Luuk stelt zich voor.....

Hier kun je jezelf voorstellen.
InjectTheVenom

Re: Luuk is present, en eindelijk 18!

Bericht door InjectTheVenom » 30 jan 2009, 20:56

Luuk schreef:Thanks!! :mrgreen:

@GTRené: Haha, dus tot m'n 21ste even lekker rustig aan doen. :drinking:
Als dat zover is word het ook tijd voor Muddy Waters - Mannish Boy :shakeit:

Luuk

Re: Luuk stelt zich voor.....

Bericht door Luuk » 03 feb 2009, 15:24

Bedankt nog heren! :wink:

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de lessen: 18 februari een introductie en hopelijk de dag erop beginnen. 8)

Luuk

Bericht door Luuk » 18 feb 2009, 22:20

Misschien morgen al m'n eerste (lees officiele :P ) les. :df:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 18 feb 2009, 22:33

Hallo Luuk, welkom op DF. Veel plezier :banaan:

Luuk

Bericht door Luuk » 18 feb 2009, 22:33

Whehe :P

Luuk

Bericht door Luuk » 20 feb 2009, 12:26

Vanmorgen m'n eerste rijles achter de kiezen. Ging volgens de rijinstructeur bovengemiddeld goed, en dus mocht ik 'm gelijk maar even de snelweg op draaien. Op naar les 2! :mrgreen:

Max V

Bericht door Max V » 20 feb 2009, 12:32

Goed om te horen dat het lekker snel gaat :D

Dus over 2 maanden heb je hem binnen? :clap:

Luuk

Bericht door Luuk » 20 feb 2009, 12:39

Zolang 't maar vóór de zomer is (moet wel goed komen, dacht ik zo :mrgreen: ) vind ik het prima!

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 feb 2009, 12:42

Goed nieuws.

Luuk

Bericht door Luuk » 16 jun 2009, 14:01

Het is inmiddels (bijna) zomer, vanmorgen mijn rijexamen gehad en na even googlen op 'CBR en Corrupt' kwam ik een verhaaltje tegen over hoe ik nu denk en wat me vanmorgen zo ongeveer is overkomen:
Mijns inziens is het een grove fout geweest om het CBR van staats-instelling te veranderen in een particuliere organisatie. Hoewel de overheid nog steeds een controlerende houding aanneemt bij het CBR, blijft het een instelling die geld moet verdienen.

Ik heb sterk het vermoeden dat het CBR dit (extra) geld probeert te kloppen uit de naieve 18-jarige scholier die graag zijn rijbewijs wil. Hoe vaak krijgen mensen niet te horen "dat ze prima rijden, maar dat ze niet genoeg kijken". Nou vind ik alleen dit al grote onzin, want hoe weet die instructeur in hemelsnaam nou wat jij het gezien, maar daarnaast ken ik ook mensen die gezakt zijn "omdat ze inhoudelijk goed rijden, maar de examinator het idee had dat ze er nog niet helemaal klaar voor zijn". En dan het feit dat instructeurs vaak niet mee rijden tijdens het examen "omdat de examinator dat niet fijn vind, en je het dus beter niet kan doen"..waarom niet? Omdat de examinator dan van begin af aan al een negatief beeld van je heeft en dus de kans groot is dat je zakt...
Wat heeft de persoonlijke mening van de examinator ten opzichte van jou persoon/instructeur in hemelsnaam te maken met hoe jij rijdt?!?!?!

Dan hebben we ook nog het gerucht dat "de roze papiertjes op zijn", maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen, hoewel het gerucht wel hardnekkig is. Dan heb je verder nog het feit dat de uitgever van rijvaardigheid theorie boeken geklaagt had dat het CBR te geheimzinnig deed over zijn examens waardoor participanten zich niet goed konden voor bereiden.

En dan nog de prijzen:
Theorie examen: ~30 euro!
Praktijk examen: 220!!!! euro voor een half uurtje met een sufkop in je lesauto zitten!!

Dat is gewoon insane! En al helemaal als die snotvreter je dan vervolgens niet eens kan uitleggen waarom je gezakt zou zijn, of omdat hij/zij vindt dat "je er nog niet aan toe bent"! En ondertussen maar afvragen hoe het CBR een gebouw van 30 Mil uit de grond kan stampen in Utrecht... driemaal raden waar dat geld vandaan komt.
Overigens hebben ze ook een monopoly positie wat volgens mij niet mag. Er is geen enkele andere instelling waar je als doorsnee Nederlander je rijbewijs kan halen. En waarom moet eigenlijk je theorie na een jaar verlopen?! Wat is dat voor gelul? Op een dag van te voren mag je nog gewoon proberen, en een dag later ben je het plots allemaal vergeten ofzo!??!

Om nog eens een verhaaltje van mij zelf uit de doeken te doen:
Bij mij zijn mijn instructeur en examinator (aka klotehommel) elkaar verbaar in de haren gevlogen (jaja, MET scheldwoorden op zo'n 120 dB) omdat de examinator geen enkele reden kon aanvoeren om mij te laten zakken en daarom al stotterent maar wat dingen uit z'n mouw begon te schudden... niet corrupt, hm?
Ik overigens nog een klacht ingediend maar daar heb ik ook nooit meer iets van gehoord...

Slot conclusie: Ik vind dat het CBR te machtig is en te veel vrij spel heeft. Daarbij zijn de prijzen IDIOOT! en is het oordeel van de examinator te veel afhankelijk van andere aspecten dan de rijvaardigheid.
Kleine tip voor onze vrouwelijke aankomend chauffeurs... probeer eens een kort minirokje als je een mannelijke examinator hebt. Vergeet niet deze rakker een fikse knipoog te geven en verleidelijk te lachen... succes gegarandeerd, zelfs al kun je het contact-slot niet eens vinden....
Ik kan me hier sinds vanmorgen dus hélemaal in vinden. Ze hebben gewoon een monopolypositie: Crisis? Ach, een paar leerlingen laten zakken en je hebt weer 200 euro per stuk!

Mijn rit ging overigens volgens mij en mijn instructeur prima, en beide waren we verbaasd dat de examinator hier totaal anders over dacht. Als reden gaf hij op dat ik situaties te snel inschat of iets dergelijks (kortom wat in het verhaal "optie 1" is). Iets wat totaal nergens op sloeg, ik had alles prima in de hand en zag alle fietsers/fietsers/honden/konijnen de weg oversteken.

Maargoed, niks meer aan te doen nu: Weer 6 weken wachten en 350 euro ophoesten dan maar. :thumbup: :hammer:

Metchu

Bericht door Metchu » 16 jun 2009, 14:06

klote voor je luuk! Me broer is ook iets dergelijks overkomen. Hij had een vrouwelijke examinator die totaal geen interesse had en beweerde dat hij niet goed in de spiegels had gekeken, wat volgens hem en zijn instructeur absoluut niet waar was. Maar ja, feit blijft wel dat je gezakt bent :( Succes de volgende keer! Je kan wat mij betreft altijd beter wel je instructeur meenemen, heb ik ook gedaan toendertijd! Maar dit zou ik met alles doen, zelfs met mondelingen op school tijdens mijn examens vroeg ik ( wat mn recht is) een tweede docent erbij! niets mis mee ;)

Luuk

Bericht door Luuk » 16 jun 2009, 14:09

Precies, ik had er ook bewust voor gekozen om m'n instructeur mee te laten rijden.

Metchu

Bericht door Metchu » 16 jun 2009, 14:11

dus Luuk, haarband in en minirokje aan! :mrgreen:

Luuk

Bericht door Luuk » 16 jun 2009, 14:18

Poging twee:

Helaas Luu...
Psst, hier. 100 euro!
Gefeliciteerd Luuk!

:stom:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 16 jun 2009, 15:40

CBR werkt toch volgens een quotum ? Zoveel max aantal rijbewijzen per maand uitgeven...daarover rest laten zakken....zo iets hoorde ik altijd.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 jun 2009, 15:42

Geslaagd? :D

Gefeli dan iig!:)

Luuk

Bericht door Luuk » 16 jun 2009, 15:44

Erik Stoffelsen schreef:Geslaagd? :D
Nee, juist niet. :(

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 jun 2009, 16:02

Balen man :(

Individual

Bericht door Individual » 16 jun 2009, 16:13

Jammer luuk. Ben zelf van mening dat de hele rijopleiding totaal niet aansluit bij de praktijk. Het examen is een grote show en die moet je zo goed mogelijk meespelen. Voer een gesprek met de examinator, wees overdreven actief met het kijken, wees extreem voorzichtig met zwakkere verkeersdeelnemers en ga vooral niet in discussie over 'foute' beslissingen. Zorg gewoon dat hij het beeld krijgt van jou dat je een brave sympathieke knul bent en geen overmoedige asosciale bestuurder.

Rein

Bericht door Rein » 16 jun 2009, 16:15

Klote! :? Die prijzen gaan idd ook helemaal nergens over :wtf: En die vage redens heb ik via vrienden ook wel vaker gehoord :|

Mijn examinator zou het ook ''niet fijn vinden'' dat de rij-instructeur mee ging, dus ben uiteindelijk toen wel alleen gegaan..

Rein

Bericht door Rein » 16 jun 2009, 16:17

Individual schreef:Jammer luuk. Ben zelf van mening dat de hele rijopleiding totaal niet aansluit bij de praktijk. Het examen is een grote show en die moet je zo goed mogelijk meespelen. Voer een gesprek met de examinator, wees overdreven actief met het kijken, wees extreem voorzichtig met zwakkere verkeersdeelnemers en ga vooral niet in discussie over 'foute' beslissingen. Zorg gewoon dat hij het beeld krijgt van jou dat je een brave sympathieke knul bent en geen overmoedige asosciale bestuurder.
Helemaal mee eens!! Ook de manier van rijden die je word aangeleerd slaat nergens op. Na het examen word je door je rij-instructeur naar huis gereden, als ie op die manier zou rijden op een examen was hij zelf niet geslaagd.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 16 jun 2009, 16:20

+1 Door al dat kijken zie je niet wat er voor je gebeurd.. en dat is meestal het belangrijkste bij autorijden.. :roll:

Individual

Bericht door Individual » 16 jun 2009, 16:21

Of de examinator het wilt of niet. Mijn instructeur gaat bij mij maandag gewoon mee.

Luuk

Bericht door Luuk » 16 jun 2009, 16:23

Ernst Jan Dekker schreef:+1 Door al dat kijken zie je niet wat er voor je gebeurd.. en dat is meestal het belangrijkste bij autorijden.. :roll:
Vind ik soms ook verschrikkelijk irritant, maar ik doe 't wel.

Ik heb me tijdens de rit overigens heel netjes gedragen. ;) Niet te hard of zacht gereden, en ik snap het werkelijk nog steeds niet... :protest:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 jun 2009, 16:58

Balen man! Als je de rit nou echt verkloot had was het nog te verwachten.

Plaats reactie