Iemand die nog nooit in een 997 S heeft gereden kan mij dus niet wijsmaken of de 997 S onder- of overgewaardeerd wordt.
Kortom: beetje zinloze discussie als niet wordt toegevoegd door mensen of ze wel of geen ervaring hebben.
In elk geval heb ik in diverse Porsches gereden en ik ben fucked for life. Beter is er bijna niet als je driving-fun zoekt !
Macboy schreef:Tja. Denk dat je referentiekader hier ook bepalend is, of je verwachting vooraf ?
Maar goed. Kasteel, maak je geen zorgen. Lees mijn visie maar even.
Ik ben dus al jaren een autoliefhebber, maar absoluut geen fan van Porsche. Zou ik ook nooit geworden zijn. Tuurlijk. Porsche is een sportwagen, samen met Ferrari meest populair. Maar ik een Porsche? Nee. Niks voor mij. Doe mij maar een M5, AMG of S6 of zoiets. Daar hield ik veel meer van. Scheuren in disguise
Maar vorig jaar heb ik 5 rondjes mogen sturen op het circuit Val d'Ort in de nieuwste 997 Carrera S.
En god man. Wat heb ik genoten. Die auto is echt boven verwachting, in alle opzichten. Het begint bij de zit. Meteen goed zitten, fantastisch dashboard, fijn stuur en heerlijk schakelbak. Dan de eerste meters. Dikke smile op mijn gezicht, maar het voelde gewoon SUPER goed aan.
Dan gas geven. Onbeschrijvelijk wat een prachtig geluid geeft dat ding, wat klimt ie mooi in de toeren. Wat remt die auto fantastisch en wat stuurt hij direct. Die auto is gewoon totaal in balans. Er is geen onderdeel aan die auto die niet klopt of deugt.
En je kunt er meteen hard mee, hetgeen een groot compliment is voor Porsche. Of je er dan alles uithaalt, dat is wat anders, maar ik heb in mijn leven nog nooit zoiets meegemaakt. De Ferrari 360 die ik heb gereden en de F355 Challenge waren van een andere orde. Veel meer puurheid, maar (daardoor) veel minder aantrekkelijk ook.
Want als ik nu één auto zou mogen uitkiezen voor dagelijks gebruik, dan is het zonder enige vorm van twijfel de Carrera S. Geen seconde zou ik voor de M5 gaan, of E63 AMG of wat dan ook.
Als ik er niet in gereden had, zou ik een andere droomauto hebben gehad, maar er is geen ENKELE andere auto waarmee ik overdag naar zittingen kan gaan om dan 's avonds of in het weekend een circuit te pakken met diezelfde auto.
Porsche is uniek geworden voor mij...
Nou Kasteel, hoop dat je nog beetje hoop over hebt ! Overigens, ik heb in mijn leven in veel auto's mogen rijden, dus mijn referentiekader is natuurlijk niet bagger