Klaar met particuliere verkoop

Dit is ons algemene autoforum.
allen

Bericht door allen » 18 dec 2007, 10:59

Tom, in het verleden veel muziekapparatuur gehad. Daar zat dan nog het een en ander aan 'vintage' spul bij. Gaven mensen als ik grof geld voor. Verkocht ik iets vermelde ik altijd keurig de technische en optische conditie. Uitvergrote foto's van een krasje of een butsje. Dan zeef je al direct alle nozems eruit die alleen iets in perfecte staat willen kopen. Bespaard jezelf een hoop moeite. Tuurlijk krijg je dan nogsteeds belachelijke voorstellen maar het scheelt nogal of dat er 10 of 30 zijn. :wink:

Wat je auto betreft, mocht er in je advertentie niet staan dat er wat gebruikerssporen op zitten zou ik ook weglopen. Staat het er in weet ik wat me te wachten staat. Dan weet ik ook dat je je auto met een miniem duikje en schaafje kwijt wil voor die prijs en niet voor 3k minder.

Rnd

Bericht door Rnd » 20 dec 2007, 22:30

Ik heb twee keer een auto particulier verkocht. Een keer via het forum van de buren en een keer via Marktplaats. Snel en zonder problemen. Als je prijs goed is en het verhaal eerlijk (plus goede foto's), dan ben je de auto zo kwijt.

Leen

Bericht door Leen » 21 dec 2007, 08:12

het jammere van internet is wel dat het inruilende publiek hun inruiler vaak veel te veel waard achten, ze kijken naar internet en pakken de hoogste aanbiedprijs en spiegelen deze waarde als inruilwaarde .

Had iemand die een panda 1,2 uit 2004 in wilde ruilen . en wilde 3000 euro bij leggen op de panda 100hp uit 2007 , omdat hij ze te koop had zien staan voor 8500.

tsja , ik zal dus voortaan bij de ads gelijk zeggen dat eventuele inruil alleen op basis van handelsinkoopprijs is .

Michel P

Bericht door Michel P » 21 dec 2007, 08:18

Zondag mijn PS2 met toebehoren op marktplaats gezet, duidelijk advertentie, waarbij op marktplaats biedingen niet zal worden gereageerd, en dat e.e.a. opgehaald dient te worden en binnen en dag verkocht voor de vraagprijs en woensdag netjes opgehaald.

Dit zijn natuurlijk producten die niet vergelijken zijn met auto's, waarbij het natuurlijk over andere bedragen gaat, en er veel bager te vinden is. Maar voor dit soort zaken is marktplaats erg geschikt.

Michel

Knot

Bericht door Knot » 21 dec 2007, 08:38

Klopt Michel, ik verkoop ook vanalles op marktplaats, maar geen auto's...

Motorfiets daarentegen wel weer maar daar komt heel ander volk op af.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 dec 2007, 09:18

Leen schreef:het jammere van internet is wel dat het inruilende publiek hun inruiler vaak veel te veel waard achten, ze kijken naar internet en pakken de hoogste aanbiedprijs en spiegelen deze waarde als inruilwaarde .

Had iemand die een panda 1,2 uit 2004 in wilde ruilen . en wilde 3000 euro bij leggen op de panda 100hp uit 2007 , omdat hij ze te koop had zien staan voor 8500.

tsja , ik zal dus voortaan bij de ads gelijk zeggen dat eventuele inruil alleen op basis van handelsinkoopprijs is .
Diezelfde handelsprijs waarmee ik 25.000 euro zou krijgen voor mijn A8 W12 met 80dkm op de klok. Dit terwijl ze 2e hands nog rond de 75k te koop zijn. Of Hazze/Rene zn RS4 voor 13k, "want het was al een ouder model". Handelsprijzen zijn de grootste oplichtersprijzen, want die auto's worden voor minstens 2x zoveel weer te koop gezet. Winst maken heb ik geen problemen mee, dat moet ons bedrijf ook, maar dit soort zaken zijn absurd.

RVV

Bericht door RVV » 21 dec 2007, 10:31

Maurice Graber schreef:
Diezelfde handelsprijs waarmee ik 25.000 euro zou krijgen voor mijn A8 W12 met 80dkm op de klok. Dit terwijl ze 2e hands nog rond de 75k te koop zijn. Of Hazze/Rene zn RS4 voor 13k, "want het was al een ouder model". Handelsprijzen zijn de grootste oplichtersprijzen, want die auto's worden voor minstens 2x zoveel weer te koop gezet. Winst maken heb ik geen problemen mee, dat moet ons bedrijf ook, maar dit soort zaken zijn absurd.
Ja vreemd, dat heb ik ook al ervaren in het verleden. Als je wat "aparts" hebt is het dubbel bloeden. Beste is gewoon nooit meer een auto verkopen en inruilen :lol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 dec 2007, 10:40

Daarom koop ik juist heel veel via Marktplaats *(auto's) mensen zijn dit soort figuren zat.....ik bel noem een prijs en ja of nee, ja is morgen ophalen direct betalen en vrijwaren....uiteraard bied ik iets minder dan figuren die per mail allelei beloftes doen maar goed....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 dec 2007, 10:41

Morgenochtend vroeg nog een Aygo ophalen in Haelen (bij Roermond) rij daar heen betaal contant vrijwaring en klaar :-)

Michel P

Bericht door Michel P » 21 dec 2007, 11:01

duifjes.com schreef:Morgenochtend vroeg nog een Aygo ophalen in Haelen (bij Roermond) rij daar heen betaal contant vrijwaring en klaar :-)
Hoeveel bied je dan ongeveel onder de genoemde prijs Jacco?

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 dec 2007, 11:19

ach dat hangt er vanaf a;s de vraagprijs scherp is haal ik er niet veel vanaf, uiteraard wil ik ze voor handelsprijzen hebben. Soms roep ik ook maar iets en je wil niet weten hoeveel mensen daar toch mee akkoord gaan oa ivm. geldnood, scheiding etc. maar een Aygo koop ik altijd te duur :-) waarom schaarste

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 21 dec 2007, 11:23

duifjes.com schreef:ach dat hangt er vanaf a;s de vraagprijs scherp is haal ik er niet veel vanaf, uiteraard wil ik ze voor handelsprijzen hebben. Soms roep ik ook maar iets en je wil niet weten hoeveel mensen daar toch mee akkoord gaan oa ivm. geldnood, scheiding etc. maar een Aygo koop ik altijd te duur :-) waarom schaarste
geef het nu gewoon toe duifman... Je krijgt een harde plassert van aygo's op je oprit!!!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 dec 2007, 12:21

Dennis, vanochtend met de Aygo gereden de kinderen naar school gebracht en wat mij opvalt is dat ik altijd veeeeeeeel te hard rij met dat ding....ik vindt het echt fun een Aygo!

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 21 dec 2007, 15:00

duifjes.com schreef:Dennis, vanochtend met de Aygo gereden de kinderen naar school gebracht en wat mij opvalt is dat ik altijd veeeeeeeel te hard rij met dat ding....ik vindt het echt fun een Aygo!
Ja, ik moet ook altijd lachen als ik er een zie... of bedoel je dat niet? :twisted:

On-topic; Particuliere verkoop zou ik liever ook niet meer aan meedoen. Gestresseerde bedoening vind ik het, spijtige is dat je vaak niet erg veel keuze hebt...

Hunter

Bericht door Hunter » 21 dec 2007, 15:38

Leuk topic en ik herken dan ook (helaas) een groot gedeelte...

Momenteel ook een Twingo te koop staan op marktplaats...
Ik heb gewoon een prijs er neer gezet wat hij ongeveer waard is,
maar waar eventueel nog wel ietsje af kan...

En ook ik krijg van die mailtjes zoals Tom met:
"wanneer kan ik hem halen, voor 50% van de prijs doe ik het"

Slaat in mijn ogen echt helemaal nergens op........
2 van dit soort stomme reactie, ok... Kan gebeuren...
Maar als je dan je topic omhoog gooit, krijg ik van exact dezelfde mensen, hetzelfde mailtje :shock:

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 21 dec 2007, 16:27

Ik heb ook wisselende ervaringen.
Laatst vond ik op zolder een bagagerek van mn ex mx5, even een fotootje gemaakt en op MP gezet en een dag later weg.
Ook telefoons e.d. is vlotte handel.

Ik verkoop mn boot ook via MP en dat schiet echt niet op.
Heel ander publiek. Afgelopen zondag nog speciaal mn boot uit de stalling gehaald om hem vervolgens finaal af te laten kraken. Ik heb hem er nu vanaf gehaald. Ik leg er bij eventuele inruil nog liever 500 op toe dan dat gezeur de hele tijd.

Daniel

Bericht door Daniel » 22 dec 2007, 08:44

Maurice Graber schreef: Diezelfde handelsprijs waarmee ik 25.000 euro zou krijgen voor mijn A8 W12 met 80dkm op de klok.
Ik bied 30 ;)

EG

Bericht door EG » 22 dec 2007, 12:03

Rico v Velzen schreef:
Maurice Graber schreef:
Ja vreemd, dat heb ik ook al ervaren in het verleden. Als je wat "aparts" hebt is het dubbel bloeden. Beste is gewoon nooit meer een auto verkopen en inruilen :lol:
Het probleem met iets "aparts" is dat het gewoon heel moeilijk is om in Nederland autohaatland te verkopen. Een 330d heb je echt veel en veel sneller verkocht dan een 330i of M3.

Auto's die snel verkopen zijn vooral burgerlijke truttenschudders zoals een Golf 4 TDi ofzo.

raymondw

Bericht door raymondw » 22 dec 2007, 14:39

Een jaar of vijf terug heb ik de toenmalige Crossa van mijn vrouw op MP gezet. Als vraagprijs hanteerde ik 1000 Euro minder (20%) dan de reguliere handelsverkoopprijs voor een soortgelijk exemplaar. Auto was dealeronderhouden en net voorzien van nieuwe banden, nieuwe uitlaat en grote onderhoudsbeurt.

Anyhow, ik vroeg 4100 Euro. Kreeg aardig wat telefoontjes en biedingen van particulieren. Zaten ook handelaren tussen die weer 1000 Euro minder boden, maar die negeerde ik lekker. Het dings stond niet direct in de weg dus ik had de tijd wel. De geinteresseerde particulieren woonden allemaal in een grote stad, en zonder uitzondering vroegen of er 'galantie' opzat en of de auto voorzien was van stuurbekrachtiging. Beide gevallen was het antwoord nee, immers wat voor risico zat er toen aan een Crossa B uit 1996 met de good old acht-klapper motor en wat heeft stuurbekrachtiging voor zin op een amper 800kg zwaar autotje met bandjes '165'.

Op ene gegeven moment boodt er iemand mee en liet de prijs stijgen. Kreeg ik een telefoontje van een handelaar die 3200 Euro wilde betalen, waarop ik zei: "dan breng ik hem liever naar de schroothoop. Je hebt de laatste bieding gezien en dat wil ik minimaal hebben". Uiteindelijk afgehandeld op 3850 Euro, iets lager dan mijn vraagprijs, maar overeenkomend met mijn verwachting.

Twee dagen later werde de auto opgehaald, bekeken, cash betaald en gevrijwaard. Geen gezeur mee gehad. Liever een handelaar dan z'on particulier die zekerheden wil. Die moet maar naar een garagebedrijf gaan en 20% tot 30% meer betalen.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 22 dec 2007, 17:34

Ach dat soort Marktplaats figuren kom je overal tegen. Hier ook. :lol:

Ik had een kuipstoel tekoop staan op MP. Informeerd er iemand met wat vragen. Netjes beantwoord, zelfs nog wat foto´s gestuurd. Maar geen reactie. Paar dagen later nog eens gevraagd of ie nog interesse had. Maar uiteraard geen reactie.

Hij staat inmiddels ook op de twijfel lijst voor de DF @ CPZ part 3.

Ik zal ´m wel even een pbtje sturen met de link van dit topic.
Kijken of de beste man bijdehand genoeg is om te reageren.

Tom

Bericht door Tom » 28 dec 2007, 00:39

Ook lekker...
Iemand had een goed bod gedaan op Marktplaats. Ik een mailtje erheen gestuurd
Hoi [..], Ik zag je bod op Marktplaats op mijn Alfa Romeo 147. Is dit bod serieus, en heb je interesse om af te spreken? Mvg,
Reactie terug dat het inderdaad serieus was. Hij wilde graag de dag daarna langskomen. Kwam mij goed uit dus ik had em gebeld (vroeg ie in z'n mailtje).
Dus ik die man gebeld. Was een student, buitenlands accent maar kwam keurig netjes over (wenstte prettige kerstdagen etc.). Hij wist alleen niet waar ik woonde en dat was even te ver weg, dan zou ie die dag in tijdgebrek komen. Alleen aankomend weekend was ie bij z'n broer hier in de buurt en dat kwam em beter uit. Hij zou bellen als ie langs wilde komen. Verder vroeg ie naar de kleur van het interieur (stonden niet in de advertentie, had ik toen nog niet), dus ik die middag nog wat foto's gemaakt en die gemaild, zelfs met datum+kmstand duidelijk in beeld.

Afgelopen maandag een voicemail van em met de vraag wat de wegenbelasting was. Luisterde dat bericht alleen op een moment dat het mij niet uitkwam, had er daarna niet meer aan gedacht dus vandaag pas een mailtje teruggestuurd met een linkje naar de belastingdienst. Krijg ik een mailtje terug:
Hallo Tom
Wat jammer dat je nu pas reageerd.
Ik dacht echt dat je fake was.
Ik heb helaas al een andere Alfa in mijn bezit.
Nog bedankt voor je reactie en een goede jaarwisseling toegewenst.
Groet,
:?: :?:
Dus...
:D fake..?!?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 dec 2007, 08:13

Vreemd.. is blijkbaar tegen een andere wagen aangelopen...

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 28 dec 2007, 17:24

Jelmer850i schreef:Vreemd.. is blijkbaar tegen een andere wagen aangelopen...
En hard ook :D

Luco

Bericht door Luco » 28 dec 2007, 17:38

duifjes.com schreef:ach dat hangt er vanaf a;s de vraagprijs scherp is haal ik er niet veel vanaf, uiteraard wil ik ze voor handelsprijzen hebben. Soms roep ik ook maar iets en je wil niet weten hoeveel mensen daar toch mee akkoord gaan oa ivm. geldnood, scheiding etc. maar een Aygo koop ik altijd te duur :-) waarom schaarste
nog een mooie patrol kopen
198.000 op de teller
netjes dealer onderhouden
3.0 automaat van november 2002
Laatst gewijzigd door Luco op 28 dec 2007, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 dec 2007, 17:43

Davy MR2DRIFT schreef:
Jelmer850i schreef:Vreemd.. is blijkbaar tegen een andere wagen aangelopen...
En hard ook :D
Niet hard genoeg ;)

Plaats reactie