Het grote Duitse-import topic
-
Ha, die Drivers;
Het zal natuurlijk best zo zijn dat de ervaringen met de RDW per station verschillen. Ik was voor het station Amsterdam Havens-West 'van binnenuit' gewaarschuwd en die waarschuwing werd al wachtende door een ervaringsdeskundige bevestigd. Maar dat hoeft natuurlijk niets over andere stations te zeggen. Toch leek een waarschuwing me op zijn plaats.
Het zal natuurlijk best zo zijn dat de ervaringen met de RDW per station verschillen. Ik was voor het station Amsterdam Havens-West 'van binnenuit' gewaarschuwd en die waarschuwing werd al wachtende door een ervaringsdeskundige bevestigd. Maar dat hoeft natuurlijk niets over andere stations te zeggen. Toch leek een waarschuwing me op zijn plaats.
- wjn
Ik zat ff te zoeken op het forum, maar kan misschien het beste de vraag hier stellen:
Welke regeling geldt er rond de export van nieuwe motorvoertuigen uit Nederland binnen de EU?
Enige wat ik kan vinden, dat onder bepaalde omstandigheden een volledige teruggaaf van de BPM mogelijk is, nadat het voertuig buiten NL geregistreerd is. Maar het is niet duidelijk hoe precies...
Alvast bedankt,
Wolfgang.
Welke regeling geldt er rond de export van nieuwe motorvoertuigen uit Nederland binnen de EU?
Enige wat ik kan vinden, dat onder bepaalde omstandigheden een volledige teruggaaf van de BPM mogelijk is, nadat het voertuig buiten NL geregistreerd is. Maar het is niet duidelijk hoe precies...
Alvast bedankt,
Wolfgang.
- Niall
Kijk hier eens www.vwe.nl
-
- Knot
Oke, moet dus wel ergens bij de grens blijven 
Zit steeds te kijken maar durf eigenlijk geen auto te kopen omdat de starlet zo lekker goedkoop rijdt...
Heb een 328ci op het oog uit 1999, betaal je nog maar 1700 euro BPM over, en misschien zelfs minder als ze m niet volledig aanslaan en je m op wieldoppen binnenbrengt etc.

Zit steeds te kijken maar durf eigenlijk geen auto te kopen omdat de starlet zo lekker goedkoop rijdt...
Heb een 328ci op het oog uit 1999, betaal je nog maar 1700 euro BPM over, en misschien zelfs minder als ze m niet volledig aanslaan en je m op wieldoppen binnenbrengt etc.
-
- RVV
Knot schreef:Oke, moet dus wel ergens bij de grens blijven
Knot een 328i is echt niet zo duur om te rijden hoor.. mijn 325i touring van 7 jaar oud heb ik nauwelijks kosten aan, 1 op 10 fluitend.. 1 op 12 is ook gene probleem.
Oke een starsletje zal wel veel goedkoper zijn... maar leeglopen op een 328i zoals op een M3 GT doe je echt niet hoor.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Met de M3 reed ik afgelopen week van Franeker naar Rotterdam, gewoon netjes 1 op 11.Rico v Velzen schreef:Knot schreef:Oke, moet dus wel ergens bij de grens blijven
Knot een 328i is echt niet zo duur om te rijden hoor.. mijn 325i touring van 7 jaar oud heb ik nauwelijks kosten aan, 1 op 10 fluitend.. 1 op 12 is ook gene probleem.
Oke een starsletje zal wel veel goedkoper zijn... maar leeglopen op een 328i zoals op een M3 GT doe je echt niet hoor.
- Knot
Zit naar deze auto te kijken:
http://www.olieroe.nl/driving-fun/BMW_E ... ep1999.pdf
Niet spectaculair, moet nog wat aan gebeuren maar iig geen superdikkevelgen pimpbak. Die velgen vind ik niks en de gele knippers vind ik ook niks maargoed, deze zijn simpel te vervangen. Misschien zelfs een optie om m daar gewoon op stalen velgen mee te nemen in ruil voor een paar knaken.
Auto is schadevrij, volledig dealeronderhouden en heeft nu alleen een oliebeurt en nieuwe remblokken voor nodig, doen ze bij aflevering.
Vraagprijs van 12k is netjes, komt nog 1700bpm bij zoiets. Misschien met een beetje praten dat ie voor 13k voor de deur staat. In NL staan ze voor 15k te koop meestal met veel meer dan die 115.000km.
Wat ik alleen vreemd vind is dat het geen EXE is... zie hier de optielijst:
Beschreibung: 328CI E46 COUPE MECH LL M52/TU EUR
Typ: BM51
Produktionsdatum: 27.08.1999
Start Gewährleistung: 08.09.1999
Farbe: 354 M - titansilber metallic
Polster: N6SW - Leder Montana schwarz
Sonderausstattung
Bestellte Sonderausstattung
0226 Sportliche Fahrwerksabstimmung
0256 Sport-Lederlenkrad mit Multifunktionstasten inkl
Geschwindigkeitsregelung
0288 Leichtmetallrad
0354 Grünkeil-Frontscheibe
0423 Fußmatten in Velours
0428 Warndreieck
0431 Innenspiegel automatisch abblendend
0441 Raucherpaket
0459 Sitzverstellung, elektrisch mit Memory für Fahrersitz
0464 Skisack
0481 Sportsitze für Fahrer und Beifahrer
0494 Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
0502 Scheinwerfer-Waschanlage
0508 Park Distance Control (PDC)
0522 Xenon-Licht
0528 Automatische Umluft Control (AUC)
0534 Klimaautomatik
0662 Radio BMW Business CD
0676 HiFi Lautsprechersystem
0801 Auftragssteuerung ZD
0863 Europa/Händlerverzeichnis
0879 Deutsch/Betriebsanleitung/Serviceheft
0915 Aussenhautkonservierung Entfall
Serien Sonderausstattung
0305 Fernbedienung für Zentralverriegelung
0473 Armauflage vorn
0520 Nebelscheinwerfer
0548 Kilometertacho
0550 Bordcomputer
0832 Batterie im Kofferraum
http://www.olieroe.nl/driving-fun/BMW_E ... ep1999.pdf
Niet spectaculair, moet nog wat aan gebeuren maar iig geen superdikkevelgen pimpbak. Die velgen vind ik niks en de gele knippers vind ik ook niks maargoed, deze zijn simpel te vervangen. Misschien zelfs een optie om m daar gewoon op stalen velgen mee te nemen in ruil voor een paar knaken.
Auto is schadevrij, volledig dealeronderhouden en heeft nu alleen een oliebeurt en nieuwe remblokken voor nodig, doen ze bij aflevering.
Vraagprijs van 12k is netjes, komt nog 1700bpm bij zoiets. Misschien met een beetje praten dat ie voor 13k voor de deur staat. In NL staan ze voor 15k te koop meestal met veel meer dan die 115.000km.
Wat ik alleen vreemd vind is dat het geen EXE is... zie hier de optielijst:
Beschreibung: 328CI E46 COUPE MECH LL M52/TU EUR
Typ: BM51
Produktionsdatum: 27.08.1999
Start Gewährleistung: 08.09.1999
Farbe: 354 M - titansilber metallic
Polster: N6SW - Leder Montana schwarz
Sonderausstattung
Bestellte Sonderausstattung
0226 Sportliche Fahrwerksabstimmung
0256 Sport-Lederlenkrad mit Multifunktionstasten inkl
Geschwindigkeitsregelung
0288 Leichtmetallrad
0354 Grünkeil-Frontscheibe
0423 Fußmatten in Velours
0428 Warndreieck
0431 Innenspiegel automatisch abblendend
0441 Raucherpaket
0459 Sitzverstellung, elektrisch mit Memory für Fahrersitz
0464 Skisack
0481 Sportsitze für Fahrer und Beifahrer
0494 Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
0502 Scheinwerfer-Waschanlage
0508 Park Distance Control (PDC)
0522 Xenon-Licht
0528 Automatische Umluft Control (AUC)
0534 Klimaautomatik
0662 Radio BMW Business CD
0676 HiFi Lautsprechersystem
0801 Auftragssteuerung ZD
0863 Europa/Händlerverzeichnis
0879 Deutsch/Betriebsanleitung/Serviceheft
0915 Aussenhautkonservierung Entfall
Serien Sonderausstattung
0305 Fernbedienung für Zentralverriegelung
0473 Armauflage vorn
0520 Nebelscheinwerfer
0548 Kilometertacho
0550 Bordcomputer
0832 Batterie im Kofferraum
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Niall
- Niall
Als je een duitse auto BTW vrij wil kopen moet je een nederlandse BTW nummer hebben bv als je een eigen zaak hebt zodat het duitse steuerambt, de nederlandse belastingsdienst mede kan delen wie hem gekocht heeft zodat zij BTW kunnen heffen.Knot schreef:BTW nummer, wat bedoel je daar precies mee?
Wordt vaak gebruikt om in beide landen de BTW te ontduiken. Het heeft namelijk geen nut om een auto btw vrij in DE te kopen en hier weer BTW te betalen omdat je dan meer moet betalen. Maar als je hem bv een dure auto BTW vrij koopt en hier dat niet aangeeft en hem dan verkoopt kan je snel veel geld verdienen. Alleen moet de FIOD niet op bezoek komen

- Louis
http://www.anwb.nl/autoportaal/bpm/bpm_init.jsf
Is op dit moment een juiste manier voor het berekenen van de BPM. op autoweek staat ook je energie-label.
Gister de BPM voor mn nieuwe A3 afgetikt, ik vulde een bedrag in wat hij nieuw gekost zou hebben, hij liep niet mee naar buiten en klaar. Meer kan ik er niet over zeggen
Mn broer was een dag ervoor heen met BMW Z4, daar liep de douane wel naar buiten en rekende even 12.000 euro aan opties erbij op.
Vorig jaar bij mijn Audi A4 liep die ook mee naar buiten om te checken of er geen leer, navigatie, xenon enz opzat.
Is op dit moment een juiste manier voor het berekenen van de BPM. op autoweek staat ook je energie-label.
Gister de BPM voor mn nieuwe A3 afgetikt, ik vulde een bedrag in wat hij nieuw gekost zou hebben, hij liep niet mee naar buiten en klaar. Meer kan ik er niet over zeggen

Mn broer was een dag ervoor heen met BMW Z4, daar liep de douane wel naar buiten en rekende even 12.000 euro aan opties erbij op.
Vorig jaar bij mijn Audi A4 liep die ook mee naar buiten om te checken of er geen leer, navigatie, xenon enz opzat.
-
Ha, die Knot;
Nette auto voor een fatsoenlijke prijs, zo op het oog. Zo te zien is het een groot en serieus bedrijf (BMW dealer?) dus die zullen de auto waarschijnlijk niet met een exportprijs adverteren. Doorgaans betekent die aanduiding dat ze een auto niet aan Duitsche particulieren willen verkopen, enkel aan handelaars of buitenlanders. Dit omdat de bescherming van de koper in Duitschland bij wet zeer goed geregeld is. Kortom; de vermelding van een exportprijs betekent meestal (al dan niet verborgen) stront aan de knikker. Houd er wel rekening dat de onderhandelingsruimte meestal kleiner is dan wat je hier gewend bent. Daarentegen zijn veel dealers wel weer genegen om zaken als een vijfdagen- of exportkenteken met verzekering voor je te regelen en soms ook voor hun rekening te nemen.
Nette auto voor een fatsoenlijke prijs, zo op het oog. Zo te zien is het een groot en serieus bedrijf (BMW dealer?) dus die zullen de auto waarschijnlijk niet met een exportprijs adverteren. Doorgaans betekent die aanduiding dat ze een auto niet aan Duitsche particulieren willen verkopen, enkel aan handelaars of buitenlanders. Dit omdat de bescherming van de koper in Duitschland bij wet zeer goed geregeld is. Kortom; de vermelding van een exportprijs betekent meestal (al dan niet verborgen) stront aan de knikker. Houd er wel rekening dat de onderhandelingsruimte meestal kleiner is dan wat je hier gewend bent. Daarentegen zijn veel dealers wel weer genegen om zaken als een vijfdagen- of exportkenteken met verzekering voor je te regelen en soms ook voor hun rekening te nemen.