Golf VR6
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
-
Zal de reclameslogan van toen nooit vergeten:Rico v Velzen schreef:Gefeliciteerd ermee Niels ! Ik mis alleen het trouwboekje tussen de papieren![]()
Toch een icoon van zijn tijd vind ik, oke vandaag de dag zit er al 170pk in een stinkdiesel, maar toen 174pk in een GolfDat vond ik megaindrukwekkend. Was ook wel een fan van deze auto, maar net als voor jou gold, in die tijd vollledig onbereikbaar voor mij.
Leuk dat je hem bij een echte liefhebber treft, en niet zo'n recycle ding die door vijf 18 jarigen al is genomen.
GTI + TNT = VR6
- Niels
- Auto: Prius+
Respect uit het BMW kamp! Bedankt mannen
Tja 174pk breekt niet echt potten meer maar toch gaat het lekker hoor op het gas. Onderin zit er niet zoveel pit in en bij dagelijks gebruik rij ik met de TDI nog sneller
Ook duidelijk wat Vanos doet wat dat betreft
Met name onderin is de Z3 veel sneller maar ondanks de slechts vier en daarom ook langere versnellingen denk ik dat de Z3 toch ook over de hele linie sneller is. Niet dat het de pret drukt, dat zeker niet 

- Niels
- Jeroen
-
OnlineMartijnGizmo
- Niels
Met zoveel vermogen zit ik er toch liever naast :twisted:Arthur schreef:Nou, je hoeft niet mee hoor :twisted:
Een goede is zeker moeilijk te vinden maar zeer gemakkelijk te herkennenJeroen schreef:Gefeliciteerd Niels, wat een leuke aankoop! Een goede is heel moeilijk te vinden, in mijn tijd als VW verkoper heb ik er aantal ingeruild, en stuk voor stuk waren dit matige tot zeer matige exemplaren, slechts 1x ruilde ik een hele nette in.
Mooie auto, en een mooi verhaal erbij!

@Michel en Tom: Thanks! En straks te zien op DF track events

Die trekhaak laat ik mooi zitten Martijn! Kan ik mooi met een Caravan op vakantie naar Duitsland. Twee weken Ring ofzo

- SteV6
Niels, veel plezier ermee! Ik hoop dat de volgende eigenaar van mijn Leon straks ook schrijft dat ik gek ben geweest met mijn auto en niet op onderhoud heb bespaard. Kilometers zijn namelijk geen enkel probleem voor het blok, bak en aandrijving, als je er maar netjes mee om gaat en op tijd onderhoud pleegt. Al zal het nog wel even duren voordat mijn Leon in de verkoop gaat
.
[Offtopic /on]Ik hoorde laatst dat m'n oude Sierra alsnog een carriere als tracktool tegemoet gaat (als ik had geweten dat hij te koop stond had ik 'm teruggekocht voor hetzelfde doel, helaas net te laat dus
).[Offtopic /off]
En als je eenmaal gevallen bent voor de sound van de V(R)6 dan genees je daar volgens mij nooit meer van
SteV6

[Offtopic /on]Ik hoorde laatst dat m'n oude Sierra alsnog een carriere als tracktool tegemoet gaat (als ik had geweten dat hij te koop stond had ik 'm teruggekocht voor hetzelfde doel, helaas net te laat dus

En als je eenmaal gevallen bent voor de sound van de V(R)6 dan genees je daar volgens mij nooit meer van

SteV6
- Niels
Ja, 174pk spreekt niet echt meer tot de verbeelding maar power is niet alles het moet ook goed klinkenMarc RS4 schreef:VR6-jes.......heb er drie gehad waarvan eentje S/C...voor die tijd geweldige blokken.
Helaas te kort power....wel sterke motoren iig.
Succes ermee en hou hem heel.

De techniek is idd best sterk maar vaak gewoon misbruikt. Bij vol op het gas kon mijn vriendin (reed achter me) geen pluimpje ontdekken ondanks de 260Kkm op de teller. Ook rijdt ie gewoon net zo fris als de Corrado VR6 die ik had met 140Kkm (traceerbaar!). Het geluid blijft super 8) Had je een beetje een lekkere SierraSteV6 schreef:Kilometers zijn namelijk geen enkel probleem voor het blok, bak en aandrijving, als je er maar netjes mee om gaat en op tijd onderhoud pleegt. Al zal het nog wel even duren voordat mijn Leon in de verkoop gaat.
[Offtopic /on]Ik hoorde laatst dat m'n oude Sierra alsnog een carriere als tracktool tegemoet gaat (als ik had geweten dat hij te koop stond had ik 'm teruggekocht voor hetzelfde doel, helaas net te laat dus).[Offtopic /off]
En als je eenmaal gevallen bent voor de sound van de V(R)6 dan genees je daar volgens mij nooit meer van![]()
SteV6

Gelukkig is ie geen Dusty Mauve. Best een mooie kleur maar ik schat dat 75% van alle GTI's en VR6-en in die kleur zijn geleverd. Wel gemakkelijk als je schade rijdt trouwens

Die van mij Windsor blauw metallic:
http://users.pandora.be/volkswagengolf/ ... leuren.htm
- Niall
- SteV6
Gewoon een 2.0i uit 1992, zonder stuurbekrachtiging, zonder ABS, maar met kofferbak. Deze was nieuw gekocht door mijn ouders en na mijn studie heb ik de Sierra overgenomen (mijn eerste eigen auto). Pas een half jaar nadat ik de Speedster had staan heb ik de Sierra aan een bekende verkocht. Toen al met het idee om de auto terug te kopen tzt. Alleen ben ik zo stom geweest om dat niet hardop uit te sprekenNiels schreef:Had je een beetje een lekkere Sierra:

SteV6
-
- Niels
@Nial: was de koppeling versleten of had je andere klachten?
@Stev: een 120pk Sierra is nog best rap! Ik heb er wel eens in gereden (stage bij een Ford dealer) en het is beste een gretig apparaat
Alleen dat weggedrag......Ocean Motion
@Alpina: al ben ik fan van de VR6 motor, de keuze tussen deze en een M-blok is natuurlijk niet echt moeilijk. Alleen financieel moet je soms keuzes maken
Zo, remmerij rondom is onderweg en een paar Pagid blokken (Rode en er staat High perfomance op maar ze waren goedkoop dus of ze ook goed zijn
) waren al aanwezig. Dot 5.1 staat op de plank te wachten en gisteren een Bistein B12 (B8+veren) set aangeschaft
Ook heb ik al een setje BBS-en van het iets nieuwere type min of meer gekocht (moet ze nog even halen) en dan is de lijst al bijna geheel afgevinkt! Als de BBS in bezit zijn dan zal daar even nieuw rubber omheen gelegd worden 8)
Vandaag zou ik nog een setje deurpanelen halen die bij mijn Recaro interieur horen (ik heb ze er niet bij helaas) mailt die gozer af dat ie ze al verkocht heeft
Het bod op mp is ook maar liefst 10,- hoger dan dat we overeen gekomen waren
en bedankt hè....Maar goed er zit nou gewoon zwart in wat ook best past, ik had het alleen helemaal af willen hebben 8)
@Stev: een 120pk Sierra is nog best rap! Ik heb er wel eens in gereden (stage bij een Ford dealer) en het is beste een gretig apparaat

@Alpina: al ben ik fan van de VR6 motor, de keuze tussen deze en een M-blok is natuurlijk niet echt moeilijk. Alleen financieel moet je soms keuzes maken

Zo, remmerij rondom is onderweg en een paar Pagid blokken (Rode en er staat High perfomance op maar ze waren goedkoop dus of ze ook goed zijn

Vandaag zou ik nog een setje deurpanelen halen die bij mijn Recaro interieur horen (ik heb ze er niet bij helaas) mailt die gozer af dat ie ze al verkocht heeft

- Dennis van der Schoot
- Niall
Hoi niels,
Was naderhand toch niet versleten, auto had toen net 110k op de teller. Probleem was een irritant bijgeluid bij het wegtrekken, nadat de plaat eruit gehaald was bleek een van de toriseveren kapot te zijn die in de plaat zit.
Kleine tip voor onderdelen www.eurocarparts.com Zitten in the UK maar inclusief verzendkosten zijn bepaalde dingetjes veel goedkoper.
Was naderhand toch niet versleten, auto had toen net 110k op de teller. Probleem was een irritant bijgeluid bij het wegtrekken, nadat de plaat eruit gehaald was bleek een van de toriseveren kapot te zijn die in de plaat zit.
Kleine tip voor onderdelen www.eurocarparts.com Zitten in the UK maar inclusief verzendkosten zijn bepaalde dingetjes veel goedkoper.