Help Macboy de 2e winter door !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 05 nov 2007, 15:32

Andre schreef:123d msport coupe. Voor een advocaat peanuts met die tarieven.:)

Haal die foto s weg van de queen mary man man wat een lange boot.
Niks lang, niks boot. Daar zit "schot" in. Het "schot" benadrukt de lijnen juist. Het is wel waar dat zo'n 123d coupé maar 1495 kg is en de 320d coupé maar liefst 1495 kg weegt. Maar dat kan natuurlijk ook niet anders door die toegenomen lengte hè. Wacht, hier klopt iets niet, 1495 kg voor beide? Zal wel een fout in de folders zijn denk.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27175
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 nov 2007, 15:53

Andre schreef:123d msport coupe. Voor een advocaat peanuts met die tarieven.:)

Haal die foto s weg van de queen mary man man wat een lange boot.
Meld jij je maar bij de Fam Klinkhamer........................................ :wink:

1 serie Kameleon of zo iets....................................

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 05 nov 2007, 15:55

Absoluut de 330d coupe wat mij betreft, niet alleen een veel mooiere auto maar ook nog eens meer auto en meer motor :) even naar kempower voor een chipje, en klaar :D (maar dat mag dan zeker weer niet van de leasemij)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 05 nov 2007, 15:58

romo schreef:
Andre schreef:123d msport coupe. Voor een advocaat peanuts met die tarieven.:)

Haal die foto s weg van de queen mary man man wat een lange boot.
Meld jij je maar bij de Fam Klinkhamer........................................ :wink:

1 serie Kameleon of zo iets....................................
hehe je hebt zitten kijken zeker zaterdag 8)

Gebruikersavatar
Jeroen Bosman
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50

Bericht door Jeroen Bosman » 06 nov 2007, 05:59

Natuurlijk een een 330D, past veel meer bij je. Mooi, vol pakket erop.. natuurlijk is een 1 serie ook best mooi (nadat je, je ogen uit geprikt hebt met een priem :wink: ) Maar denk toch dat een 3 serie je beter past.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 06 nov 2007, 10:18

DUH-HUH: als je een 3 coupe kan rijden kies je toch niet voor dat instapmodelletje met wat kraaltjes en spiegels? Ik zie werkelijk geen enkel voordeel in die 1. Als de keuze 118d/A3 2.0TDI/C30 2.0d is, dán kies ik de 118d, maar een 1 voor 50k??????? (zelfde met die mislukte coupe: afstand naar 3 coupe veel te klein)

330d Coupe, M-Pack + 19" 225M ("desnoods" 325d, maar dat M-Pack met bijbehorende 19" MOET erop: wonderschoon)

Denk dat ik net als Hielke de E92 (wel met M-Pack) mooier vind dan de M3.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 06 nov 2007, 11:15

Martijn schreef:DUH-HUH: als je een 3 coupe kan rijden kies je toch niet voor dat instapmodelletje met wat kraaltjes en spiegels? Ik zie werkelijk geen enkel voordeel in die 1. Als de keuze 118d/A3 2.0TDI/C30 2.0d is, dán kies ik de 118d, maar een 1 voor 50k??????? (zelfde met die mislukte coupe: afstand naar 3 coupe veel te klein)
Ga dan meteen voor de 520d zou ik zeggen.

Wat is nou voor een Autoweek-mentaliteit? Klein wagentje + dikke motor = veel pret.

Ilja geeft aan dat zijn budget vermoedelijk tussen 50 en 55K ligt. Dan moet je niet komen aanzetten met een 330d Coupé met M-sportpakket en 19 inch wielen die minimaal 63K kost. Een 320d lukt binnen dat budget al nauwelijks. Een 123d Coupé kan nog wel net.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 nov 2007, 11:20

330d coupe.

Schitterende auto, en dat hij iets minder agiel is dan de 1-serie zou me een worst zijn. Veel meer auto.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1222
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 06 nov 2007, 11:46

Martijn schreef: 330d Coupe, M-Pack + 19" 225M ("desnoods" 325d, maar dat M-Pack met bijbehorende 19" MOET erop: wonderschoon)

hehehe 8) 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 nov 2007, 11:59

Martijn: de 330d coupe met alle goodies is natuurlijk minimaal 15k duurder en dat zal zeker wel uitmaken.

Als een 330d coupe met goodies kon hoefde ik natuurlijk ook niet te twijfelen :)

Het zal als het een 330d wordt om een sedan gaan en vermoedelijk met heel weinig opties, dus echt heel weinig.

Een 320d coupe is dan wat logischer, want goedkoper en makkelijker aan te kleden.

Maar wat Femme zegt: dikke motor in kleine auto garandeert veel pret :)

Andre
Berichten: 11470
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 nov 2007, 12:05

uiteindelijk gaat het om het rijden.

123d had ik het liefst al ik jou schoenen stond. Wel coupe met m pakket en 18 inch.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 06 nov 2007, 12:06

Femme schreef:
Martijn schreef:DUH-HUH: als je een 3 coupe kan rijden kies je toch niet voor dat instapmodelletje met wat kraaltjes en spiegels? Ik zie werkelijk geen enkel voordeel in die 1. Als de keuze 118d/A3 2.0TDI/C30 2.0d is, dán kies ik de 118d, maar een 1 voor 50k??????? (zelfde met die mislukte coupe: afstand naar 3 coupe veel te klein)
Ga dan meteen voor de 520d zou ik zeggen.

Wat is nou voor een Autoweek-mentaliteit? Klein wagentje + dikke motor = veel pret.

Ilja geeft aan dat zijn budget vermoedelijk tussen 50 en 55K ligt. Dan moet je niet komen aanzetten met een 330d Coupé met M-sportpakket en 19 inch wielen die minimaal 63K kost. Een 320d lukt binnen dat budget al nauwelijks. Een 123d Coupé kan nog wel net.
Jij je zin, 320d met de genoemde specs. :roll:

En die verwijzing naar een 520d raakt kant nog wal: net alsof een 120d Coupe zoveel agieler is dan een 320d Coupe (323d Coupe is er nog niet, vandaar dit voorbeeld): misschien dat Andre het merkt en dat het er met zijn referentiekader relevant is; voor mij is het dat dus NIET. (in afweging t.a.v. alle overige voordelen van een 3)

Daarnaast vind ik de 1 echt een budgetauto (die uitstraling heeft ie gewoon) en dus echt het laatste waar ik 50k of meer op zou stukslaan.
Laatst gewijzigd door Martijn op 06 nov 2007, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11470
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 nov 2007, 12:08

320d fun nul aanzien meer.

Nou op aanzien ben je snel klaar mee.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 06 nov 2007, 12:11

Nou en, als je wil racen moet je naar een circuit gaan met een leeggestripte bak.

:D

Ik zoek heel wat anders in een dagelijkse auto dan jij Andre, misschien is dat handig om te weten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 nov 2007, 12:14

Aanzien is niet relevant. Bovendien moet je niet vergeten Martijn dat het referentiekader van Andre irrelevant is voor elke rijder.

Bovendien heb ik in het begin van deze draad duidelijk gemaakt dat MIJN referentiekader bepalend is en niet van Andre of Martijn !

Maar ik denk dat Andre mij wel goed aanvoelt met zijn 123d coupe voorstel :)

Zelfs een oma van 73 merkt dat een 1-serie scherper en directer stuurt dan een 3-serie. Het is je reinste onzin dat je daarvoor André moet heten.

Net zoals RWD gewoon anders aanvoelt dan FWD en ook daarvoor hoef je echt geen Andre te heten of ooit een drift te hebben gemaakt.

the ultimate driving experience staat echt niet synoniem voor the ultimate drifting experience

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 12:16

Macboy schreef: the ultimate driving experience staat echt niet synoniem voor the ultimate drifting experience
Blasphemy!

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 06 nov 2007, 12:18

Waarom open je deze poll dan Macboy, als het allemaal zó duidelijk is? :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 nov 2007, 13:14

Martijn schreef:Waarom open je deze poll dan Macboy, als het allemaal zó duidelijk is? :lol:
Zo duidelijk was het nog niet Martijn. Maar met de hulp van een aantal kenners (moi in particulare) komt het allemaal goed.

Alleen al om de voorvleugel van een 3 coupé zou je zo'n auto kopen. Over pure porno gesproken! Bring it on!

[img:1200:881]http://members.chello.nl/h.kerstma/vleugel.jpg[/img]

Tom
Berichten: 22522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 nov 2007, 13:17

Macboy schreef: Maar wat Femme zegt: dikke motor in kleine auto garandeert veel pret :)
Haha nou diegene die altijd roepen dat ze niet in marketing trappen blijven maar roepen dat die 1 serie zo'n mooie kleine agiele auto is. Macboy die 123d coupe weegt evenveel als mijn 330i hoor, echter met een moderner (en beter) onderstel ja. Sommige spreken hier alsof het (ietswat overtrokken) de Elise onder de BMW's is :lol:

Robin
Berichten: 56572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 nov 2007, 13:20

Hou op schei uit. 123d coupe idd. Een 1er rijdt/stuurt scherper dan een gelijk gemotoriseerde 3er, en dat merkt 100% van de DFers hier. Dat Hylke gewoon modelgeil is op een E92 kun je hem niet kwalijk nemen als z'n referentiekader een FIAT Bravo uit 1918 is. :lol: 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 nov 2007, 13:25

Ik zal het nog één keer uitleggen. Een 1-serie is agieler en stuurt scherper dan een 3-serie, dat heeft mede met de gewichtsverdeling te maken.

Maar dat wil niet zeggen dat ik dáárom de 1-serie overweeg is dat nou zo moeilijk?

Voor mij is niet de agiliteit het bindende criterium. Als ik vast stel dat een 1-serie scherper stuurt dan een 3-serie hoeft dat niet te betekenen dat ik voor de 1-serie ga. Dat zou alleen het geval zijn indien het scherp sturen voor mij het enige criterium zou zijn.

Ik zoek hier juist naar argumenten met jullie hulp waarom ik voor het een en niet voor het andere zou kiezen. Tuurlijk heb ik jullie hulp niet nodig, maar ik stel tips en adviezen wel op prijs.

You never know wat ik daarvan meeneem. De opmerking van Tom bijvoorbeeld raakt mij wel: ik kan wel zeggen een 3-serie komt wel als ik 34 ben, maar waarom niet nu als het kan? Wie weet wat de toekomst wel brengt (in positieve of negatieve zin).

Dus das zeker wel een eye-opener.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27175
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 nov 2007, 13:32

Hielke schreef:
Martijn schreef:Waarom open je deze poll dan Macboy, als het allemaal zó duidelijk is? :lol:
Zo duidelijk was het nog niet Martijn. Maar met de hulp van een aantal kenners (moi in particulare) komt het allemaal goed.

Alleen al om de voorvleugel van een 3 coupé zou je zo'n auto kopen. Over pure porno gesproken! Bring it on!

[img:1200:881]http://members.chello.nl/h.kerstma/vleugel.jpg[/img]
De 3er coupe is IRL werkelijk schitterend, idd die mooie voorkant, de geknepen koplampen die lekker schuin weglopen ( is op een foto nauwelijks aanschouwelijk te maken). Helemaal mee eens, daar kan een 1 er niet bij in de schaduw staan...................................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27175
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 nov 2007, 13:37

Macboy, niet moelijk doen.

Met een 1er (welke variant dan ook) ben je een wannabee advocaat

Met een 3 er ben je een "geariveerd" advocaat..............................

Ik weet wel welke advocaat ik liever heb..................................... :lol: :wink:


Laat zien hoe goed je bent man......................................tot zover dit gratis advies :wink:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 06 nov 2007, 13:38

Wat betreft het gewicht: een 123d Coupé is nog altijd 95kg lichter dan een 325d Coupé en 120kg lichter dan een E46 330Cd. De 123d en de 330Cd hebben beide 204pk, de 325d 197pk.

95-120kg is een substantieel verschil in gewicht.

Ten opzichte van een 320d is het verschil natuurlijk kleiner maar dan heb je het niet meer over auto's die gelijke vermogens bieden.
Martijn schreef:Daarnaast vind ik de 1 echt een budgetauto (die uitstraling heeft ie gewoon) en dus echt het laatste waar ik 50k of meer op zou stukslaan.
Mijn indrukken van een paar 116i's, 118i's en 118d's die ik als vervangend vervoer heb gereden is dat het interieur inderdaad een minder hoog afwerkingsnivea heeft als de 3-serie. Het materiaalgebruik is op sommige punten minder en het interieur zit eenvoudiger in elkaar (o.a. de deuren die bijna een plat vlak zijn). Afgaande op de foto's van de 1-serie Coupé lijkt BMW hier echter voor een betere afwerking te hebben gekozen.

De rest is een kwestie van de auto voldoende uitrusten. Helaas zijn de meeste einsers en dreiers op de Nederlandse wegen crisisuitvoeringen die de auto's geen recht doen. Dit straalt helaas af op het imago van de hele serie (is ook één van de redenen waarom M-modellen er altijd uitspringen, die zijn standaard dik uitgevoerd).

Een 1-serie met M-pakket, leer, navigatie, 18 of 19 inch velgen netjes schoon in de wax is echt geen pauperbak en straalt dat ook niet uit.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 nov 2007, 13:39

Hielke dat plaatje van die 3-coupe is inderdaad erg gaaf. Mooie auto is het zeker. Maar die rode auto rechts op dat plaatje lijkt me ook wel iets, wat is dat ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], ED35, HJ2, Kadett, KoenM, Marc Sierra, Semrush [Bot], Will F. en 0 gasten