DF Licentiecursus 2008 + nabespreking
- VLA
-
- RobS
-
OnlineTi-Tourist (Erik)
DF-ers die zeker gaan rijden.
1. Peter - E30 M5
2. Tom van H. - E36 M3 sedan (+ hotel)
3. René - E36 325 (+ hotel)
4. Cor Dame -Z06 (- hotel)
5. Hanz06 - Z06 (- hotel)
6. Scooby Leo 2x (- hotel)
7. Jan Ozephius (- hotel)
8.
9.
10.
Onder voorbehoud/twijfelaars:
1. DDX
2. Calavera/Quoc - Starlet (-hotel)
3. VLA
4.
5.
6.
7.
Heb mezelf van de lijst gehaald. Ga het zeker nog eens doen, maar niet nu. Misschien volgend jaar en dan wel met een oud barrel. Eigen auto of huur is me toch iets te gortig bij schade. Heb net Historic GP Monaco geboekt en we gaan Classic Le Mans ook doen. Ook mooi.
1. Peter - E30 M5
8.
9.
10.
1. DDX
3. VLA
4.
5.
6.
7.
Heb mezelf van de lijst gehaald. Ga het zeker nog eens doen, maar niet nu. Misschien volgend jaar en dan wel met een oud barrel. Eigen auto of huur is me toch iets te gortig bij schade. Heb net Historic GP Monaco geboekt en we gaan Classic Le Mans ook doen. Ook mooi.
- Peter Tunissen
Goed dat de vraag nu al komt en niet op de dag zelf! :!:
Er zijn op zo'n licentiedagen dus 50-60 deelnemers dus dat gaat niet lukken om het met uitsluitend DF'ers vol te krijgen ben ik bang.
Wat wel gebeurt is dat die 50-60 deelnemers in het begin ingedeeld worden in groepjes, het circuit opgedeeld wordt in groepjes en dan ga je dus met je groepje het circuit verkennen, stukje voor stukje.
Hoe lang dat duurt is niet echt te zeggen, dat kan een uur zijn, kan een halve dag zijn, kan een hele dag zijn, dat is gewoon afhankelijk van de ervaring en de leercurve van de deelnemers. Dit gedeelte zouden we met voldoende aanmeldingen DF-only kunnen houden, dus een groepje met alleen DF'ers.
Als iedereen zo het circuit geleerd heeft worden de groepjes verlaten en het circuit als geheel gereden door alle deelnemers.
Dan is het dus niet meer DF-only en rijdt iedereen door elkaar heen.
Als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel!
Er zijn op zo'n licentiedagen dus 50-60 deelnemers dus dat gaat niet lukken om het met uitsluitend DF'ers vol te krijgen ben ik bang.
Wat wel gebeurt is dat die 50-60 deelnemers in het begin ingedeeld worden in groepjes, het circuit opgedeeld wordt in groepjes en dan ga je dus met je groepje het circuit verkennen, stukje voor stukje.
Hoe lang dat duurt is niet echt te zeggen, dat kan een uur zijn, kan een halve dag zijn, kan een hele dag zijn, dat is gewoon afhankelijk van de ervaring en de leercurve van de deelnemers. Dit gedeelte zouden we met voldoende aanmeldingen DF-only kunnen houden, dus een groepje met alleen DF'ers.
Als iedereen zo het circuit geleerd heeft worden de groepjes verlaten en het circuit als geheel gereden door alle deelnemers.
Dan is het dus niet meer DF-only en rijdt iedereen door elkaar heen.
Als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel!

- Peter-Paul
-
Is dat een realistische prijs? Wel erg leuke auto denk ik, kan me herinneren de eerste dag links en rechts om de oren geslagen werd door een Nissan Micra :oluco hornsveld schreef:voor de beter bedeelde cursisten?
http://www.haaima-automobielen.nl/index ... &carid=138
ja wat is realistisch, er zitten redelijk wat onderdelen bijRuben schreef:Is dat een realistische prijs? Wel erg leuke auto denk ik, kan me herinneren de eerste dag links en rechts om de oren geslagen werd door een Nissan Micra :oluco hornsveld schreef:voor de beter bedeelde cursisten?
http://www.haaima-automobielen.nl/index ... &carid=138
is iig goedkoper dan schade rijden aan je eigen auto tijdens de cursus
en je hebt gelijk een leuke trackday of zac auto als je na je licentie wedstrijden zou willen rijden
alleen een kooi en goedgekeurde stoel ben je al 2000 kwijt
-
- Elmar
DF-ers die zeker gaan rijden.
1. Peter - E30 M5
8. Elmar - Heysteria M3 (+hotel)
9.
10.
1. DDX
3. Erik Klootwijk
4.
5.
6.
7.
1. Peter - E30 M5
8. Elmar - Heysteria M3 (+hotel)
9.
10.
1. DDX
3. Erik Klootwijk
4.
5.
6.
7.
- Kazimir
Z'n licentie curses is echt super! 
En wat een prijs, Ik heb mijn EU licentie ondertussen al, heel stuk meer betaald! Ik heb mijn licentie bij Maaskant gehaald op Assen, ik moet zeggen ik vond dat daar met respect voor andermans auto gereden werd, en mensen die dit niet deden werd duidelijk uitgelegt wat wel en niet normaal was/is.
Het tempo was hoog en toch maar een serieuze klap gezien, en voor gestopt, huur E30 2x over de kop. Vond uiteindelijk dat de huur rijders lomper reden dan de eigen rijders.. daar wist je gewoon zeker van dat ze beter opletten en dus gefocused waren
Vaker uit moeten wijken en ben zelf een keer van de baan afgegaan, bij een half natte baan bij uitkomen van de geert timmer bochten sectie ging ik in de ronte, had niet verwacht dat de curbstone nog zo nat zou zijn. Stond stil aan de andere kant van de baan met over de volle lengte 25 cm ruimte tussen de auto en de muur!
Dat had ook raak kunnen zijn, maar remde op het juiste moment en had de ABS uit + een beetje geluk
Mijn tip is echt wel, zeker als je op de limiet wil rijden, neem een auto mee, waar je de schade van kunt betalen! (of dit een E30 of een 997 is kan ik niet beoordelen!
)
Als ik um nu nog zou moeten halen, dan zou ik zeker inschrijven. Ik heb er mijn voorkeur voor BMW's aan overgehouden, daarvoor nooit naar BMW's gekeken... en de gekochte E30 Touring, rij ik nog steeds!

En wat een prijs, Ik heb mijn EU licentie ondertussen al, heel stuk meer betaald! Ik heb mijn licentie bij Maaskant gehaald op Assen, ik moet zeggen ik vond dat daar met respect voor andermans auto gereden werd, en mensen die dit niet deden werd duidelijk uitgelegt wat wel en niet normaal was/is.
Het tempo was hoog en toch maar een serieuze klap gezien, en voor gestopt, huur E30 2x over de kop. Vond uiteindelijk dat de huur rijders lomper reden dan de eigen rijders.. daar wist je gewoon zeker van dat ze beter opletten en dus gefocused waren

Vaker uit moeten wijken en ben zelf een keer van de baan afgegaan, bij een half natte baan bij uitkomen van de geert timmer bochten sectie ging ik in de ronte, had niet verwacht dat de curbstone nog zo nat zou zijn. Stond stil aan de andere kant van de baan met over de volle lengte 25 cm ruimte tussen de auto en de muur!

Als ik um nu nog zou moeten halen, dan zou ik zeker inschrijven. Ik heb er mijn voorkeur voor BMW's aan overgehouden, daarvoor nooit naar BMW's gekeken... en de gekochte E30 Touring, rij ik nog steeds!

- Tom van H.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
mooi en vooral goed verhaal, maar voor mij maar even niet....
Als ik al weer geld wil uitgeven, weet ik daar momenteel nog wel even een paar betere plekken voor te verzinnen en persoonlijk zal ik denk ik niet echt een carierre nastreven als coureur en zoals het nu gaat, ben ik tevreden genoeg.....
8)
Als ik al weer geld wil uitgeven, weet ik daar momenteel nog wel even een paar betere plekken voor te verzinnen en persoonlijk zal ik denk ik niet echt een carierre nastreven als coureur en zoals het nu gaat, ben ik tevreden genoeg.....
8)
- Niels
- Auto: Prius+
Bekijk even goed je inboedel verzekering Rob! Bij mijn trouw-ma is de dakkapel lekkage gefixt en volledig vergoedRob Schouten schreef:Voor mij gaat het definitief niet door. Ik kom er net achter dat één van onze dakkapellen aan het lekken is en om het nog erger te maken is gister onze wasmachine overleden

Een wasmachine kost op mp helemaal niks 8) Ik draai nog steeds met een Miele die ik in mijn studententijd kocht voor 200,-

- GTRene
Vooe mij ook, vind het en super idee en qua gedachtes lijkt het me leuk, maar nu nog ff niet...eerst eens goed kijken hoe het loopt met m'n kop en eventueel veranderingen maar als ik gezond genoeg blijf wil ik zeker een keer meer 8)Flatline schreef:mooi en vooral goed verhaal, maar voor mij maar even niet....
Als ik al weer geld wil uitgeven, weet ik daar momenteel nog wel even een paar betere plekken voor te verzinnen en persoonlijk zal ik denk ik niet echt een carrière nastreven als coureur en zoals het nu gaat, ben ik tevreden genoeg.....
8)
- Macboy
Ik denk dat het met schades wel meevalt. Er zijn altijd gekken op de baan, maar dat heb je in zandvoort toch ook ?
Het is hier juist NIET vrij rijden de hele tijd, dus de kans op schade is naar ik aanneem veel kleiner dan op een vrijrijden dag (door wie ook georganiseerd).
En je hoeft heus niet met 3 auto's tegelijk een remproef te doen hoor
Het is hier juist NIET vrij rijden de hele tijd, dus de kans op schade is naar ik aanneem veel kleiner dan op een vrijrijden dag (door wie ook georganiseerd).

- Tom van H.
+1Macboy schreef:Ik denk dat het met schades wel meevalt. Er zijn altijd gekken op de baan, maar dat heb je in zandvoort toch ook ?
- Tom van H.