Niks lang, niks boot. Daar zit "schot" in. Het "schot" benadrukt de lijnen juist. Het is wel waar dat zo'n 123d coupé maar 1495 kg is en de 320d coupé maar liefst 1495 kg weegt. Maar dat kan natuurlijk ook niet anders door die toegenomen lengte hè. Wacht, hier klopt iets niet, 1495 kg voor beide? Zal wel een fout in de folders zijn denk.Andre schreef:123d msport coupe. Voor een advocaat peanuts met die tarieven.![]()
Haal die foto s weg van de queen mary man man wat een lange boot.
Help Macboy de 2e winter door !
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
hehe je hebt zitten kijken zeker zaterdag 8)romo schreef:Meld jij je maar bij de Fam Klinkhamer........................................Andre schreef:123d msport coupe. Voor een advocaat peanuts met die tarieven.![]()
Haal die foto s weg van de queen mary man man wat een lange boot.![]()
1 serie Kameleon of zo iets....................................
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
DUH-HUH: als je een 3 coupe kan rijden kies je toch niet voor dat instapmodelletje met wat kraaltjes en spiegels? Ik zie werkelijk geen enkel voordeel in die 1. Als de keuze 118d/A3 2.0TDI/C30 2.0d is, dán kies ik de 118d, maar een 1 voor 50k??????? (zelfde met die mislukte coupe: afstand naar 3 coupe veel te klein)
330d Coupe, M-Pack + 19" 225M ("desnoods" 325d, maar dat M-Pack met bijbehorende 19" MOET erop: wonderschoon)
Denk dat ik net als Hielke de E92 (wel met M-Pack) mooier vind dan de M3.
330d Coupe, M-Pack + 19" 225M ("desnoods" 325d, maar dat M-Pack met bijbehorende 19" MOET erop: wonderschoon)
Denk dat ik net als Hielke de E92 (wel met M-Pack) mooier vind dan de M3.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ga dan meteen voor de 520d zou ik zeggen.Martijn schreef:DUH-HUH: als je een 3 coupe kan rijden kies je toch niet voor dat instapmodelletje met wat kraaltjes en spiegels? Ik zie werkelijk geen enkel voordeel in die 1. Als de keuze 118d/A3 2.0TDI/C30 2.0d is, dán kies ik de 118d, maar een 1 voor 50k??????? (zelfde met die mislukte coupe: afstand naar 3 coupe veel te klein)
Wat is nou voor een Autoweek-mentaliteit? Klein wagentje + dikke motor = veel pret.
Ilja geeft aan dat zijn budget vermoedelijk tussen 50 en 55K ligt. Dan moet je niet komen aanzetten met een 330d Coupé met M-sportpakket en 19 inch wielen die minimaal 63K kost. Een 320d lukt binnen dat budget al nauwelijks. Een 123d Coupé kan nog wel net.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Martijn: de 330d coupe met alle goodies is natuurlijk minimaal 15k duurder en dat zal zeker wel uitmaken.
Als een 330d coupe met goodies kon hoefde ik natuurlijk ook niet te twijfelen
Het zal als het een 330d wordt om een sedan gaan en vermoedelijk met heel weinig opties, dus echt heel weinig.
Een 320d coupe is dan wat logischer, want goedkoper en makkelijker aan te kleden.
Maar wat Femme zegt: dikke motor in kleine auto garandeert veel pret
Als een 330d coupe met goodies kon hoefde ik natuurlijk ook niet te twijfelen
Het zal als het een 330d wordt om een sedan gaan en vermoedelijk met heel weinig opties, dus echt heel weinig.
Een 320d coupe is dan wat logischer, want goedkoper en makkelijker aan te kleden.
Maar wat Femme zegt: dikke motor in kleine auto garandeert veel pret
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Jij je zin, 320d met de genoemde specs.Femme schreef:Ga dan meteen voor de 520d zou ik zeggen.Martijn schreef:DUH-HUH: als je een 3 coupe kan rijden kies je toch niet voor dat instapmodelletje met wat kraaltjes en spiegels? Ik zie werkelijk geen enkel voordeel in die 1. Als de keuze 118d/A3 2.0TDI/C30 2.0d is, dán kies ik de 118d, maar een 1 voor 50k??????? (zelfde met die mislukte coupe: afstand naar 3 coupe veel te klein)
Wat is nou voor een Autoweek-mentaliteit? Klein wagentje + dikke motor = veel pret.
Ilja geeft aan dat zijn budget vermoedelijk tussen 50 en 55K ligt. Dan moet je niet komen aanzetten met een 330d Coupé met M-sportpakket en 19 inch wielen die minimaal 63K kost. Een 320d lukt binnen dat budget al nauwelijks. Een 123d Coupé kan nog wel net.
En die verwijzing naar een 520d raakt kant nog wal: net alsof een 120d Coupe zoveel agieler is dan een 320d Coupe (323d Coupe is er nog niet, vandaar dit voorbeeld): misschien dat Andre het merkt en dat het er met zijn referentiekader relevant is; voor mij is het dat dus NIET. (in afweging t.a.v. alle overige voordelen van een 3)
Daarnaast vind ik de 1 echt een budgetauto (die uitstraling heeft ie gewoon) en dus echt het laatste waar ik 50k of meer op zou stukslaan.
Laatst gewijzigd door Martijn op 06 nov 2007, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Aanzien is niet relevant. Bovendien moet je niet vergeten Martijn dat het referentiekader van Andre irrelevant is voor elke rijder.
Bovendien heb ik in het begin van deze draad duidelijk gemaakt dat MIJN referentiekader bepalend is en niet van Andre of Martijn !
Maar ik denk dat Andre mij wel goed aanvoelt met zijn 123d coupe voorstel
Zelfs een oma van 73 merkt dat een 1-serie scherper en directer stuurt dan een 3-serie. Het is je reinste onzin dat je daarvoor André moet heten.
Net zoals RWD gewoon anders aanvoelt dan FWD en ook daarvoor hoef je echt geen Andre te heten of ooit een drift te hebben gemaakt.
the ultimate driving experience staat echt niet synoniem voor the ultimate drifting experience
Bovendien heb ik in het begin van deze draad duidelijk gemaakt dat MIJN referentiekader bepalend is en niet van Andre of Martijn !
Maar ik denk dat Andre mij wel goed aanvoelt met zijn 123d coupe voorstel
Zelfs een oma van 73 merkt dat een 1-serie scherper en directer stuurt dan een 3-serie. Het is je reinste onzin dat je daarvoor André moet heten.
Net zoals RWD gewoon anders aanvoelt dan FWD en ook daarvoor hoef je echt geen Andre te heten of ooit een drift te hebben gemaakt.
the ultimate driving experience staat echt niet synoniem voor the ultimate drifting experience
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Zo duidelijk was het nog niet Martijn. Maar met de hulp van een aantal kenners (moi in particulare) komt het allemaal goed.Martijn schreef:Waarom open je deze poll dan Macboy, als het allemaal zó duidelijk is?
Alleen al om de voorvleugel van een 3 coupé zou je zo'n auto kopen. Over pure porno gesproken! Bring it on!
[img:1200:881]http://members.chello.nl/h.kerstma/vleugel.jpg[/img]
-
Tom
- Berichten: 22522
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Haha nou diegene die altijd roepen dat ze niet in marketing trappen blijven maar roepen dat die 1 serie zo'n mooie kleine agiele auto is. Macboy die 123d coupe weegt evenveel als mijn 330i hoor, echter met een moderner (en beter) onderstel ja. Sommige spreken hier alsof het (ietswat overtrokken) de Elise onder de BMW's isMacboy schreef: Maar wat Femme zegt: dikke motor in kleine auto garandeert veel pret
-
Robin
- Berichten: 56572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ik zal het nog één keer uitleggen. Een 1-serie is agieler en stuurt scherper dan een 3-serie, dat heeft mede met de gewichtsverdeling te maken.
Maar dat wil niet zeggen dat ik dáárom de 1-serie overweeg is dat nou zo moeilijk?
Voor mij is niet de agiliteit het bindende criterium. Als ik vast stel dat een 1-serie scherper stuurt dan een 3-serie hoeft dat niet te betekenen dat ik voor de 1-serie ga. Dat zou alleen het geval zijn indien het scherp sturen voor mij het enige criterium zou zijn.
Ik zoek hier juist naar argumenten met jullie hulp waarom ik voor het een en niet voor het andere zou kiezen. Tuurlijk heb ik jullie hulp niet nodig, maar ik stel tips en adviezen wel op prijs.
You never know wat ik daarvan meeneem. De opmerking van Tom bijvoorbeeld raakt mij wel: ik kan wel zeggen een 3-serie komt wel als ik 34 ben, maar waarom niet nu als het kan? Wie weet wat de toekomst wel brengt (in positieve of negatieve zin).
Dus das zeker wel een eye-opener.
Maar dat wil niet zeggen dat ik dáárom de 1-serie overweeg is dat nou zo moeilijk?
Voor mij is niet de agiliteit het bindende criterium. Als ik vast stel dat een 1-serie scherper stuurt dan een 3-serie hoeft dat niet te betekenen dat ik voor de 1-serie ga. Dat zou alleen het geval zijn indien het scherp sturen voor mij het enige criterium zou zijn.
Ik zoek hier juist naar argumenten met jullie hulp waarom ik voor het een en niet voor het andere zou kiezen. Tuurlijk heb ik jullie hulp niet nodig, maar ik stel tips en adviezen wel op prijs.
You never know wat ik daarvan meeneem. De opmerking van Tom bijvoorbeeld raakt mij wel: ik kan wel zeggen een 3-serie komt wel als ik 34 ben, maar waarom niet nu als het kan? Wie weet wat de toekomst wel brengt (in positieve of negatieve zin).
Dus das zeker wel een eye-opener.
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De 3er coupe is IRL werkelijk schitterend, idd die mooie voorkant, de geknepen koplampen die lekker schuin weglopen ( is op een foto nauwelijks aanschouwelijk te maken). Helemaal mee eens, daar kan een 1 er niet bij in de schaduw staan...................................Hielke schreef:Zo duidelijk was het nog niet Martijn. Maar met de hulp van een aantal kenners (moi in particulare) komt het allemaal goed.Martijn schreef:Waarom open je deze poll dan Macboy, als het allemaal zó duidelijk is?
Alleen al om de voorvleugel van een 3 coupé zou je zo'n auto kopen. Over pure porno gesproken! Bring it on!
[img:1200:881]http://members.chello.nl/h.kerstma/vleugel.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy, niet moelijk doen.
Met een 1er (welke variant dan ook) ben je een wannabee advocaat
Met een 3 er ben je een "geariveerd" advocaat..............................
Ik weet wel welke advocaat ik liever heb.....................................

Laat zien hoe goed je bent man......................................tot zover dit gratis advies
Met een 1er (welke variant dan ook) ben je een wannabee advocaat
Met een 3 er ben je een "geariveerd" advocaat..............................
Ik weet wel welke advocaat ik liever heb.....................................
Laat zien hoe goed je bent man......................................tot zover dit gratis advies
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Wat betreft het gewicht: een 123d Coupé is nog altijd 95kg lichter dan een 325d Coupé en 120kg lichter dan een E46 330Cd. De 123d en de 330Cd hebben beide 204pk, de 325d 197pk.
95-120kg is een substantieel verschil in gewicht.
Ten opzichte van een 320d is het verschil natuurlijk kleiner maar dan heb je het niet meer over auto's die gelijke vermogens bieden.
De rest is een kwestie van de auto voldoende uitrusten. Helaas zijn de meeste einsers en dreiers op de Nederlandse wegen crisisuitvoeringen die de auto's geen recht doen. Dit straalt helaas af op het imago van de hele serie (is ook één van de redenen waarom M-modellen er altijd uitspringen, die zijn standaard dik uitgevoerd).
Een 1-serie met M-pakket, leer, navigatie, 18 of 19 inch velgen netjes schoon in de wax is echt geen pauperbak en straalt dat ook niet uit.
95-120kg is een substantieel verschil in gewicht.
Ten opzichte van een 320d is het verschil natuurlijk kleiner maar dan heb je het niet meer over auto's die gelijke vermogens bieden.
Mijn indrukken van een paar 116i's, 118i's en 118d's die ik als vervangend vervoer heb gereden is dat het interieur inderdaad een minder hoog afwerkingsnivea heeft als de 3-serie. Het materiaalgebruik is op sommige punten minder en het interieur zit eenvoudiger in elkaar (o.a. de deuren die bijna een plat vlak zijn). Afgaande op de foto's van de 1-serie Coupé lijkt BMW hier echter voor een betere afwerking te hebben gekozen.Martijn schreef:Daarnaast vind ik de 1 echt een budgetauto (die uitstraling heeft ie gewoon) en dus echt het laatste waar ik 50k of meer op zou stukslaan.
De rest is een kwestie van de auto voldoende uitrusten. Helaas zijn de meeste einsers en dreiers op de Nederlandse wegen crisisuitvoeringen die de auto's geen recht doen. Dit straalt helaas af op het imago van de hele serie (is ook één van de redenen waarom M-modellen er altijd uitspringen, die zijn standaard dik uitgevoerd).
Een 1-serie met M-pakket, leer, navigatie, 18 of 19 inch velgen netjes schoon in de wax is echt geen pauperbak en straalt dat ook niet uit.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
