Nieuwe 'family'car

Dit is ons algemene autoforum.
Daniel

Bericht door Daniel » 16 feb 2008, 08:10

Snipe schreef:Hé Daniel, ik had je tegen kunnen komen, ik ben op dezelfde dag bij Ekris Nijkerk geweest.
Mooie auto, die 545, ik heb er nog even bij staan te kijken, alleen die velgen moeten even richting Wheeltrim.
Ik moet de auto zelf nog nalopen, maar goed dat je het zegt, dan let ik daar op. Ik kan natuurlijk ook mijn M6 wielen er onder plakken :lol:

Hele interieur vervangen zoals bij die Akto-toko is ook een mogelijkheid, die BMW comfortstoelen zitten erg, erg prettig. Maar dan zullen de kosten wel weer de pan uit rijzen.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 feb 2008, 09:23

Zag vrijdag avond in Leeuwarden een zwarte Phaeton rijden, blijft een mooie auto. Jammer dat de auto wordt afgekraakt alleen al om het logo :(

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2008, 11:02

Mike schreef:Zag vrijdag avond in Leeuwarden een zwarte Phaeton rijden, blijft een mooie auto. Jammer dat de auto wordt afgekraakt alleen al om het logo :(
eh wie kraakt hem af dan ?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 feb 2008, 12:53

Rico v Velzen schreef:
Mike schreef:Zag vrijdag avond in Leeuwarden een zwarte Phaeton rijden, blijft een mooie auto. Jammer dat de auto wordt afgekraakt alleen al om het logo :(
eh wie kraakt hem af dan ?
Niemand, alleen is de auto geen succes geworden omdat het een VW is, ten minsten dat zeggen de 'vakbladen'.

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 16 feb 2008, 13:02

@ Daniel,

In je openingspost geef je aan dat je een 5 serie touring eigenlijk een lelijk ding vind. Als ik in jouw positie was zou ik niet een dergelijke smak geld stukgooien op een auto die ik eigenlijk lelijk vind.

Heb je wel eens over een Touareg nagedacht? qua afwerking pheaton niveau en je kunt er overal mee voorkomen rijden.

In mijn ogen één van de mooiste SUV's van dit moment

Snipe

Bericht door Snipe » 16 feb 2008, 18:38

Een 5 Touring is nogal kleurgevoelig. In sommige kleuren erg mooi, in andere kleuren spuuglelijk. Dit is, naar mijn smaak, een prima Touring.

Een Touareg of Phaeton is natuurlijk ook mooi, maar...
a) niets rijdt als een BMW - nou ja, bijna dan
b) wat geeft een Volkswagendealer voor een 645?
c) een Phaeton is een inruil-inferno
d) Touareg, not so special

Daniel

Bericht door Daniel » 16 feb 2008, 19:54

Erik-Jan schreef:@ Daniel,
In je openingspost geef je aan dat je een 5 serie touring eigenlijk een lelijk ding vind.
't is inderdaad niet de mooiste stationwagon ooit gemaakt, maar in de juiste kleur en met grote wielen is het best te doen. Het front heb ik niks op aan te merken, de achterkant vind ik niet zo maar ja, die zie ik toch niet :)
Heb je wel eens over een Touareg nagedacht? qua afwerking pheaton niveau en je kunt er overal mee voorkomen rijden.
Nee, eigenlijk niet...ik vind het een boerenkar én mijn baas rijdt een Touareg - dat op zich is al reden genoeg om het niet te willen. Die V10 diesel is wel gaaf maar het blijft een tractor. De V6 benzine is te langzaam, de V8 te dorstig.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 16 feb 2008, 20:03

?

[img:800:600]http://users.skynet.be/fa887717/in5.jpg[/img]

a) ruimte = CHECK
b) luxe = CHECK
c) vermogen > 200pk= CHECK
Laatst gewijzigd door Ahmed op 16 feb 2008, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Femme

Bericht door Femme » 16 feb 2008, 20:15

Ik heb wel eens bij Akto rondgekeken en de staat van de aangeboden interieurs wisselt nogal. De interieurs voor de nieuwere BMW-modellen zagen er vaak wel ok uit.

Mijn 3-serie sedan heeft achteraf leer gekregen. Op de totaalprijs was er geen verschil ten opzichte van af-fabriek leer wat meen ik zo'n 2500 euro kost op een 3-serie.

Als je het via Ekris laat doen komt je auto bij een club zoals Bernard Cools terecht. Die doen zoveel auto's dat ze de bekleding voor 5-serie waarschijnlijk seriematig kunnen maken. De kwaliteit doet niet onder voor origineel (bovendien heb je meer mogelijkheden qua kleur).

Snipe

Bericht door Snipe » 16 feb 2008, 20:58

Ik heb begrepen dat achteraf-leer inderdaad nogal vaak voorkomt als bijtellingvermijdende methode. Iemand die ik ken heeft het ook laten doen bij een 3 Serie, kostte hetzelfde als af-fabriek.
Je ziet dat Bernard Cools-leer ook wel eens in actiemodellen van BMW, zoals bijvoorbeeld de 1 Serie Graphite.

....en zoals Femme al zegt, volop mogelijkheden qua kleur!

Daniel

Bericht door Daniel » 16 feb 2008, 21:26

Femme schreef: Mijn 3-serie sedan heeft achteraf leer gekregen. Op de totaalprijs was er geen verschil ten opzichte van af-fabriek leer wat meen ik zo'n 2500 euro kost op een 3-serie.

Als je het via Ekris laat doen komt je auto bij een club zoals Bernard Cools terecht. Die doen zoveel auto's dat ze de bekleding voor 5-serie waarschijnlijk seriematig kunnen maken. De kwaliteit doet niet onder voor origineel (bovendien heb je meer mogelijkheden qua kleur).
Dat is nog wel acceptabel...het zal wel uitmaken hoeveel delen van het interieur je daadwerkelijk laat doen. Ik zou op zich graag het donkerbruine leer dat jij in je 3-serie hebt laten inbouwen, dat geeft toch een wat luxere uitstraling dan enkel zwart.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 feb 2008, 22:08

Als ik wat suggesties mag doen: truffelbraun of naturbraun.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 feb 2008, 22:09

2500 euro voor achteraf leer?! Voor een A4 kost het om en nabij 1500 euro, vrijwel net zo goed als het orgineel af-fabriek. Je bespaart niet alleen bijtelling, maar ook BPM en dat maakt het echte verschil.

En Daniël, de 5serie vind ik misschien nog wel de meest logische keus. Van binnen is het praktisch een 6 daar slijt je toch voornamelijk je tijd.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 feb 2008, 22:27

Die BPM-besparing valt bij BMW, voor zover ik weet, wel mee omdat het bedrag dus min of meer hetzelfde is. Tenminste, die besparing is er wel, maar je merkt het niet....

stefan740

Bericht door stefan740 » 16 feb 2008, 22:35

5k bijbetalen terwijl je een 5 krijgt met vrijwel dezelfde specs als je 6. Ik dacht toch echt dat een 6 duurder was dan een 5 :lol:
Altijd leuk die dealers.

Mercedes E Combi is niet genoemt in het topic, is wel de ruimste :wink:
Maar dat zal niks uithalen bij de bmw fanatics hier :lol:

Het is maar een vervelend luxe probleem he.

Daniel

Bericht door Daniel » 17 feb 2008, 11:34

Ja, qua nieuwprijs was mijn auto 30k duurder maar na 3,5 jaar zijn ze blijkbaar evenveel waard :shock: da's helaas de praktijk. Veel alternatieven heb je niet, ik ken weinig particulieren die even 55k aftikken voor een auto zonder garantie.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 feb 2008, 13:17

Snipe schreef:1 Serie Graphite.
Op deze woordencombinatie rust een vloek en verbod op Driving-Fun aub niet meer noemen :evil:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 feb 2008, 13:32

Daniel schreef:
Femme schreef: Mijn 3-serie sedan heeft achteraf leer gekregen. Op de totaalprijs was er geen verschil ten opzichte van af-fabriek leer wat meen ik zo'n 2500 euro kost op een 3-serie.

Dat is nog wel acceptabel...het zal wel uitmaken hoeveel delen van het interieur je daadwerkelijk laat doen. Ik zou op zich graag het donkerbruine leer dat jij in je 3-serie hebt laten inbouwen, dat geeft toch een wat luxere uitstraling dan enkel zwart.
Terra dus..................................................

Snipe

Bericht door Snipe » 17 feb 2008, 14:43

@ Macboy: :?:

Terra, ook een goede kleur inderdaad.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 17 feb 2008, 15:09

Snipe schreef:@ Macboy: :?:
Grap enzo :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 feb 2008, 23:15

Dat heb je als nieuwkomer, je mist de gevoeligheden. Oplossing: nooit meer dit onderwerp aanroeren 8)

Daniel

Bericht door Daniel » 18 feb 2008, 16:39

Vandaag gereden in de 545 en ik hem hem maar gekocht. Hij voelt wat logger aan dan mijn 6 (logisch ook, hij is ruim 100 kg zwaarder) maar is ook iets comfortabeler, ondanks 19" wielen en een sportonderstel. 't is maar net wat je gewend bent - als je regelmatig in een Mini rijdt is alles comfortabel.

Buiten de fors beschadigde velgen (wordt voor aflevering hersteld) en voorbanden (de vorige eigenaar kon echt niet parkeren of het kon hem niks schelen, ik heb nog nooit banden gezien waar serieus stukken rubber vanaf gereden waren - maar ik krijg nieuwe en de ophanging gaf geen vreemde verschijnselen) en wat kleine dingetjes op afwerkingsgebied (knop van stoelverstelling zit los, bekerhouder met een los frontje, wat vlekjes in de bekleding) is hij in prima staat. Op wat steenslag na geen lakschade of krassen, het leer viel me bij nadere beschouwing erg mee, alleen een verfvlek (?) op de achterbank en de hoofdsteun aan de passagierskant is aan de bovenkant nogal versleten. Hoe je dat voor elkaar krijgt is mij een raadsel.

Qua rijden dus niet zo scherp als een GT zoals de 6 is, stuurt ook wat lichter maar zoals gezegd ook wat comfortabeler afgeveerd. De roffel van de V8 is ook wat gedempter, het uitlaatsysteem is duidelijk afgestemd om meer isolatie en minder herrie. Bij het starten geeft mijn 6 altijd een brul, de 5 doet dat niet. Hij trekt wel wat naar links maar dat kan goed aan de brakheid van de velgen liggen. Dat fixen ze maar.
Stoelen zitten zeer goed, het zijn de comfort-stoelen met het lekker zachte Nappa-leer, waarbij echt alles elektrisch verstelbaar is, o.a. het bovenste deel van de rugleuning apart verstelbaar.

Ik heb nog overwogen om mijn M6-wielen over te laten zetten maar ik vind het met de Alpina Classic's wat beter staan op dit model...de M6-velgen zijn iets te sportief. Wel wordt er een M-sportstuur gemonteerd (is iets kleiner en dikker dan het standaard stuur) en wordt de iPod-interface overgezet. De enige verdere mods in de planning is het monteren van facelift-achterlichten en (later) het M-aerodynamica-pakket.

Nu nog drie weekjes wachten :)

Tom V

Bericht door Tom V » 18 feb 2008, 16:41

Netjes hoor! Ik hoop alleen dat je algemene mening over de auto beter is dan dat je zo beschrijft ;). Ik denk dat je er een fijne familieauto aan hebt ;).

Rein

Bericht door Rein » 18 feb 2008, 17:07

Gefeliciteerd!!
Daniel schreef: De enige verdere mods in de planning is het monteren van facelift-achterlichten
Laat Macboy het maar niet horen :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 18 feb 2008, 19:16

Tom944 schreef:Netjes hoor! Ik hoop alleen dat je algemene mening over de auto beter is dan dat je zo beschrijft ;). Ik denk dat je er een fijne familieauto aan hebt ;).
Zo teruglezend noem ik inderdaad alleen de negatieve punten op :) ben er erg tevreden over hoor: hij zit fantastisch, is bijzonder vlot, comfortabel en stil. Daarnaast ook nog eens behoorlijk ruim, ik kan met groot gemak achter mezelf zitten wat in bijvoorbeeld het nieuwe type Volvo V70 maar nauwelijks gaat. Voor zo'n grote station voelt hij ook nog eens best scherp aan, en alle mogelijke luxe zit er op en aan. Het enige wat nog leuk geweest was is een HUD en het Hifi Pro-systeem met Logic7, maar dat valt onder de noemer gimmicks.

Buiten de wielschade en wat kleinigheden in het interieur is het een erg nette auto die als nieuw oogt en rijdt.

Plaats reactie