Dankzij de fotografen is het altijd super nagenieten
[20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Sander bedankt voor de mooie foto's!
Dankzij de fotografen is het altijd super nagenieten

Dankzij de fotografen is het altijd super nagenieten
-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Luco's testwerk van zaterdag past perfect in de voorbereiding zoals die voor de DSC gewoonlijk is.
Tijden doen er niet toe. Ranglijsten ook niet. Het gaat om de exposure.
Je kunt veel van Luco zeggen, maar dit element snapt ie heel goed
Tijden doen er niet toe. Ranglijsten ook niet. Het gaat om de exposure.
Je kunt veel van Luco zeggen, maar dit element snapt ie heel goed
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Nou stanley.
Testen is in mijn ogen heel wat anders.
Testen zoals bij driving fun is mooi om te zien als een auto betrouwbaar is en blijft rijden. Je kan misschien hier een daar wel wat aan de dempers draaien voor een globale start setup te maken maar dat is het dan ook.
Voor testen zijn de rondetijden voor mij wel degelijk belangrijk. Dat is de graadmeter of iets werkt of niet.
Meestal is het zo hoe agressiever je setup hoe beter je tijden maar de auto wordt moeilijker te besturen.
Testen om auto qua ronde tijden te verbeteren. Doe je heel anders en kost ook dermate meer. Dat doe je dan zeker op nieuw rubber. Op oud rubber testen heeft zeker geen zin die banden zijn al zo slecht en glijden alle kanten op en om daar een setup op los te laten zou ik zelf niet doen. Bij de DSC start je altijd op nieuw rubber dus vandaar uit moet je dan ook starten met je test. Doe je een grote verandering dan is het weer op nieuw rubber testen anders weet je nog niks.
Dan moet je ook nog als rijder de sweetspot van het nieuwe rubber pakken om goed vergelijk te krijgen.
Testen is in mijn ogen heel wat anders.
Testen zoals bij driving fun is mooi om te zien als een auto betrouwbaar is en blijft rijden. Je kan misschien hier een daar wel wat aan de dempers draaien voor een globale start setup te maken maar dat is het dan ook.
Voor testen zijn de rondetijden voor mij wel degelijk belangrijk. Dat is de graadmeter of iets werkt of niet.
Meestal is het zo hoe agressiever je setup hoe beter je tijden maar de auto wordt moeilijker te besturen.
Testen om auto qua ronde tijden te verbeteren. Doe je heel anders en kost ook dermate meer. Dat doe je dan zeker op nieuw rubber. Op oud rubber testen heeft zeker geen zin die banden zijn al zo slecht en glijden alle kanten op en om daar een setup op los te laten zou ik zelf niet doen. Bij de DSC start je altijd op nieuw rubber dus vandaar uit moet je dan ook starten met je test. Doe je een grote verandering dan is het weer op nieuw rubber testen anders weet je nog niks.
Dan moet je ook nog als rijder de sweetspot van het nieuwe rubber pakken om goed vergelijk te krijgen.
-
Luco
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Hielke schreef:Luco's testwerk van zaterdag past perfect in de voorbereiding zoals die voor de DSC gewoonlijk is.
Tijden doen er niet toe. Ranglijsten ook niet. Het gaat om de exposure.
Je kunt veel van Luco zeggen, maar dit element snapt ie heel goed
Nou Hielke, dit had ik dus nooit van jouw verwacht
Ik zal dit ook opvatten als een compliment en het koesteren
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Iemand die achter het stuur zat van een rode Seat Leon, in de pits. Dus ik denk dat het dan Chris (?) is, omdat jij zelf hier rechtsachter naast de auto met een kopje koffie in de hand staat - naast de dame die koude handen heeftLuco schreef:stephane
Die middelste foto, die met die helm, wie is dat?
- Stenley
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 apr 2009, 09:20
- Locatie: Eindhoven
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Ja goed, daar verschillen we dan totaal van mening.Andre schreef:Nou stanley.
Testen is in mijn ogen heel wat anders.
Testen zoals bij driving fun is mooi om te zien als een auto betrouwbaar is en blijft rijden. Je kan misschien hier een daar wel wat aan de dempers draaien voor een globale start setup te maken maar dat is het dan ook.
Voor testen zijn de rondetijden voor mij wel degelijk belangrijk. Dat is de graadmeter of iets werkt of niet.
Meestal is het zo hoe agressiever je setup hoe beter je tijden maar de auto wordt moeilijker te besturen.
Testen om auto qua ronde tijden te verbeteren. Doe je heel anders en kost ook dermate meer. Dat doe je dan zeker op nieuw rubber. Op oud rubber testen heeft zeker geen zin die banden zijn al zo slecht en glijden alle kanten op en om daar een setup op los te laten zou ik zelf niet doen. Bij de DSC start je altijd op nieuw rubber dus vandaar uit moet je dan ook starten met je test. Doe je een grote verandering dan is het weer op nieuw rubber testen anders weet je nog niks.
Dan moet je ook nog als rijder de sweetspot van het nieuwe rubber pakken om goed vergelijk te krijgen.
We hebben wel degelijk veel aan de setup van de auto kunnen doen.
Auto is stabieler en we hebben goed aan het over/onderstuur karakter van de auto kunnen werken plus het band-wegdekcontact, niet alleen met een imbusje in de demperstelgaatjes gepield.
Dit soort testwerk tijdens een DF-dag was voor mij ook nieuw, normaal zit ik op reguliere testdagen bij een ander team.
Maar het is me goed bevallen, Chris heeft goed rond kunnen rijden en de auto goed aan kunnen voelen om terug te koppelen wat de veranderingen brachten.
Laatst gewijzigd door Stenley op 22 feb 2010, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Luco
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
mooie foto kan je me die mailen, leuk voor chris
info@pennucciracing.nl
info@pennucciracing.nl
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Dank je. Zal ik vanavond even doenLuco schreef:mooie foto kan je me die mailen, leuk voor chris
info@pennucciracing.nl
-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Het is ook een compliment.Luco schreef:Hielke schreef:Luco's testwerk van zaterdag past perfect in de voorbereiding zoals die voor de DSC gewoonlijk is.
Tijden doen er niet toe. Ranglijsten ook niet. Het gaat om de exposure.
Je kunt veel van Luco zeggen, maar dit element snapt ie heel goed
Nou Hielke, dit had ik dus nooit van jouw verwacht![]()
Ik zal dit ook opvatten als een compliment en het koesteren
Koester 'm maar goed. Voordat je het weet zeg je weer dingen over de DSC waarop ik niet kan nalaten te reageren, en dan is het weer helemaal hommeles
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
-
Luco
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Hielke schreef:Het is ook een compliment.Luco schreef:Hielke schreef:Luco's testwerk van zaterdag past perfect in de voorbereiding zoals die voor de DSC gewoonlijk is.
Tijden doen er niet toe. Ranglijsten ook niet. Het gaat om de exposure.
Je kunt veel van Luco zeggen, maar dit element snapt ie heel goed
Nou Hielke, dit had ik dus nooit van jouw verwacht![]()
Ik zal dit ook opvatten als een compliment en het koesteren
Koester 'm maar goed. Voordat je het weet zeg je weer dingen over de DSC waarop ik niet kan nalaten te reageren, en dan is het weer helemaal hommeles
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
(Yo Snipe, wakker worden! Wellicht deze Friesse pissingcontest verplaatsen naar Luco's hobbybob draadje zodat de rest niet met een vieze nasmaak gaat terugkijken op Zandvoort)
-
Luco
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Wat een onzin, Hielke geeft een keer een compliment is het ook weer niet goedsteve smith schreef:(Yo Snipe, wakker worden! Wellicht deze Friesse pissingcontest verplaatsen naar Luco's hobbybob draadje zodat de rest niet met een vieze nasmaak gaat terugkijken op Zandvoort)
En waarom zou je het altijd met elkaar eens moeten zijn
- elogiov6
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 15:21
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Hi Sander, heel toevallig ook nog een foto gemaakt van mijn oude knakenbak? Alfa 75 in het rood....
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Nog 3 als preview, en dan straks de gehele gallery online 



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
sodejuh wat helt ie over (bmw) 
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Ziet eruit als een geslaagde dag.
Erg mooi om veel beeldmateriaal te zien. Zo ook de lijnen van André, kan ik nog wat van opsteken. Met name de renaultbocht heb ik zelf nog steeds niet onder de knie, maar ik zie wel weer nieuwe dingen die erg leerzaam zijn! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar volgende keer ben ik zeker aanwezig.
Erg mooi om veel beeldmateriaal te zien. Zo ook de lijnen van André, kan ik nog wat van opsteken. Met name de renaultbocht heb ik zelf nog steeds niet onder de knie, maar ik zie wel weer nieuwe dingen die erg leerzaam zijn! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar volgende keer ben ik zeker aanwezig.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Ja Smith, niet zeuren. We zijn juist heel close op het moment. En we bepalen zelf wel waar en wanneer we ruzie zoeken.Luco schreef:Wat een onzin, Hielke geeft een keer een compliment is het ook weer niet goedsteve smith schreef:(Yo Snipe, wakker worden! Wellicht deze Friesse pissingcontest verplaatsen naar Luco's hobbybob draadje zodat de rest niet met een vieze nasmaak gaat terugkijken op Zandvoort)![]()
![]()
En waarom zou je het altijd met elkaar eens moeten zijn
-
EJGT3CS
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Dat is nou echt een top filmpje!Hielke schreef:@Smith,
Als je goed geluid belangrijk vindt kun je het beter bij de Sony houden. Hero Go Pro heeft fantastische beeldkwaliteit en de accessoires voor montage in de auto zijn perfect. Krijgen ze de geluidskwaliteit onder de controle dan is de Hero het beste wat je voor een relatief gering bedrag kunt kopen.
Hieronder zie je een testopname van mijn Sony CX105E gemonteerd op een zuignapstatiefje van 7,50 euro bij de kijkshop. Geen post processing behalve omkeer van het beeld met 180 graden. Ook in 1080p. Sony heeft het grote voordeel dat ie geen last van rolling shutter heeft zoals bijv de Canons wel.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Wat een raar filmpje, de helft is versneld afgespeeld? (aan het einde de correctie?)Hielke schreef:@Smith,
Als je goed geluid belangrijk vindt kun je het beter bij de Sony houden. Hero Go Pro heeft fantastische beeldkwaliteit en de accessoires voor montage in de auto zijn perfect. Krijgen ze de geluidskwaliteit onder de controle dan is de Hero het beste wat je voor een relatief gering bedrag kunt kopen.
Hieronder zie je een testopname van mijn Sony CX105E gemonteerd op een zuignapstatiefje van 7,50 euro bij de kijkshop. Geen post processing behalve omkeer van het beeld met 180 graden. Ook in 1080p. Sony heeft het grote voordeel dat ie geen last van rolling shutter heeft zoals bijv de Canons wel.
Als ik het zo zie ben ik erg tevreden met de Sanyo HD cam + wideangle lens, levert echt super beeld en geluid.
- Ti-Tourist (Erik)
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
[quote="///Martin"]Wat een lol gehad gisteren zeg! De 318ti eigenlijk speciaal gekocht voor deze circuitdag en technisch in orde laten maken. De remmen konden zeker wel een dagje Zandvoort mee was het commentaar....
Tegen 12 uur kwam ik aan en mijn broer was ook meegekomen met zijn 325i coupe. Korte uitleg gehad van Peter en toen kon het feest beginnen. Echt ontzettend veel lol gehad en veel samen gereden. Ook het verschil van een passagier heel goed kunnen merken. Zonder passagiers waren de compact en de coupe redelijk aan elkaar gewaagd. Veel kilometers maken was de bedoeling, want nog niet echt heel veel ervaring op Zandvoort / een circuit. Op een gegeven moment bleef er constant een rood lampje branden en Bart? (Z4M coupe) wist mij te vertellen dat dit de remmen waren... hier trapte ik later dus helaas dwars doorheen en slechts een uitstapje grindbak was het gevolg tegen de klok van 16:00. Wouter? (race 130i) heeft mij nog even proberen te helpen en advies gegeven, maar gelukkig was de remdruk aan het eind van de dag toch weer terug. Ijzer op ijzer terug naar huis moeten rijden quote]
Martin, als je een 318ti met een productiedatum voor april 1998 hebt, zitten er voor GEEN geventileerde remschijven op. Dat scheelt een heleboel. Tijdens de laatste DF CBR bij het afremmen vanaf 200 km/h voor een afrit had ik na een paar runs al een boterzacht pedaal. 10 rondjes Zandvoort hetzelfde verhaal. Na 4/1998 zitten er standaard geventileerde schijven van een 325i op. Achteraf aanpassen gaat prima. Heb ik ook gedaan.
I.c.m met DS 2500 en rvs remslangen kun je dan van 160 naar 60 bij 90 meter en dat ronde na ronde volhouden. Stints van 15-20 rondjes op Zolder gingen bij mij niet verkeerd. Onderdelen-nummers heb ik wel voor je (mocht je dat willen).
Tegen 12 uur kwam ik aan en mijn broer was ook meegekomen met zijn 325i coupe. Korte uitleg gehad van Peter en toen kon het feest beginnen. Echt ontzettend veel lol gehad en veel samen gereden. Ook het verschil van een passagier heel goed kunnen merken. Zonder passagiers waren de compact en de coupe redelijk aan elkaar gewaagd. Veel kilometers maken was de bedoeling, want nog niet echt heel veel ervaring op Zandvoort / een circuit. Op een gegeven moment bleef er constant een rood lampje branden en Bart? (Z4M coupe) wist mij te vertellen dat dit de remmen waren... hier trapte ik later dus helaas dwars doorheen en slechts een uitstapje grindbak was het gevolg tegen de klok van 16:00. Wouter? (race 130i) heeft mij nog even proberen te helpen en advies gegeven, maar gelukkig was de remdruk aan het eind van de dag toch weer terug. Ijzer op ijzer terug naar huis moeten rijden quote]
Martin, als je een 318ti met een productiedatum voor april 1998 hebt, zitten er voor GEEN geventileerde remschijven op. Dat scheelt een heleboel. Tijdens de laatste DF CBR bij het afremmen vanaf 200 km/h voor een afrit had ik na een paar runs al een boterzacht pedaal. 10 rondjes Zandvoort hetzelfde verhaal. Na 4/1998 zitten er standaard geventileerde schijven van een 325i op. Achteraf aanpassen gaat prima. Heb ik ook gedaan.
I.c.m met DS 2500 en rvs remslangen kun je dan van 160 naar 60 bij 90 meter en dat ronde na ronde volhouden. Stints van 15-20 rondjes op Zolder gingen bij mij niet verkeerd. Onderdelen-nummers heb ik wel voor je (mocht je dat willen).
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Dat lijkt er idd meer op! Geluid hoeft niet concertkwaliteit te zijn maar moet wel om aan te horen zijn. Zeker met meerdere cams gebruik je toch geluid om ze te synchroon te krijgen, ook al loopt er maar geluid van 1 of hooguit 2 cams mee in de uiteindelijke video. GoPro lijkt me wel ideaal om buiten te monteren, al is een Contour HD dan een stuk beter in te tapen. Als die nou die witbalans eens voor elkaar kregen!Hielke schreef:@Smith,
Als je goed geluid belangrijk vindt kun je het beter bij de Sony houden. Hero Go Pro heeft fantastische beeldkwaliteit en de accessoires voor montage in de auto zijn perfect. Krijgen ze de geluidskwaliteit onder de controle dan is de Hero het beste wat je voor een relatief gering bedrag kunt kopen.
Hieronder zie je een testopname van mijn Sony CX105E gemonteerd op een zuignapstatiefje van 7,50 euro bij de kijkshop. Geen post processing behalve omkeer van het beeld met 180 graden. Ook in 1080p. Sony heeft het grote voordeel dat ie geen last van rolling shutter heeft zoals bijv de Canons wel.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Komt er nog een draadje met alle links naar foto & film?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: [20-02-2010]DF @ CPZ deel IX
Ik vrees dat je dan door dit draadje heen moet bladeren. Of iemand moet het even kunnen samenvatten in één post?Sjoerd schreef:Komt er nog een draadje met alle links naar foto & film?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

