Net gebeld door Rob van Pagid NL ivm mijn vraag of ze die interessante Pagid Blauw de RS5 ook voor de Z3M hebben..helaas die was nog niet voor veel typen beschikbaar melde hij, wat wel voor de Z3M modellen beschikbaar was is.
1= Pagid Blauw de RS4-2
2= Pagid Zwart de RS14
3= Pagid Geel de RS29
Hij zei ze piepen waarschijnlijk allemaal maar remmen goed
op mijn vraag, als ze toch pieiepn en dat niet echt wat uitmaakt welke zou dan het best voor mij zijn als je op het circuit gaat, hij dacht van de 3 de Pagid Geel RS29.
hieronder de 3 types...koude byte warme byte? wat zegt het DF pannel
2.1. RS 4-2 (blauw) Carbon Based
Weinig samenstellingen hebben een zodanig hoog aanzien als PAGID RS4-2 (beter bekend als PAGID
Blauw). Ondanks dat deze kwaliteit al was ontwikkeld in eind jaren ‘ 80, blijft dit de meest verkochte
kwaliteit van PAGID. RS4-2 is een op Carbon gebaseerde samenstelling, met een medium
wrijvingscoëfficiënt. Met een uitstekende koude performance, blijft
deze kwaliteit stabiel gedurende het gehele temperatuur bereik van
0°C tot 600°C.
RS4-2 is een zeer gebruiksvriendelijke kwaliteit met een uitstekende
doseerbaarheid. Veel rijders uiten zich tevreden met deze
doseerbare kwaliteit, het geeft hen vertrouwen in extreme
remsituaties. In heel Europa is dit de meest gebruikte samenstelling
op het circuit. Daarnaast is deze kwaliteit, dankzij het R90 keurmerk,
ook uitermate geschikt voor het upgraden van remsystemen voor
standaard auto’s . RS4-2 is veel remschijf vriendelijker gaat veel
langer mee dan vele andere concurrenten.
Inferieure remblokken lijken vaak goed te werken, maar na enige tijd is de slijtage van het remblok en de
remschijf vele malen hoger dan die van PAGID RS4-2. Over de periode van een heel seizoen zullen de
PAGID RS raceremblokken niet alleen beter presteren, maar ook zal het veel € ’s besparen m.b.t. de
kosten van het vervangen van de remschijven en remblokken. PAGID RS4-2 is beschikbaar in meer dan
100 verschillende vormen, die de meest gangbare remklauwen voor standaard en sport auto’s afdekken.
Wrijvingsniveau’s
· Koud 0.40
· Bij 100°C 0.42
· Bij 300°C 0.43
· Max (@ 550°C) 0.46
· Constante werktemperatuur: 350 – 600°C
· Max temperatuur voor korte periode: 650°C
--------------------------------------------------------------------------------
2.5. RS-14 (zwart) Ceramic Based
RS14 is onze meest populaire Ceramisch gebaseerde
kwaliteit. In vergelijking met de RS4-2 geeft deze kwaliteit een
verbeterde initiële bite. Het heeft zeer goede eigenschappen,
waaronder de controle bij alle temperaturen om blokkerende
wielen te voorkomen. Doordat RS14 beter tegen extreme
temperaturen kan, zal de slijtage van het remblok lager zijn
dan bij RS4-2, ook kan deze kwaliteit de opgebouwde warmte
in de remschijf beter verwerken. RS14 is een standaard OEM
kwaliteit die door o.a. de Lotus Motorsport afdeling wordt
gebruikt voor het upgraden van de remsystemen.
De sterke eigenschap van het verwerken van extreme temperaturen, zorgt er ook voor dat de remklauw
en remvloeistof minder hogere temperaturen te verwerken krijgen. Dit optimaliseert de algehele
remprestatie van de auto. RS14 heeft de afgelopen jaren vele successen behaald in Europa, maar ook in
Nederland. Zo hebben diverse Nederlandse rijders met deze kwaliteit het kampioenschap binnengehaald.
Wrijvingsniveau’s
· Koud 0.44
· Bij 100°C 0.47
· Bij 300°C 0.49
· Max (@ 600°C) 0.54
· Constante werktemperatuur: 400 – 700°C
· Max temperatuur voor korte periode: 800°C
--------------------------------------------------------------------------------
2.8. RS-29 (geel) Ceramic Based
De RS29 kwaliteit is een doorontwikkeling op de RS19
kwaliteit. RS29 is vergelijkbaar met de RS19 kwaliteit, maar is
verbeterd op de initiële bite, dit biedt de rijder een snellere
reactie van zijn rem. Ook is de prestatie van deze kwaliteit
meer stabiel bij hogere temperaturen.
Deze kwaliteit heeft uitstekende resultaten op het gebied van
prestatie en reactie bij alle temperatuur niveaus. Slechts een
kleine temperatuurverhoging brengt deze kwaliteit op zijn
ideale werkingstemperatuur.
Deze kwaliteit is de nieuwe favoriet bij de rijders voor endurance races. Grote events zoals Le mans,
Daytona, Spa, Nurnburgring, zijn de laatste jaren gewonnen met deze kwaliteit. Door de uitzonderlijke
levenduur van het remblok is het mogelijk gebleken een 24-uurs race winnend af te sluiten, zonder het
verwisselen van de remblokken. Ondanks zijn uitstekende eigenschappen voor de duur races, is deze
kwaliteit ook goed in te zetten voor de sprint races. RS19 is in aanschaf een duurdere kwaliteit van PAGID
en ook in vergelijking met de concurrenten, maar door de prestaties van het remblok en de langere
levensduur van zowel het remblok als de remschijf, zal u een financieel voordeel behalen na het gebruik.
Dit door minder vervangingen van uw remblokken en remschijven.
Wrijvingsniveau’s
· Koud 0.405
· Bij 100°C 0.435
· Bij 300°C 0.48
· Max (@ 550°C) 0.49
· Constante werktemperatuur: 400 – 700°C
· Max temperatuur voor korte periode: 775°C
--------------------------------------------------------------------------------
GTRene