320i STW motor

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

320i STW motor

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 12:05

Ik heb een 320i STW motor gevonden bij een BMW preparateur.
Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Is dat een 225 pk blok zoals ze bij Kempower verkocht worden ?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 12:37

STW is toch veel meer pk dan dat?
Onder de 4000 toeren niet thuis, max toerental met 5 getallen?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2008, 12:57

Dacht ik ook ja? Waren dat geen 2.0 S42 motoren met over de 300 PK :?:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 13:18

Nee dit is de 6 cilinder variant. Dus op basis van de m50 ?

Ik zie dat kempower deze levert als Group N, met 225 pk.

Als het de 300 pk variant zou zijn lijkt me de prijs van 4000 euro niet realistisch. Nieuw kosten die S42 richting 30000 euro.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 15:13

Wat heeft 't dan met STW te maken? Klinkt meer als een opgepept straatblok.
Of ben ik in de war met WTTC?

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2008, 15:15

Dennis Cavallino schreef:Wat heeft 't dan met STW te maken? Klinkt meer als een opgepept straatblok.
Of ben ik in de war met WTTC?
Je rijdt BMW, dan ben je toch zowiezo in de war :D :D :D :oops: :oops: :oops:

geintje, voor ik half df over me heen krijg

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 15:19

Dit is de omschrijving:

BMW 320 STW Motor 6 cil e36 model als nieuw € 3750,==

Volgens mij is het hetzelfde blok wat in de BTCC gebruikt is.

BMW is na de E30 overgestapt op de 318is, en een jaar of wat later op de 320i. Die 6 pitter zat ook nog in de E46.

Ik ga wat extra info vragen, want ik kom er zo ook niet echt uit.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 15:50

Dat kan toch nooit een racemotor zijn?
Is gewoon een getuned standaard blok. en dan bedoel ik niet STW-spec getuned. Hooguit eenzelfde kleppendeksel erop, maar zelfs dat betwijfel ik. :)

@Luco: jaja, wacht maar tot ik je buitenom inhaal met de Niva! :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 16:04

Nee ik heb niet de illusie voor 3750 een STW motor te kunnen bemachtigen :wink:
Ik wacht hun antwoord even af wat er dan wel aan gedaan is.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 18:08

Ik heb net de info binnen:

Deze motor is de reserve motor van Claudia Hulger welke het Duits toerwagen kampioenschap heeft gereden voor BMW
Het is een 2,0 ltr vol alu blok 6 cilinder gebouwd door Raderberger motorsport, en heeft naar men zegt 265 PK
Ik heb geen ECU maar wel de kabelboom, deze is van Motec
Ik heb een uitlaat spruitstuk waarvan 1 pijp mist bij de motor
De motor heeft allen op de testbank gedraaid en er is niet mee gereden.


Toch wel een aardig blok. Geen ECU en spruitstuk is een puntje.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 12 mar 2008, 18:45

Claudia Hürtgen zullen ze bedoelen... :roll:

Verder denk ik dat ze eerder de Deutsche Tourenwagen-Challenge bedoelen:

http://www.shortnews.de/start.cfm?id=481265

Voor zover ik weet, heeft Hürtgen nooit deelgenomen aan de STW.

STW was voor de populaire Super Touring-categorie, DTC was als het ware de onderklasse voor de toenmalige Super Production-categorie, die op Groep N was gebaseerd. STW-auto's zijn zeker vijf keer zo duur, dus dat geldt vast ook voor STW-motoren...

Zie hier voor het verschil tussen DTC en STW:

http://de.wikipedia.org/wiki/Super_Tourenwagen_Cup

Kortom, laat je niet in de maling nemen...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 18:49

Neuh wees niet bang. Dat het geen STW kon zijn was me wel duidelijk gezien de prijs. Dit blok is verder ook niet geschikt voor een straatauto. APK red je nooit natuurlijk en revisie is eerder regelmaat dan uitzondering.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 12 mar 2008, 18:53

Maar het kan nooit kwaad die lui even wat feiten onder de neus te wrijven... :lol:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 18:54

Die info zal ik zo eens terugmailen :wink:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 12 mar 2008, 19:02

Is een hoogtoerig Honda S2000 motor niks voor in de Beemer? Kosten zijn ongeveer hetzelfde en is wel betrouwbaar en komt wel door de apk. Zoiets is eens gedaan en het werkt.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 19:07

Het zou het beste zijn van 2 werelden :wink:

Ik vind de Honda Vtec motoren namelijk ontzettend fijn. (biets regelmatig een ritje in een Integra). Ik heb niet zoveel met koppelblokken die uitgeput raken op hoge toeren.

Maar dat S2000 blok past volgens mij niet helemaal onder een gesloten motorkap, tenminste als ik dat Best motoring filmpje goed heb gezien.

De auto is nu eigenlijk geheel klaar kwa onderstel, aandrijflijn en remmen. Nu zou een leuk blok het wel af maken.

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2008, 19:24

Jan Visser schreef:Is een hoogtoerig Honda S2000 motor niks voor in de Beemer? Kosten zijn ongeveer hetzelfde en is wel betrouwbaar en komt wel door de apk. Zoiets is eens gedaan en het werkt.
Betrouwbaar??
Veel van die S 2000 blokken lopen tussen de 60 en 80 k allemaal in elkaar

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 12 mar 2008, 20:47


Gebruikersavatar
Ivo O.
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 mar 2008, 19:26
Locatie: ZOETERMEER

Bericht door Ivo O. » 12 mar 2008, 21:28

Joy Jolliffe schreef:
Maar dat S2000 blok past volgens mij niet helemaal onder een gesloten motorkap, tenminste als ik dat Best motoring filmpje goed heb gezien.

Je heb gelijk,zonde dat deze niet dicht gaat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 mar 2008, 21:36

zaag je toch een gat in de motorkap, of gooi er een kunstof exemplaar op met extra bult?

Gebruikersavatar
Ivo O.
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 mar 2008, 19:26
Locatie: ZOETERMEER

Bericht door Ivo O. » 12 mar 2008, 21:43

GTRene schreef:zaag je toch een gat in de motorkap, of gooi er een kunstof exemplaar op met extra bult?
Voor alles is een oplossing :D

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 21:55

Hey René het is geen Impreza ! :lol:

Ik ga eens brainstormen wat echt leuk is om erin te lepelen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 12 mar 2008, 22:08

Simpel, een S14. 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 mar 2008, 22:13

om wat voor auto gaat het dan waar je wat in wilt lepelen? dat heb ik gemist :oops:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 mar 2008, 22:17


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Philipoo en 1 gast