Links links links links links links links links lniks lnkis lskni sknil skril rsknil rskne knsre cnsre nrecs recnst rencst recnsth rehcnst rehcst
RECHTS!!!!!
Zo zie je maar weer dat lysdectie tot rare dingen kan leiden. Kan ook met de slechte pacenotes van de bijrijder te maken hebben.
Peter als je de driftfoto's wilt hebben stuur maar een pb'tje met je e-mailadres. Kun je zelf beoordelen wat je er mee wilt doen.
Over het weekend.
Goede sfeer leuke leerlingen op een zeldzame eigenwijs na. Noem geen namen, diegene weet het zelf wel maar zijn bijnaam is iets met stiksel.
Heb in de auto gereden van deze anonieme deelnemer en het is iets met olympische ringen op een Volkswagen. Was een van mijn eerste ervaringen met een semi-volkswagen en moet zeggen dat het me reuze meeviel. Auto ligt goed en reageert heel voorspelbaar. Na 6 bochten voel je hem al aan en kun je op het nat redelijk tegen de grens aan rijden van de auto zonder dat je het gevoel hebt dat hij gevaarlijk of onvoorspelbaar word. Absoluut een plus voor dit vage merk. Interieur kan natuurlijk wel mooi zijn maar zegt niks over weggedrag. Dus dat viel dan weer mee! Enig nadeel vind ik dat tekentje met waarschuwing van iets wat lijkt te maken te hebben met de ESP of zo. Wat is dat ESP? Kan iemand mij dat uitleggen? Het knipperde ongeveer een keer of 36 tijdens een rondje en ik weet niet waarom. ABS is goed zeker als je vol remt tijdens een snelle doordraaier. Gelukkig hadden Ilja en Nandor dit niet in de gaten en verbloemt een goede auto de slechte kwaliteiten van een rijder zoals ik. Wanneer je vol doordraait aan het stuur hoorde ik iets wel grommen bij de voorwielen. Is dat nou ABS of wat is dat nou? Toen ik het stuur terug draaide hield het gelukkig op. Trouwens nooit begrepen dat het mogelijk is om een auto in overstuur? te krijgen. Ilja zei dat als dat gebeurd moest ik maar eventje iets terug sturen en die vangraill ontwijken. Als het af en toe spannend werd heb ik maar even mijn ogen dicht gedaan. Gelukkig hebben ze dit ook niet in de gaten gehad en kon ik redelijk macho zeggen dat ik de auto "controleerde". Vond het wel fijn om eindelijk eens in een echt snelle auto te rijden, want zo'n Subaru Justy is ook niet alles. Ilja bedankt voor het vertrouwen in mij.
Nu het meerijden met de leerlingen van de Ring-academy.
Jongens, ga zo door! Jullie zijn nu al beter dan ik ooit geweest ben.
Ik heb jaren lang op de playstation gereden en daardoor kon ik met redelijke zekerheid vertellen welke bocht er komt. Bedankt voor het vertrouwen.
Degene die de stijlste leercurve had dit weekend was voor mij absoluut Iliya die op het laatst redelijk de gang er in had. Hij weet de gevaarlijke punten te vinden. Enige punt waar hij nog aan moet denken is dat na Breidschei/Ex-Muhle niet het lange stuk volgas omhoog begint.
Bergwerk zit daar nog echt tussen.
Peugot is Fun! Goed gedaan, Eric(k?)!
Porsche is Porsche! Ook na 20 jaar en heeft gewoon grip! Geloof in de auto en leer de ring kennen en het komt goed. Je naam durf ik niet meer te noemen want ik kreeg al te horen dat ik dat verkeerd zei. Dusss.
Elmar AKA Hans, sorry, volgende keer wil ik een rondje meerijden met de Beemer of wat dan ook.
Stephan en Jelle met de Seat Leon Cupra V6 4-motion (oftewel GT, eindelijk hebben ze die naam ingekort) Superrondes. Hoop dat jullie nu begrijpen wat de ring inhoud? Belangrijkste conclusie is aangekomen. Bij regen heeft de openbare weg meer grip dan de ring. Stephan, je basiskennis is voldoende. Is nu alleen nog veel rondjes draaien en vertrouwen krijgen. Droog zul je wel redden. Jelle, koop of leen een PS2 met GT4 en je basiskennis van de bochten vliegt omhoog. Het vertrouwen en gevoel heb je wel. Zeker na de eerst 6 bochten was het je wel duidelijk dat de ring een bitch is die hard kan bijten zonder je eerst te krabben. Gelukkig heeft ze je net niet gekrabt, omdat we de snelheid laag hielden. Daarna ging het super
Het was iedereen duidelijk dat het te maken heeft met een vloeiende lijn en weinig overstuur, laat insturen (niet al tijd) en de gevaarlijke punten kennen. Dit moeten we zeker nog eens doen in de zomer.
Algemene conclusie voor mij was dat ik na iedere ronde waar ik mee gereden ben lachende gezichten heb gezien en te horen kreeg dat het erg gaaf was. Dat is voor mij voldoende bevrediging na een nacht met Iliya en een kreunende Nandor. Nandor, bedankt voor de gave ronde en de gecontroleerde glijmomenten met de M3.
En Peter bedankt voor de organisatie. Als je binnenkort naar DE moet voor de Beemer kan ik je wel brengen.
Ruud.