Met 4k zit je erg krap qua budget. Een kale mx5 heb je er wel voor, maar dan heb je er 1 met 4 lekke dempersMichel Pol schreef:MX5 is ook een optie.
Michel
Help Hugo aan een circuitwagen
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Als je geen bmw wil had je dat vanaf de eerste minuut moeten schrappen. Je hebt niets aan een auto die je eigenlijk niet wil. Punt.
Dan zou ik kijken voor die rode mr2. Krijg daar zelf ook al koopneigingen van. Mx-5 zou ik voorzichtig mee zijn omdat je niet bij alle trackdays op alle sessies mag rijden met een cabrio. Zou zonde zijn als je weer de baan afgeplukt wordt.
Dan zou ik kijken voor die rode mr2. Krijg daar zelf ook al koopneigingen van. Mx-5 zou ik voorzichtig mee zijn omdat je niet bij alle trackdays op alle sessies mag rijden met een cabrio. Zou zonde zijn als je weer de baan afgeplukt wordt.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Van de sportwagentjes die zijn genoemd:
Mx5 stuurt superleuk.
MR2 ook wel, met veeeeeel meer grip in het 'nieuwe' model. Motorreparatie is vaak kostbaar ivm ruimte. Maar gelukkig zijn de motoren bullit proof. Oude Mr2 is zeer leuk en snel, zie Hans met zijn Mr2@malmedy. Die rode is gaaf! 2500 euro is geen geld voor de fun die je ervoor terugkrijgt.
924 S is een fantastische alleskunner (leuker dan 944 ivm lagere gewicht). 1:11 haal je met gemak, in tegenstelling tot 944. Targadakje is zalig!
Benz 190 2.3 16v is leuk alternatief voor een E30 325.
Afgelopen weekend bij Tommy's E36 320i gemerkt dat die een stuk sneller is dan een E30 320i en ook zuiniger. Maar ik zou zelf liever een E30 325 hebben voor dat geld, als speelauto. En qua verbruik ontlopen die elkaar amper in dagelijks gebruik. Maar ik ben wel danig onder de indruk van Tommy + 320i. Gaat rap over een baan als Malmedy, zeer rap.
AE86 is fantastisch. Heeft een goed onderstel, brede bandjes en wat kleine aanpassingen nodig. En een anti roest behandeling.
Volvo 360 is el cheapo, lelijk en sneller dan je denkt!
Bullitproof.
Mx5 stuurt superleuk.
MR2 ook wel, met veeeeeel meer grip in het 'nieuwe' model. Motorreparatie is vaak kostbaar ivm ruimte. Maar gelukkig zijn de motoren bullit proof. Oude Mr2 is zeer leuk en snel, zie Hans met zijn Mr2@malmedy. Die rode is gaaf! 2500 euro is geen geld voor de fun die je ervoor terugkrijgt.
924 S is een fantastische alleskunner (leuker dan 944 ivm lagere gewicht). 1:11 haal je met gemak, in tegenstelling tot 944. Targadakje is zalig!
Benz 190 2.3 16v is leuk alternatief voor een E30 325.
Afgelopen weekend bij Tommy's E36 320i gemerkt dat die een stuk sneller is dan een E30 320i en ook zuiniger. Maar ik zou zelf liever een E30 325 hebben voor dat geld, als speelauto. En qua verbruik ontlopen die elkaar amper in dagelijks gebruik. Maar ik ben wel danig onder de indruk van Tommy + 320i. Gaat rap over een baan als Malmedy, zeer rap.
AE86 is fantastisch. Heeft een goed onderstel, brede bandjes en wat kleine aanpassingen nodig. En een anti roest behandeling.
Volvo 360 is el cheapo, lelijk en sneller dan je denkt!
Bullitproof.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
-
Roderic E34T
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
M42 blok is een broertje van de S14.
Wil niet zeggen dat ze onverwoestbaar zijn, maar sterk zijn ze zeker!
Punt van de koppakking klopt. Verder is er nog de ketting die snel zou knappen (rond de 2 ton) maar meestal is dat probleem al opgelost met een nieuwe ketting spanner.
En een 325i zuipen? 1 op 7 bij normaal gebruik?
Wie heeft je dat vertelt? Een E30 325i met een M20B25 12V zou kunnen.
Maar dan ook alleen type 2. Dit komt door de katalysator.
E36 325i met een M50B25 24V rijd met normaal gebruik zeker een 1 op 11!!
Ik rijd met mijn E34 525i Touring al 1 op 11 bij normaal gebruik. En ik rijd stevig door. (Okay, ik rijd niet constant te hard, maar meestal een 10km boven de toegestaande snelheid).
Mijn wagen weegt volgens mijn papieren 1575 kilo. Een E36 325i is opzeker een 200 tot 250 kilo lichter.
Het hoogste verbruik wat ik met de mijne heb gehad is 1 op 9,2.
Wil niet zeggen dat ze onverwoestbaar zijn, maar sterk zijn ze zeker!
Punt van de koppakking klopt. Verder is er nog de ketting die snel zou knappen (rond de 2 ton) maar meestal is dat probleem al opgelost met een nieuwe ketting spanner.
En een 325i zuipen? 1 op 7 bij normaal gebruik?
Wie heeft je dat vertelt? Een E30 325i met een M20B25 12V zou kunnen.
Maar dan ook alleen type 2. Dit komt door de katalysator.
E36 325i met een M50B25 24V rijd met normaal gebruik zeker een 1 op 11!!
Ik rijd met mijn E34 525i Touring al 1 op 11 bij normaal gebruik. En ik rijd stevig door. (Okay, ik rijd niet constant te hard, maar meestal een 10km boven de toegestaande snelheid).
Mijn wagen weegt volgens mijn papieren 1575 kilo. Een E36 325i is opzeker een 200 tot 250 kilo lichter.
Het hoogste verbruik wat ik met de mijne heb gehad is 1 op 9,2.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Vent, loop nou niet zo te zaniken en bedenk wat je eigenlijk zoekt.
Even een overzicht van jouw 'shortlist' de afgelopen maand:
-Volvo 244 coupe; met turbo en sper, 200 pk in een boot op wielen
-E36 325i compact, lelijk maaarrr bombproof (dat zijn er wel meer
)
-E30 318is; snel (zeker en vast
), zuinagh, goedkoop qua lasten
-E34 520i/525i; kopen, want die balans was zó goed, zo degelijk etc.
-E36; fokking lelijk, maarr degelijk en nu goedkoper dan ooit
Rij voorlopig nou maar even mee met die Sierra van mij, bedenk goed wat je wilt en koop dan wat. Dat is de meest budget-vriendelijke oplossing waardoor je uiteindelijk nóg meer keuzemogelijkheden krijgt.
Het leven is soms zó simpel
Even een overzicht van jouw 'shortlist' de afgelopen maand:
-Volvo 244 coupe; met turbo en sper, 200 pk in een boot op wielen
-E36 325i compact, lelijk maaarrr bombproof (dat zijn er wel meer
-E30 318is; snel (zeker en vast
-E34 520i/525i; kopen, want die balans was zó goed, zo degelijk etc.
-E36; fokking lelijk, maarr degelijk en nu goedkoper dan ooit
Rij voorlopig nou maar even mee met die Sierra van mij, bedenk goed wat je wilt en koop dan wat. Dat is de meest budget-vriendelijke oplossing waardoor je uiteindelijk nóg meer keuzemogelijkheden krijgt.
Het leven is soms zó simpel
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Ik kom die topic nu pas tegen, laat ik me even mengen Hugo
Zoals Pescatore noemt, e30 318is. Stuur makkelijk in, is een retesnel blok (helemaal met tuning), erg sterk blok ook. Onderdelen zijn niet al te duur en gewoon goed verkrijgbaar. Mijn M42 zit nu op 229k km en geeft geen centje pijn. Ding draait echt heerlijk en trekt in alle versnelling lekker door, zoals je gemerkt hebt. Je kent de auto, je weet wat je er aan hebt. Als je het topic doorleest hier dan zie je dat de M42 helemaal niet zo'n "baggerblok" is zoals je zegt.
De basis van mijn e30 is gewoon goed. Onderstel is redelijk, voor zwaar circuit gebruik zijn andere dempers aan te raden. Remmen houden het prima op Zandvoort, kun je relatief simpel en goedkoop upgraden met blokken/schijven/vloeistof, dan zit je prima. Met je maximale 4k kan je RUIM van de deze auto een erg goede circuit racer maken.
Het enige "probleem" wat je zelf aangeeft is het op Belgisch kenteken krijgen, maar dit zal je met elke auto uit NL hebben.
Ik wil je best tegemoet komen > stuur maar PB
Zolang je maar geen 240 turbo neemt
Zoals Pescatore noemt, e30 318is. Stuur makkelijk in, is een retesnel blok (helemaal met tuning), erg sterk blok ook. Onderdelen zijn niet al te duur en gewoon goed verkrijgbaar. Mijn M42 zit nu op 229k km en geeft geen centje pijn. Ding draait echt heerlijk en trekt in alle versnelling lekker door, zoals je gemerkt hebt. Je kent de auto, je weet wat je er aan hebt. Als je het topic doorleest hier dan zie je dat de M42 helemaal niet zo'n "baggerblok" is zoals je zegt.
De basis van mijn e30 is gewoon goed. Onderstel is redelijk, voor zwaar circuit gebruik zijn andere dempers aan te raden. Remmen houden het prima op Zandvoort, kun je relatief simpel en goedkoop upgraden met blokken/schijven/vloeistof, dan zit je prima. Met je maximale 4k kan je RUIM van de deze auto een erg goede circuit racer maken.
Het enige "probleem" wat je zelf aangeeft is het op Belgisch kenteken krijgen, maar dit zal je met elke auto uit NL hebben.
Ik wil je best tegemoet komen > stuur maar PB
Zolang je maar geen 240 turbo neemt
-
HSR
- Berichten: 5556
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Het leven is zo ingewikkeld. Als het simpel zou zijn had ik knaken gehad voor een GT3 RSPescatore schreef:Vent, loop nou niet zo te zaniken en bedenk wat je eigenlijk zoekt.
Even een overzicht van jouw 'shortlist' de afgelopen maand:
-Volvo 244 coupe; met turbo en sper, 200 pk in een boot op wielen
-E36 325i compact, lelijk maaarrr bombproof (dat zijn er wel meer)
-E30 318is; snel (zeker en vast), zuinagh, goedkoop qua lasten
-E34 520i/525i; kopen, want die balans was zó goed, zo degelijk etc.
-E36; fokking lelijk, maarr degelijk en nu goedkoper dan ooit
Rij voorlopig nou maar even mee met die Sierra van mij, bedenk goed wat je wilt en koop dan wat. Dat is de meest budget-vriendelijke oplossing waardoor je uiteindelijk nóg meer keuzemogelijkheden krijgt.![]()
Het leven is soms zó simpel
- Miesjel
- Berichten: 2241
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Nieuwprijs volgens autoweek E30 325i = € 28.261
€ 28.261 = €673,- BPM
http://www.autobelastingen.nl/berekenbpm.php (uitgegaan van 15-06-1987)
€ 28.261 = €673,- BPM
http://www.autobelastingen.nl/berekenbpm.php (uitgegaan van 15-06-1987)
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
- Ti-Tourist (Erik)
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Blokken zijn prima. M44 heeft t.o.v. de M42 iets meer koppel bij een lager toerental. Blok zit zeer dicht tegen het schutbord, separate rembekrachtiger. Balans is zeer goed. Kan er harder / agressiever mee insturen t.o.v. een zescilinder BMW. Compacts kun je makkelijker en in betere staat vinden vaak als een 318iS. Kosten zijn ook te overzien. Heb nu 20 K gereden in 1.5 jaar en was totaal 900 Euro kwijt aan een APK en Inspection II. Door de relatieve im-popularateit ook vaak goedkoper in aanschaf.
Grootste nadeel: Ja, hij is lelijk..... Nou en..........
318ti's & Motorcode: De vroege modellen - tussen maart 1994 & mei 1996 hebben de M42 1.8 motor. Deze had inderdaad 140 pk, maar 168 NM bij 4600 rpm. Tussen januari 1996 en december 1998 is pas het M44 1.9 blok van de 318is in het vooronder gegaan. Dit blok heeft iets meer koppel 183 NM, bij 4300 rpm. Dat is wel degene om voor te gaan. Je moet wel goed letten op het olieverbruik, is mijn ervaring. Maar als je regelmatig Ring of trackdays rijdt, kijk je daar toch sowieso naar.
Rondje meerijden op een trackday is geen probleem.
Grootste nadeel: Ja, hij is lelijk..... Nou en..........
318ti's & Motorcode: De vroege modellen - tussen maart 1994 & mei 1996 hebben de M42 1.8 motor. Deze had inderdaad 140 pk, maar 168 NM bij 4600 rpm. Tussen januari 1996 en december 1998 is pas het M44 1.9 blok van de 318is in het vooronder gegaan. Dit blok heeft iets meer koppel 183 NM, bij 4300 rpm. Dat is wel degene om voor te gaan. Je moet wel goed letten op het olieverbruik, is mijn ervaring. Maar als je regelmatig Ring of trackdays rijdt, kijk je daar toch sowieso naar.
Rondje meerijden op een trackday is geen probleem.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
kan het beamen, die compacts rijden best goed 8) heb er een paar gehad als tussen auto en inruiler , en 1 zelf bewust gekocht die wel begonnen was als 316(1.8) maar toen ik hem kocht was ie net klaar en zat er een 3.0 E36 M3 blok in getuned tot 330pk, maar ik hou het op 320pk, anyway dat ging helemaal als de brandweer, met straat avon's op zandvoort ging ook lekker
dat was tevens mijn eerste zandvoort ervaring zo'n 9 jaar geleden alweer, heerlijk wagens die compacts.
-
HSR
- Berichten: 5556
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Denk dat ik er uit ben....
http://www.kapaza.be/Autos/BMW/6845884/ ... s_E30.html
Als de wagen even strak in het echt is als op de foto dan is dit wel een kanshebber. Met name ''prijs bespreekbaar'' is altijd een leuke binnenkomer.
http://www.kapaza.be/Autos/BMW/6845884/ ... s_E30.html
Als de wagen even strak in het echt is als op de foto dan is dit wel een kanshebber. Met name ''prijs bespreekbaar'' is altijd een leuke binnenkomer.
- Joy
- Berichten: 10905
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, Fedmas en 15 gasten
