Zo weinig competitie kan mij de pis niet lauw maken.
Veel gloednieuwe auto's bij, vandaar dat de vrije training door sommigen wordt gebruikt als verlengde testsessie...The Audi though wasn’t the fourth quickest: that slot went to a remarkable lap of 1:34.008 from the #34 Van Merksteijn Porsche RS Spyder, the LMP2 Porker showing clear intent at the first time of asking, in the hands of Jos Verstappen.
The Porsche’s time was almost two seconds faster than the next fastest petrol powered car, that being the Charouz Aston Martin powered Lola Coupe, Stefan Mucke lapping just inside the 1:35s (in the now blue and white Lola) and just ahead of the solo Creation, Jamie Campbell-Walter setting the time.
[...]
There’s plenty of new car problem chasing up and down the pitlane with the Embassy WF01s both making it out during the session, thanks to some frantic troubleshooting.
Ik heb het niet over de DSC. Maar dat wil ik wel doen hoor. Komt ie: Als die trainingstijden op Barcelona van de LMS representatief voor het snelheidsverschil dit jaar moeten zijn dan zijn de klasses GT en SS1 van de DSC competatiever.Dutch schreef:En het DSC wel? Laat me niet lachen. Het (top)niveau in de ALMS is nog iets hoger, maar daar is het veld weer een stuk dunner. LMS is feitelijk waar iedereen in de sportwagenwereld nu wil wezen.
Waar dan wel over?Hielke schreef:Ik heb het niet over de DSC.
Wat is je definitie van competitief? Een veld dicht op elkaar? Dat is hier totaal niet van belang. DSC zijn sprintraces, LMS zijn 6-uursraces. Dan doen rondetijden op de tiende van seconde er even iets minder toe. En nee, de tijden zijn dus nog niet representatief, zie uitleg hierboven: veel kinderziekten.Hielke schreef: Maar dat wil ik wel doen hoor. Komt ie: Als die trainingstijden op Barcelona van de LMS representatief voor het snelheidsverschil dit jaar moeten zijn dan zijn de klasses GT en SS1 van de DSC competatiever.
Onder wat voor steen heb jij geleefd de laatste tijd? Grote jongen overigens als je überhaupt binnengelaten wordthugo schreef:Wist niet dat Peter van Merksteijn samen met Jos een team vormde. A.s week toch maar eens bij van Merksteijn buurten daar zij een hoogst professionele garage hebben in Hengelo voor al hun racespullen.
Daar is het team dus zo bang voor, Jos kan hard rijden, maar hij kan ook maar weinig races foutloos rijden.Dutch schreef:Eerste klap op de baan is voor Jos:
http://www.lemans-series.com/fr/s54_cou ... eecla1.pdf
En hoe...
Dus niet alleen twee seconden sneller dan de rest van het LMP2-veld, maar ook sneller dan de tweede Audi. En dat zónder de performance breaks die de Spyder in de VS nog heeft. Heeft iemand Jos al uitgelegd dat het hier gaat om endurance racing?
Oef, dat valt vies tegen, Van Merksteijn heeft nog veel te leren. Qua algemene winstkansen in LMP2 geef ik de twee andere Porsches nu toch weer veel meer kans. Elgaard in de Essex Porsche is een zeer goede amateur (zelfs Deens toerwagenkampioen) en hetzelfde geldt voor Lienhard Jr in de Horag Porsche. Lienhard rijdt bovendien korter, omdat Horag met Theys en Lammers twee professionals kan inzetten. Dus ik zet m'n geld toch op de Zwitsers...one interesting facet of the Dutch RS Spyder story this afternoon was the relative pace of the gentleman driver who took the wheel for much of the session. Verstappen remember had managed a 1:34.008 in the morning session: by comparison van Merksteijn, not by any means a rookie race driver, was lapping in the 1:40+s, best lap observed here a 1:41, more regularly a 1:43/ 44/ 45. Pre-season there were those in the know that opined than an RS Spyder was likely to prove an edgy tool for anything other than a top professional. It will be interesting to see how quickly the European gentlemen who will race the cars in the LMS can close part of the gap to their pro-driver partners.
Pescatore schreef:Die tijden van V. Merksteijn zeggen ook niet alles; voor hetzelfde geld rijdt hij daar rond met een race set-up en een volle tank, terwijl Jos dit deed met lege tank en een qualifying set-up. Ook zou ik de weersomstandigheden niet uitvlakken![]()
Maar dat Verstappen sneller ging zijn leek me op voorhand wel duidelijk (gezien zijn ervaring/talent).
No way. Dan zouden alle verhalen over zijn vermeende "traagheid" verzinsels zijn want de laatste ronde ging in een 1.38. Precies 1 seconde trager dan de tot nu toe snelst gereden tijd (door Verstappen) met die auto.Martijn_H schreef:Van Merksteijn zit nu achter het stuur..
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 26 gasten