn oude knakenbak? Alfa 75 in het rood....

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 22 feb 2010, 17:08

Nog 3 als preview, en dan straks de gehele gallery online ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2010, 17:19

sodejuh wat helt ie over (bmw) :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 feb 2010, 17:38

Ziet eruit als een geslaagde dag.

Erg mooi om veel beeldmateriaal te zien. Zo ook de lijnen van André, kan ik nog wat van opsteken. Met name de renaultbocht heb ik zelf nog steeds niet onder de knie, maar ik zie wel weer nieuwe dingen die erg leerzaam zijn! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar volgende keer ben ik zeker aanwezig.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 feb 2010, 17:43

Luco schreef:
steve smith schreef:(Yo Snipe, wakker worden! Wellicht deze Friesse pissingcontest verplaatsen naar Luco's hobbybob draadje zodat de rest niet met een vieze nasmaak gaat terugkijken op Zandvoort)
Wat een onzin, Hielke geeft een keer een compliment is het ook weer niet goed :'( :lol:
En waarom zou je het altijd met elkaar eens moeten zijn :hmmm:
Ja Smith, niet zeuren. We zijn juist heel close op het moment. En we bepalen zelf wel waar en wanneer we ruzie zoeken.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 feb 2010, 18:12

Hielke schreef:@Smith,

Als je goed geluid belangrijk vindt kun je het beter bij de Sony houden. Hero Go Pro heeft fantastische beeldkwaliteit en de accessoires voor montage in de auto zijn perfect. Krijgen ze de geluidskwaliteit onder de controle dan is de Hero het beste wat je voor een relatief gering bedrag kunt kopen.

Hieronder zie je een testopname van mijn Sony CX105E gemonteerd op een zuignapstatiefje van 7,50 euro bij de kijkshop. Geen post processing behalve omkeer van het beeld met 180 graden. Ook in 1080p. Sony heeft het grote voordeel dat ie geen last van rolling shutter heeft zoals bijv de Canons wel.

Dat is nou echt een top filmpje! :df:

Tom V

Bericht door Tom V » 22 feb 2010, 19:02

Als je goed geluid belangrijk vindt kun je het beter bij de Sony houden. Hero Go Pro heeft fantastische beeldkwaliteit en de accessoires voor montage in de auto zijn perfect. Krijgen ze de geluidskwaliteit onder de controle dan is de Hero het beste wat je voor een relatief gering bedrag kunt kopen.

Hieronder zie je een testopname van mijn Sony CX105E gemonteerd op een zuignapstatiefje van 7,50 euro bij de kijkshop. Geen post processing behalve omkeer van het beeld met 180 graden. Ook in 1080p. Sony heeft het grote voordeel dat ie geen last van rolling shutter heeft zoals bijv de Canons wel.

Wat een raar filmpje, de helft is versneld afgespeeld? (aan het einde de correctie?)

Als ik het zo zie ben ik erg tevreden met de Sanyo HD cam + wideangle lens, levert echt super beeld en geluid.

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 22 feb 2010, 19:04

[quote="///Martin"]Wat een lol gehad gisteren zeg! De 318ti eigenlijk speciaal gekocht voor deze circuitdag en technisch in orde laten maken. De remmen konden zeker wel een dagje Zandvoort mee was het commentaar....

Tegen 12 uur kwam ik aan en mijn broer was ook meegekomen met zijn 325i coupe. Korte uitleg gehad van Peter en toen kon het feest beginnen. Echt ontzettend veel lol gehad en veel samen gereden. Ook het verschil van een passagier heel goed kunnen merken. Zonder passagiers waren de compact en de coupe redelijk aan elkaar gewaagd. Veel kilometers maken was de bedoeling, want nog niet echt heel veel ervaring op Zandvoort / een circuit. Op een gegeven moment bleef er constant een rood lampje branden en Bart? (Z4M coupe) wist mij te vertellen dat dit de remmen waren... hier trapte ik later dus helaas dwars doorheen en slechts een uitstapje grindbak was het gevolg tegen de klok van 16:00. Wouter? (race 130i) heeft mij nog even proberen te helpen en advies gegeven, maar gelukkig was de remdruk aan het eind van de dag toch weer terug. Ijzer op ijzer terug naar huis moeten rijden quote]

Martin, als je een 318ti met een productiedatum voor april 1998 hebt, zitten er voor GEEN geventileerde remschijven op. Dat scheelt een heleboel. Tijdens de laatste DF CBR bij het afremmen vanaf 200 km/h voor een afrit had ik na een paar runs al een boterzacht pedaal. 10 rondjes Zandvoort hetzelfde verhaal. Na 4/1998 zitten er standaard geventileerde schijven van een 325i op. Achteraf aanpassen gaat prima. Heb ik ook gedaan.

I.c.m met DS 2500 en rvs remslangen kun je dan van 160 naar 60 bij 90 meter en dat ronde na ronde volhouden. Stints van 15-20 rondjes op Zolder gingen bij mij niet verkeerd. Onderdelen-nummers heb ik wel voor je (mocht je dat willen).

steve smith

Bericht door steve smith » 22 feb 2010, 19:26

Dat lijkt er idd meer op! Geluid hoeft niet concertkwaliteit te zijn maar moet wel om aan te horen zijn. Zeker met meerdere cams gebruik je toch geluid om ze te synchroon te krijgen, ook al loopt er maar geluid van 1 of hooguit 2 cams mee in de uiteindelijke video. GoPro lijkt me wel ideaal om buiten te monteren, al is een Contour HD dan een stuk beter in te tapen. Als die nou die witbalans eens voor elkaar kregen!

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 22 feb 2010, 19:30

Komt er nog een draadje met alle links naar foto & film?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 22 feb 2010, 19:33

Sjoerd schreef:Komt er nog een draadje met alle links naar foto & film?
Ik vrees dat je dan door dit draadje heen moet bladeren. Of iemand moet het even kunnen samenvatten in één post?

Plaats reactie