-trekken aan ring onder het stuur = opschakelen
-duwen op de ring op het stuur = terugschakelen
Dit systeem werd oa in de Peugeot 206WRC toegepast , dus denkt dat het zich daar wel bewezen heeft
http://www.rallyevoitures.com/rallye-vo ... -1070.html
Je weet waar ze zitten inderdaad alleen lijkt het mij dat ze bij een beetje driften etc nog wel eens in de weg kunnen zitten en je ze er half af slaat.Jan Visser schreef:Kijk naar Ferrari. Staan vast, en toch altijd onder handbereik door het formaat. Ideaal lijkt mij.
Denk dat mensen met name ervaring hebben, met meedraaiend systeem, dit dan ook als '" beter" aangeven.SteV6 schreef:Opvallend dat de tussenstand aangeeft dat mensen die er ervaring mee hebben kiezen voor een meedraaiend systeem en dat de mensen die geen ervaring hebben denken dat een vast systeem prettiger is ...
Ik onthoud mij van stemming omdat ik geen flauw idee heb. Wel weet ik dat in de WRC een tijdje met een volledige ring achter het stuur is gereden. Opschakelen naar je toe en terugschakelen van je af, met diezelfde ring. Dat lijkt mij het meest ideale systeem![]()
SteV6
Niet mee eensBert ///M3 schreef:Op een circuit hoef je doorgaans helemaal niet over te pakken omdat de bochten vrij ruim zijn.
SpyderFerdi schreef:Hoe zit dat met de F1, vast of meedraaiend?
Na deze argumenten ben ik ineens om!Hielke schreef:Als je je stuur vasthoudt zoals het hoort dan moet je bijna gek zijn om voor vastzittende flippers te kiezen.
Altijd meedraaiend!
Hielke schreef:Als je je stuur vasthoudt zoals het hoort dan moet je bijna gek zijn om voor vastzittende flippers te kiezen.
Altijd meedraaiend!
Die Noorderlingen kunnen sturen Rebel. Itt de Limbabwanen hebben ze hun schakelopdrachten voltooid VOORDAT ze een bocht insturen.Rebel schreef:Hielke schreef:Als je je stuur vasthoudt zoals het hoort dan moet je bijna gek zijn om voor vastzittende flippers te kiezen.
Altijd meedraaiend!
Gebaseerd op 24 passengerlaps met Andre' en anderhalf uurtje sturen in een Fiat Panda dynamic duologic?
Nogmaals, als je echt een bochtig en heuvelachtig stukje weg hebt, zoals wij hier in het zuiden dagelijks rijden, dan is het flut.
Bij jullie daarboven in het Noorden is het een grote platte pannenkoek met veel lange rechte stukken. Vandaar dat die Noorderlingen regelmatig op industrieterreinen gaan driften. Want verder is er weinig rijplezier te beleven.
@Ferdi. Formule 1 vergelijking is hylarisch!
JP schreef:......en het stuur nooit los te laten (dus niet over te pakken) gaat dat niet verkeerd !
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], CRZ, Fabian, Mark 320iS en 9 gasten