
Info e36 M3
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Die mannen van JR rijden er ook niet mee op straat he.Paul schreef:Bert ///M3 schreef:M3 3.0 heeft enkele Vanos
M3 3.2 heeft dubbele Vanos
Dat van die drijfstanglagers valt wel mee. Er zijn er zat met 200K op de klok en die nog helemaal geen last hebben. Weet zelfs uitschieters die al 3 ton op zo'n auto hebben staan. Goede olie gebruiken en gewoon normaal warm rijden en dan heb je an sich geen last. Dat verhaal is hetzelfde als met die Vanos die stuk loopt, iedereen heeft het van horen zeggen maar ondertussen heb ik in 3 jaar nog geen enkel geval gezien waarbij het blok plofte bij normaal straatgebruik.
Vraag maar even bij JR na dan.. die reviseert tig blokjes per jaar...ALLEMAAL BOEM!! GEDAAN en allemaal drijfstanglagers!!!!!! ik zou de gok niet nemen en ze meteen laten vervangen... kan je een hoooooooooooooooooop $$$ schelen
Als ze allemaal zo snel boem zeggen dan reden er nu geen M3's meer in Nederland.
Dit zijn allemaal klantenautos Bert.. geen raceautos.. dus allemaal STRAATAUTOS!Bert ///M3 schreef:Die mannen van JR rijden er ook niet mee op straat he.Paul schreef:Bert ///M3 schreef:M3 3.0 heeft enkele Vanos
M3 3.2 heeft dubbele Vanos
Dat van die drijfstanglagers valt wel mee. Er zijn er zat met 200K op de klok en die nog helemaal geen last hebben. Weet zelfs uitschieters die al 3 ton op zo'n auto hebben staan. Goede olie gebruiken en gewoon normaal warm rijden en dan heb je an sich geen last. Dat verhaal is hetzelfde als met die Vanos die stuk loopt, iedereen heeft het van horen zeggen maar ondertussen heb ik in 3 jaar nog geen enkel geval gezien waarbij het blok plofte bij normaal straatgebruik.
Vraag maar even bij JR na dan.. die reviseert tig blokjes per jaar...ALLEMAAL BOEM!! GEDAAN en allemaal drijfstanglagers!!!!!! ik zou de gok niet nemen en ze meteen laten vervangen... kan je een hoooooooooooooooooop $$$ schelen
Als ze allemaal zo snel boem zeggen dan reden er nu geen M3's meer in Nederland.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik stelde deze vraag ook al in 'mijn' topic, maar hier is het meer op z'n plaats.
Omdat er op mijn M3 een Laser uitlaat zit, moet daar even spoedig wat aan gedaan worden. Moet gewoon weer origineel worden. Maar kan er ook een 3.2 uitlaat onder een 3.0, heeft dat voordelen of niet, of kan het niet en heeft het zelfs nadelen en kan ik beter gewoon op zoek gaan naar een ori-3.0-uitlaat???
Omdat er op mijn M3 een Laser uitlaat zit, moet daar even spoedig wat aan gedaan worden. Moet gewoon weer origineel worden. Maar kan er ook een 3.2 uitlaat onder een 3.0, heeft dat voordelen of niet, of kan het niet en heeft het zelfs nadelen en kan ik beter gewoon op zoek gaan naar een ori-3.0-uitlaat???
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Heb inmiddels met 2 verschillende 3.0 liters gereden en van beide auto’s ben ik in eerste instantie nog niet onder de indruk.
De eerste begon 2 minuten na de start al op 5 pitten te lopen. Volgens de verkoper omdat hij met een hogedrukspuit de motor had schoon gespoten en daarbij waarschijnlijk een bougie nat geworden was. Verder zat er van alles los en rammelde het aan alle kanten en waren diverse electrische functies kapot. Laten staan dus.
Bij de tweede (vandaag) bleek het druklager gaar te zijn en moet er dus een nieuwe koppeling + drukgroep in. Verder wel een nette auto met wel wat beginnend roest bij de schermen, maar daarentegen weer een hele nette prijs. Deze zou een optie kunnen zijn als het volgende niets wordt ;
Ik ben ook nog bezig met een e30-M3, en eerlijk gezegd gaat daar mijn voorkeur wel naar uit. Heb er een bod op gedaan en wacht nog op een bevestiging van de verkoper, die er eerst over na wilde denken.
Qua rijden viel een e36 me wat tegen. Zeker de 3.0l is een echte toerenmotor, waar onder de 2500rpm eigenlijk weinig gebeurt. Het vermogen komt geleidelijk in en is dus heel anders dan de turbomotoren die ik gewend ben. Waarschijnlijk is het ook een kwestie van gewenning en moet je de auto eerst beter leren kennen om echt een goed oordeel te kunnen hebben, maar toch mis ik in eerste instantie wel de trap in de rug.
De e30 is een heel ander verhaal en voelt in alle opzichten veel directer en rauwer aan. Je merkt dat de auto lichter en wendbaarder is dan een e36 en daarom ook veel meer beleving geeft. Het is ook wel een toeren motor, maar het vermogen komt wat directer in en bovendien heeft degene waar ik interesse in heb nog wat extra vermogen en is motorisch compleet gereviseerd. Helaas vormt zich op enkele plaatsten wel roest en moet dus nog flink aangepakt worden, maar het is dan ook een auto van 20jr oud waar helaas wel weer weinig historie van bekend is.
Al met al zijn het moeilijke keuzes en als alles tegenzit zal ik toch weer verder moeten zoeken.
De eerste begon 2 minuten na de start al op 5 pitten te lopen. Volgens de verkoper omdat hij met een hogedrukspuit de motor had schoon gespoten en daarbij waarschijnlijk een bougie nat geworden was. Verder zat er van alles los en rammelde het aan alle kanten en waren diverse electrische functies kapot. Laten staan dus.
Bij de tweede (vandaag) bleek het druklager gaar te zijn en moet er dus een nieuwe koppeling + drukgroep in. Verder wel een nette auto met wel wat beginnend roest bij de schermen, maar daarentegen weer een hele nette prijs. Deze zou een optie kunnen zijn als het volgende niets wordt ;
Ik ben ook nog bezig met een e30-M3, en eerlijk gezegd gaat daar mijn voorkeur wel naar uit. Heb er een bod op gedaan en wacht nog op een bevestiging van de verkoper, die er eerst over na wilde denken.
Qua rijden viel een e36 me wat tegen. Zeker de 3.0l is een echte toerenmotor, waar onder de 2500rpm eigenlijk weinig gebeurt. Het vermogen komt geleidelijk in en is dus heel anders dan de turbomotoren die ik gewend ben. Waarschijnlijk is het ook een kwestie van gewenning en moet je de auto eerst beter leren kennen om echt een goed oordeel te kunnen hebben, maar toch mis ik in eerste instantie wel de trap in de rug.
De e30 is een heel ander verhaal en voelt in alle opzichten veel directer en rauwer aan. Je merkt dat de auto lichter en wendbaarder is dan een e36 en daarom ook veel meer beleving geeft. Het is ook wel een toeren motor, maar het vermogen komt wat directer in en bovendien heeft degene waar ik interesse in heb nog wat extra vermogen en is motorisch compleet gereviseerd. Helaas vormt zich op enkele plaatsten wel roest en moet dus nog flink aangepakt worden, maar het is dan ook een auto van 20jr oud waar helaas wel weer weinig historie van bekend is.
Al met al zijn het moeilijke keuzes en als alles tegenzit zal ik toch weer verder moeten zoeken.
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Plaats de advertenties anders is in het occasion draadje met de vermelding erbij dat je ze NIET moet nemen Dinomi
Op zich waren het geen slechte auto's, maar niets voor mij. Er moest teveel aan gebeuren om ze naar mn zin te maken en daar heb ik gewoon geen zin in. Daar is echter de prijs ook naar.
De verkopers waren verder heel eerlijk over de auto's, dus zie geen reden ze aan de schandpaal te nagelen. Als je een M3 zoekt die je puur als trackday-tool gaat gebruiken heb je aan beide auto's een goede basis. De eerste was bij Paul Vlasblom, de tweede ben ik nog mee bezig, dus houd me even in.
Als het niet lukt met de e30 of e36 ga ik toch wat hoger in het segment kijken, want een nette M3 onder de 10k is zoeken naar een spelt in een hooiberg. Roest is meer regel dan uitzondering en daar heb ik gewoon een hekel aan. Daarnaast heb ik helaas geen tijd om 20 auto's door het hele land te gaan bekijken.
Die GT op Marktplaats lijkt me trouwens wel wat, maar voel er weinig voor om er 1,5uur voor te gaan rijden.
Geduld is een schone zaak...

- Arthur
- Berichten: 43106
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat heb ik nou ook.. af en toe zie ik wel iets leuks voorbij komen als vervanger voor de touring.. maar dan is het weer 200 kilometer verderop.. en ik ben niet concreet naar iets op zoek.. maar als ik er tegen aanloop dan kan het zomaar wat worden.. maar daar kan ik geen halve tot 3/4 dag voor missen met mijn bedrijf.Dinomi schreef:An sich vind ik de afstand ook geen probleem, maar zoiets kost me gewoon minimaal een halve dag en daar heb ik momenteel geen tijd voor. Ik hoop over een paar weken dat het iets rustiger wordt en dat ik dan ook wat meer tijd heb om rustig rond te kijken.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Tsja GT koop je uit liefhebberij of om mee te racen.
Veel van de dingen die een GT beter maken heeft de 3.2 namelijk ook en die heeft nog meer power.
Vroege 3.2 tot midden 97 heeft ook die alu deuren nog.
Dan heb je nog zaken op een GT als een dual pickup carterpan, blok is bombproof. Standaard X brace. Splitter voor en origineel horen er ook riserblocks voor de achterspoiler bij te zitten. Dat maakt het een betere racert als je niet te veel geld in verbouwingen wilt steken. Maar zoals die dual pickup carterpan is ook weer standaard op een 3.2.
Eigenlijk het enige nadeel wat een 3.2 met alu deuren op een GT heeft is dat hij ietsje pietsje zwaarder is, kilotje of 40-50.
Als je dan ziet dat de vraagprijs van een GT gelijk met of boven die van een 3.2 ligt dan is die keuze snel gemaakt, zeker voor een straatauto.
Veel van de dingen die een GT beter maken heeft de 3.2 namelijk ook en die heeft nog meer power.
Vroege 3.2 tot midden 97 heeft ook die alu deuren nog.
Dan heb je nog zaken op een GT als een dual pickup carterpan, blok is bombproof. Standaard X brace. Splitter voor en origineel horen er ook riserblocks voor de achterspoiler bij te zitten. Dat maakt het een betere racert als je niet te veel geld in verbouwingen wilt steken. Maar zoals die dual pickup carterpan is ook weer standaard op een 3.2.
Eigenlijk het enige nadeel wat een 3.2 met alu deuren op een GT heeft is dat hij ietsje pietsje zwaarder is, kilotje of 40-50.
Als je dan ziet dat de vraagprijs van een GT gelijk met of boven die van een 3.2 ligt dan is die keuze snel gemaakt, zeker voor een straatauto.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
GT heeft nog wat meer afwijkende onderdelen.
Zo zijn de veren iets korter en wat harder gemaakt voor de extra downforce van de frontsplitter en achterspoiler. De nokken zijn iets scherper en het motormanagement is daarop aangepast.
M3 GT moet je zien als een homologatie-model wat liefhebbers altijd aanspreekt. Beetje het idee van een Audi 80 competition oid.
Zo zijn de veren iets korter en wat harder gemaakt voor de extra downforce van de frontsplitter en achterspoiler. De nokken zijn iets scherper en het motormanagement is daarop aangepast.
M3 GT moet je zien als een homologatie-model wat liefhebbers altijd aanspreekt. Beetje het idee van een Audi 80 competition oid.
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Zoals het ernaar uitziet heb ik een witte e30-m3 gekocht. Vandaag gaat hij naar de keuring, even afwachten wat eruit komt.
[img:722:480]http://fibrecount.googlepages.com/aaSC_ ... ;init:.JPG[/img]
[img:722:480]http://fibrecount.googlepages.com/aaSC_ ... ;init:.JPG[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast