DF Ring Acadamy, vertel het maar!

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 nov 2007, 09:50

Klinkt ouderwerts gezellig! :) Ik baal ook dat ik er niet bij was. Ring + gladheid = mooie uitdaging.
Maar ik heb lekker verhuisd. En geen schade veroorzaakt. :)

Jammer van de schades heren, gelukkig geen zware brokken... maar toch zonde.

Michel P

Bericht door Michel P » 12 nov 2007, 09:54

Arthur schreef::lol:
Ik wou net zeggen, bel ff!!
Nog bij een campertje gestopt onderweg, "Roedie"??
Zat black betty er weer Rudolf :lol:

Michel

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 nov 2007, 10:02

Tom schreef:http://www.driving-fun.com/media/movies/DSC00112.JPG

die achterste gast ziet het niet meer zitten ?? :D
Links links links links links links links links lniks lnkis lskni sknil skril rsknil rskne knsre cnsre nrecs recnst rencst recnsth rehcnst rehcst RECHTS!!!!!
Zo zie je maar weer dat lysdectie tot rare dingen kan leiden. Kan ook met de slechte pacenotes van de bijrijder te maken hebben.

:roll:

Peter als je de driftfoto's wilt hebben stuur maar een pb'tje met je e-mailadres. Kun je zelf beoordelen wat je er mee wilt doen. :wink:

Over het weekend.

Goede sfeer leuke leerlingen op een zeldzame eigenwijs na. Noem geen namen, diegene weet het zelf wel maar zijn bijnaam is iets met stiksel. :wink:

Heb in de auto gereden van deze anonieme deelnemer en het is iets met olympische ringen op een Volkswagen. Was een van mijn eerste ervaringen met een semi-volkswagen en moet zeggen dat het me reuze meeviel. Auto ligt goed en reageert heel voorspelbaar. Na 6 bochten voel je hem al aan en kun je op het nat redelijk tegen de grens aan rijden van de auto zonder dat je het gevoel hebt dat hij gevaarlijk of onvoorspelbaar word. Absoluut een plus voor dit vage merk. Interieur kan natuurlijk wel mooi zijn maar zegt niks over weggedrag. Dus dat viel dan weer mee! Enig nadeel vind ik dat tekentje met waarschuwing van iets wat lijkt te maken te hebben met de ESP of zo. Wat is dat ESP? Kan iemand mij dat uitleggen? Het knipperde ongeveer een keer of 36 tijdens een rondje en ik weet niet waarom. ABS is goed zeker als je vol remt tijdens een snelle doordraaier. Gelukkig hadden Ilja en Nandor dit niet in de gaten en verbloemt een goede auto de slechte kwaliteiten van een rijder zoals ik. Wanneer je vol doordraait aan het stuur hoorde ik iets wel grommen bij de voorwielen. Is dat nou ABS of wat is dat nou? Toen ik het stuur terug draaide hield het gelukkig op. Trouwens nooit begrepen dat het mogelijk is om een auto in overstuur? te krijgen. Ilja zei dat als dat gebeurd moest ik maar eventje iets terug sturen en die vangraill ontwijken. Als het af en toe spannend werd heb ik maar even mijn ogen dicht gedaan. Gelukkig hebben ze dit ook niet in de gaten gehad en kon ik redelijk macho zeggen dat ik de auto "controleerde". Vond het wel fijn om eindelijk eens in een echt snelle auto te rijden, want zo'n Subaru Justy is ook niet alles. Ilja bedankt voor het vertrouwen in mij.

Nu het meerijden met de leerlingen van de Ring-academy.
Jongens, ga zo door! Jullie zijn nu al beter dan ik ooit geweest ben.
Ik heb jaren lang op de playstation gereden en daardoor kon ik met redelijke zekerheid vertellen welke bocht er komt. Bedankt voor het vertrouwen.

Degene die de stijlste leercurve had dit weekend was voor mij absoluut Iliya die op het laatst redelijk de gang er in had. Hij weet de gevaarlijke punten te vinden. Enige punt waar hij nog aan moet denken is dat na Breidschei/Ex-Muhle niet het lange stuk volgas omhoog begint.
Bergwerk zit daar nog echt tussen.

Peugot is Fun! Goed gedaan, Eric(k?)!

Porsche is Porsche! Ook na 20 jaar en heeft gewoon grip! Geloof in de auto en leer de ring kennen en het komt goed. Je naam durf ik niet meer te noemen want ik kreeg al te horen dat ik dat verkeerd zei. Dusss.

Elmar AKA Hans, sorry, volgende keer wil ik een rondje meerijden met de Beemer of wat dan ook. :wink:

Stephan en Jelle met de Seat Leon Cupra V6 4-motion (oftewel GT, eindelijk hebben ze die naam ingekort) Superrondes. Hoop dat jullie nu begrijpen wat de ring inhoud? Belangrijkste conclusie is aangekomen. Bij regen heeft de openbare weg meer grip dan de ring. Stephan, je basiskennis is voldoende. Is nu alleen nog veel rondjes draaien en vertrouwen krijgen. Droog zul je wel redden. Jelle, koop of leen een PS2 met GT4 en je basiskennis van de bochten vliegt omhoog. Het vertrouwen en gevoel heb je wel. Zeker na de eerst 6 bochten was het je wel duidelijk dat de ring een bitch is die hard kan bijten zonder je eerst te krabben. Gelukkig heeft ze je net niet gekrabt, omdat we de snelheid laag hielden. Daarna ging het super

Het was iedereen duidelijk dat het te maken heeft met een vloeiende lijn en weinig overstuur, laat insturen (niet al tijd) en de gevaarlijke punten kennen. Dit moeten we zeker nog eens doen in de zomer.

Algemene conclusie voor mij was dat ik na iedere ronde waar ik mee gereden ben lachende gezichten heb gezien en te horen kreeg dat het erg gaaf was. Dat is voor mij voldoende bevrediging na een nacht met Iliya en een kreunende Nandor. Nandor, bedankt voor de gave ronde en de gecontroleerde glijmomenten met de M3.
En Peter bedankt voor de organisatie. Als je binnenkort naar DE moet voor de Beemer kan ik je wel brengen.

Ruud.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 nov 2007, 10:21

Ruud Hulsegge schreef:Peter als je de driftfoto's wilt hebben stuur maar een pb'tje met je e-mailadres. Kun je zelf beoordelen wat je er mee wilt doen. :wink:
Gooi maar online, ik ben wel benieuwd. :)

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 nov 2007, 10:52

Arthur schreef::lol:
Ik wou net zeggen, bel ff!!
Nog bij een campertje gestopt onderweg, "Roedie"??
Nee ik heb het Iliya uit zijn hoofd kunnen praten.

SteV6

Bericht door SteV6 » 12 nov 2007, 11:20

Na de vrijdagavond, de zaterdag en de zondag ochtend (zelf even wat KP's gereden :lol: ) besteed te hebben aan de Rallye Köln-Ahrweiler zijn we tegen het middaguur van zondag aangekomen bij de Ring. Na wat zoeken uiteindelijk wat DFers gevonden. Bleek de rest aan de lunch te zitten.

Na de lunch was Ruud dapper genoeg om op de bijrijdersstoel van de Leon GT plaats te nemen en me door mijn allereerste Ringrondje te praten.

Ruud: SUPER INSTRUCTIE!!! Lekker rustig en altijd even duidelijk. En ja, op de openbare weg rondom de Ring is de grip 10x hoger dan op de Ring zelf ;)

Iedereen bedankt voor de gezellige sfeer. Voor de volgende Academy zorg ik ervoor dat ik het hele weekend erbij ben!

Stephan

jaydee

Bericht door jaydee » 12 nov 2007, 11:53

Wat een belevenis en wat was het GLAD! (Op de openbare weg ging het heel wat harder en vooral wilder - de KP's van de RKA zijn misschien ook wel een mooi uitje voor de enthousiaste DF'er :) Stephan heeft de kaart)

Ruud, je hebt me inderdaad duidelijk laten zien/voelen dat ik later en minder moet insturen. En gas geven halverwege Adenauer Forst zal ik ook niet meer doen :oops: :roll:

En als klap op de vuurpijl is er nog bewijs ook:
http://images.mw-sportfoto.de/2007/tour ... ndex2.html (onderaan, zwarte Leon GT)

Maik

Bericht door Maik » 12 nov 2007, 12:14

Mooie verhalen weer. In het nieuwe jaar ga ik ook weer een keer mee, dit zijn de weekendjes...

Jammer van de schades, zonde :(

@Stephan: hield je nek zich nog een beetje ok? Hoop van wel.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 nov 2007, 12:54

jaydee schreef:Wat een belevenis en wat was het GLAD! (Op de openbare weg ging het heel wat harder en vooral wilder - de KP's van de RKA zijn misschien ook wel een mooi uitje voor de enthousiaste DF'er :) Stephan heeft de kaart)

Ruud, je hebt me inderdaad duidelijk laten zien/voelen dat ik later en minder moet insturen. En gas geven halverwege Adenauer Forst zal ik ook niet meer doen :oops: :roll:

En als klap op de vuurpijl is er nog bewijs ook:
http://images.mw-sportfoto.de/2007/tour ... ndex2.html (onderaan, zwarte Leon GT)
Ach, dat is de leukste plek om in de fout te gaan en bijna zonder gevaar.
Je bent echt niet de enige die dat in zijn eerste paar rondes doet. :wink:

Was leuk om mee te rijden zoals je ziet aan de lach op de foto. Volgende keer weer.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 nov 2007, 13:00

Maik schreef:@Stephan: hield je nek zich nog een beetje ok? Hoop van wel.
Stephan heeft me het verhaal verteld. Lekker horror en gun je niemand.
Gelukkig was het nat dus weinig G. Gezien zijn snelheid van Adenau naar Nurburg via het slingerweggetje met de haarspeldbochten denk ik persoonlijk dat het die dag wel ging. :wink: Heb maar 6x mijn ogen dicht gedaan tegen 10x op de ring..... 8)

964RS

Bericht door 964RS » 12 nov 2007, 13:26

Het was een top weekend!

Leuke mensen, een goede, gezellige sfeer, mooie auto's, goed eten en een natte Ring.

Allen bedankt, met in bijzonder Ruud, Nandor, Tom van Hezewijk en Peter, die met gevaar voor eigen leven naast me plaatsnamen en me de geheimen van de ring uitlegden.

I want more!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 nov 2007, 13:53

Jammer te horen dat er schade is gereden :(
Het had mij ook heel mooi geleken om daar aan deel te nemen maar was helaas verhinderd :( (andere feestjes en verplichtingen)
Anyway, met een VW polo zal het ook wel niet zo heel spectaculair gaan denk ik :)

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 nov 2007, 14:12

964RS schreef:Het was een top weekend!

Leuke mensen, een goede, gezellige sfeer, mooie auto's, goed eten en een natte Ring.

Allen bedankt, met in bijzonder Ruud, Nandor, Tom van Hezewijk en Peter, die met gevaar voor eigen leven naast me plaatsnamen en me de geheimen van de ring uitlegden.

I want more!
Nu al een ringjunk! :wink:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 12 nov 2007, 15:42

Ruud Hulsegge schreef:Het was iedereen duidelijk dat het te maken heeft met een vloeiende lijn en weinig overstuur.
Ik vroeg nog zo aan je of je mij ook nog even instructie wou geven! Dit soort adviezen loop ik dus gewoon mis waardoor ik alles verneuk :( Volgende keer wil ik mee als jouw leerling!

:mrgreen:

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 nov 2007, 15:49

Tom van Hezewijk schreef:
Ruud Hulsegge schreef:Het was iedereen duidelijk dat het te maken heeft met een vloeiende lijn en weinig overstuur.
Ik vroeg nog zo aan je of je mij ook nog even instructie wou geven! Dit soort adviezen loop ik dus gewoon mis waardoor ik alles verneuk :( Volgende keer wil ik mee als jouw leerling!

Die instructie die jij wou hebben heb je al gehad van Iliya toen hij met je meereed. 8)

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 12 nov 2007, 16:51

Ruud Hulsegge schreef:
Tom van Hezewijk schreef:

Die instructie die jij wou hebben heb je al gehad van Iliya toen hij met je meereed. 8)
Als ik liefde en waardering wil ga ik wel naar Ilya (moet m'n kotsneigingen inhouden terwijl ik het schrijf), juist die straf en zweepslagen zoek ik bij jou Ruud! :mrgreen:

Met alle gekheid op een stokje, ben m'n leergierigheid nog lang niet verloren, zeker niet in de regen (ben mooiweerrijder) waar ik dit weekend slechts op de gratie van m'n esp rondtufte (op enkele bochten na waar ie even uitmocht :)).

SteV6

Bericht door SteV6 » 12 nov 2007, 17:30

Maik schreef:@Stephan: hield je nek zich nog een beetje ok? Hoop van wel.
Ruud Hulsegge schreef: Stephan heeft me het verhaal verteld. Lekker horror en gun je niemand.
Gelukkig was het nat dus weinig G. Gezien zijn snelheid van Adenau naar Nurburg via het slingerweggetje met de haarspeldbochten denk ik persoonlijk dat het die dag wel ging. :wink: Heb maar 6x mijn ogen dicht gedaan tegen 10x op de ring..... 8)
1 Rondje Ring is wel te doen. Vandaag wel nalast, maar dat is helaas al "gewoon" geworden :cry:
Als ik het hele weekend bezig ga met een Academy dan moet ik wat vrije dagen erna nemen ...

Stephan

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 nov 2007, 17:42

Wist ik niet, dan was idd een ronde met Tom teveel van het goede.
Niets ten nadele van Tom hoor, manman wat heb ik genoten van die rondes :mrgreen:

Ik quote " gewoon gasgeven en een beetje sturen, die stumperhulpjes doen de rest".
Yeah right!
:lol:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 12 nov 2007, 17:56

Staat Elmar hier nou te pissen?? Had ik niet gezien vanaf de achterbank :lol:

[img:1024:683]http://i63.photobucket.com/albums/h129/cecotto/11.jpg[/img]

Naja, iemand moet de baan nathouden he.... :D

Maik

Bericht door Maik » 12 nov 2007, 17:59

Hij is een grote zeikerd, zou zomaar kunnen :idea:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 nov 2007, 18:02

Mooi stelletje bij elkaar zeg.

Elmar staat te pissen, Peter probeert tussen de sneeuwvlokken door een dwarse route te vinden, en Ilija propt nog maar eens een volgende stukje schnitzel in z'n mond. Blij dat ik daar niet op de achterbank zat :P

Elmar

Bericht door Elmar » 12 nov 2007, 18:02

Aan Peter, de instructeurs en alle deelnemers wil ik mijn dank uitspreken voor dit super weekend.

Gisteravond op de weg naar huis dacht ik aan het feit dat zo'n weekend een jaar of 5 geleden mij helemaal niks leek. Met een stel (onbekende) kerels een weekenje weg die de zelfde passie hebben. Dat is toch saai...
Maar het is toch zo leuk, je hebt altijd raakvlak met elkaar. Gewoon Top.

Het weekeinde heb ik weer veel geleerd.
De Ring is erg glad bij regen,dat wist ik al met de Viper op semi's, maar zelfs met Uniroyal Rainsport banden op de M3.
Macboy die erg goed de regels van pokeren kan uitleggen. 8)
Dat je niet altijd het zelfde moet bestellen als Macboy. Dus Ilija, neem voortaan maar de gourmet schnitzel "Bei Hannes". :wink:
Dat Ruud beter schilder kan worden, die lullen ook zoveel... :P
Dat ik met Tom van Hezewijk moet gaan rijden als het droog is.

Oftewel, volgend jaar weer?

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 12 nov 2007, 18:06

Elmar schreef:Oftewel, volgend jaar weer?
I'm in!!

Elmar

Bericht door Elmar » 12 nov 2007, 18:06

Tom van Hezewijk schreef:Staat Elmar hier nou te pissen?? Had ik niet gezien vanaf de achterbank :lol:

Naja, iemand moet de baan nathouden he.... :D
Mwoah, ik dacht dat ik niet op de foto zou staan. Die flitser van Ruud werkt dus echt wel tot 30 meter.

Plaats reactie