320i STW motor
- Dennis Cavallino
Het zou mijn keuze wel zijn hoor, die 320is als ik <2 liter moest zoeken met +-200 pk. Jammer dat 't geen 2drs koets is, maar verder top!
Sub M3 niveau, misschien wel ja, maar 't sleaper gehalte is erg hoog en de auto's zijn voor dat geld vaak in veel betere staat dan M3's vanuit 't zelfde afragbedrag* bekeken.
*Copyright Cavallino
Sub M3 niveau, misschien wel ja, maar 't sleaper gehalte is erg hoog en de auto's zijn voor dat geld vaak in veel betere staat dan M3's vanuit 't zelfde afragbedrag* bekeken.
*Copyright Cavallino
- Bert ///M3
Gewoon een blok ala Pol, S14 met 275 PK, in je E36, evt compact swappen. Maar ik zou een gewone E36 koets nemen omdat daar een moderner onderstel onder zit.
Zo moeilijk kan dat niet zijn. Oke je laat die motor bouwen en dat kost wel de nodige centen. Maar die swap is al veel vaker gedaan, oa in de M3 Compact rally cup. Dus die delen moeten niet moeilijk te bemachtigen zijn. Dan is het alleen even electronica aansluiten. Als je zonder al te veel moeite E36 motoren in E30jes krijgt dan moet andersom ook niet zo moeilijk zijn
Evt kan je een S14 blok met slide throttles, airxbox enz ook wel over de 300 PK krijgen dat is helemaal leuk natuurlijk.
Zo moeilijk kan dat niet zijn. Oke je laat die motor bouwen en dat kost wel de nodige centen. Maar die swap is al veel vaker gedaan, oa in de M3 Compact rally cup. Dus die delen moeten niet moeilijk te bemachtigen zijn. Dan is het alleen even electronica aansluiten. Als je zonder al te veel moeite E36 motoren in E30jes krijgt dan moet andersom ook niet zo moeilijk zijn

Evt kan je een S14 blok met slide throttles, airxbox enz ook wel over de 300 PK krijgen dat is helemaal leuk natuurlijk.
-
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Hugo, de perfecte 318is e30 voor je. Compleet origineel zonder roest voor 1790e
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3
Als ik in de markt was voor een leuke e30 racer zou ik persoonlijk een dergelijke 318is aanschaffen. Onderdelen in overvloed, erg leuk blok, licht met die 4 cilinder, al met al een heerlijke circuitracer.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3
Als ik in de markt was voor een leuke e30 racer zou ik persoonlijk een dergelijke 318is aanschaffen. Onderdelen in overvloed, erg leuk blok, licht met die 4 cilinder, al met al een heerlijke circuitracer.
- Niels
- Auto: Prius+
Zeker een leuke iS
[img:400:300]http://i1.ebayimg.com/05/m/000/8c/f1/3719_19.JPG[/img]
Jammer dat er nog 1000,- bij komt om em hier op NL kenteken te krijgen
Het interieur spreekt boekdelen:Sehr schöner und völlig unverbastelter E30 318iS aus Sammlerhand in sehr sauberem Zustand. Der Wagen ist rostfrei, ungeschweisst sowie unfallfrei. Innenausstattung in perfektem Zustand ohne aufgerissene Sitze, Boxenlöcher, Brandlöcher oder sonstige Mängel. Original Kreuzspeichen-Alus, M-Technik I Lederlenkrad, Nebelscheinwerfer, Color, kleiner BC, Mittelarmlehne hi. / Skisack, IS-Lippe sowie die übliche IS-Ausstattung, jedoch ohne ABS, Schiebedach oder Servo. Das Auto fährt sich super-knackig, nicht verbraucht oder sonstwie ausgelutscht. Motor, Achsen, Getriebe, Sperrdiff. top. TÜV neu ohne Mängel ! AU auf Wunsch bei Verkauf neu.
[img:400:300]http://i1.ebayimg.com/05/m/000/8c/f1/3719_19.JPG[/img]
Jammer dat er nog 1000,- bij komt om em hier op NL kenteken te krijgen

- Casper
Is dit niet iets? http://forum.fok.nl/topic/1132905
2 liter 6 cilinder met turbo. 260pk, sper, 2 zuigerige remklauwen en RWD. Door de lichte 6 inlijn volgens mij hardstikke lichtvoetig. En voor 10k moet hij wel binnen te halen zijn....
2 liter 6 cilinder met turbo. 260pk, sper, 2 zuigerige remklauwen en RWD. Door de lichte 6 inlijn volgens mij hardstikke lichtvoetig. En voor 10k moet hij wel binnen te halen zijn....
-
gezien ik a.s jaar 12 maanden in het buitenland verkeer is het nu niet interessant voor mij om een hobby wagen te kopen. Ik spaar dus nog even een klein jaartje door en zit er dan aan te denken om een IS200 met compressor te kopen. Helaas wel een 6cyl maar een Altezza RS200 is helaas alleen met rechts stuur geleverd.
Zo'n is200 sport heeft een leuk tuningspotentieel en de onderdelen zijn niet al te duur in de UK. Met een leuk bilstein of TTE onderstelletje en dikkere stabi's van hotchkis heb je al een zeer strak sturende wagen. Met compressor zit je op ongeveer 220PK en 250+Nm koppel welke al beschikbaar is bij lage toeren. Verder is de wagen relatief licht, lexus geeft 1350kg voor massa leeg aan. Nu zit zo'n IS200 vol luxe spulletjes dus als je een beetje gaat strippen heb je dat ding zo op de sub 1200kg. Ergo, een relatief lichte wagen met een uitgekiende balans, sper en 200+ PK. Ow, en m.i. ook nog een waanzinnig sexy uiterlijk.
Zo'n is200 sport heeft een leuk tuningspotentieel en de onderdelen zijn niet al te duur in de UK. Met een leuk bilstein of TTE onderstelletje en dikkere stabi's van hotchkis heb je al een zeer strak sturende wagen. Met compressor zit je op ongeveer 220PK en 250+Nm koppel welke al beschikbaar is bij lage toeren. Verder is de wagen relatief licht, lexus geeft 1350kg voor massa leeg aan. Nu zit zo'n IS200 vol luxe spulletjes dus als je een beetje gaat strippen heb je dat ding zo op de sub 1200kg. Ergo, een relatief lichte wagen met een uitgekiende balans, sper en 200+ PK. Ow, en m.i. ook nog een waanzinnig sexy uiterlijk.