Voor de brildragers
- levensnevel
- Jeroen
Ik ben juist gewisseld van lenzen naar een bril; vanaf mijn 16e droeg ik lenzen, maar de laatste tijd kreeg ik steeds meer last van irritaties, doordat ik de lenzen te lang in had. Eigenlijk was het de bedoeling om lenzen te nemen die meer zuurstofdoorlatend waren, maar mij werd ook geadviseerd om er een bril bij te nemen. Op die bril kreeg ik vervolgens zulke leuke reacties uit mijn omgeving (tot complimenten van wildvreemden aan toe) dat ik de lenzen heb gelaten voor wat het is, en tegenwoordig iedere dag een bril op heb.
Voor mij geen lenzen meer
Voor mij geen lenzen meer

- MartijnGizmo
Re: Voor de brildragers
Goed, ik heb de daad maar eens bij het woord gevoegd. Paar weken terug was er van mijn werkgever een actie dat ik 50% korting kon krijgen bij Hans Anders. Voor €50 was ik toch wel benieuwd, dus ogen laten meten en vandaag m'n bril opgehaald. Geen heel extreme afwijking met -0.5 op beide ogen, met rechts een cilinder van -1 en links -1.25...Martijn Koevoets schreef:Om diezelfde redenen zou ik eigenlijk ook een bril moeten, al een paar jaar eigenlijk. Ben toen zelfs een keer bij de opticien geweest, maar daar werd ik nogal onvriendelijk behandeld. Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om een beetje te knijpen als ik moe ben/ver weg zit, maar dat levert met name hoofdpijn op.Mark Nauta schreef:Eerst alleen op school en bij autorijden, maar al vrij snel pertinent.
Ik moet zeggen dat het wel ff wennen is nu.

-
Voor het eerst misschien wel, maar straks mis je je bril echt wanneer je hem niet mee heb. 
Oh, en als je merkt dat je hoofdpijn krijgt met je bril op is het in 9 van de 10 gevallen tijd om je glazen even schoon te maken.

Oh, en als je merkt dat je hoofdpijn krijgt met je bril op is het in 9 van de 10 gevallen tijd om je glazen even schoon te maken.

-
Ik heb een JF REY bril, Design dus;)
Edit: Deze dus (2180) maar dan met groen zwarte poten:

@ Ion, jaloers?! :jenna:
Edit: Deze dus (2180) maar dan met groen zwarte poten:
@ Ion, jaloers?! :jenna:
Laatst gewijzigd door ErikS op 26 nov 2008, 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: M3P, 130i
Niet te zien Erik! 

-
Ik heb ongeveer dezelfde afwijking als ik me niet vergis. An sich kan je dan prima doorgaan zonder bril maar als je wat vermoeid bent is het irritant en wil je net even wat strakker alles kunnen zien. Type bril boeit me echt heel weinig. Ik kan dat zelf ook echt niet inschatten wat nou leuk of stom staat.Martijn Koevoets schreef:Goed, ik heb de daad maar eens bij het woord gevoegd. Paar weken terug was er van mijn werkgever een actie dat ik 50% korting kon krijgen bij Hans Anders. Voor €50 was ik toch wel benieuwd, dus ogen laten meten en vandaag m'n bril opgehaald. Geen heel extreme afwijking met -0.5 op beide ogen, met rechts een cilinder van -1 en links -1.25...Martijn Koevoets schreef:Om diezelfde redenen zou ik eigenlijk ook een bril moeten, al een paar jaar eigenlijk. Ben toen zelfs een keer bij de opticien geweest, maar daar werd ik nogal onvriendelijk behandeld. Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om een beetje te knijpen als ik moe ben/ver weg zit, maar dat levert met name hoofdpijn op.Mark Nauta schreef:Eerst alleen op school en bij autorijden, maar al vrij snel pertinent.
Ik moet zeggen dat het wel ff wennen is nu.
Heb een zakelijk,clean, saai montuur voor dagelijks en een RayBan Aviator op sterkte als zonnefok. Enige ellende is dat je vaak 2 brillen meesleurt maar daar wen je ook snel genoeg aan. Meestal neem ik gewoon mijn zonnebril mee daar ik een redelijke fotofobie heb. Fel licht doet dus pijn aan mijn ogen en dan is een grote aviator zonnebril wel zo fijn!

- 2000USA
Heel erg cool die JF REY, je ziet de laatste tijd toch wat meer durf in de brillen.
Zelf nu een Nautica (merk?), niet te duur, montuurloos en dunne pootjes.
M'n vriendin kwam met een D&G aan met dikke zwarte poten en glimmende D en G aan weerszijden, net even teveel.... voor mij althans. Hoewel ik volgende bril wel een wat uitgesprokener model zou nemen (zat destijds in de denial-fase "hij mag vooral niet opvallen").
Lenzen? lange tijd gehad, harde units. Altijd tranen, droge ogen, gepiel met vloeistof en 'spookranden' met name bij tegenliggers. Op een gegeven moment ze niet meegenomen op vakantie, en vervolgens nooit de bril meer afgezet.
Laseren zal vast veilig zijn, maar het risico is me te groot en de langtermijn effecten nog onbekend.
Zelf nu een Nautica (merk?), niet te duur, montuurloos en dunne pootjes.
M'n vriendin kwam met een D&G aan met dikke zwarte poten en glimmende D en G aan weerszijden, net even teveel.... voor mij althans. Hoewel ik volgende bril wel een wat uitgesprokener model zou nemen (zat destijds in de denial-fase "hij mag vooral niet opvallen").
Lenzen? lange tijd gehad, harde units. Altijd tranen, droge ogen, gepiel met vloeistof en 'spookranden' met name bij tegenliggers. Op een gegeven moment ze niet meegenomen op vakantie, en vervolgens nooit de bril meer afgezet.
Laseren zal vast veilig zijn, maar het risico is me te groot en de langtermijn effecten nog onbekend.
-
Ik draag er een van http://www.theo.be/" onclick="window.open(this.href);return false; de voorganger van de huidige Arbour Knot model.
- MartijnGizmo
Ohja, zo ziet dat eruit als ik net wakker ben:

- Mathieu
Dan hoop ik dat het wat bij trekt als je wat langer wakker bent!
-
bril......................never again!
- RJay
Ik draag al brillen sinds mijn 3e ofzo... kan me in ieder geval niet herinneren dat ik GEEN bril had.
Mijn gewone bril is een hugo boss uit de opruiming, gewoon standaard montuurtje.
Is inmiddels al meer dan 4 jaar oud, en bijna aan vervanging toe :banaan:
Mijn zonnebril is een heuse ray-ban, ook uit de opruiming
Lekker strak normaal brilletje.
Halve monturen begin ik nooit meer aan, dat visdraad waar het glas dan in zit is echt ruk.
Mijn gewone bril is een hugo boss uit de opruiming, gewoon standaard montuurtje.
Is inmiddels al meer dan 4 jaar oud, en bijna aan vervanging toe :banaan:
Mijn zonnebril is een heuse ray-ban, ook uit de opruiming

Lekker strak normaal brilletje.
Halve monturen begin ik nooit meer aan, dat visdraad waar het glas dan in zit is echt ruk.
- cooldragon
Ook sinds mijn 19e (verplicht bij rijbewijs, anders kon ik de nummerborden niet lezen) een bril. SInds toen -1 geweest en sindsdien altijd gebleven.
Begonnen met een goedkope Pearl Bril
nu in het bezit van een Frame van JF Rey
en voor werk, op de ene locatie een titanium frameloze Bvlgari en op de andere locatie een frameloze silhouette titanium.
zal even wat fotootjes neerzetten...
Op de een of andere manier (pech voor mij) passen dure monturen beter op mijn hoofd...(heb een moeilijk gezicht...bijna niks staat me)
Lenzen kan ik niet in, en laseren ben ik voorlopig toch nog even te bang voor
Begonnen met een goedkope Pearl Bril
nu in het bezit van een Frame van JF Rey
en voor werk, op de ene locatie een titanium frameloze Bvlgari en op de andere locatie een frameloze silhouette titanium.
zal even wat fotootjes neerzetten...
Op de een of andere manier (pech voor mij) passen dure monturen beter op mijn hoofd...(heb een moeilijk gezicht...bijna niks staat me)
Lenzen kan ik niet in, en laseren ben ik voorlopig toch nog even te bang voor
-
@ Cooldragon, ok een JFREY ja?!
Mooi hoor;)
Bij mij passen indeed ook alleen maar dure brillen op m'n hoofd..
Leuke hobby

Mooi hoor;)
Leuke hobby

- cooldragon
Grappig. Ik had eerst mijn reactie gepost en zag toen later ook JF REY voorbijkomen. Heb die van mij bij de intro dagen bij bril service in Alphen a/d Rijn gehaald.Erik Stoffelsen schreef:@ Cooldragon, ok een JFREY ja?!
Mooi hoor;)
Leuke hobby![]()
Heb er toen iets van 5 gepast inclusief een asymmetrische met gifgroen op het montuur, maar dat ging mij iets te ver...dure hobby?tsja...dure VERPLICHTE hobby.....

Tsja dat krijg je met zo'n vreemd vorm gezicht als wat ik nu dus heb hahaha
Ik heb nu een gungrey titanium frame met vrij brede poten met gelakt ebbenhout motief.
Grappig dat jij hetzelfde probleem hebt haha. Heb je dat ook met winterjassen?(ff offtopic) kwam gisteren een winterjas van Woolrich tegen en tsja..aangezien het niet vaak gebeurt dat een jas perfect zit...
raad je het al...

- cooldragon
deze dus: 
-
Jassen is het probleem niet bij mij gelukkig,
Wel dure smaak, Pall mall cast iron en de hele rattaplan, vaak tussen de 180 en 400 euro
Ik heb dus een gifgroene JF rey;)
Wel dure smaak, Pall mall cast iron en de hele rattaplan, vaak tussen de 180 en 400 euro

- cooldragon
cool! vond het het een gave bril (de opticien heeft em uiteindelijk zelf genomen) maar hij stond mij niet......:pErik Stoffelsen schreef:Jassen is het probleem niet bij mij gelukkig,
Wel dure smaak, Pall mall cast iron en de hele rattaplan, vaak tussen de 180 en 400 euro![]()
-
en hoe gaat het met je nachtlenzen trouwens?Mark Nauta schreef:Vanmiddag heb ik mijzelf ook lenzen aan laten meten. Ik heb me voor laten lichten en uiteindelijk de keuze gemaakt voor harde lenzen. Daarvan zijn 3 types, ik heb de middelste, dat is niet een traditionele harde lens, maar één van een nieuw, iets zachter materiaal.
Waarom dan harde. Puur op het zicht. Met harde is het zicht nog iets beter dan met zachte lenzen. Bij het meten van mijn ogen en verschillende testjes doen, bleek dat ik een uitmuntend goed zicht had, dat maakt de keuze voor harde lenzen, de betere. Met zachte lenzen zou ik nooit het resultaat kunnen halen dat ik met een bril kan halen. Met het type harde lenzen dat ik nu gekozen heb kan dat wel, en zelfs nog beter.
Volgende week zullen ze er zijn en ga ik het proberen. Ik ben heel benieuwd. Het is onder het motto no cure no pay. dus bevalt het niet, betaal ik ook niets, of kunnen we wissellen naar zachte. Ik heb ze gekocht bij de plaatselijke opticiën.
-
Sinds een paar maanden aan het klooien met lenzen, en dat gaat goed
De bril die ik nu nog af en toe gebruik is een Air Titanium van Lindberg (http://www.lindberg.com" onclick="window.open(this.href);return false;) daar heb je tenminste geen last van visdraad
en verder heb ik nog een collectie aan Diesel brillen liggen, die ik hopelijk niet al te vaak meer nodig heb

De bril die ik nu nog af en toe gebruik is een Air Titanium van Lindberg (http://www.lindberg.com" onclick="window.open(this.href);return false;) daar heb je tenminste geen last van visdraad

en verder heb ik nog een collectie aan Diesel brillen liggen, die ik hopelijk niet al te vaak meer nodig heb

- Macboy
Op zondag draag ik deze

-
Waarom zondag? 

-
Mtechnik schreef:Waarom zondag?
http://www.youtube.com/watch?v=4uVP8b_dnUA" onclick="window.open(this.href);return false;