Distributie M3 US

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 12:38

CAI heb ik al ;)

Klinkt wel interessant maar 30PK winst????

Lijkt me wel een beetje veel van het goede....

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 12:43

frank de jonge schreef:CAI heb ik al ;)

Klinkt wel interessant maar 30PK winst????

Lijkt me wel een beetje veel van het goede....
Ik heb het wel over de combinatie van 3.5 HFM, Chip EN CAI :wink:
Maar jij zult dus ook een Chip op maat moeten laten maken voor de grotere HFM.

Voor de 1995 M3 US zijn er ''kant en klare'' chips te krijgen die je nodig hebt bij de grotere HFM en CAI. Mijn chip koste me slechts 185 euro...voor jou zal een op maat chip zeer ws minimaal het dubbele kosten.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2008, 13:04

Nogal optimistisch denk ik, zit je op 270-275 PK.

Als ik op BFC kijk zijn de auto's die op 255-260 WHP komen allemaal 3.2's met M50 swap, andere injectoren, andere nokkenassen dus ik denk niet dat je dat vermogen met alleen die spullen haalt. 255 WHP is vergelijkbaar met de euro M3 3.0 286 PK motor.

De meeste 1995 auto's met de mods die jij noemt, dus 3,5 HFM CAI en Chip hebben zo'n 215 RWHP, enkeling 220 WHP wat ongeveer neer komt op 250 PK. Dat is nog hoog ook want meestal is er dan nog meer aan gebeurd, uitlaten underdrive pulley's etc.

Je wint misschien net 10 PK met die dingen bij elkaar.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 13:12

Dat denk ik ook Bert dat dat bij de 3,2 liter M52's is.
Die scoren veel vermogen door de M50 inlaat icm grotere LMM, gasklep, injectoren en nokkenassen en chip op maat.

Die gaan dan idd richting de Euro M3 3,0 motoren :).

Alleen qua koppel zal de US model het wat winnen....

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 14:27

Bert ///M3 schreef:Nogal optimistisch denk ik, zit je op 270-275 PK.

Als ik op BFC kijk zijn de auto's die op 255-260 WHP komen allemaal 3.2's met M50 swap, andere injectoren, andere nokkenassen dus ik denk niet dat je dat vermogen met alleen die spullen haalt. 255 WHP is vergelijkbaar met de euro M3 3.0 286 PK motor.

De meeste 1995 auto's met de mods die jij noemt, dus 3,5 HFM CAI en Chip hebben zo'n 215 RWHP, enkeling 220 WHP wat ongeveer neer komt op 250 PK. Dat is nog hoog ook want meestal is er dan nog meer aan gebeurd, uitlaten underdrive pulley's etc.

Je wint misschien net 10 PK met die dingen bij elkaar.
255-260whp is ook wel ff HEEL wat meer he Bert...260whp is maar liefst 304pk, dat is weer 35pk extra. En tov van het Euro 3.0 model is dat weer 20pk extra. Ik heb grafiekjes gezien waar de 95 M3 met chip, CAI en 3.5 HFM 226-231whp levert, en dat is dus ca 270pk.

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... INTAKEEURO.

Kijk maar hier. Dit is het kitje. En op een volledig standaard 1995 M3 leverde dat 32pk extra. Je gaat mij dus echt niet wijsmaken dat er met een chip, CAI en 3.5 HFM slechts 10pk bij komt. Turner is een van de grootste N/A Tuners voor de USA M3 modellen, en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Als hun zeggen dat er met dat kitje 32pk bij komt, dan zal het echt niet zo zijn dat er 22pk minder bijkomt zoals jij beweert. Die 32pk zal wel onder ideale omstandigheden zijn, maar slechts 10pk extra kan gewoonweg niet met deze upgrades.
Laatst gewijzigd door 1995 M3 op 04 apr 2008, 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 14:30

Dat wat daar afgebeeld is is een 3,2 ;)

Gaat daar om de M52 met M50 inlaat!!

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 14:38

frank de jonge schreef:Dat wat daar afgebeeld is is een 3,2 ;)

Gaat daar om de M52 met M50 inlaat!!
Hoe kom je daar nu weer bij? Er staat DUIDELIJK 1995 M3. Staat er met koeieletters boven. En in het stukje tekst zie je ook weer ''This kit produced an additional 32hp on a 1995 M3". :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2008, 14:55

1995 M3 schreef:
Bert ///M3 schreef:Nogal optimistisch denk ik, zit je op 270-275 PK.

Als ik op BFC kijk zijn de auto's die op 255-260 WHP komen allemaal 3.2's met M50 swap, andere injectoren, andere nokkenassen dus ik denk niet dat je dat vermogen met alleen die spullen haalt. 255 WHP is vergelijkbaar met de euro M3 3.0 286 PK motor.

De meeste 1995 auto's met de mods die jij noemt, dus 3,5 HFM CAI en Chip hebben zo'n 215 RWHP, enkeling 220 WHP wat ongeveer neer komt op 250 PK. Dat is nog hoog ook want meestal is er dan nog meer aan gebeurd, uitlaten underdrive pulley's etc.

Je wint misschien net 10 PK met die dingen bij elkaar.
255-260whp is ook wel ff HEEL wat meer he Bert...260whp is maar liefst 304pk, dat is weer 35pk extra. En tov van het Euro 3.0 model is dat weer 20pk extra. Ik heb grafiekjes gezien waar de 95 M3 met chip, CAI en 3.5 HFM 226-231whp levert, en dat is dus ca 270pk.

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... INTAKEEURO.

Kijk maar hier. Dit is het kitje. En op een volledig standaard 1995 M3 leverde dat 32pk extra. Je gaat mij dus echt niet wijsmaken dat er met een chip, CAI en 3.5 HFM slechts 10pk bij komt. Turner is een van de grootste N/A Tuners voor de USA M3 modellen, en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Als hun zeggen dat er met dat kitje 32pk bij komt, dan zal het echt niet zo zijn dat er 22pk minder bijkomt zoals jij beweert. Die 32pk zal wel onder ideale omstandigheden zijn, maar slechts 10pk extra kan gewoonweg niet met deze upgrades.
Ik weet tuners die beweren dat mijn 3.2 naar 359 PK gaat met hun chippie van 400 euro. Waarom moet het bij de rest dan 20 keer zo veel kosten aan airboxen DTA systemen en nokkenassen om hetzelfde vermogen te krijgen.

Dit zijn praktijkresultaten:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=454142

Trek je conclusies zou ik zeggen. Let vooral op het verschil tussen standaard 1995 auto's en de auto's met die mods.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 04 apr 2008, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 14:58

Alle US M52 M3 blokken zijn 3,2 liters vandaar dat ik dat zeg.

Die afbeelding is een M52....

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 15:15

frank de jonge schreef:Alle US M52 M3 blokken zijn 3,2 liters vandaar dat ik dat zeg.

Die afbeelding is een M52....
Hoe zie jij dat dat een 3.2 is?

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 15:29


Ik weet tuners die beweren dat mijn 3.2 naar 359 PK gaat met hun chippie van 400 euro. Waarom moet het bij de rest dan 20 keer zo veel kosten aan airboxen DTA systemen en nokkenassen om hetzelfde vermogen te krijgen.

Dit zijn praktijkresultaten:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=454142

Trek je conclusies zou ik zeggen. Let vooral op het verschil tussen standaard 1995 auto's en de auto's met die mods.
359pk is ook wel erg overdreven. Dat zijn 38pk extra met alleen een chip. Turner blijft heel realistisch met 20pk winst door alleen de chip. Dit is echt wel compleet normaal dat je 20pk wint dmv een chip.
Ik ben er nu sterk over aan het twijfelen om alleen met chip te blijven rijden, want volgens mij lopen de auto's met 3.5 HFM veel te rijk of zoiets. Want ze leveren niet eens meer vermogen dan sommige standaard M3's.
Er zitten wel een paar uitschieters tussen waarbij het setje dan wel doet wat ervan verwacht wordt. Je ziet er ook een paar die wel +230whp leveren door het kitje.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 15:47

Dat zie ik aan de voorkant van het blok.

M52 is net iets anders uitgevoerd als een M50 met kappen.
Die zijn op de M50 namelijk niet geleverd.

En de US M3 3,2 is een M52 ;)

Vandaar :)

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 15:54

frank de jonge schreef:Dat zie ik aan de voorkant van het blok.

M52 is net iets anders uitgevoerd als een M50 met kappen.
Die zijn op de M50 namelijk niet geleverd.

En de US M3 3,2 is een M52 ;)

Vandaar :)
Heb even gekeken, en die kappen zijn dus echt precies hetzelfde als bij mijn M3.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 15:58

Die kap wat over die bolling van de Vanos zit??

Zwarte afdekkap.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 15:59

frank de jonge schreef:Die kap wat over die bolling van de Vanos zit??

Zwarte afdekkap.
Dan moet ik je gelijk geven. Dat is het enigste wat anders is. Bij elke 3.2 is dat dus zwart? Ook mooi van Turner dat ze bij 1995 M3 model het 3.2 model afbeelden.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 15:59

Die zwarte kap op de kop van de vanos

[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... G_0407.jpg[/img]

Oliedop zit trouwens ook naar voren ipv achteraan maar dat is op de foto van Turner niet te zien helaas.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 16:04

Nu kan je dus wel begrijpen dat ik minder vertrouwen krijg in al die upgrades. Als ik dit zo allemaal lees wil ik de 3.5 HFM er niet eens meer gaan opzetten. Ik denk dat ik er dan niet meer mee ga kloten en een nieuwe originele lmm haal. Dan begin ik wel alvast met sparen voor een supercharger of turbokit, die WEL meer vermogen gaat leveren :x

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 16:12

Een chip voor een US M3 kan hooguit tot 21 PK gaan met al die mods....

Maareh, zondag mee naar Wiesmann met die M3?
Wil dat ding wel is in echt zien :)

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 16:31

frank de jonge schreef:Een chip voor een US M3 kan hooguit tot 21 PK gaan met al die mods....

Maareh, zondag mee naar Wiesmann met die M3?
Wil dat ding wel is in echt zien :)
Nee...ik zal er nog wel eens naar een meeting of wat Wiesmann ook is (?) komen. Het ding moet eerst fatsoenlijk rijden. :wink:

Laat al die mods ook maar zitten...absoluut geen zin om voor die 15pk extra zoveel moeite te doen. Ikke gaat sparen voor een fatsoenlijke upgrade.

Aangezien we nu toch bezig zijn met discussieren. Wat zouden JULLIE doen. Of sparen voor een supercharger of turbokit, OF een 3.0 euro M3 motor inbouwen. Waarom? Dit zijn plannen voor de lange termijn. Waarmee zou de auto het meest waardevast blijven? Qua vermogen is het duidelijk dat de US M3 makkelijker te tunen is door de vele aanbieders van FI.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 17:13

Dan zou ik eerder voor een compressorkit gaan dan een turbokit.

Vermogensopbouw van een goede compressorkit gaat net zo soepel als NA.

Met een knoepert van turbo kan je het zelf wel gaan invullen.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 18:36

frank de jonge schreef:Dan zou ik eerder voor een compressorkit gaan dan een turbokit.

Vermogensopbouw van een goede compressorkit gaat net zo soepel als NA.

Met een knoepert van turbo kan je het zelf wel gaan invullen.
Een knoepert van een turbo gaat er toch niet opkomen...hoef geen 600+pk te hebben. Daarbij moet je dan echt alles gaan aanpassen (drijfstangen, zuigers etc etc) en dat ben ik dus niet van plan.

De vermogensopbouw van een compressor is natuurlijk erg soepel. Maar het gevoel wanneer de turbo inkickt in veel leuker. Daarbij is het geluid van een spoelende turbo echt super. Koppel van een turbo zal ook iets hoger zijn.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2008, 20:08

Jah dat zal best.

Maar een compressor geeft meer het NA gevoel qua vermogenopbouw.
En die blazen ook wel af hoor ;)

Maatje van me heeft een CSL met compressor.
Dat loopt als een tiet met 550PK

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 04 apr 2008, 21:00

frank de jonge schreef:Jah dat zal best.

Maar een compressor geeft meer het NA gevoel qua vermogenopbouw.
En die blazen ook wel af hoor ;)

Maatje van me heeft een CSL met compressor.
Dat loopt als een tiet met 550PK
Geloof ik niks van...wat is 550pk nou? :P
Als er een compressor op komt zou het een twin-screw worden. Dat is zover ik weet de top van de superchargers, zit dan ook wel een fors prijskaartje aan. Maar eerst heb ik nog een hele tijd om te onderzoeken wat er allemaal aangepast moet worden. Meen gelezen te hebben dat de standaard drijfstang etc tot zon 500pk kunnen houden. Iemand die me hierover nog wat meer informatie kan geven? Weet niet precies wat voor drijfstang ed de US M3 heeft.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 05 apr 2008, 02:21

Kan iemand me ook vertellen waar ik een luchtmassa meter kan krijgen van de US M3 (zelfde als 325 meen ik). Bij de dealer kost hij 300, zal vast goedkoper te krijgen zijn niet?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 05 apr 2008, 03:49


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast