Golf VR6

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 21 mar 2008, 15:59

Gefeliciteerd Niels!!! Wat een leuk verhaal heb je er zo van gemaakt, en wat een mooie koop heb je gedaan volgens mij! Alles erbij en een erg nette wagen om te zien. Heel veel fijne km's.

Martijn

Bericht door Martijn » 21 mar 2008, 16:19

Rico v Velzen schreef:Gefeliciteerd ermee Niels ! Ik mis alleen het trouwboekje tussen de papieren :lol:

Toch een icoon van zijn tijd vind ik, oke vandaag de dag zit er al 170pk in een stinkdiesel, maar toen 174pk in een Golf :shock: Dat vond ik megaindrukwekkend. Was ook wel een fan van deze auto, maar net als voor jou gold, in die tijd vollledig onbereikbaar voor mij.

Leuk dat je hem bij een echte liefhebber treft, en niet zo'n recycle ding die door vijf 18 jarigen al is genomen.
Zal de reclameslogan van toen nooit vergeten:

GTI + TNT = VR6

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 mar 2008, 23:01

Respect uit het BMW kamp! Bedankt mannen :lol: Tja 174pk breekt niet echt potten meer maar toch gaat het lekker hoor op het gas. Onderin zit er niet zoveel pit in en bij dagelijks gebruik rij ik met de TDI nog sneller :wink: Ook duidelijk wat Vanos doet wat dat betreft :D Met name onderin is de Z3 veel sneller maar ondanks de slechts vier en daarom ook langere versnellingen denk ik dat de Z3 toch ook over de hele linie sneller is. Niet dat het de pret drukt, dat zeker niet :D

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 21 mar 2008, 23:39

Net als eerder gezegd, een echte icoon.
Geweldig blok met een fantastisch geluid 8)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 mar 2008, 11:19

Mooi, Niels!
Dit klinkt idd nog beter dan die van je kennis.
Die VR6 zag er ook best aardig uit.
Maandag mee naar het werk?
Ik heb ook een 96-er gehad maar meer tips heb ik er niet over :lol:

Niels

Bericht door Niels » 22 mar 2008, 11:27

Ik zit maandag alleen dus dan kunnen we niet even proefrijden en vanaf dinsdag stroomt het kantoor weer vol en is het weer druk.....neem em in de avonddienst wel even mee, zit zaterdag ook weer alleen namelijk.

Arthur

Bericht door Arthur » 22 mar 2008, 11:46

Nou, je hoeft niet mee hoor :twisted: :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 22 mar 2008, 12:06

Gefeliciteerd!!

Veel plezier met deze auto!

Michel

Tom V

Bericht door Tom V » 22 mar 2008, 12:07

Gaaf joh, mooi exemplaar. Veel plezier ermee!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 22 mar 2008, 18:59

Gefeliciteerd Niels, wat een leuke aankoop! Een goede is heel moeilijk te vinden, in mijn tijd als VW verkoper heb ik er aantal ingeruild, en stuk voor stuk waren dit matige tot zeer matige exemplaren, slechts 1x ruilde ik een hele nette in.

Mooie auto, en een mooi verhaal erbij!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 mar 2008, 13:11

Jammer van de trekhaak.

Zo, alle nadelen gehad. Ontzettend gave auto, ik heb ook een zwak voor de VR6 sinds is als jonkie van 14 meereed met de oudere broer van een klasgenote. :lol:

Niels

Bericht door Niels » 25 mar 2008, 19:26

Arthur schreef:Nou, je hoeft niet mee hoor :twisted: :wink:
Met zoveel vermogen zit ik er toch liever naast :twisted:
Jeroen schreef:Gefeliciteerd Niels, wat een leuke aankoop! Een goede is heel moeilijk te vinden, in mijn tijd als VW verkoper heb ik er aantal ingeruild, en stuk voor stuk waren dit matige tot zeer matige exemplaren, slechts 1x ruilde ik een hele nette in.

Mooie auto, en een mooi verhaal erbij!
Een goede is zeker moeilijk te vinden maar zeer gemakkelijk te herkennen :wink: Bij welke dealer heb je gewerkt trouwens?

@Michel en Tom: Thanks! En straks te zien op DF track events :D

Die trekhaak laat ik mooi zitten Martijn! Kan ik mooi met een Caravan op vakantie naar Duitsland. Twee weken Ring ofzo :mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 25 mar 2008, 20:08

VR6-jes.......heb er drie gehad waarvan eentje S/C...voor die tijd geweldige blokken.

Helaas te kort power....wel sterke motoren iig.

Succes ermee en hou hem heel.

SteV6

Bericht door SteV6 » 25 mar 2008, 21:15

Niels, veel plezier ermee! Ik hoop dat de volgende eigenaar van mijn Leon straks ook schrijft dat ik gek ben geweest met mijn auto en niet op onderhoud heb bespaard. Kilometers zijn namelijk geen enkel probleem voor het blok, bak en aandrijving, als je er maar netjes mee om gaat en op tijd onderhoud pleegt. Al zal het nog wel even duren voordat mijn Leon in de verkoop gaat :roll: .

[Offtopic /on]Ik hoorde laatst dat m'n oude Sierra alsnog een carriere als tracktool tegemoet gaat (als ik had geweten dat hij te koop stond had ik 'm teruggekocht voor hetzelfde doel, helaas net te laat dus :? ).[Offtopic /off]

En als je eenmaal gevallen bent voor de sound van de V(R)6 dan genees je daar volgens mij nooit meer van :lol:

SteV6

Thom

Bericht door Thom » 25 mar 2008, 22:28

Ziet er netjes uit!

Heeft deze de paarsige kleur met die fantastische naam? :)

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2008, 23:34

mooi ding hoor, lijkt me een goede aankoop, dat VR6 heeft me altijd geboeid en staat nog steeds voor iets moois, helemaal met de nieuwste R36 motor in de nieuwe modellen en de Artega GT 8)
succes ermee.

Arthur

Bericht door Arthur » 26 mar 2008, 16:43

Thom schreef:Ziet er netjes uit!

Heeft deze de paarsige kleur met die fantastische naam? :)
Dusty mauve?
Ofzo :)

Niels

Bericht door Niels » 26 mar 2008, 18:01

Marc RS4 schreef:VR6-jes.......heb er drie gehad waarvan eentje S/C...voor die tijd geweldige blokken.

Helaas te kort power....wel sterke motoren iig.

Succes ermee en hou hem heel.
Ja, 174pk spreekt niet echt meer tot de verbeelding maar power is niet alles het moet ook goed klinken :D Daarnaast moet ik eerst maar een beetje circuit ervaring opdoen en daar is de VR6 perfect voor.
SteV6 schreef:Kilometers zijn namelijk geen enkel probleem voor het blok, bak en aandrijving, als je er maar netjes mee om gaat en op tijd onderhoud pleegt. Al zal het nog wel even duren voordat mijn Leon in de verkoop gaat :roll: .

[Offtopic /on]Ik hoorde laatst dat m'n oude Sierra alsnog een carriere als tracktool tegemoet gaat (als ik had geweten dat hij te koop stond had ik 'm teruggekocht voor hetzelfde doel, helaas net te laat dus :? ).[Offtopic /off]

En als je eenmaal gevallen bent voor de sound van de V(R)6 dan genees je daar volgens mij nooit meer van :lol:

SteV6
De techniek is idd best sterk maar vaak gewoon misbruikt. Bij vol op het gas kon mijn vriendin (reed achter me) geen pluimpje ontdekken ondanks de 260Kkm op de teller. Ook rijdt ie gewoon net zo fris als de Corrado VR6 die ik had met 140Kkm (traceerbaar!). Het geluid blijft super 8) Had je een beetje een lekkere Sierra :?: Ik heb ook stiekum nog wel naar een XR4I gekeken :oops: Kwam vorig jaar eentje tegen voor 2.5K met boekjes en in zo'n ding had ik nu ook wel trek :D

Gelukkig is ie geen Dusty Mauve. Best een mooie kleur maar ik schat dat 75% van alle GTI's en VR6-en in die kleur zijn geleverd. Wel gemakkelijk als je schade rijdt trouwens :lol:

Die van mij Windsor blauw metallic:
http://users.pandora.be/volkswagengolf/ ... leuren.htm

Niall

Bericht door Niall » 26 mar 2008, 18:07

Gefeliciteerd,

Mooi speelgoed, heb er zelf ook 1 gehad in de kleur indiaanrood maar dan een 5 deurs versie. Enigste problemen die ik gehad had waren de elektrische waterpomp, koppelingsplaat en stappenmotor van de stationair.

Geluid blijft geweldig met een open luchtfilter :P

SteV6

Bericht door SteV6 » 26 mar 2008, 19:40

Niels schreef:Had je een beetje een lekkere Sierra :?:
Gewoon een 2.0i uit 1992, zonder stuurbekrachtiging, zonder ABS, maar met kofferbak. Deze was nieuw gekocht door mijn ouders en na mijn studie heb ik de Sierra overgenomen (mijn eerste eigen auto). Pas een half jaar nadat ik de Speedster had staan heb ik de Sierra aan een bekende verkocht. Toen al met het idee om de auto terug te kopen tzt. Alleen ben ik zo stom geweest om dat niet hardop uit te spreken :cry:

SteV6

raymondw

Bericht door raymondw » 26 mar 2008, 20:59

Niels,

Mooie auto en een erg leuk verhaal. Gefeliciteerd.

Ik ben van begin af aan altijd al een fan van de VR6 geweest en had in 1998 bijna een 1996 Golf VR6 synchro gekocht. Maar ja, die 315pk van mijn huidige beemer trok mij meer aan.

Desalniettemin een geweldige auto. Veel plezier ermee. :wink:

Niels

Bericht door Niels » 30 mar 2008, 11:55

@Nial: was de koppeling versleten of had je andere klachten?
@Stev: een 120pk Sierra is nog best rap! Ik heb er wel eens in gereden (stage bij een Ford dealer) en het is beste een gretig apparaat :D Alleen dat weggedrag......Ocean Motion :lol:
@Alpina: al ben ik fan van de VR6 motor, de keuze tussen deze en een M-blok is natuurlijk niet echt moeilijk. Alleen financieel moet je soms keuzes maken :wink:

Zo, remmerij rondom is onderweg en een paar Pagid blokken (Rode en er staat High perfomance op maar ze waren goedkoop dus of ze ook goed zijn :? ) waren al aanwezig. Dot 5.1 staat op de plank te wachten en gisteren een Bistein B12 (B8+veren) set aangeschaft :D Ook heb ik al een setje BBS-en van het iets nieuwere type min of meer gekocht (moet ze nog even halen) en dan is de lijst al bijna geheel afgevinkt! Als de BBS in bezit zijn dan zal daar even nieuw rubber omheen gelegd worden 8)

Vandaag zou ik nog een setje deurpanelen halen die bij mijn Recaro interieur horen (ik heb ze er niet bij helaas) mailt die gozer af dat ie ze al verkocht heeft :? Het bod op mp is ook maar liefst 10,- hoger dan dat we overeen gekomen waren :roll: en bedankt hè....Maar goed er zit nou gewoon zwart in wat ook best past, ik had het alleen helemaal af willen hebben 8)

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 30 mar 2008, 12:09

Leuke verhalen,leest lekker weg :D .

Niall

Bericht door Niall » 30 mar 2008, 21:41

Hoi niels,

Was naderhand toch niet versleten, auto had toen net 110k op de teller. Probleem was een irritant bijgeluid bij het wegtrekken, nadat de plaat eruit gehaald was bleek een van de toriseveren kapot te zijn die in de plaat zit.

Kleine tip voor onderdelen www.eurocarparts.com Zitten in the UK maar inclusief verzendkosten zijn bepaalde dingetjes veel goedkoper.

Arthur

Bericht door Arthur » 31 mar 2008, 10:09

Volgens mij had ik Dragongreen, Niels :wink:

Plaats reactie