Zo weinig competitie kan mij de pis niet lauw maken.
Verstappen in een BMW Z4 GT3
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
En het DSC wel? Laat me niet lachen. Het (top)niveau in de ALMS is nog iets hoger, maar daar is het veld weer een stuk dunner. LMS is feitelijk waar iedereen in de sportwagenwereld nu wil wezen.
En hoezo weinig? Dit is het best bezette internationale prototype- en GT-veld in jaren.
Dit is de eerste vrije training, dus vind je 't gek, die tijdsverschillen.
En hoezo weinig? Dit is het best bezette internationale prototype- en GT-veld in jaren.
Dit is de eerste vrije training, dus vind je 't gek, die tijdsverschillen.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Quootje van dailysportscar:
Veel gloednieuwe auto's bij, vandaar dat de vrije training door sommigen wordt gebruikt als verlengde testsessie...The Audi though wasn’t the fourth quickest: that slot went to a remarkable lap of 1:34.008 from the #34 Van Merksteijn Porsche RS Spyder, the LMP2 Porker showing clear intent at the first time of asking, in the hands of Jos Verstappen.
The Porsche’s time was almost two seconds faster than the next fastest petrol powered car, that being the Charouz Aston Martin powered Lola Coupe, Stefan Mucke lapping just inside the 1:35s (in the now blue and white Lola) and just ahead of the solo Creation, Jamie Campbell-Walter setting the time.
[...]
There’s plenty of new car problem chasing up and down the pitlane with the Embassy WF01s both making it out during the session, thanks to some frantic troubleshooting.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De grap is dat Le Mans níets met evensnelle auto's te maken heeft, maar met teams die elkaar gedurende de 24 uur tegen komen. En vooral hier geldt het principe dat je eerst moet finishen wil je kunnen juichen.
Ik blijf erbij: Je moet naar Le Mans voor 't feest. Het racen is een leuke bijzaak, maar zodra NL-ers het goed doen, krijg ik toch een warm gevoel bij de auto waarin ze voorbij knallen.
Erg gaaf.
Dit jaar rijd ik een rally in Frankrijk dat weekend. Volgend jaar doe ik weer mee aan 't feest.
Ik blijf erbij: Je moet naar Le Mans voor 't feest. Het racen is een leuke bijzaak, maar zodra NL-ers het goed doen, krijg ik toch een warm gevoel bij de auto waarin ze voorbij knallen.
Erg gaaf.
Dit jaar rijd ik een rally in Frankrijk dat weekend. Volgend jaar doe ik weer mee aan 't feest.
- Niki
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
- Locatie: Limburg
Dennis, schaam je dieper dan diep! Kun je die rally niet combineren met Le Mans? Het is tenslotte allebei in Franrijk!
Als ik de prestaties van de RS Spyder zie met Verstappen aan het stuur krijg ik alleen maar meer zin in het Le Mans-weekend. Dat wordt dus wellicht dit jaar iets meer dan alleen een weekendje feest, we hebben mogelijk een Nederlands team dat we serieus kunnen volgen!
Als ik de prestaties van de RS Spyder zie met Verstappen aan het stuur krijg ik alleen maar meer zin in het Le Mans-weekend. Dat wordt dus wellicht dit jaar iets meer dan alleen een weekendje feest, we hebben mogelijk een Nederlands team dat we serieus kunnen volgen!
- Hielke
- Berichten: 11657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik heb het niet over de DSC. Maar dat wil ik wel doen hoor. Komt ie: Als die trainingstijden op Barcelona van de LMS representatief voor het snelheidsverschil dit jaar moeten zijn dan zijn de klasses GT en SS1 van de DSC competatiever.Dutch schreef:En het DSC wel? Laat me niet lachen. Het (top)niveau in de ALMS is nog iets hoger, maar daar is het veld weer een stuk dunner. LMS is feitelijk waar iedereen in de sportwagenwereld nu wil wezen.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Waar dan wel over?Hielke schreef:Ik heb het niet over de DSC.
Wat is je definitie van competitief? Een veld dicht op elkaar? Dat is hier totaal niet van belang. DSC zijn sprintraces, LMS zijn 6-uursraces. Dan doen rondetijden op de tiende van seconde er even iets minder toe. En nee, de tijden zijn dus nog niet representatief, zie uitleg hierboven: veel kinderziekten.Hielke schreef: Maar dat wil ik wel doen hoor. Komt ie: Als die trainingstijden op Barcelona van de LMS representatief voor het snelheidsverschil dit jaar moeten zijn dan zijn de klasses GT en SS1 van de DSC competatiever.
- Hielke
- Berichten: 11657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik had het over de LMS Dutch, waar anders over
Competatief is inderdaad wanneer een groot aantal auto's een ongeveer zelfde rondetijd kan rijden. Volgens die definitie is alleen de oude beproefde (met 4 auto's) GT1 serie competatief te noemen.
Maar misschien doet de auto die 8 seconden langzamer per rondje is het wel fantastisch in een 6 uurs race. Denk het niet
Competatief is inderdaad wanneer een groot aantal auto's een ongeveer zelfde rondetijd kan rijden. Volgens die definitie is alleen de oude beproefde (met 4 auto's) GT1 serie competatief te noemen.
Maar misschien doet de auto die 8 seconden langzamer per rondje is het wel fantastisch in een 6 uurs race. Denk het niet
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Hèhè...
Maar je vergelijkt 't wel érgens mee. Van een andere vorm van racen wordt je zeik blijkbaar gloeiendheet. Ben ik benieuwd welke vorm dan.
Vandaag zat er in Bahrein bij de F1 ook 4,2 seconden tussen de snelste en de langzaamste. Goh, ook niet zo competitief? Weerhoudt mij er niet van om te kijken.
En over dat laatste statement: dat zal je nog verbazen... De LMP2-auto die nu 4 seconden langzamer is dan Jos (RML MG) was vorig jaar kampioen.
Verder zie ik trouwens nergens een gat van 8 seconden tussen auto's die normaal hebben getraind, dus zonder pech of storingen van de nieuwigheid. In de LMP1 zet ik een streep onder de Pescarolo van Rollcentre: 5 seconden. In de LMP2 onder de RML MG: 4 seconden (2 seconden als je het supertalent van Jos even weglaat in vergelijking met de overige coureurs in die B-klasse). In de GT2 onder de Porsche van Proton: 4 seconden.
7 auto's erbij en je hebt het volledige veld voor de 24 uur van Le Mans: 55 auto's.
Kortom, je snapt waarom ik je opmerkingen net even iets te kort door de bocht vond.
Maar je vergelijkt 't wel érgens mee. Van een andere vorm van racen wordt je zeik blijkbaar gloeiendheet. Ben ik benieuwd welke vorm dan.
Vandaag zat er in Bahrein bij de F1 ook 4,2 seconden tussen de snelste en de langzaamste. Goh, ook niet zo competitief? Weerhoudt mij er niet van om te kijken.
En over dat laatste statement: dat zal je nog verbazen... De LMP2-auto die nu 4 seconden langzamer is dan Jos (RML MG) was vorig jaar kampioen.
Verder zie ik trouwens nergens een gat van 8 seconden tussen auto's die normaal hebben getraind, dus zonder pech of storingen van de nieuwigheid. In de LMP1 zet ik een streep onder de Pescarolo van Rollcentre: 5 seconden. In de LMP2 onder de RML MG: 4 seconden (2 seconden als je het supertalent van Jos even weglaat in vergelijking met de overige coureurs in die B-klasse). In de GT2 onder de Porsche van Proton: 4 seconden.
7 auto's erbij en je hebt het volledige veld voor de 24 uur van Le Mans: 55 auto's.
Kortom, je snapt waarom ik je opmerkingen net even iets te kort door de bocht vond.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Onder wat voor steen heb jij geleefd de laatste tijd? Grote jongen overigens als je überhaupt binnengelaten wordthugo schreef:Wist niet dat Peter van Merksteijn samen met Jos een team vormde. A.s week toch maar eens bij van Merksteijn buurten daar zij een hoogst professionele garage hebben in Hengelo voor al hun racespullen.
-
Luco
Daar is het team dus zo bang voor, Jos kan hard rijden, maar hij kan ook maar weinig races foutloos rijden.Dutch schreef:Eerste klap op de baan is voor Jos:
http://www.lemans-series.com/fr/s54_cou ... eecla1.pdf
En hoe...
Dus niet alleen twee seconden sneller dan de rest van het LMP2-veld, maar ook sneller dan de tweede Audi. En dat zónder de performance breaks die de Spyder in de VS nog heeft. Heeft iemand Jos al uitgelegd dat het hier gaat om endurance racing?
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Van dailysportscar:
Oef, dat valt vies tegen, Van Merksteijn heeft nog veel te leren. Qua algemene winstkansen in LMP2 geef ik de twee andere Porsches nu toch weer veel meer kans. Elgaard in de Essex Porsche is een zeer goede amateur (zelfs Deens toerwagenkampioen) en hetzelfde geldt voor Lienhard Jr in de Horag Porsche. Lienhard rijdt bovendien korter, omdat Horag met Theys en Lammers twee professionals kan inzetten. Dus ik zet m'n geld toch op de Zwitsers...one interesting facet of the Dutch RS Spyder story this afternoon was the relative pace of the gentleman driver who took the wheel for much of the session. Verstappen remember had managed a 1:34.008 in the morning session: by comparison van Merksteijn, not by any means a rookie race driver, was lapping in the 1:40+s, best lap observed here a 1:41, more regularly a 1:43/ 44/ 45. Pre-season there were those in the know that opined than an RS Spyder was likely to prove an edgy tool for anything other than a top professional. It will be interesting to see how quickly the European gentlemen who will race the cars in the LMS can close part of the gap to their pro-driver partners.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Die tijden van V. Merksteijn zeggen ook niet alles; voor hetzelfde geld rijdt hij daar rond met een race set-up en een volle tank, terwijl Jos dit deed met lege tank en een qualifying set-up. Ook zou ik de weersomstandigheden niet uitvlakken
Maar dat Verstappen sneller ging zijn leek me op voorhand wel duidelijk (gezien zijn ervaring/talent).
Maar dat Verstappen sneller ging zijn leek me op voorhand wel duidelijk (gezien zijn ervaring/talent).
-
HSR
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Pescatore schreef:Die tijden van V. Merksteijn zeggen ook niet alles; voor hetzelfde geld rijdt hij daar rond met een race set-up en een volle tank, terwijl Jos dit deed met lege tank en een qualifying set-up. Ook zou ik de weersomstandigheden niet uitvlakken![]()
Maar dat Verstappen sneller ging zijn leek me op voorhand wel duidelijk (gezien zijn ervaring/talent).
Merksteijn heeft ook wel zijn leeftijd tegen. Verstappen is opgegroeid in de autosport daar Merksteijn het pas enkele jaren bedrijft.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Nicolas Chiesa had de Spyker in de warmup al beschadigd
Als je de auto toch wil beschadigen dan is de race daar uitermate geschikt voor
(6/4/2008) "Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur" was wakker op de zondagochtend in Barcelona. Vanaf de eerste ronde in de twintig minuten durende warm-up sessie zat de snelheid er alweer goed in. De Porsche RS Spyder van Van Merksteijn Motorsport was met een tijd van 1:35.907 dan ook de snelste in de LMP2 klasse en vijfde overall.
De uitslag van de warm-up van de 1000 km van Spanje
1 8 Team Peugeot Total Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1 1:34.016 -
2 7 Team Peugeot Total Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1 1:34.407 0.391
3 1 Audi Sport Team Joest Audi R10 TDI LMP1 1:35.344 1.328
4 6 Team Oreca Matmut Courage-Oreca Judd LMP1 1:35.890 1.874
5 34 Van Merksteijn Motorsport Porsche RS Spyder LMP2 1:35.907 1.891
6 2 Audi Sport Team Joest Audi R10 TDI LMP1 1:35.984 1.968
7 16 Pescarolo Sport Pescarolo Judd LMP1 1:36.641 2.625
8 27 Horag Racing Porsche RS Spyder LMP2 1:37.266 3.250
9 33 Speedy Racing Team Sebah Lola Judd LMP2 1:37.703 3.687
10 14 Creation AIM Creation Aim LMP1 1:38.015 3.999
11 31 Team Essex Porsche RS Spyder LMP2 1:38.328 4.312
12 25 RML Lola MG LMP2 1:38.469 4.453
13 32 Barazi Epsilon Zytek 07S LMP2 1:39.265 5.249
14 17 Pescarolo Sport Pescarolo Judd LMP1 1:39.375 5.359
15 5 Team Oreca Matmut Courage-Oreca Judd LMP1 1:39.938 5.922
16 18 Rollcentre Racing Pescarolo Judd LMP1 1:40.500 6.484
17 4 Saulnier Racing Pescarolo Judd LMP1 1:40.984 6.968
18 35 Saulnier Racing Pescarolo Judd LMP2 1:41.093 7.077
19 26 Bruichladdich Radical Radical AER LMP2 1:41.110 7.094
20 20 Epsilon Euskadi Epsilon Euskadi Judd LMP1 1:41.250 7.234
21 45 Embassy Racing WF01 Zytek LMP2 1:41.579 7.563
22 40 Quifel ASM Team Lola AER LMP2 1:41.656 7.640
23 46 Embassy Racing WF01 Zytek LMP2 1:41.656 7.640
24 41 Trading Performance Zytek 07S LMP2 1:42.812 8.796
25 44 Kruse Schiller Motorsport Lola Mazda LMP2 1:42.906 8.890
26 19 Chamberlain Synergy Lola AER LMP1 1:43.062 9.046
27 30 Racing Box Lucchini Judd LMP2 1:45.062 11.046
28 59 Team Modena Aston Martin DBR9 LMGT1 1:46.422 12.406
29 50 Larbre Competition Saleen S7R LMGT1 1:47.421 13.405
30 55 IPB Spartak Racing Lamborghini Murcielago LMGT1 1:47.547 13.531
31 96 Virgo Motorsport Ferrari F430 GT LMGT2 1:49.844 15.828
32 77 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:50.531 16.515
33 91 Farnbacher Racing Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:51.032 17.016
34 37 WR / Salini WR Zytek LMP2 1:51.218 17.202
35 90 Farnbacher Racing Ferrari F430 GT LMGT2 1:51.547 17.531
36 73 Luc Alphand Aventures Corvette C6.R LMGT1 1:52.281 18.265
37 76 Imsa Performance Matmut Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:52.437 18.421
38 94 Speedy Racing Team Spyker C8 Laviolette GT2R LMGT2 1:54.188 20.172
39 85 Snoras Spyker Squadron Spyker C8 Laviolette GT2R LMGT2 1:54.328 20.312
40 95 James Watt Automotive Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:54.766 20.750
41 75 Imsa Performance Matmut Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:55.766 21.750
42 93 James Watt Automotive Aston Martin Vantage V8 LMGT2 1:56.547 22.531
43 3 Scuderia Lavaggi Lavaggi AER LMP1 1:57.250 23.234
44 88 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:57.594 23.578
45 98 JMB Racing Ferrari F430 GT LMGT2 1:59.391 25.375
46 99 JMB Racing Ferrari F430 GT LMGT2 2:05.187 31.171
47 10 Charouz Racing System Lola Aston Martin LMP1 3:07.125 -
Als je de auto toch wil beschadigen dan is de race daar uitermate geschikt voor
(6/4/2008) "Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur" was wakker op de zondagochtend in Barcelona. Vanaf de eerste ronde in de twintig minuten durende warm-up sessie zat de snelheid er alweer goed in. De Porsche RS Spyder van Van Merksteijn Motorsport was met een tijd van 1:35.907 dan ook de snelste in de LMP2 klasse en vijfde overall.
De uitslag van de warm-up van de 1000 km van Spanje
1 8 Team Peugeot Total Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1 1:34.016 -
2 7 Team Peugeot Total Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1 1:34.407 0.391
3 1 Audi Sport Team Joest Audi R10 TDI LMP1 1:35.344 1.328
4 6 Team Oreca Matmut Courage-Oreca Judd LMP1 1:35.890 1.874
5 34 Van Merksteijn Motorsport Porsche RS Spyder LMP2 1:35.907 1.891
6 2 Audi Sport Team Joest Audi R10 TDI LMP1 1:35.984 1.968
7 16 Pescarolo Sport Pescarolo Judd LMP1 1:36.641 2.625
8 27 Horag Racing Porsche RS Spyder LMP2 1:37.266 3.250
9 33 Speedy Racing Team Sebah Lola Judd LMP2 1:37.703 3.687
10 14 Creation AIM Creation Aim LMP1 1:38.015 3.999
11 31 Team Essex Porsche RS Spyder LMP2 1:38.328 4.312
12 25 RML Lola MG LMP2 1:38.469 4.453
13 32 Barazi Epsilon Zytek 07S LMP2 1:39.265 5.249
14 17 Pescarolo Sport Pescarolo Judd LMP1 1:39.375 5.359
15 5 Team Oreca Matmut Courage-Oreca Judd LMP1 1:39.938 5.922
16 18 Rollcentre Racing Pescarolo Judd LMP1 1:40.500 6.484
17 4 Saulnier Racing Pescarolo Judd LMP1 1:40.984 6.968
18 35 Saulnier Racing Pescarolo Judd LMP2 1:41.093 7.077
19 26 Bruichladdich Radical Radical AER LMP2 1:41.110 7.094
20 20 Epsilon Euskadi Epsilon Euskadi Judd LMP1 1:41.250 7.234
21 45 Embassy Racing WF01 Zytek LMP2 1:41.579 7.563
22 40 Quifel ASM Team Lola AER LMP2 1:41.656 7.640
23 46 Embassy Racing WF01 Zytek LMP2 1:41.656 7.640
24 41 Trading Performance Zytek 07S LMP2 1:42.812 8.796
25 44 Kruse Schiller Motorsport Lola Mazda LMP2 1:42.906 8.890
26 19 Chamberlain Synergy Lola AER LMP1 1:43.062 9.046
27 30 Racing Box Lucchini Judd LMP2 1:45.062 11.046
28 59 Team Modena Aston Martin DBR9 LMGT1 1:46.422 12.406
29 50 Larbre Competition Saleen S7R LMGT1 1:47.421 13.405
30 55 IPB Spartak Racing Lamborghini Murcielago LMGT1 1:47.547 13.531
31 96 Virgo Motorsport Ferrari F430 GT LMGT2 1:49.844 15.828
32 77 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:50.531 16.515
33 91 Farnbacher Racing Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:51.032 17.016
34 37 WR / Salini WR Zytek LMP2 1:51.218 17.202
35 90 Farnbacher Racing Ferrari F430 GT LMGT2 1:51.547 17.531
36 73 Luc Alphand Aventures Corvette C6.R LMGT1 1:52.281 18.265
37 76 Imsa Performance Matmut Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:52.437 18.421
38 94 Speedy Racing Team Spyker C8 Laviolette GT2R LMGT2 1:54.188 20.172
39 85 Snoras Spyker Squadron Spyker C8 Laviolette GT2R LMGT2 1:54.328 20.312
40 95 James Watt Automotive Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:54.766 20.750
41 75 Imsa Performance Matmut Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:55.766 21.750
42 93 James Watt Automotive Aston Martin Vantage V8 LMGT2 1:56.547 22.531
43 3 Scuderia Lavaggi Lavaggi AER LMP1 1:57.250 23.234
44 88 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 1:57.594 23.578
45 98 JMB Racing Ferrari F430 GT LMGT2 1:59.391 25.375
46 99 JMB Racing Ferrari F430 GT LMGT2 2:05.187 31.171
47 10 Charouz Racing System Lola Aston Martin LMP1 3:07.125 -
-
Martijn_H
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
- Locatie: Utrecht
Geen Eurosport 2 of MotorsTV, hier een link naar een online stream:
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/ ... eeurosport
Livetiming:
http://www.lemans-series.com/data/cours ... s/lmsr.htm
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/ ... eeurosport
Livetiming:
http://www.lemans-series.com/data/cours ... s/lmsr.htm
- Hielke
- Berichten: 11657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik ken de klasse niet goed genoeg maar als het waar is dat Van Merkesteyn 5-10 seconden per rondje langzamer is dan Verstappen dan begrijp ik er helemaal niets meer van.
Zit Verstappen dan in zo'n moeilijke positie dat ie zijn sportieve eer voor centen moet gaan verkopen?
Autosport is vaak parasitair. Voor de successen zijn snelle rijders afhankelijk van rijdende geldschieters. En andersom. Maar er is geen hogere wiskunde voor nodig om door te hebben dat de verhoudingen niet te ver uit elkaar mogen liggen.
Zit Verstappen dan in zo'n moeilijke positie dat ie zijn sportieve eer voor centen moet gaan verkopen?
Autosport is vaak parasitair. Voor de successen zijn snelle rijders afhankelijk van rijdende geldschieters. En andersom. Maar er is geen hogere wiskunde voor nodig om door te hebben dat de verhoudingen niet te ver uit elkaar mogen liggen.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Van Merksteijn heeft gewoon nog te weinig ervaring. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat Van Merksteijn een evenredig deel van de races gaat rijden. In principe als Jeroen Bleekemolen en Jos Verstappen er beiden zijn dan zal hij maar even rijden. Omdat Bleekemolen dit weekend anders verplichtingen had rijdt Van Merksteijn meer dan anders maar zeker niet 50%.
- Hielke
- Berichten: 11657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
No way. Dan zouden alle verhalen over zijn vermeende "traagheid" verzinsels zijn want de laatste ronde ging in een 1.38. Precies 1 seconde trager dan de tot nu toe snelst gereden tijd (door Verstappen) met die auto.Martijn_H schreef:Van Merksteijn zit nu achter het stuur..
RutgerK: Niet genoeg ervaring? Dat is het Verstappen excuus
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Hielke,
Ik bedoel dat je de sportieve eer niet kan afmeten aan de huidige tijden.
Van Merksteijn moet gewoon nog heel veel kilometers maken om deze klasse onder de knie te krijgen. Waarschijnlijk maakt hij deze race meer km's dan de komende races omdat ze nu met twee rijders zijn ipv drie. Met nog wat testkilometers (en vooral kwalificaties met verkeer) zal Van Merksteijn zijn tijden moeten kunnen verbeteren.
Ik bedoel dat je de sportieve eer niet kan afmeten aan de huidige tijden.
Van Merksteijn moet gewoon nog heel veel kilometers maken om deze klasse onder de knie te krijgen. Waarschijnlijk maakt hij deze race meer km's dan de komende races omdat ze nu met twee rijders zijn ipv drie. Met nog wat testkilometers (en vooral kwalificaties met verkeer) zal Van Merksteijn zijn tijden moeten kunnen verbeteren.
