Roken in de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Knot

Bericht door Knot » 23 mar 2008, 10:38

Enige waar ik wel op in wil haken is een peuk/filter uit het raam gooien, zeker 's avonds, andere mensen schrikken daarvan! In het ergste geval als je een eerste type Boxter hebt kon ie zelfs in de fik vliegen dacht ik :shock:

Wat je in de auto doet prima, rook uit het raam schrikt ook niemand van maar vonken toch echt wel, zie ik niet anders dan je happymeal uit het raam flikkeren, die mensen krijgen van mij ook echt geen waardering.

Dat het 3 jaar duurt voordat het weg is oke, maargoed iedereen mietert tegenwoordig alles maar op straat... Zelf ben ik dan iemand die op weg naar de container nog even wat blikjes en troep van anderen meepakt als ik mijn eigen vuil weg ga gooien, zouden meer mensen moeten doen!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 mar 2008, 11:13

Jelmer850i schreef:Roken is smerig, zeker in de auto.
Echter erger ik mij er ook aan bij ons kantoren gebouw. Buiten liggen tig peuken op de vloer tussen de tegels, in het grind etc.
Smerige bende, terwijl er keurig van die rokers afval bakken staan voor de peuken. ... :?

Ach ik zit er nog maar een paar dagen 8)
Klopt, Jelmer.

Rokers zijn gewoon ASO's!!
Met hoofdletters!
Ik probeer echt niet de wereld te verbeteren en doe er genoeg aan om hem ten gronde te richten :wink:
Echter, rokers houden gewoon geen rekening met niet rokers.
Ik maak het gewoon zelf maar al te vaak mee.
Roken en de peuk voor de ingang/poort wegflikkeren, dat doe je toch ook niet met snoeppapiertjes?
Zelfs bij mij voor de oprit kom ik ze nu tegen, ff de buurman verderop aangesproken toen die net weer 1 wegflikkerde.
Uitgerookt, peuk in de asbak en ze gaan weg.
Kom ik later binnen zit ik met de neus boven diezelfde peuk, goor!
Rokers ruimen hun rommel gewoon niet op, viespeuken zijn het.
Leuke woordspeling :wink:
Ze houden gewoon geen rekening met anderen.
Zit ik ergens op een bankje in het centrum, daar mag je dus roken.
Komt er zo'n aso naast me zitten en steekt een peuk op... zit ik in de rook.
Netjes... ik ben maar weggegaan.
Verderop gekeken, en idd pleurt z'n peuk op de grond en nokt af.
Vuilnisbak staat er naast.
En als die anders in de fik vliegt dan stop hem maar in je zak :twisted:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 mar 2008, 11:30

atomchris schreef:Gewoon: als ik wil roken, rook ik in de auto....
En ja de peuk gaat het raam uit......ik weet,het mag niet,
Maar laten we A.U.B niet gaan doen of dit het ergste ter wereld is.....
Zuipen en rijden.....veelste hard rijden...enz enz... :?:

Doe lekker wat je wil....als je wil roken doe je dat,wil het niet,doe het dan gewoon niet maar ga niet heel de wereld proberen te bekeren.....

Ik krijg er altijd zo een jehova gevoel van..... :wink: :wink: :wink:

Nou niet boos worden allemaal.....ik maak alleen maar MIJN standpunt duidelijk! 8) :wink: :D
Lekker makkelijk om te zeggen dat veel mensen ook niet roomser dan de paus zijn...

Hoe moeilijk kan het zijn om ff je filtertje te bewaren in een afvalbak te gooien? Kleine moeite, groot plezier, toch?

Verbeter de wereld en begin bij jezelf 8)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 mar 2008, 11:57

laatst reed ik op de snelweg flikkerde iemand ook een peuk uit het raam.. recht bij mij op de motorkap ! :shock: nou ja vloog in de luchtstroom mee over de auto...
Maar kan ook 'brand' schade opleveren aan de lak van je wagen.. :twisted:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 mar 2008, 12:00

Laatst reed er een diesel voor mij op de snelweg en ik kon het gewoon ruiken in mijn auto :shock:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 23 mar 2008, 12:40

Ik sluit me aan bij jou quote Knot. Ik schrik er soms zelf ook wel van. De weet dat het een peuk is, maar toch. Wat betreft bijvoorbeeld een happy meal en dergelijke. Dat soort mensen heb ik echt NUL respect voor. Waar ik me ook enorm aan erger is het op de grond gooien van kauwgom. Ik doe dat zelf eigenlijk nooit. Doe het vaak in een papiertje, of gooi het in een prullenbak. Ik ben echt geen moraalridder ofzo, maar als je kijkt hoe ranzig Nederland eigenlijk is op straat, dat is echt niet normaal!!

Wat betreft roken, daar sluit ik me aan bij Jelmer. Is gewoon smerig, in de auto, in de kroeg, in een restaurant, overal. Dat mensen willen roken oke, moeten ze zelf weten. Maar doe het in de buitnelucht. Ergens binnen dwing je niet-rokers om ook mee te roken. Dat is gewoon onbeschoft. Ik ben dan ook een groot voorstander van een algeheel rookverbod in iedere gelegenheid. Dat mensen buiten willen roken dat moet men zelf weten, het is hun eigen lichaam. Maar waar men niet bij na denkt wat het de gehele maatschappij allemaal bij elkaar kosten i.v.m. ziekten die hier uit voort komen. Natuurlijk halen we er ook bakken met accijnzen mee binnen en dat is ook goed, maar een beetje meer bewustzijn bij veel rokers kan geen kwaad. Ik scheer echt niet iedereen over één kam, en ik wil ook niemand tegen de haren instrijken, maar over het algemeen gaat het wel op.

Dan nog even roken in de auto. Vreselijk!!! Bij mij in de auto wordt niet gerookt en ook als ik bij iemand in de auto zit die normaal rookt, zou ik het erg op prijs stellen dat die niet rookt, zo niet, dan is het in mijn ogen alleen maar onbeschoft. Wel vind ik het vreselijk als je in sommige auto's stapt wat voor een lucht er soms in hangt, niet te geloven. Men zou zelf eens een week niet moeten roken en er dan zelf eens instappen. Weet zeker dat je dan meteen de rest van je leven stopt met roken!!

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 23 mar 2008, 13:43

Ik vind het ook wel irritant hoor,

Ik zit wel eens bij mensen in de auto die ook roken (heh Jan :wink: ) Ik zeg er dan niets van (misschien krijg ik dan niet weer zo'n Vtec-sensatie aangeboden de komende tijd :wink: ), maar stiekem vind ik het toch wel irritant, je ruikt er direct zo naar...
Maar die Vtec maakt alles goed :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 23 mar 2008, 14:11

Mark Nauta schreef:Dan nog even roken in de auto. Vreselijk!!! Bij mij in de auto wordt niet gerookt en ook als ik bij iemand in de auto zit die normaal rookt, zou ik het erg op prijs stellen dat die niet rookt, zo niet, dan is het in mijn ogen alleen maar onbeschoft.
Onbeschoft? Bij mij kunnen ze uitstappen en lopen als ze willen roken, ook als we in de middle of nowhere rondrijden. Net als zatte mensen. Ik drink niet dus dan ben je nogal snel 'de lul'(/bob) dat je telkens moet rijden. Prima, maar in mijn auto geen polonaise. Met je pootjes overal vanaf blijven en auto netjes houden. Net als de tijd wanneer ik naar huis wil, ze kunnen mee en anders zoeken ze zelf maar vervoer. Mensen zijn er altijd zo gemakkelijk in in dat soort dingen maar ik weet inmiddels wel beter. 't Is mijn auto en ik bepaal hoe ik rijd en hoe anderen zich gedragen in m'n auto. Niet mee eens: dan auto langs de kant zetten en de deur open doen. Eén keer gedaan en werkt prima. Rest van de rit was die persoon heel netjes.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 mar 2008, 14:20

het grootste probleem vindt ik dan nog als iemand echt beroerd wordt en de auto onder kotst!
Dat is me een partij ranzig...
Een vriend van me heeft dat gehad met de auto van zijn pa...

Joy

Bericht door Joy » 23 mar 2008, 15:09

Ik heb wel eens voor een bijbaantje in een busje gezeten met 7 mensen, die allemaal een peuk opstaken. Ik heb m'n longen uit m'n lijf gehoest. Sindsdien heb ik echt een hekel aan rokers die geen rekening houden met iemand die niet rookt. Ik heb toch al sneller last van rook door hooikoorts en de daarbij horende overgevoeligheid.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 23 mar 2008, 15:32

Ik rook ook, maar niet in de auto!

Hoe voorzichtig je ook bent, de as komt toch overal te liggen en de geur van je wagen wordt er ook niet veel beter van. Laat staan alle nicotine die aan je ruiten blijft plakken..

allen

Bericht door allen » 23 mar 2008, 16:30

Mark Nauta schreef:Wat betreft roken, daar sluit ik me aan bij Jelmer. Is gewoon smerig, in de auto, in de kroeg, in een restaurant, overal. Dat mensen willen roken oke, moeten ze zelf weten. Maar doe het in de buitnelucht. Ergens binnen dwing je niet-rokers om ook mee te roken. Dat is gewoon onbeschoft. Ik ben dan ook een groot voorstander van een algeheel rookverbod in iedere gelegenheid. Dat mensen buiten willen roken dat moet men zelf weten, het is hun eigen lichaam. Maar waar men niet bij na denkt wat het de gehele maatschappij allemaal bij elkaar kosten i.v.m. ziekten die hier uit voort komen. Natuurlijk halen we er ook bakken met accijnzen mee binnen en dat is ook goed, maar een beetje meer bewustzijn bij veel rokers kan geen kwaad. Ik scheer echt niet iedereen over één kam, en ik wil ook niemand tegen de haren instrijken, maar over het algemeen gaat het wel op.
Als niet-roker raak ik toch aardig geïrriteerd van dit soort uitspraken. Ik kan me echt niet druk maken om mensen die roken. Doe ze dat in hun eigen auto, best. In de mijne heb ik het liever niet, en dan doen ze dat ook niet. In openbare gelegenheden heb ik nog geen mensen zien roken waar het verboden is. Op plaatsen waar het niet verboden is gaan ze maar hun gang. Mij stoort het niet. Nu wordt roken in ieder restaurant, café, etc. verboden. Onbegrijpelijk! Mag de uitbater zelf ook nog beslissen wat hij vind mogen in z'n eigen zaak? Wie niet tegen de rook kan, kan een ander zaakje bezoeken. Wie niet wil werken op een plaats waar af en toe gerookt wordt, kan een andere baan zoeken waar niet op de werkvloer gerookt mag worden. Gisteren nog een gezellig feestje gehad bij iemand thuis. Een tweetal hebben in huis gerookt. Lekker belangrijk.
We zijn tegenwoordig erg goed met overdrijven heb ik het idee...

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 23 mar 2008, 16:36

allen schreef:
Mark Nauta schreef:Wat betreft roken, daar sluit ik me aan bij Jelmer. Is gewoon smerig, in de auto, in de kroeg, in een restaurant, overal. Dat mensen willen roken oke, moeten ze zelf weten. Maar doe het in de buitnelucht. Ergens binnen dwing je niet-rokers om ook mee te roken. Dat is gewoon onbeschoft. Ik ben dan ook een groot voorstander van een algeheel rookverbod in iedere gelegenheid. Dat mensen buiten willen roken dat moet men zelf weten, het is hun eigen lichaam. Maar waar men niet bij na denkt wat het de gehele maatschappij allemaal bij elkaar kosten i.v.m. ziekten die hier uit voort komen. Natuurlijk halen we er ook bakken met accijnzen mee binnen en dat is ook goed, maar een beetje meer bewustzijn bij veel rokers kan geen kwaad. Ik scheer echt niet iedereen over één kam, en ik wil ook niemand tegen de haren instrijken, maar over het algemeen gaat het wel op.
Als niet-roker raak ik toch aardig geïrriteerd van dit soort uitspraken. Ik kan me echt niet druk maken om mensen die roken. Doe ze dat in hun eigen auto, best. In de mijne heb ik het liever niet, en dan doen ze dat ook niet. In openbare gelegenheden heb ik nog geen mensen zien roken waar het verboden is. Op plaatsen waar het niet verboden is gaan ze maar hun gang. Mij stoort het niet. Nu wordt roken in ieder restaurant, café, etc. verboden. Onbegrijpelijk! Mag de uitbater zelf ook nog beslissen wat hij vind mogen in z'n eigen zaak? Wie niet tegen de rook kan, kan een ander zaakje bezoeken. Wie niet wil werken op een plaats waar af en toe gerookt wordt, kan een andere baan zoeken waar niet op de werkvloer gerookt mag worden. Gisteren nog een gezellig feestje gehad bij iemand thuis. Een tweetal hebben in huis gerookt. Lekker belangrijk.
We zijn tegenwoordig erg goed met overdrijven heb ik het idee...
Dus de rokers moeten dan maar gevolgd worden en de niet-rokers moeten dan maar het onderspit delven. Dat is wat je zegt als je het hebt over een ander restaurant zoeken, of een andere werkgever. Dat is toch van de zotte!!

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 23 mar 2008, 17:08

Je loopt toch ook niet speciaal naar buiten om een scheet te laten vliegen? :roll: :)

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2008, 17:21

Wat een gezeik weer over roken zeg.
Beetje overdreven allemaal.
Kijk eens om je heen wat er allemaal uit de auto geflikkerd wordt :?: :idea:
Dan is die peuk wel het minst schadelijk.

En schade aan je lak van een peuk, ik weet een veel sterkere, een trein die omkeek.

En ja ik ben een roker, en nee ik ben niet ASO Arthur.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 23 mar 2008, 17:22

luco hornsveld schreef:Wat een gezeik weer over roken zeg.
Beetje overdreven allemaal.
Kijk eens om je heen wat er allemaal uit de auto geflikkerd wordt :?: :idea:
Dat ben ik geheel met je eens Luco!! Is echt schandalig!!!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 23 mar 2008, 20:11

1 woord : VIES!!!!!!

allen

Bericht door allen » 23 mar 2008, 20:20

Mark, het is leven en laten leven. Het is domweg egoïstisch om te eisen dat alle openbare gelegenheden volgens de wet rookvrij gemaakt moeten worden omdat jij de rook toevallig vind stinken. Zoiets laat ik persoonlijk liever over aan de werkgever/ uitbater. Wij als niet-rokers hadden de keuze om ergens te eten waar het rookvrij was. Rokers hebben straks geen keuze meer om ergens te eten onder het genot van een sigaretje, mochten ze dat willen. Echt krom is het straks overigens in een sigarenwinkel waar mensen bij elkaar komen om ervaringen uit te wisselen onder het genot van een drankje en idd... een sigaar. Want officieel mag dat binnenkort niet meer.

Zoals ik nu die rokers voor de deuren zie staan onder glazen kapjes vind ik ronduit idioot! Alsof het minderwaardige mensen zouden zijn omdat ze toevallig zo nu en dan een peukie willen. Wat de gezondheid aangaat, is teveel van alles schadelijk. Daar maak ik me echt niet druk om.
Dan ook maar even wat van het hart over die peuken die het raam uitgeslingerd worden. Hinderlijk ja. Maar dat is met al het rommel dat het raam uitgekieperd wordt. Dat heeft dus niets met het roken an sich te maken. Zucht, en ik dacht altijd dat Nederland een land was waar mensen wat verder keken dan hun neus lang is.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 23 mar 2008, 20:42

Allen, ik neem aan dat de laatste zin niet richting mij (alleen) gericht is, want dan heb je mijn gedeelte over vuil op straat etc niet of niet goed gelezen, dat staat los van het roken.

Wat betreft de discussie over roken in gelegenheden, ik snap wel dat dat krom is, en vervelend voor de rokers. Ik vind het ook debiel dat zij dan buiten oner zo'n afkapje staan etc. Maar de groep rokers is gewoon kleiner dan de groep niet rokers in Nederland. Dat telt natuurlijk ook mee. Daarnaast is het zo dat een roker niet last heeft van een niet roker, maar andersom wel. Dan ben je gewoon per definitie al de underdog. Ik snap daarom jou betoog ook wel dat het niet juist is, of althans krom. Maar je weet zelf ook hoe het in de meeste restaurants is. Wat is er nu voor scheiding tussen roken en niet roken. Die tafeltjes staan 9 van de 10 keer gewoon naast elkaar. Dan is het nog steeds niet opgelost. Het blijft gewoon een discussie die geen einde kent, maar door de underdog positie, het feitelijke in de minderheid zijn en de gezondheidsrisico's zullen de rokers aan het kortste eind trekken. Ik als niet roker kan daar niet rauwig om zijn en ben er daarom ook voorstander van.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2008, 21:11

Mark Nauta schreef:de gezondheidsrisico's zullen de rokers aan het kortste eind trekken. Ik als niet roker kan daar niet rauwig om zijn en ben er daarom ook voorstander van.
Beste Mark, gezondheidsrisico, hoe bedoel je dat precies?
Dat we rokers die longkanker krijgen niet meer helpen??

Als we daar aan beginnen ken ik er nog wel een paar

Zeilers of watersporters die dreigen te verzuipen niet meer helpen
Voetballers die in mekaar getrapt worden niet meer helpen
Een motorrijder die valt niet meer helpen

Deze mensen nemen ook bewust risico's door deze dingen te doen
Waar is het einde dan?????????

Over roken in restaurants zijn we snel uitgepraat, als die sukkels in den haag nou eens een voorbeeld nemen aan frankrijk is het probleem zo opgelost.
En van de zomer voorspel ik veel overlast voor bewoners in de buurt van cafe's want 80% zal buiten staan :D

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 23 mar 2008, 21:43

luco hornsveld schreef:
Mark Nauta schreef:de gezondheidsrisico's zullen de rokers aan het kortste eind trekken. Ik als niet roker kan daar niet rauwig om zijn en ben er daarom ook voorstander van.
Zo gaan we de verkeerde kant op hoor. Dat bedoel ik er helemaal niet mee te zeggen. Met gezondheidsrisico's bedoel ik de risico's die aan roken zitten inderdaad, maar niet dat men rokers moet laten stikken, maar het feit dat er vanuit de overheid een hetze aan de gang is tegen rokers. Accijzen omhoog om mensen minder te laten roken, info op pakjes om mensen bewust te maken van de risico's, anti-rook reclame's etc. Dat is wat ik bedoel!

Maar ventileer hier niet alleen mijn eigen mening, maar een algemene 'men' mening. En het is net of ik hier een enorm fout, vreemd standpunt inneemt, maar het blijkt gewoon de 75% van de Nederlanders er zo over denkt.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2008, 21:47

Mark Nauta schreef:
luco hornsveld schreef:
Zo gaan we de verkeerde kant op hoor. Dat bedoel ik er helemaal niet mee te zeggen. Met gezondheidsrisico's bedoel ik de risico's die aan roken zitten inderdaad, maar niet dat men rokers moet laten stikken, maar het feit dat er vanuit de overheid een hetze aan de gang is tegen rokers. Accijzen omhoog om mensen minder te laten roken, info op pakjes om mensen bewust te maken van de risico's, anti-rook reclame's etc. Dat is wat ik bedoel!

Maar ventileer hier niet alleen mijn eigen mening, maar een algemene 'men' mening. En het is net of ik hier een enorm fout, vreemd standpunt inneemt, maar het blijkt gewoon de 75% van de Nederlanders er zo over denkt.
Was ook niwt op de man Mark, maar wist niet wat je precies bedoelde, vandaar de vraagtekens erbij :D

Ik wordt een beetje ziek over dat gezeik met roken.
Ik heb in een restaurant ook regelmatig last van mensen met kinderen die rondrennen en krijsen, gaan we dat binnenkort ook verbieden??

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 23 mar 2008, 21:47

Dikke no-no... mijn 730d was van een sigaar-roker geweest... en andere mensen, die dus niet dagelijks erin stapten zeiden dat heel vaak... doodzonde, al merkte ik het zelf nauwelijks meer.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 23 mar 2008, 21:55

luco hornsveld schreef: Ik heb in een restaurant ook regelmatig last van mensen met kinderen die rondrennen en krijsen, gaan we dat binnenkort ook verbieden??
Graag :lol: .

Maar ook in zo'n situatie zeg ik er wat van als ik me stoor hoor. Net als met roken, als dat naast me gebeurd en ik heb er echt last van, maar ook als er continu kinderen langs mijn tafel razen etc.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mar 2008, 22:12

Mark Nauta schreef:
luco hornsveld schreef: Ik heb in een restaurant ook regelmatig last van mensen met kinderen die rondrennen en krijsen, gaan we dat binnenkort ook verbieden??
Graag :lol: .

Maar ook in zo'n situatie zeg ik er wat van als ik me stoor hoor. Net als met roken, als dat naast me gebeurd en ik heb er echt last van, maar ook als er continu kinderen langs mijn tafel razen etc.
Dat zijn vaak dezelfde soort mensen, let er maar eens op. Ze geven geen zier om het welbevinden van een ander. Als zij maar aan hun trekken komen.

Roken in de auto is extreem goor. M'n vader wijlen was vroeger een kettingroker. In de jaren '70 leek het trouwens wel of iedere man rookte. Daar werd maatschappelijk destijds nauwelijks aandacht aan besteed. Onderweg in de auto hing er dan ook altijd een mistbank binnenin. Toen hij later stopte met roken hebben we het er nog wel eens over gehad dat we het ons nauwelijks meer voor konden stellen dat hij in huis of in de auto zou gaan roken. Als er nu iemand in dezelfde ruimte als mij rookt dan zit m'n neus ook subiet dicht.

Plaats reactie