
Klinkt wel interessant maar 30PK winst????
Lijkt me wel een beetje veel van het goede....
Ik heb het wel over de combinatie van 3.5 HFM, Chip EN CAIfrank de jonge schreef:CAI heb ik al
Klinkt wel interessant maar 30PK winst????
Lijkt me wel een beetje veel van het goede....
255-260whp is ook wel ff HEEL wat meer he Bert...260whp is maar liefst 304pk, dat is weer 35pk extra. En tov van het Euro 3.0 model is dat weer 20pk extra. Ik heb grafiekjes gezien waar de 95 M3 met chip, CAI en 3.5 HFM 226-231whp levert, en dat is dus ca 270pk.Bert ///M3 schreef:Nogal optimistisch denk ik, zit je op 270-275 PK.
Als ik op BFC kijk zijn de auto's die op 255-260 WHP komen allemaal 3.2's met M50 swap, andere injectoren, andere nokkenassen dus ik denk niet dat je dat vermogen met alleen die spullen haalt. 255 WHP is vergelijkbaar met de euro M3 3.0 286 PK motor.
De meeste 1995 auto's met de mods die jij noemt, dus 3,5 HFM CAI en Chip hebben zo'n 215 RWHP, enkeling 220 WHP wat ongeveer neer komt op 250 PK. Dat is nog hoog ook want meestal is er dan nog meer aan gebeurd, uitlaten underdrive pulley's etc.
Je wint misschien net 10 PK met die dingen bij elkaar.
Ik weet tuners die beweren dat mijn 3.2 naar 359 PK gaat met hun chippie van 400 euro. Waarom moet het bij de rest dan 20 keer zo veel kosten aan airboxen DTA systemen en nokkenassen om hetzelfde vermogen te krijgen.1995 M3 schreef:255-260whp is ook wel ff HEEL wat meer he Bert...260whp is maar liefst 304pk, dat is weer 35pk extra. En tov van het Euro 3.0 model is dat weer 20pk extra. Ik heb grafiekjes gezien waar de 95 M3 met chip, CAI en 3.5 HFM 226-231whp levert, en dat is dus ca 270pk.Bert ///M3 schreef:Nogal optimistisch denk ik, zit je op 270-275 PK.
Als ik op BFC kijk zijn de auto's die op 255-260 WHP komen allemaal 3.2's met M50 swap, andere injectoren, andere nokkenassen dus ik denk niet dat je dat vermogen met alleen die spullen haalt. 255 WHP is vergelijkbaar met de euro M3 3.0 286 PK motor.
De meeste 1995 auto's met de mods die jij noemt, dus 3,5 HFM CAI en Chip hebben zo'n 215 RWHP, enkeling 220 WHP wat ongeveer neer komt op 250 PK. Dat is nog hoog ook want meestal is er dan nog meer aan gebeurd, uitlaten underdrive pulley's etc.
Je wint misschien net 10 PK met die dingen bij elkaar.
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... INTAKEEURO.
Kijk maar hier. Dit is het kitje. En op een volledig standaard 1995 M3 leverde dat 32pk extra. Je gaat mij dus echt niet wijsmaken dat er met een chip, CAI en 3.5 HFM slechts 10pk bij komt. Turner is een van de grootste N/A Tuners voor de USA M3 modellen, en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Als hun zeggen dat er met dat kitje 32pk bij komt, dan zal het echt niet zo zijn dat er 22pk minder bijkomt zoals jij beweert. Die 32pk zal wel onder ideale omstandigheden zijn, maar slechts 10pk extra kan gewoonweg niet met deze upgrades.
359pk is ook wel erg overdreven. Dat zijn 38pk extra met alleen een chip. Turner blijft heel realistisch met 20pk winst door alleen de chip. Dit is echt wel compleet normaal dat je 20pk wint dmv een chip.
Ik weet tuners die beweren dat mijn 3.2 naar 359 PK gaat met hun chippie van 400 euro. Waarom moet het bij de rest dan 20 keer zo veel kosten aan airboxen DTA systemen en nokkenassen om hetzelfde vermogen te krijgen.
Dit zijn praktijkresultaten:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=454142
Trek je conclusies zou ik zeggen. Let vooral op het verschil tussen standaard 1995 auto's en de auto's met die mods.
Nee...ik zal er nog wel eens naar een meeting of wat Wiesmann ook is (?) komen. Het ding moet eerst fatsoenlijk rijden.frank de jonge schreef:Een chip voor een US M3 kan hooguit tot 21 PK gaan met al die mods....
Maareh, zondag mee naar Wiesmann met die M3?
Wil dat ding wel is in echt zien
Een knoepert van een turbo gaat er toch niet opkomen...hoef geen 600+pk te hebben. Daarbij moet je dan echt alles gaan aanpassen (drijfstangen, zuigers etc etc) en dat ben ik dus niet van plan.frank de jonge schreef:Dan zou ik eerder voor een compressorkit gaan dan een turbokit.
Vermogensopbouw van een goede compressorkit gaat net zo soepel als NA.
Met een knoepert van turbo kan je het zelf wel gaan invullen.
Geloof ik niks van...wat is 550pk nou?frank de jonge schreef:Jah dat zal best.
Maar een compressor geeft meer het NA gevoel qua vermogenopbouw.
En die blazen ook wel af hoor
Maatje van me heeft een CSL met compressor.
Dat loopt als een tiet met 550PK
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten