Onderzoek wijst uit: 5-serie zuiniger dan Prius
- Macboy
Even voor de helderheid: laten we aub niet gaan citeren van het internet af. Dat lijkt me zonder duidelijke bron niet wat.
Een of andere hababababibi ali baba site lijkt me nou niet meteen iets geweldigs. Ik heb er nooit van gehoord en dat zegt wel wat.
Dat het onwaar is zeg ik niet, maar laten we wel even to the topic blijven.
Een belangrijk feit is dat het gemiddelde gepretendeerde verbruik van de Prius in de werkelijkheid niet benaderd kan worden. Dat is een schande eerste klas. De rest is gerommel in de marge.
1:17 met een 520d red je overigens ook nooit van je leven !
Dit hele draadje is één groot
[img:400:284]http://www.jenablog.nl/images/broodjeaap.jpg[/img]
Een of andere hababababibi ali baba site lijkt me nou niet meteen iets geweldigs. Ik heb er nooit van gehoord en dat zegt wel wat.
Dat het onwaar is zeg ik niet, maar laten we wel even to the topic blijven.
Een belangrijk feit is dat het gemiddelde gepretendeerde verbruik van de Prius in de werkelijkheid niet benaderd kan worden. Dat is een schande eerste klas. De rest is gerommel in de marge.
Dit hele draadje is één groot
[img:400:284]http://www.jenablog.nl/images/broodjeaap.jpg[/img]
- Michel P
Alleen het verbruik nemen om te roepen dat dieselauto x zuiniger is dan een Prius niet moeilijk, er zijn nog wel zuinigere exemplaren te vinden, oom bij Toyota zelf, neem de Auris 1.4 d4d. Een diesel zal bij veel snelweg kilometers zonder file, en met een constante snelheid van bijvoorbeeld 120km per uur zuiniger zijn dan een Prius, maar qua uitstoot zal de genoemde 520d altijd vuiler zijn. Ook denk ik dat een Prius in NL gemiddeld beter zal scoren als daily driver incl. file en standskilometers dan een 520d. Bij veel standskilometers zal de Prius duur de hybride techniek zelfs veel beter scoren dan de 520d.
Het voorbeeld van Fransico i.z. fijnstof en files spreekt boekdelen. Idd zou de overheid het lef moeten hebben ook geen BTW te heffen om fabriekanten te stimuleren, en juist de opslagen in de brandstof terug te verdienen. Als je europees zou kunnen regelen dat de brandstofprijzen gelijk zouden zijn, en dat je daarin wegenbelasting e.d. verdisconteerd, dan heb je geen moeilijk en duur kilometerheffingssyteem nodig. Maar regeringen zitter er niet om zaken eenvoudig te regelen, doch alleen maar om zichzelf en alle ambtenaren aan het werk te houden.
Michel
Het voorbeeld van Fransico i.z. fijnstof en files spreekt boekdelen. Idd zou de overheid het lef moeten hebben ook geen BTW te heffen om fabriekanten te stimuleren, en juist de opslagen in de brandstof terug te verdienen. Als je europees zou kunnen regelen dat de brandstofprijzen gelijk zouden zijn, en dat je daarin wegenbelasting e.d. verdisconteerd, dan heb je geen moeilijk en duur kilometerheffingssyteem nodig. Maar regeringen zitter er niet om zaken eenvoudig te regelen, doch alleen maar om zichzelf en alle ambtenaren aan het werk te houden.
Michel
-
Euhhh... Ik zei alleen dat ik het eens gelezen had...
Niet dat het waar is...
Overigens heb ik mijn eerste opmerking zelf ook niet hier vandaan gehaald... Kende dit forum (gelukkig) ook niet. Kwam hier alleen snel terecht via google...
Maar idd on topic...
Niet dat het waar is...

Overigens heb ik mijn eerste opmerking zelf ook niet hier vandaan gehaald... Kende dit forum (gelukkig) ook niet. Kwam hier alleen snel terecht via google...
Maar idd on topic...
Daar sluit ik me geheel bij aanEen belangrijk feit is dat het gemiddelde gepretendeerde verbruik van de Prius in de werkelijkheid niet benaderd kan worden. Dat is een schande eerste klas. De rest is gerommel in de marge.
- RVV
Vooropgesteld dat ik helemaal geen hybride Prius en consorten liefhebber ben kun je deze auto's op 2 manieren benaderen..
A) OF je blijft er tegen aan schoppen, terecht of onterecht ieder zijn keus
B) OF je profiteert er van.
In ben geneigd om voor optie B te kiezen.
tot nu hebben verschillende DF'ers voor zo'n ding gekozen en ik kan ze alleen maar heel slim vinden.
(wel een DF bak er naast houden natuurlijk)
tot nu hebben verschillende DF'ers voor zo'n ding gekozen en ik kan ze alleen maar heel slim vinden.
- Michel P
Macboy schreef:
Er zijn Prius rijders die in de stad zonder 30km/h te rijden heel erg dicht bij de opgegeven waardes komen. http://www.john2211.nl/Hybride_eigenaren.htm
Michel
Welke auto haalt zijn opgaaf uit de folder wel? Geen enkele auto, allemaal een schande eerste klas of is de manier van meten een beetje te theoretisch, geen temperatuur en wind en regen invloeden, om die maar eens te noemen.Een belangrijk feit is dat het gemiddelde gepretendeerde verbruik van de Prius in de werkelijkheid niet benaderd kan worden. Dat is een schande eerste klas. De rest is gerommel in de marge.
Er zijn Prius rijders die in de stad zonder 30km/h te rijden heel erg dicht bij de opgegeven waardes komen. http://www.john2211.nl/Hybride_eigenaren.htm
Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 19 mar 2008, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- RobS
Ik heb inderdaad ook voor optie B gekozen. Scheelt me €5k in de 4 jaar dat ik het ding heb. Voor dat geld kan ik heel wat keer de Elise volgooien om zo de bespaarde bomen alsnog plat te rijdenRico v Velzen schreef:Vooropgesteld dat ik helemaal geen hybride Prius en consorten liefhebber ben kun je deze auto's op 2 manieren benaderen..

a) nee, ik heb het ding dus niet gekozen omdat ik 'm mooi vind
b) nee, ook niet omdat ik een boomknuffelaar ben
c) ja, ik ben een schraperige Nederlander en vond de Prius meer dan prima rijden
- duifjes.com
Mileu labels in NL is wassen neus er wordt gekeken naar CO2 uitstoot *(goede zaak!) en frontaaloppervlakte van de auto en dat laatste is echt een slechte meting het kan zo zijn dat 4 verschillende modellen met exact dezelfde motor een ander label hebben...onzin dus.
Onze D-CAT is mega schoon *(Nox) maar men kijkt alleen naar Co2
De Prius.....iets wat heel goed is ligt onder vuur en dat is met de Prius al 10 jaar het geval. Een 520D vergelijken met een Prius dat komt voor je wil niet weten hoeveel mensen uit dat segment naar een Prius kijken en ook kopen.
Vergelijking gaat natuurlijk niet op.
Prius is 100% recyclebaar incl. alle plastic etc de 520D niet.
Iedereen praat over 1op15 1op17 maar de meeste klanten ook zakelijk halen makkelijk 1op20.
Toyota is het schoonste merk ter wereld niet alleen kwa productie maar ook kwa fabrieken/omgeving etc. Alle nieuwe fabrieken hebben bijvoorbeeld geen hoogbouw waardoor de omgeving niet 'schade' opzal lopen en alles in groen aangeplant etc. Dus geen aanzichtsvervuiling, ook in de fabriek zie je alleen maar mileuvriendelijke materialen etc.
Toyota heeft een duidelijke visie wij maken auto's maar proberen de natuur zoveel mogelijk te ontzien. *(productie, toyota heeft diverse boomplantage's per zoveel auto's zoveel bomen etc.)
Als de Prius echt een mileu slechte auto's was maakten we het model al niet reeds 10 jaar dan was het met een echt goed verhaal allang onderuit gehaalt.
Onze D-CAT is mega schoon *(Nox) maar men kijkt alleen naar Co2
De Prius.....iets wat heel goed is ligt onder vuur en dat is met de Prius al 10 jaar het geval. Een 520D vergelijken met een Prius dat komt voor je wil niet weten hoeveel mensen uit dat segment naar een Prius kijken en ook kopen.
Vergelijking gaat natuurlijk niet op.
Prius is 100% recyclebaar incl. alle plastic etc de 520D niet.
Iedereen praat over 1op15 1op17 maar de meeste klanten ook zakelijk halen makkelijk 1op20.
Toyota is het schoonste merk ter wereld niet alleen kwa productie maar ook kwa fabrieken/omgeving etc. Alle nieuwe fabrieken hebben bijvoorbeeld geen hoogbouw waardoor de omgeving niet 'schade' opzal lopen en alles in groen aangeplant etc. Dus geen aanzichtsvervuiling, ook in de fabriek zie je alleen maar mileuvriendelijke materialen etc.
Toyota heeft een duidelijke visie wij maken auto's maar proberen de natuur zoveel mogelijk te ontzien. *(productie, toyota heeft diverse boomplantage's per zoveel auto's zoveel bomen etc.)
Als de Prius echt een mileu slechte auto's was maakten we het model al niet reeds 10 jaar dan was het met een echt goed verhaal allang onderuit gehaalt.
- RobS
Op het priusforum zijn er inderdaad een aantal bij die er een sport van maken zo zuinig mogelijk te rijden, dit gaat nogal ver, sommige rijden bv honderden km's in slakkengang achter een vrachtwagen aan, het mag duidelijk zijn dat ik niet tot deze categorie behoorMichel Pol schreef:Macboy schreef:Welke auto haalt zijn opgaaf uit de folder wel? Geen enkele auto, allemaal een schande eerste klas of is de manier van meten een beetje te theoretisch, geen temperatuur en wind en regen invloeden, om die maar eens te noemen.Een belangrijk feit is dat het gemiddelde gepretendeerde verbruik van de Prius in de werkelijkheid niet benaderd kan worden. Dat is een schande eerste klas. De rest is gerommel in de marge.
Michel

Laatst gewijzigd door RobS op 19 mar 2008, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- duifjes.com
- Francisco
in stockholm rijden al jaren prius taxi's rond met 3 ton op de klok geen probleem.Hans schreef:Hoelang gaan die accu's van een Prius eigenlijk mee? Is het verstandig om zo'n ding met 100K kilometers op de klok aan te schaffen.
en van fabian vernomen, die de hele ing car lease vloot beheert, dat de prius probleem loos is. er is nooit wat met die dingen.
hybrides zijn niet de olplossing. maar zonder feiten schreeuwen dat we beter in hummers kunnen rijden is hersenloos.
op longafdelingen in de randstad houden ze rekening met luchtvervuiling in de spits bij longonderzoek. dit is geen hoax of bangmakerij. neem anders de moeite om wat medische onderzoeken door te nemen.
- duifjes.com
- Macboy
Dat de Prius een slechte auto is Jacco wordt nergens gezegd. Ik denk dat elke DF bezoeker het ermee eens zal zijn dat het geweldig is dat Toyota dit op de markt heeft gezet.
Het uiterlijk zijn meningen over verdeeld, maar de rest is helemaal niets mis mee. Dat zegt ook verder niemand.
Alleen 1:23 met een Prius red je dus never nooit niet. De praktijk is dus gewoon dik 7 liter minder. En dat is een fors verschil
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend !
@Francisco: dat er met de Prius nooit wat gebeurt heeft niets met Prius te maken, maar met Toyota. Toyota's gaan niet kapot, zo moet je het zeggen. Want daar is het merk toch echt #1 in
Het uiterlijk zijn meningen over verdeeld, maar de rest is helemaal niets mis mee. Dat zegt ook verder niemand.
Alleen 1:23 met een Prius red je dus never nooit niet. De praktijk is dus gewoon dik 7 liter minder. En dat is een fors verschil

De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend !
@Francisco: dat er met de Prius nooit wat gebeurt heeft niets met Prius te maken, maar met Toyota. Toyota's gaan niet kapot, zo moet je het zeggen. Want daar is het merk toch echt #1 in

- duifjes.com
-
- duifjes.com
- Macboy
- Michel P
- duifjes.com
- Michel P
Toch een mooi voorbeeld van iemand die niet aan het slipstreamen is achter een vrachtwagen.Rob de Jongh,
Op 29 mei jl de Prius in ontvangst genomen (standaard-uitvoering).
Op 4 juni zijn wij met de Prius op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk (en een stukje Italie).
Beginstand km-teller: 430 en eindstand 4660 km.
Gewicht inzittende (2) + bagage was ong. 170 kg.
Het totaal verbruik bedroeg 5.1 l per 100km. (plm. 40% van de tijd met airco aan, veel wind en 6 uur in de file gestaan op diverse plaatsen).
Bij een constante snelheid van 130 km (met airco) lag het brandstof verbruik globaal tussen de 5.4 en 5.8 l/100km.
Bij snelheden rond de 140-145 km steeg het verbruik naar plm. 6.2 tot 6.4 l/100km.
Overigens afgelopen week geprobeerd om woon-werk afstand zo zuinig mogelijk af te leggen, zonder het overige verkeer te hinderen.
Route: 32km waarvan 11 km provinciale weg (met file), 10 km snelweg (A15) en 11km stad (Rotterdam).
Over 3 dagen (96km) kwam het verbruik uit op 4.3 l/100km. Ongelooflijk!
Groetjes, Rob de Jongh.
Michel
- Macboy
- duifjes.com
- Francisco
dont beat around the bush
het gaat hier toch om de prius? ok die is bomb proof. toyota of niet.
trouwens ik val ook in categorie B. ik lach me kapot en maak gebruik van de kromme regelgeving.
ik red geen bossen en knuffel in het weekend geen bomen. ik rag het liefts met 1 op 7 ofzo katloos over de ring in een oude golf.
maar als ik die rijen files zie in de spits denk ik wel eens: liever een hybrid of in ieder gavl start/stop auto in die 50 km lange sliert tussen adam en r'dam dan een hummer.
het gaat hier toch om de prius? ok die is bomb proof. toyota of niet.
trouwens ik val ook in categorie B. ik lach me kapot en maak gebruik van de kromme regelgeving.
ik red geen bossen en knuffel in het weekend geen bomen. ik rag het liefts met 1 op 7 ofzo katloos over de ring in een oude golf.
maar als ik die rijen files zie in de spits denk ik wel eens: liever een hybrid of in ieder gavl start/stop auto in die 50 km lange sliert tussen adam en r'dam dan een hummer.
- RobS