Het grote Duitse-import topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 12 dec 2007, 23:30

Ha, die Drivers;

Het zal natuurlijk best zo zijn dat de ervaringen met de RDW per station verschillen. Ik was voor het station Amsterdam Havens-West 'van binnenuit' gewaarschuwd en die waarschuwing werd al wachtende door een ervaringsdeskundige bevestigd. Maar dat hoeft natuurlijk niets over andere stations te zeggen. Toch leek een waarschuwing me op zijn plaats.

PeterB
Berichten: 3366
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 13 dec 2007, 09:52

Ja Hans, die hebben de nodige ervaringen uit het verleden he... :wink:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 13 dec 2007, 10:18

Venlo is goed te doen, maar veldhoven niet :? :roll:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 13 dec 2007, 22:42

Ik zat ff te zoeken op het forum, maar kan misschien het beste de vraag hier stellen:

Welke regeling geldt er rond de export van nieuwe motorvoertuigen uit Nederland binnen de EU?

Enige wat ik kan vinden, dat onder bepaalde omstandigheden een volledige teruggaaf van de BPM mogelijk is, nadat het voertuig buiten NL geregistreerd is. Maar het is niet duidelijk hoe precies...

Alvast bedankt,

Wolfgang.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 14 dec 2007, 08:09

Kijk hier eens www.vwe.nl

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 feb 2008, 20:55

Zit dus een RDW station in Venlo om je auto te laten BPM'en begrijp ik?

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 13 feb 2008, 00:13

Ha, die Knot;

RDW doet de keuring (en desgewenst de APK), daarna naar de douane voor de BPM-aangifte.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 feb 2008, 08:06

Oke, moet dus wel ergens bij de grens blijven :)

Zit steeds te kijken maar durf eigenlijk geen auto te kopen omdat de starlet zo lekker goedkoop rijdt...

Heb een 328ci op het oog uit 1999, betaal je nog maar 1700 euro BPM over, en misschien zelfs minder als ze m niet volledig aanslaan en je m op wieldoppen binnenbrengt etc.

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 13 feb 2008, 08:36

Zit steeds te kijken maar durf eigenlijk geen auto te kopen omdat de starlet zo lekker goedkoop rijdt...
...met welke argument zou je WEL een auto kopen ? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 feb 2008, 08:53

Fasteddie schreef:
Zit steeds te kijken maar durf eigenlijk geen auto te kopen omdat de starlet zo lekker goedkoop rijdt...
...met welke argument zou je WEL een auto kopen ? :mrgreen:
Geld toe wellicht :wink:

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 13 feb 2008, 10:14

Ha, die Knot;

Als het goed is heeft de douane in of vlakbij elk RDW-station een aangiftepunt.
Maar er is zelfs een keuringsstation in Waddinxveen, dus waarom zou je moeilijk doen?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2008, 10:33

Knot schreef:Oke, moet dus wel ergens bij de grens blijven :)

Zit steeds te kijken maar durf eigenlijk geen auto te kopen omdat de starlet zo lekker goedkoop rijdt...

Heb een 328ci op het oog uit 1999, betaal je nog maar 1700 euro BPM over, en misschien zelfs minder als ze m niet volledig aanslaan en je m op wieldoppen binnenbrengt etc.

Knot een 328i is echt niet zo duur om te rijden hoor.. mijn 325i touring van 7 jaar oud heb ik nauwelijks kosten aan, 1 op 10 fluitend.. 1 op 12 is ook gene probleem.

Oke een starsletje zal wel veel goedkoper zijn... maar leeglopen op een 328i zoals op een M3 GT doe je echt niet hoor.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 13 feb 2008, 10:42

Rico v Velzen schreef:
Knot schreef:Oke, moet dus wel ergens bij de grens blijven :)

Zit steeds te kijken maar durf eigenlijk geen auto te kopen omdat de starlet zo lekker goedkoop rijdt...

Heb een 328ci op het oog uit 1999, betaal je nog maar 1700 euro BPM over, en misschien zelfs minder als ze m niet volledig aanslaan en je m op wieldoppen binnenbrengt etc.

Knot een 328i is echt niet zo duur om te rijden hoor.. mijn 325i touring van 7 jaar oud heb ik nauwelijks kosten aan, 1 op 10 fluitend.. 1 op 12 is ook gene probleem.

Oke een starsletje zal wel veel goedkoper zijn... maar leeglopen op een 328i zoals op een M3 GT doe je echt niet hoor.
Met de M3 reed ik afgelopen week van Franeker naar Rotterdam, gewoon netjes 1 op 11.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 feb 2008, 12:10

Zit naar deze auto te kijken:

http://www.olieroe.nl/driving-fun/BMW_E ... ep1999.pdf

Niet spectaculair, moet nog wat aan gebeuren maar iig geen superdikkevelgen pimpbak. Die velgen vind ik niks en de gele knippers vind ik ook niks maargoed, deze zijn simpel te vervangen. Misschien zelfs een optie om m daar gewoon op stalen velgen mee te nemen in ruil voor een paar knaken.

Auto is schadevrij, volledig dealeronderhouden en heeft nu alleen een oliebeurt en nieuwe remblokken voor nodig, doen ze bij aflevering.

Vraagprijs van 12k is netjes, komt nog 1700bpm bij zoiets. Misschien met een beetje praten dat ie voor 13k voor de deur staat. In NL staan ze voor 15k te koop meestal met veel meer dan die 115.000km.

Wat ik alleen vreemd vind is dat het geen EXE is... zie hier de optielijst:

Beschreibung: 328CI E46 COUPE MECH LL M52/TU EUR
Typ: BM51
Produktionsdatum: 27.08.1999
Start Gewährleistung: 08.09.1999
Farbe: 354 M - titansilber metallic
Polster: N6SW - Leder Montana schwarz

Sonderausstattung

Bestellte Sonderausstattung
0226 Sportliche Fahrwerksabstimmung
0256 Sport-Lederlenkrad mit Multifunktionstasten inkl
Geschwindigkeitsregelung
0288 Leichtmetallrad
0354 Grünkeil-Frontscheibe
0423 Fußmatten in Velours
0428 Warndreieck
0431 Innenspiegel automatisch abblendend
0441 Raucherpaket
0459 Sitzverstellung, elektrisch mit Memory für Fahrersitz
0464 Skisack
0481 Sportsitze für Fahrer und Beifahrer
0494 Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
0502 Scheinwerfer-Waschanlage
0508 Park Distance Control (PDC)
0522 Xenon-Licht
0528 Automatische Umluft Control (AUC)
0534 Klimaautomatik
0662 Radio BMW Business CD
0676 HiFi Lautsprechersystem
0801 Auftragssteuerung ZD
0863 Europa/Händlerverzeichnis
0879 Deutsch/Betriebsanleitung/Serviceheft
0915 Aussenhautkonservierung Entfall

Serien Sonderausstattung

0305 Fernbedienung für Zentralverriegelung
0473 Armauflage vorn
0520 Nebelscheinwerfer
0548 Kilometertacho
0550 Bordcomputer
0832 Batterie im Kofferraum

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 14 feb 2008, 12:12

Duitse auto's hebben wel vaker andere optie paketten dan de nederlandse wagens.

Je kan ook via de tegenbewijsregeling importeren, kan misschien wat BPM schelen :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42747
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 14 feb 2008, 12:25

Lijkt me een nette kar.
Maar wat dondert het nu of het een EXE is of niet.
Als die dingetjes zitten er toch op?
Mocht je ooit willen verkopen heb je die hele optielijst om te laten zien.
Geen hond die dan nog ziet of het wel of niet een EXE is.
Wat is voor jou het probleem daarvan dan?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 feb 2008, 12:25

Scheelt idd wel.

328Ci € 43.744
328Ci EXE € 48.554

Maar wel vaag als diegene alle opties los heeft genomen (lak, leer, pdc, clima, wiswas, xenon, cd).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42747
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 14 feb 2008, 12:28

Nou, dan als 328Ci invoeren dus :wink:

En export gaat er vast wel een 1 a 1,5k af.
Zie ik tenminste wel eens in Duitse ad's.
Tenzij je hem meeneemt met garantie etc natuurlijk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 feb 2008, 13:01

EXE en HIGH EXE zijn typische NL uitvoeringen..

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 14 feb 2008, 13:26

Arthur schreef:Nou, dan als 328Ci invoeren dus :wink:

En export gaat er vast wel een 1 a 1,5k af.
Zie ik tenminste wel eens in Duitse ad's.
Tenzij je hem meeneemt met garantie etc natuurlijk.
Voor export moet je wel officieel een BTW nummer hebben

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 feb 2008, 13:49

BTW nummer, wat bedoel je daar precies mee?

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 14 feb 2008, 15:38

Knot schreef:BTW nummer, wat bedoel je daar precies mee?
Als je een duitse auto BTW vrij wil kopen moet je een nederlandse BTW nummer hebben bv als je een eigen zaak hebt zodat het duitse steuerambt, de nederlandse belastingsdienst mede kan delen wie hem gekocht heeft zodat zij BTW kunnen heffen.

Wordt vaak gebruikt om in beide landen de BTW te ontduiken. Het heeft namelijk geen nut om een auto btw vrij in DE te kopen en hier weer BTW te betalen omdat je dan meer moet betalen. Maar als je hem bv een dure auto BTW vrij koopt en hier dat niet aangeeft en hem dan verkoopt kan je snel veel geld verdienen. Alleen moet de FIOD niet op bezoek komen :wink:

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 14 feb 2008, 18:04

http://www.anwb.nl/autoportaal/bpm/bpm_init.jsf
Is op dit moment een juiste manier voor het berekenen van de BPM. op autoweek staat ook je energie-label.

Gister de BPM voor mn nieuwe A3 afgetikt, ik vulde een bedrag in wat hij nieuw gekost zou hebben, hij liep niet mee naar buiten en klaar. Meer kan ik er niet over zeggen :wink:

Mn broer was een dag ervoor heen met BMW Z4, daar liep de douane wel naar buiten en rekende even 12.000 euro aan opties erbij op.

Vorig jaar bij mijn Audi A4 liep die ook mee naar buiten om te checken of er geen leer, navigatie, xenon enz opzat.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 14 feb 2008, 20:19

Ha, die Knot;

Nette auto voor een fatsoenlijke prijs, zo op het oog. Zo te zien is het een groot en serieus bedrijf (BMW dealer?) dus die zullen de auto waarschijnlijk niet met een exportprijs adverteren. Doorgaans betekent die aanduiding dat ze een auto niet aan Duitsche particulieren willen verkopen, enkel aan handelaars of buitenlanders. Dit omdat de bescherming van de koper in Duitschland bij wet zeer goed geregeld is. Kortom; de vermelding van een exportprijs betekent meestal (al dan niet verborgen) stront aan de knikker. Houd er wel rekening dat de onderhandelingsruimte meestal kleiner is dan wat je hier gewend bent. Daarentegen zijn veel dealers wel weer genegen om zaken als een vijfdagen- of exportkenteken met verzekering voor je te regelen en soms ook voor hun rekening te nemen.

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 14 feb 2008, 20:49

Cd speler? check

Kopen dus Knot :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten