Stelling: Porsche is ondergewaardeerd op DF

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

Porsche is ondergewaardeerd op DF..

Ja, ondergewaardeerd
32
40%
Nee
38
48%
Ze zijn juist overgewaardeerd
10
13%

Totaal aantal stemmen: 80

Macboy

Bericht door Macboy » 13 apr 2008, 10:01

Ik denk dat deze poll weinig zin heeft zolang iedereen erop mag stemmen. Een topic over Porsche met als vraag of deze over- of ondergewaardeerd heeft pas zin als de stemmers erin gereden hebben.

Iemand die nog nooit in een 997 S heeft gereden kan mij dus niet wijsmaken of de 997 S onder- of overgewaardeerd wordt.

Kortom: beetje zinloze discussie als niet wordt toegevoegd door mensen of ze wel of geen ervaring hebben.

In elk geval heb ik in diverse Porsches gereden en ik ben fucked for life. Beter is er bijna niet als je driving-fun zoekt !
Macboy schreef:Tja. Denk dat je referentiekader hier ook bepalend is, of je verwachting vooraf ?

Maar goed. Kasteel, maak je geen zorgen. Lees mijn visie maar even.

Ik ben dus al jaren een autoliefhebber, maar absoluut geen fan van Porsche. Zou ik ook nooit geworden zijn. Tuurlijk. Porsche is een sportwagen, samen met Ferrari meest populair. Maar ik een Porsche? Nee. Niks voor mij. Doe mij maar een M5, AMG of S6 of zoiets. Daar hield ik veel meer van. Scheuren in disguise :)

Maar vorig jaar heb ik 5 rondjes mogen sturen op het circuit Val d'Ort in de nieuwste 997 Carrera S.

En god man. Wat heb ik genoten. Die auto is echt boven verwachting, in alle opzichten. Het begint bij de zit. Meteen goed zitten, fantastisch dashboard, fijn stuur en heerlijk schakelbak. Dan de eerste meters. Dikke smile op mijn gezicht, maar het voelde gewoon SUPER goed aan.

Dan gas geven. Onbeschrijvelijk wat een prachtig geluid geeft dat ding, wat klimt ie mooi in de toeren. Wat remt die auto fantastisch en wat stuurt hij direct. Die auto is gewoon totaal in balans. Er is geen onderdeel aan die auto die niet klopt of deugt.

En je kunt er meteen hard mee, hetgeen een groot compliment is voor Porsche. Of je er dan alles uithaalt, dat is wat anders, maar ik heb in mijn leven nog nooit zoiets meegemaakt. De Ferrari 360 die ik heb gereden en de F355 Challenge waren van een andere orde. Veel meer puurheid, maar (daardoor) veel minder aantrekkelijk ook.

Want als ik nu één auto zou mogen uitkiezen voor dagelijks gebruik, dan is het zonder enige vorm van twijfel de Carrera S. Geen seconde zou ik voor de M5 gaan, of E63 AMG of wat dan ook.

Als ik er niet in gereden had, zou ik een andere droomauto hebben gehad, maar er is geen ENKELE andere auto waarmee ik overdag naar zittingen kan gaan om dan 's avonds of in het weekend een circuit te pakken met diezelfde auto.

Porsche is uniek geworden voor mij...

Nou Kasteel, hoop dat je nog beetje hoop over hebt ! Overigens, ik heb in mijn leven in veel auto's mogen rijden, dus mijn referentiekader is natuurlijk niet bagger ;)

Maik

Bericht door Maik » 13 apr 2008, 10:34

....and the Macboy bashing continues....
Macboy schreef:Ik denk dat deze poll weinig zin heeft zolang iedereen erop mag stemmen. Een topic over Porsche met als vraag of deze over- of ondergewaardeerd heeft pas zin als de stemmers erin gereden hebben.

Iemand die nog nooit in een 997 S heeft gereden kan mij dus niet wijsmaken of de 997 S onder- of overgewaardeerd wordt.

Kortom: beetje zinloze discussie als niet wordt toegevoegd door mensen of ze wel of geen ervaring hebben.

In elk geval heb ik in diverse Porsches gereden en ik ben fucked for life. Beter is er bijna niet als je driving-fun zoekt !
Macboy schreef: .....

Ooit weleens in een
Ariel Atom
Super 7
Wiesmann
Veyron
TVR
Elise/Exige
Z3M
etc.
etc.
gereden? Nee? Dan heeft die laatste opmerking van jou dus ook geen enkele waarde....

[/MB]

:wink:

Edwin944RS

Bericht door Edwin944RS » 13 apr 2008, 18:24

Ach, het leuke van dit forum is dat er van alles voorbij komt. En inderdaad, veel BMW als ik het zo bekijk, maar die spreekt waarschijnlijk een wat groter publiek aan.

En als iedereen in een Porsche gaat rijden, is dat ook weer niet leuk toch?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 13 apr 2008, 19:33

Meerdere gereden: afhankelijk van het type. 911 vind ik zwaar overgewaardeerd. Cayman daarentegen vind ik heel andere koek.
924/944 ben ik geen fan van. 968 niet mee gereden.

Sanhi

Bericht door Sanhi » 14 apr 2008, 09:21

Aernoudt, da's vrij summier..

Kan je dat onderbouwen?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 14 apr 2008, 12:26

:D @ fapdamentalistisch slotje op het BMW-overwaarderings-draadje!

Paul

Bericht door Paul » 14 apr 2008, 12:29

hugo schreef:
Paul schreef:sorry bedoelde geen 968.. die zijn idd niet zo gekke snel... bedoelde de gewone huistuinkeuken 964! 240/250 pk en toch 0 - 200 in 20 sec..

Klopt, de 964 was/is erg snel voor het vermogen dat de wagen levert. Ik heb me daar altijd al over verbaasd.

Ja idd... das toch vreemd.. 240/250 pk en een 0-200 tijd waar je u tegen zegt... en zelfs daarboven loopt ie belachelijk hard door..

Zet een 964 naast een 996 en dat gaat redelijk gelijk op

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 apr 2008, 12:57

Omdat het BMW overgewaardeerde draadje op slot zit (onbegrijpelijk :roll: ) zie ik me genoodzaakt hier dan maar te reageren. Ik snap niet dat mensen die vinden dat BMW overgewaardeerd is moeten gaan wijzen naar namen van mensen die BMW overwaarderen. Een forum is immers om gezellig discussie te voeren. Als er op de man gespeeld wordt dan moeten moderators de betreffende posts maar verwijderen. Er wordt eerst van leer getrokken en daarna wordt de boel op slot geflikkerd zodat men daar niet meer op kan reageren. Beetje jammer :?

Ik ben het vaak met je eens Ilja maar nu dus zeker niet. Overigens zijn Andre en Robin niet diegene waarvan ik vind dat ze BMW overwaarderen. En waarom kan er wel over Porsche gediscussieerd worden terwijl de GT3 heilig is verklaard zonder dat 95% van het forum daar ervaring mee heeft maar is een BMW draadje onzinnig :?:

Jammer dat het op slot is want eindelijk werd er wat gepost wat stof voor discussie gaf...

kris

Bericht door kris » 14 apr 2008, 13:15

ach ondergewaardeerd?
mag zo blijven voor mij :)
ik zou m'n yuppen-imago niet kwijtwillen :):)

wat me wel stoort: velen onderwaarderen een gewone C of C2S... want tegenwoordig moet je op z'n minst een GT3 hebben...
Da's bullshit, C & C2s zijn fijne wagens, en ondanks hun beperkte HP-output zeer snel...

Dexter

Bericht door Dexter » 14 apr 2008, 13:20

Niels schreef:Omdat het BMW overgewaardeerde draadje op slot zit (onbegrijpelijk :roll: ) zie ik me genoodzaakt hier dan maar te reageren. Ik snap niet dat mensen die vinden dat BMW overgewaardeerd is moeten gaan wijzen naar namen van mensen die BMW overwaarderen. Een forum is immers om gezellig discussie te voeren. Als er op de man gespeeld wordt dan moeten moderators de betreffende posts maar verwijderen. Er wordt eerst van leer getrokken en daarna wordt de boel op slot geflikkerd zodat men daar niet meer op kan reageren. Beetje jammer :?

Ik ben het vaak met je eens Ilja maar nu dus zeker niet. Overigens zijn Andre en Robin niet diegene waarvan ik vind dat ze BMW overwaarderen. En waarom kan er wel over Porsche gediscussieerd worden terwijl de GT3 heilig is verklaard zonder dat 95% van het forum daar ervaring mee heeft maar is een BMW draadje onzinnig :?:

Jammer dat het op slot is want eindelijk werd er wat gepost wat stof voor discussie gaf...
Zal ik het dan maar weer opengooien dan? :wink:
Hoop ik wel dat we daarna echt een keer zijn uitgeluld over BMW en hoe goed of slecht het merk is..... :twisted:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 apr 2008, 13:38

Paul schreef:
hugo schreef:
Paul schreef:sorry bedoelde geen 968.. die zijn idd niet zo gekke snel... bedoelde de gewone huistuinkeuken 964! 240/250 pk en toch 0 - 200 in 20 sec..

Klopt, de 964 was/is erg snel voor het vermogen dat de wagen levert. Ik heb me daar altijd al over verbaasd.

Ja idd... das toch vreemd.. 240/250 pk en een 0-200 tijd waar je u tegen zegt... en zelfs daarboven loopt ie belachelijk hard door..

Zet een 964 naast een 996 en dat gaat redelijk gelijk op
Een 996 heb ik moeite mee om 'm voor te blijven met mijn auto, een 964 had ik ook eens een actie mee, ik liep echt vanaf 100-250 echt enorm weg terwijl ie me op m'n kont zat, gewoon 100 meter ofzo....

Verschil is in mijn ogen duidelijk qua kracht...maar ik zie een 964 veel liever dan een 996.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 14 apr 2008, 15:39

kris schreef:ach ondergewaardeerd?

wat me wel stoort: velen onderwaarderen een gewone C of C2S... want tegenwoordig moet je op z'n minst een GT3 hebben...Da's bullshit, C & C2s zijn fijne wagens, en ondanks hun beperkte HP-output zeer snel...
:lol: :lol: :lol:

kris

Bericht door kris » 14 apr 2008, 15:43

8)

en verder volledig met Jan eens (...zie BMW overgewaardeerd draadje...)
Jan Ozephius schreef:
kris schreef:ach ondergewaardeerd?

wat me wel stoort: velen onderwaarderen een gewone C of C2S... want tegenwoordig moet je op z'n minst een GT3 hebben...Da's bullshit, C & C2s zijn fijne wagens, en ondanks hun beperkte HP-output zeer snel...
:lol: :lol: :lol:

Niels

Bericht door Niels » 15 apr 2008, 01:00

Dexter schreef:
Zal ik het dan maar weer opengooien dan? :wink:
Hoop ik wel dat we daarna echt een keer zijn uitgeluld over BMW en hoe goed of slecht het merk is..... :twisted:
Dank! Gaat niet over goed of slecht Dexter :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 apr 2008, 12:32

Hmmm...ik zie nu pas dat het topic BMW op slot is gegaan?? Ook voor mij onbegrijpelijk hoor Niels !

Dat is dus niet door mij gebeurd. Mogelijk dat mijn satirische "op slot gooien opmerking" verkeerd is geinterpreteerd door 1 van de andere mods. Dexter plaatste volgens mij ook een knipoog dus hij snapte het wel :)

Hij is in elk geval gewoon open.

Ward

Bericht door Ward » 15 apr 2008, 21:50

Wat mij dikwijls opvalt is dat potentiële eigenaars (mensen met vergelijkbare wagens a la dikke BMW's, Merc, Corvettes,... maar geen Porsche bv. Rico, Dre,...) erover klagen dat een Porsche niet geaccepteerd wordt door hun omgeving, klanten,... maar is dit echt zo erg in Nederland? (In Belgie komt dit minder voor volgens mij..)

Hier is men meer van het principe: It's my life, ik weet wat ik ervoor gedaan heb, een jongensdroom,... en die laat ik gewoon uitkomen! Je leeft maar één keer en diegene die dat niet kan verkroppen, tja jammer maar ik lig er niet van wakker!

Ik heb mijn hele leven al gedroomd van een 911 en vorig jaar op mijn 25e mijn eerste (en hopelijk niet laatste) kunnen kopen! Tot nu toe enkel positieve reacties!

Dus aan alle GT3 fanboys, ga eens testrijden 8) You know you want to!

Niels

Bericht door Niels » 16 apr 2008, 01:46

Ward schreef:Wat mij dikwijls opvalt is dat potentiële eigenaars (mensen met vergelijkbare wagens a la dikke BMW's, Merc, Corvettes,... maar geen Porsche bv. Rico, Dre,...) erover klagen dat een Porsche niet geaccepteerd wordt door hun omgeving, klanten,... maar is dit echt zo erg in Nederland? (In Belgie komt dit minder voor volgens mij..)
Ergens is dit zo in NL :oops: Het is natuurlijk ook een stuk eigen beleving maar de omgeving speelt ook daarin sterk een rol. Echter ben ik wel van mening dat je zeker niet alleen opmerkingen bij een Porsche kan verwachten, indien je boven het maaiveld uitsteekt dan komen de opmerkingen vanzelf wel :wink: Mijn vriendin voelt zich al opgelaten omdat er binnenkort wel eens een Audi of BMW naast de Z3Qp kan gaan staan. Wat moeten de buren wel niet denken....tja dat moeten die buren dan maar weten :roll: Een klant is altijd van mening dat hij teveel moet betalen als de winkel eigenaar een dure auto rijdt.

kris

Bericht door kris » 16 apr 2008, 08:18

excuustruzen noem ik die mensen :P

ok, ten dele moet ik hetzelfde doen, ik kan niet bij de klanten aankomen met de GT3... maar dat wil niet zeggen dat ik er in m'n privé leven niet kan mee rondrijden :P

heb alleen last ervan als ik bv een tuinaanleg offerte laat maken, zit effectief +-500 euro verschil tussen (met GT3 in garage of zonder GT3 in de garage :twisted: )

Niels schreef:
Ward schreef:Wat mij dikwijls opvalt is dat potentiële eigenaars (mensen met vergelijkbare wagens a la dikke BMW's, Merc, Corvettes,... maar geen Porsche bv. Rico, Dre,...) erover klagen dat een Porsche niet geaccepteerd wordt door hun omgeving, klanten,... maar is dit echt zo erg in Nederland? (In Belgie komt dit minder voor volgens mij..)
Ergens is dit zo in NL :oops: Het is natuurlijk ook een stuk eigen beleving maar de omgeving speelt ook daarin sterk een rol. Echter ben ik wel van mening dat je zeker niet alleen opmerkingen bij een Porsche kan verwachten, indien je boven het maaiveld uitsteekt dan komen de opmerkingen vanzelf wel :wink: Mijn vriendin voelt zich al opgelaten omdat er binnenkort wel eens een Audi of BMW naast de Z3Qp kan gaan staan. Wat moeten de buren wel niet denken....tja dat moeten die buren dan maar weten :roll: Een klant is altijd van mening dat hij teveel moet betalen als de winkel eigenaar een dure auto rijdt.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 16 apr 2008, 10:55

Ja wat dat aan gaat blijft Nederland een tikkeltje hypocriet natuurlijk. Mensen die leuk centen verdienen en daarvan hun auto-hobby onderhouden door een fraaie wagen te kopen mag dan niet voor de buitenwereled. Maar als het huis vol hangt met kunst wat niemand weet of ziet, en wat 10 keer zo duur is, dan is het opeens niet erg. met andee woorden je mag dus niet laten zien dat je hard werkt!

Ikzelf trek me daar (nu) niet zo veel van aan. Als ik een Porsche wil kopen (en ik heb er laatst bij één gekeken en met een ander proef gereden), dan doe ik dat gewoon. Porsche is voor mij gewoon een ultieme auto en is een soort droom die ik waar wil en hopelijk kan gaan maken.

Ik snap jouw verhaal Kris, en begrijp natuurlijk wel dat je daarmee niet bij je klanten aan kunt komen zetten, maar het scheelt bij jou dus ook gewoon echt centen op je offerte's?? Dat is toch te erg voor woorden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 apr 2008, 12:11

Zo zie ik het ook (1e alinea)

2e alinea wil ik graag, maar dan moet ik wachten tot ik de tent zou hebben verhuurd(theorewtisch) en dan kan iedereen 'in de straat'de rambam krijgen.

Alinea 3: kris serieus? Ook in B al, wat een ratten heej.... :evil:

kris

Bericht door kris » 16 apr 2008, 13:27

absoluut,

erger nog, de kerel die parket bij ons thuis heeft geplaatst, kwam op het einde van de rit langs en zei letterlijk: "tsja ik heb
wat extra op het factuur gezet, want als je met een 997 kan rijden zal dat er ook wel afkunnen..."

Ik heb em van m'n geleeg (=eigendom) gestampt :twisted:

Als ik nu een offerte laat maken thuis, is de GT3 met m'n vrouw op stap... :P

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2008, 13:28

kris schreef:absoluut,

erger nog, de kerel die parket bij ons thuis heeft geplaatst, kwam op het einde van de rit langs en zei letterlijk: "tsja ik heb
wat extra op het factuur gezet, want als je met een 997 kan rijden zal dat er ook wel afkunnen..."

:P

:shock: :shock: :shock: :shock:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 16 apr 2008, 13:44

Rico v Velzen schreef:

Het is toch GVD niet normaal!!! Hoe durf je het lef te hebben om dan gewoon nog maar even wat extra te schrijven, ik neem aan dat ie dat dus gedaan heeft nog een keer bovenop wat jullie al hadden afgesproken.

kris

Bericht door kris » 16 apr 2008, 13:48

Yep was idd bovenop wat afgesproken was...

1 ding vergat ie: we hadden alles in het "zwart" geregeld... :lol:
Mark Nauta schreef:
Rico v Velzen schreef:

Het is toch GVD niet normaal!!! Hoe durf je het lef te hebben om dan gewoon nog maar even wat extra te schrijven, ik neem aan dat ie dat dus gedaan heeft nog een keer bovenop wat jullie al hadden afgesproken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 apr 2008, 14:41

Ik heb em van m'n geleeg (=eigendom) gestampt :twisted:

Als ik nu een offerte laat maken thuis, is de GT3 met m'n vrouw op stap... :P
Dick is gewoon jaloers joh. :)

Plaats reactie