Sportieve Diesels tot 35K

Dit is ons algemene autoforum.

Sportieve Diesels tot 35K

BMW 118D met 17 inch
20
29%
BMW 120D op wieldoppen zonder radio en airco
11
16%
Leon FR met VDV kuurtje/200pk
28
40%
Megane RenaultSport met paprika/200 pk
11
16%

Totaal aantal stemmen: 70

Francisco

Bericht door Francisco » 26 jan 2008, 17:33

Best opvallen dat er toch veel mensen kiezen voor de 118d vanwege zijn sportivteit.

Ik zou als het om puur rijplezier gaat toch voor de Megane gaan. Daar kun je net zo dwars mee als de 118d (wat echt vies tegenvalt als het niet droog is en je niet op het kanvas rijd van je achterbanden). Ik heb 6 maanden met een 118d gereden met veel plezier, maar op de ring rijd je eigenlijk kontinue tegen het ondertsuur aan en is er niet zo veel te spelen. je kunt midden in een bocht rustig op het gas gaan staan er gebeurd niets nada nopes. Daar is niets spannends of sportiefs aan. Als het nat+koud is en het staal komt door de achterbanden heen, dan heb je de balans van een 130i met power overstuur. maar doorgaans dus eigenlijk een lauwe auto naar mijn smaak.

De megane heeft me echt verrast, ding gaat op droog, op nat overal lekker te zetten en weer op te vangen. degene die een blauwe F1 op de ring hebben zien vegen afgelopen jaren weten wat ik bedoel. lekker gefocust apparaat, beetje ala vorige CTR maar dan zonder VTEC. drive like your pants are on fire.

De Leon is minimaal net zo leuk als de 118d, alleen wordt het goede chasis gesmoord door niet uitschakelbaar ESP. zonde. want stuurt net zo leuk als de Megane.

en de 120d? ja super, maar niet als kale auto zonder airco, radio en velgen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jan 2008, 17:37

Als je midbend op 't gas gaat staan en er gebeurt 'niets', is dat niet leuk nee, maar als je dat doet en het stuur stuitert uit je handen en de voortrein lelt als een Sven Kramer van links naar rechts, ja DAT is leuk! :lol:

120d. Met airco , als dat er niet meer afkan ben je niet goed bezig en moet je maar bij Kia/Hyundai gaan shoppen. 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 jan 2008, 17:42

De Megane dus 8) Prima keuze imho.

Francisco

Bericht door Francisco » 26 jan 2008, 18:24

Het is duidelijk dat Robin en consorten nog steeds in the good old '90 leven en nadat ze zich een 316i konden veroorloven nooit meer een FWD aangeraakt hebben.

Geeft niet jongens, een forum vol-lullen met onzin is nog steeds vermakelijk. En het zijn nog steeds delzelfde die full of caca zitten :)

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 26 jan 2008, 18:41

Als daily driver is enige luxe noodzakelijk (airco bv), dus de 120d valt af. Vervolgens heb je keuze uit een top chassis met bepert vermogen of redelijk tot goede chassis met veel vermogen. En dan heb ik liever veel vermogen ;) ondanks dat het vermogen vanuit de "verkeerde" as de weg op komt.

Zowel de Leon als Renault niet gereden, echter hele goede kritieken van de Renault gehoord. Ben daar erg benieuwd naar! Ik neem gemakshalve aan dat je bij de Leon de ESP zekering er niet uit kan halen?

Luco

Bericht door Luco » 26 jan 2008, 21:25

Net even naar de mini zitten kijken
Met extratjes 33k :D

Robin

Bericht door Robin » 26 jan 2008, 22:01

FWD's worden steeds beter, de Leon van Henry reed heel goed(TFSI) voor 'n fwd. Maar ik heb nog steeds de van maar 16"en sportonderstel voorziene 177pk 120d van een maatje voor ogen, en die vond ik zo goed sturen en beter /lekkerder dan de Leon rijden.

Lollig is wel dat ik verschillende redelijk powered fwd's heb versleten in de '90s en daar heel erg scheef op hoge snelheid mee kon. Maar dat remde af, zegmaar :lol:

Mini CooperD is ook een leuke optie.

Ik wil gewoon 'niks'voelen in het stuur qua aandrijfkrachten(ja of 't moet een WRC bak zijn ofzo).

Vandaar geen fwd. Ik wil binnen een bepaalde tijd een sterke sportieve(re) auto a la 911 (GT3)/Z06/GTR(ja awd I know) als het lukt, dan wil ik niet een leven met fwd's achter de rug hebben waar ik alles al van weet, wat niet spannend meer is(voor MIJ) zegmaar.

Noem mij een echte sportwagen met fwd :lol:
Dan serveer ik 'm af al wannabee. 8)
Laatst gewijzigd door Robin op 26 jan 2008, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 26 jan 2008, 22:05

Ja dat is een nadeel bij FWD, zeker als er nog een sper is gemonteerd, je voelt echt alles in het stuur.
Ook zie je dat je andere lijnen moet rijden dan een RWD.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jan 2008, 22:07

Ik denk dat ik ook maar eens RWD ga proberen :wink:

Robin

Bericht door Robin » 26 jan 2008, 22:08

Hoeft allemaal niet jongens. Wees blij met wat je hebt :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jan 2008, 22:56

Dat is het nu net (in het Nederlands :wink: ).
Als het goed is heb ik hem niet meer...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jan 2008, 23:09

@Robin: Als ik die klok binnenkort bij je kom kopen kun je misschien wel heel snel zo'n sterke sportieve(re) auto a la 911 (GT3)/Z06/GTR) kopen ;)

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2008, 23:31

Francisco schreef:Het is duidelijk dat Robin en consorten nog steeds in the good old '90 leven en nadat ze zich een 316i konden veroorloven nooit meer een FWD aangeraakt hebben.

Geeft niet jongens, een forum vol-lullen met onzin is nog steeds vermakelijk. En het zijn nog steeds delzelfde die full of caca zitten :)

mmhaaoa, die megane en leon vind ik gewoon lelijke auto's, never nooit dat ik vrijwillig veel geld spendeer aan een lelijke auto.

Luco

Bericht door Luco » 26 jan 2008, 23:36

Ja zon 1 serie is mooi :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :D

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2008, 23:39

Luco jij mag hem lelijk vinden, netzo goed dat je mischien wel de Renault prachtig vind. Als dat een reden is voor jou om voor de Megane te kiezen, dikke prima toch.

Mijn mening is alleen maar van toepassing op mijn situatie :wink:

Als ik de 1 serie lelijk had gevonden had ik er ook nooit 2 van gekocht.

Luco

Bericht door Luco » 26 jan 2008, 23:40

Ik zit maar wat te stangen
Al die beamers hier :D :D

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2008, 23:45

rotvent :lol:

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2008, 23:49

overigens kan ik me goed voorstellen dat iemand de 1 serie lelijk vind. Is eigelijk geen tussenweg, beetje hetzelfde als met de Renault Megane.

Kijk als ik alleen naar de package kijk, voor gebruik alledag dan is de Megane wel een mooi compleet paket. Wat wil de topicstarter eigelijk met de auto ? Wil die een funauto ? Wil die een goede daily driver ? Wil die FWD ? wil die RWD ? Wil die premium of non premium ?

Wil die schumacher voelen achter het stuur of Alonso ?

Luco

Bericht door Luco » 26 jan 2008, 23:52

Ik heb zowiezo een vreemde smaak denk ik
Porsche nahhhhhhhhhhhhh lelijk
BMW nog niet gratis
Mercedes liever een ster in mijn voorruit

Maar ja ik rij met een patrol en een r5 rond :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ow ja en binnen een jaar hoop ik de alpine terug te hebben

Tom

Bericht door Tom » 26 jan 2008, 23:55

Behalve de echte kwaliteiten van een auto moet je er een bepaald gevoel bij hebben. De 1 serie vind ik absoluut geen topper, en al helemaal niet qua vormgeving... zijn zoveel auto's die wel mooi zijn. Maar een Megane vind ik ook lelijk.. en ik heb er geen gevoel bij.. als ik zo'n auto zie hoef ik er niet eens in te rijden :oops: die auto 'doet' mij niets en roept geen gevoelens bij mij op. Ik heb ook niets met franse auto's. Discussie met mij daarover is ook nutteloos dus.. en kan het niet eens echt onderbouwen ;) maargoed, als ik om een auto heenloop is het alleen maar positief als ik niet kan wachten tot ik de sleutels krijg. nou, die mogen ze houden bij een Megane :lol:

EG

Bericht door EG » 27 jan 2008, 02:29

Knot schreef:Opel Astra GTC 1.9cdti 150pk Sport met Stylingpakket voor mij aub.
Bestel er ook gelijk een voor mij.

En in het donkergrijs aub.

Martijn

Bericht door Martijn » 27 jan 2008, 11:01

Tja de Megane ís een lelijke auto, maar volgens mij gaat het hier toch echt om het bang-for-buck gehalte van een LEASE-auto.

1 serie vind ik alleen leuk in 3 drs en met M-sportpakket (en dan ook een 123d als het een diesel moet zijn), redelijk standaard 118d doet me niks.

120d is lekkâh, maar gewoon te duur gegeven de restricties (budget) en zo'n kaal hok ga ik never in rijden.

Leon vind ik gewoon niks, doet me helemaal niks: doesn't make me smile, doesn't make me cry.

Dus lijkt mij de Megane de leukste uit het rijtje.

Jammer dat een Skoda Octy RS TDI niet kan, lijkt me ook wel leuk: lekker onbehouwen 8)

Francisco

Bericht door Francisco » 27 jan 2008, 11:47

De defintie van een wannabee is een 118D kiezen en dan heel stoer lullen over sportauto's.

dat is hetzelfde als een fiat cinquiciento kopen en er ferrari stickers op plakken.

Afgeleide sneuheid zeg maar.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2008, 11:57

Goed verhaal Martijn en wat Rico ook al zegt. Misschien is een 118d/120d wel te duur voor wat ie biedt, dunno, ik vond de 120d top en qua modellering niet lelijk, best mooi(vandaar ook dat ik zo'n ding heb gehad). En voor iedereen is 't anders wat ie in 'n auto zoekt. Ik hoef geen daily driver DIESEL, godzijdank en als 't moest werd 't een 335d sorry. :wink:

Bij 35000 had ik zolang gezeurd met m'n baas dat er WEL aircon op de 120d zat en als dat niet im Frage komt de 118d en anders een Golfje TDI of de Mini CooperD(reed prima), maar geen Leon of Megane voor mij. Ik vind ze te gewoon om te zien. Dat kan/mag toch? Rijeigenschappen heb ik al gemeld hoe ik daarover denk. Dat er dan een Megane door m'n strot moet worden gedouwd met lulargumenten, ja 't is en blijft internet :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 27 jan 2008, 12:17

De 120d.

De fijnste 1-serie. Balans is zo mooi dat de auto zich in lange doordraaiers prachtig met het gas laat sturen. Van zulke auto's bestaan er misschien 2 of 3. Ongeacht het merk of de prijs.

Airco kan me gestolen worden. Rij zo weinig km's dat ik die zweetdruppels wel op de koop toeneem. En thuis heb ik nog wel een autoradio uit het jaar kruik liggen. Radio 1 erop en klaar.

Zou ik meer km's moeten maken de 118d. Zou ik heel veel km's moeten maken de comfortabelste van het stel. Irl nam ik dan een Citroën.

Plaats reactie