Verslag Singen en Ring weekend 5 t/m 7 okt

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Corvette

Bericht door Corvette » 09 okt 2007, 00:34

DE RING

Als mensen over de ring praten dan lijkt het net of ze iets heeeeeeel bijzonders hebben meegemaakt. Zelfs stralen ze iets magisch uit tijdens het vertellen van die verhalen. Je kunt het misschien nog het beste vergelijken met de verhalen over UFO's. Die story's geloof je immers ook niet of je moet het zelf hebben gezien. Met al die ringverhalen in m'n achterhoofd, waarvan minstens de helft wel overdreven moest zijn, ben ik ook maar mee gegaan naar de ring. Regelmatig sprak ik het laatste jaar steeds meer mensen over rijden op circuits en dan natuurlijk kwam het dan altijd weer uit op de ring. De verbazing was groot als ik wist te vertellen dat ik nog nooit op de ring was geweest....laat staan dat ik er had gereden. :shock: :shock: :shock:
Afgelopen weekend moest ik er aan geloven en heb daar niet de minste spijt van..........integendeel. 8)
Door het fantastische weer had ik het niet beter kunnen treffen.
's Morgens was het wel ff linke soep op de baan, omdat de baan gedeeltelijk nat was. Waarschijnlijk door de dauw was het met name op de schaduwplekken nog behoorlijk nat. De eerste 4 rondjes heb ik met Nandor gereden en dat was een verademing, omdat hij echt elke bocht kent en dan ook exact wist aan te geven waar de belangrijke punten zitten kwam ik toch nog behoorlijk rond. Volgens mij is het zelfs onverantwoord om de allereerste keer helemaal in je uppie rond te gaan.
Ik heb die dag verschillende ringliefhebbers gesproken en menigeen wist mij te vertellen dat je pas na zo'n beetje 500 rondjes voluit kunt gaan. Dat neem ik direkt aan, want na 8 rondjes weet je echt nog geen kombinatie te herkennen. Natuurlijk herken je wel het 1 en ander, maar er lijken een aantal bochten op elkaar en daarom ga je in het begin op je snuit omdat je denkt dat je het weet, maar dan is het toch weer een andere bocht. Dat gaat eigenlijk maar zo door. Telkens maar weer die verrassing :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
Sommigen hoor je klagen over de drukte op de baan........nou ik zal je zeggen dat er nog zat stukken bij waren dat ik helemaal niemand zag en vond ik eng........zeer eng. Nandor zat er niet meer naast, Jannie wel, maar haar ringkennis liet helaas wat te wensen over. Dat was 27 jaar geleden wel anders v.w.b. die ringkennis. Ik heb 'm nog om.
Wat die rondjes betreft dat zal nog wel ff duren, want dit jaar ga ik niet meer, maar volgend jaar zeker. Trouwens wie die carrousel heeft bedacht spoort toch ook niet zeker......wat een tering ding ........je onderkant moet er aan geloven, want je hoort 'm gewoon op de beton bonken.......vond ik ff minder, maar misschien met andere suspension is dat op te lossen. Binnen kort maar eens kijken of we daar iets aan kunnen doen. :)
Oh ja wat dat camerawerk betreft..........mislukt :( :( :( Had hem aangezet met het klepje ( schermpje) dichtgeklapt en is uit gegaan en was tijdens het rijden te druk om het ff te veranderen. Die camera aanbrengen en gewoon filmen is volgens mij niet zo bijzonder, want ik heb er zat zien rijden met camera aan boord.

Vr. Gr.

Cor

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 okt 2007, 00:50

Mooi verhaal Cor!!!

Peter // E30 3.8 M5
[img:700:466]http://willemfotografie.nl/images/Nieuw ... rafie2.jpg[/img]

Hans // Corvette Z06

Ze vind het wel errug intressant :P

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 okt 2007, 01:00

Sander,

Ze zag daar een lekker ding zei ze en of ik niet ff kon stoppen,dat was jij dan denk ik :lol: :wink:

Grtz,Hanz06 :wink:

Ed vd Werken
Auto: Subaru wrx

Bericht door Ed vd Werken » 09 okt 2007, 01:02

Hallo,
Prachtig verslag en wat een wagen is de Z06, net even naar de documentaire op Discovery gekeken, zeer indrukwekkend.
Voor de liefhebbers, straks om 7.40 tot 8.40 is de herhaling op Discovery, dus zet jullie video's klaar. :idea:
Grtz Edje wrx

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 okt 2007, 01:02

hehe lol, kan heel goed Hans, dat effect heb ik vaker.

Weltrusten en groeten uit Parijs :wink:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 09 okt 2007, 09:02

Sorry jongens, even een postje geknipt uit m'n engelse verslag van de Ring gister:

Holy feck, my very first trackday experience: next to David Yu in his tweaked (biggest Brembo's I'd ever seen, changed rear-suspension, 570 brake hot-cammed 7 litre) Z06! All this on the most famous track of the world. Some maiden voyage!

Vid of a standard Vette:
http://www.youtube.com/watch?v=62WfAYRcaHI

David pulled 1.27 G's, a personal record. I wasn't strapped into a 6-point harnas and i think I'd better done that. I really had to fix myself to stay in the seat. Megagrip and superwide Toyo's didn't slide at all, V8 hammering through the curve's with an easy 120 mph: that's 200 Kmh folks! On the straights I saw 160. We passed Griff's and bikes and Porkers like they were parked there . . . Feck me, when I got out I had to recover for an hour, sitting in the shade.

David bij het uitrijden: "So in what car did you do the 'Ring before?"

Hij schrok zich helemaal de kolere en realiseerde zich de impact die de rit op me gemaakt had. Geeft niet! Deze neemt niemand me meer af ;)

Met het koude zweet en een droge bek richting plee. Na een minuutje even het maagje legen. Volgende keer in een iets minder snel hokje. De rit in Phil's Diablo liet ik even aan me voorbij gaan: "I've made a great vid for ya Albert."

Groeten, allemaal.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 okt 2007, 09:05

Albert,

Knap dat je het hebt kunnen houden tot op de WC. De achtbaan is er niets bij he :lol:

Michel

Christoph

Bericht door Christoph » 09 okt 2007, 09:23

Serieus moeten kotsen? LOL

HSR

Bericht door HSR » 09 okt 2007, 10:08

Christoph schreef:Serieus moeten kotsen? LOL

Man, zet mij naast een beetje serieuse rijder op de ring en ik heb de bende onder genekt voor flugplatz. :D

Heeft te maken met mijn beschadigde evenwichtsorganen. :cry:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 okt 2007, 10:17

hugo schreef:

Man, zet mij naast een beetje serieuse rijder op de ring en ik heb de bende onder genekt voor flugplatz. :D

Oei, dat is niet fijn, heb je er geen last van als jezelf gaat knallen?

Michel

Corvette

Bericht door Corvette » 09 okt 2007, 10:34

Mijn filmpje is eigenlijk hetzelfde, maar dan vanaf de bestuurdersplaats met HUD.
Is natuurlijk veel vetter. Zeker vanuit een Vet. :mrgreen:

De camera zoomt iets te veel in, zodat je min of meer een tunneleffect krijgt. Wanneer je een beetje meer groothoek instelt dan is het beeld een stuk rustiger.

Nu lijkt het net of tie hard gaat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jammer dat mijn opnames zijn mislukt, maar ik zal woensdag op Spa ( 8) ) nieuwe filmpjes maken. :lol: 8)

Vr. Gr.

Corvette

Dinkel

Bericht door Dinkel » 09 okt 2007, 10:36

Michel Pol schreef:Albert,

Knap dat je het hebt kunnen houden tot op de WC. De achtbaan is er niets bij he :lol:

Michel
Klopt Michel, de achtbaan is dan ineens voor mietjes. Ik zat niet helemaal strak in de 'gewone riemen', al dat geslinger en gevasthou samen met de G-krachten doen zeker wat met het lijfje. Ik vond het wel MEGA-gaaf en het was zeker niet angstig. Maar je lijf reageert er gewoon heftig op. Ik voel weer dat ik leef mensen!

Oh ja, ik schaam me echt niet. David is een testrijder en dat merk je. Helemaal waanzinnig om met dikke snelheid drie dikke Porkers IN EEN BOCHT en over de kerbs te passeren. Motoren moesten er ook aan geloven. Volgens David was 'ons' ritje de snelste van drie. Ik ben reuze benieuwd naar de film. Deze Vette moet in ideale omstandigheden 7:30 kunnen halen. We kregen 2 gele vlaggen - waaronder 1 ongeluk - en haalde rond de 8:30 / 45 . . . de meeste snelle rijders in onze groep zijn blij als ze 9:30 a 10 halen. Feck me, heb ik weer . . .

Corvette

Bericht door Corvette » 09 okt 2007, 11:16

Albert

ik heb nog wel wat pilletjes over, dus je roept maar. :lol:

ik weet als geen ander hoe jij je voelt. :?

wel lef om in te stappen. 8)

Gr.

Corvette

Dinkel

Bericht door Dinkel » 09 okt 2007, 11:33

Dank je Cor, wist ik veel waar ik aan begon ;)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 okt 2007, 11:40

Geweldig verhaal Dinkel, helemaal voor je eerste rondje bij zo iemand instappen :lol: Afsluiting zal voor jou een wat mindere ervaring zijn, wij smullen er van hier. Ik zou graag ook eens een dergelijk rondje met iemand maken over de Ring, iets langzamer is ook niet erg. Gelukkig heb ik nooit last van mijn maaginhoud :)

Dinkel

Bericht door Dinkel » 09 okt 2007, 11:43

Niks mindere ervaring, helemaal geweldig!

Ik kots nooit, dus dit zegt wel wat: I'm alive!

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 09 okt 2007, 12:14

Mooie verhalen en foto's!

En gezien de enthousiasme die overduidelijk aanwezig is in de verhalen, was het heel goed georganiseerd. Hulde aan de organisatie en DF!

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 09 okt 2007, 13:27

Bij deze dan een wat uitgebreider verslag.

Vrijdag om 14:30 van huis weggereden. Het zou maar 1:34 moet duren tot Weert, maar het werd 2:45. Wat een kl*te file op de A2 :evil:

Het Poolse restaurant was prima. Eten was goed. Serveerster deed een beetje "Tatjana-Simic-achtig" aan qua uiterlijk en taaltechnische uitspraak, maar was lachen. Vervolgens kregen we de route, een wegenkaart en een box tissues uitgereikt. Box was geheel in stijl - fraai tijgerprintje. :) Ik heb ze wel moeten gebruiken om m'n peilstok af te vegen - m'n OLIEpeilstok welteverstaan :mrgreen: Tijdens het eten: "Hoe ver is het eigenlijk naar Singen?" 595 km :shock: Zooooo, dat wordt doorrijden.

Na het eten in kolonne weggereden. Michel & Hans lekker sprinten van stoplicht naar stoplicht. En toen werd het stil :wink: Dax op de vluchtstrook, wij erom heen met reflecterende vesten zwaaien naar het verkeer om mensen naar de linkerbaan te sturen. Vooruitkijken is veel NL automobilisten helaas niet gegeven, hebben we gemerkt :? Vervolgens tanken en toen vanaf c.a. 21:00 DLD in en de lange rit naar Singen begint.

Nog een tijdje Berthil en Marc kunnen volgen, vervolgens de groep een tijdje kwijt geweest. Toen bij Karlsruhe weer ingehaald door de E30 M3 & M5 en door Elmar wat verder bij wegwerkzaamheden. Bij de enige tankstop onderweg kwam ik Elmar weer tegen (net klaar) en Marc kwam bij dezelfde pomp even later binnen. Met Marc & Coletha de laatste 180 km samen opgereden. Ging lekker vlot 8) Uiteindelijk net na enen als 2e en 3e binnen in Singen. Rit ging eigenlijk boven verwachting. Toen nog even een biertje en daarna het bed opgezocht.

Zaterdag:

Na het ontbijt met z'n allen naar de Autosalon. Er stonden een aantal echt bijzondere exoten. Grappige was inderdaad dat je eerst met plezier naar een GT3 staat te kijken en de dag erna ermee wordt doodgegooid op de Ring :wink: Er stond ook een zigeuner-CSL. Wat een verkracht apparaat was dat. Stuur was zo ongeveer het laatste originele deel op de auto :cry:

Toen nog even naar Ferrari, Maserati & Bentley vlakbij. Bij Ferrari had men een Enzo FXX 8) Echt gaaf. Vervolgens rond het middaguur op naar het Ringhaus. In de file onderweg een witte M6 cabrio gezien en ingehaald door een DeLorean. Ringhaus zat vol, dus werden we over 2 hotels verdeeld. Was verder prima. 's Avonds met z'n allen naar het Schnitzelhaus. Was zeer gezellig. Wilde zondag bijtijds op de Ring zijn, dus het niet al te laat gemaakt.

Zondag:

Was er voor negenen, redde het tot de Parkplatz maar 3 auto's achter mij werd de toegang al gesloten. Baan was toen al dicht vanwege een oliespoor. Toen vast een kaartje gekocht. Baan ging weer open en toen alle GT3's en M3's weg waren, ook in de rij aangesloten. Voor Tiergarten een Giulia Super op semi's ingehaald en vervolgens tot aan Quiddelbach samen opgereden. :D Daarna was het uit met de pret. Er kwamen er een paar voorbij zeilen :evil: Audi S3 onderin Fuchsrohre bij honderd + de helft - hals :evil: Bij Brunnchen een halve zool met een M3. Genietmomentjes waren SX - Aremberg, Hohe Acht en Karoussel. Op de lijnen en lekker de vaart erin.

Baan ging dicht vanwege 4 ongelukken toen ik net terug was. Toen toch besloten om maar te gaan kijken en met Ruud, Marc, Michel & Ilja een tour langs verschillende plekken langs de baan gekeken en foto's geschoten. Onderweg om even iets uit de auto te halen kwam ik Niels tegen en toen samen weer naar de rest van de groep. Hans & Rob en Marc & Coletha gingen om een uurtje of 4 richting NL en met het vooruitzicht nog 3.5 uur voor de boeg te hebben (zonder files) en dat morgen de wekker weer om 6 uur zou gaan, toch ook maar teruggereden.

Totaal 1609 km gereden dit weekend. Was echt supergaaf 8)

Zal proberen vanavond foto's van Singen online te krijgen.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 okt 2007, 16:29

Dinkel schreef:Niks mindere ervaring, helemaal geweldig!

Ik kots nooit, dus dit zegt wel wat: I'm alive!
:D :lol:

@ Erik, je peilstok afvegen. LOL !! :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 okt 2007, 16:41

Het D-F Tissue weekend. Een geweldig idee om af te reizen naar Singen, de plek waar één van de mooiste Autodealers van de wereld staat.

http://www.autosalon-singen.de

Het begon allemaal in Weert, bij een Pools restaurant. Het restaurant waar Peter vermoedelijk elke nacht terecht kan voor een tissue-avontuur voor Oostblok prijzen.

Dat Peter een talent is in het organiseren bleek ook weer dit weekend. Een volledig afgehuurd restaurant met ruimte voor 30 man. Gevuld met 12 D-F-ers :) geweldig

In elk geval heb ik lekker gegeten (en het hele weekend eigenlijk best wel wat naar binnen gewerkt, wat eten betreft dan).

En op weg naar Singen, na de nodige pechgevallen onderweg, bleek maar weer eens dat driving-fun haar naam moet veranderen in www.breien-fun.com god wat een stelletje wijven op de weg zeg.

Niet te geloven. Met een gemiddelde tellersnelheid van 170km/h moest ik vaak toch redelijk geërgerd op de passagierstoel plaatsnemen. Nou heb ik niet alles en iedereen gezien, maar er is er voor mij maar één die het credo Driver verdient en dat is Femme. Alleen Femme gaf gas. De rest zat maar te slapen.

170 .... pfff dat rijd ik elke dag naar mijn werk ... maar goed genoeg hierover, het zou later goedgemaakt worden.

Ik mocht namelijk plaatsnemen in de E30 M5 van Peter. En god wat een monster bleek dit te zijn. 320 pk in een E30 die er niet uitziet met een opgeplakte Sjonnie-M sticker die in dit geval wél eervol blijkt te zijn :)

Peter zegt in het donker: ga maar zitten en rijden, weinig instructies. Nou dat begon al goed. De auto heeft een kortere overbrenging dan de penis van Michel onder een koude douche (als ik Peter moet geloven ;)) en bij het schakelen heb je de pook in je handen, die uit elkaar valt van ellende. Als je dan net 200 aangetikt hebt op de teller is dat niet fijn, omdat je verderop moet remmen. En dan begint de ellende: remmen doet dat ding namelijk niet (achteraf zal blijken dat dit een understatement is) en inmiddels reed ik al 220. Kortom: problemen ! Want in plaats van te remmen wordt je getrakteerd op een dosis vibraties alsof je je in het epicentrum van een aardbeving bevindt, driftend en al. Maar ik kon mijn uit elkaar gevallen pook helemaal niet terugvinden, omdat de E30 geen verlichting in de auto heeft ... kortom: deep shit.

Ok, even wat serieuzer nu (het bovenstaande is overigens gewoon juist hoor) de auto is echt leuk om te rijden. Enorm koppel en mooi toeren maken, veel geluid en dus echt werken en genieten achter het stuur.

Maar even terug naar Singen. Voordat we aankwamen waren we nog even gestopt bij een benzinepomp. Er was niemand in de buurt, ik had getankt met de E30 en vervolgens geparkeerd in de buurt van Bertil en Michel. Zij waren er niet en er komt een E39 aangereden met daarin een paar bloedmooie dames (daar leek het tenminste op van een afstand).

En ja hoor, ze komen naast me geparkeerd. Ik heb nooit geweten wat RWD precies betekent, maar het zal iets van Real Women Drawing betekenen. Ik ervoer wat een genot het kon zijn om een BMW sleutel in je hand te hebben haha. Er stapt een dame uit, fraai figuur, heerlijke kont, met grote borsten, zeer knap gezichtje, een smile om van te dromen en vraagt me wat er met haar auto aan de hand is. Bij haar in zitten nog twee dames, één blonde droomvrouw en één met donkere haren (mijn favoriet).

Nou moet je aan mij niet vragen wat er met je auto aan de hand is, want meer dan dat het contrast van je stiksel op je leren tanga niet contrasteerde kon ik niet verzinnen. Maar goed, mans genoeg als ik was dacht ik dat het noodprogramma mogelijk in werking was getreden, want ze kon niet meer als 1500 toeren maken (ik daarentegen zat al aardig in het rode gebied ... ook al ben ik diesel rijder, ik maak gebruik van de optionele toerenteller tuningsmodule waarmee de toeren verdubbeld worden dus ik weet wat het rode gebied is ;)).

Ze zegt opeens tegen mij: rijd anders even een rondje met ons mee om te kijken wat het is, want wij zijn danseressen en moeten optreden 100km verderop !!! Ik ben dus gewoon in gesprek met drie stripteasedanseressen en ze blijken ook nog eens van Joegoslavische afkomst te zijn!

Wholy mozus. Ik zit dus ergens op de snelweg tussen Karlsruhe en Stuttgart en drie droomvrouwen vragen mij of ik in wil stappen om een rondje te maken.

Is dit geloofwaardig of niet? En ik de hele tijd denken: niemand in de buurt die mij gaat geloven ... heb ik weer. Maar goed, opeens denk ik in mezelf, dit kan niet waar zijn. Ik dacht echt, ik wordt hier gewoon verkracht, dus no way dat ik ga instappen ... bovendien waren wij met een toertocht bezig naar Singen met als doel een gemiddelde van 90km/h dus we hadden nogal haast (haha stelletje ouwe breiers).

Dus wij zo’n beetje aan de praat en uiteindelijk weer gestart, komt er ongelooflijk veel rook uit. Kortom: problemen. Nog even de olie gechecked, die was prima, dus zal wel iets anders zijn. Advies was om in elk geval niet te gaan rijden.

Peter, Bertil en Michel stonden ondertussen op 3 meter afstand te genieten van al dat schoon. Eén dansertje wilde wel dat we haar gingen wegbrengen, maar de eigenaar van de auto wilde haar auto niet achterlaten.

Na een paar keer te hebben voorgesteld zijn we maar vertrokken ... ik heb ze in elk geval het hele weekend niet vergeten ... snel maar weer een E30 kopen, want dat is echt een babe-magnet ;)

Aangekomen in Singen bij het hotel, moest ik aanhoren van Frau Litssch hoe belabberd onze organisatie was. Peter zou om 22.00 uur aankomen, uiteindelijk was dit 00.45 uur, terwijl 1/3 nog niet eens binnen was. Kortom: dikke problemen. Maar de Tissue-gang wilde natuurlijk gewoon van de bar genieten, terwijl Frau Litssch naar bed wilde gaan (als ze nog iets meer had gedronken had ze mij meegenomen denk ik). Dus ik denk, ik zal op dat wijf inlullen en dan regel ik alles wel. Uiteindelijk 2 uur en dertien biertjes later was alles geen enkel probleem en mocht ik eigenlijk het hele hotel wel van haar opnemen.

Aanleiding was haar dochter overigens, want ik dacht, deze dame zou best wel eens een leuke dochter kunnen hebben....de teleurstelling was groot toen ik hoorde dat zij 42 was, dus die date moet dan maar met haar kleindochter ;)

Volgende morgen lekker ontbeten en redelijk vroeg naar de Autodealer. In de hotelkamer de onzin van Peter en Michel aangehoord ben ik maar alleen onder de douche gesprongen en daarna mijn oogjes dicht gedaan en gedroomd over palen en dansende Joegoslavische sletjes. Des te groter de teleurstelling toen ik ‘s morgens wakker werd en de koppen van Peter en Michel moest aanzien :( Ja, op dat moment was ik toch echt wel blij dat mijn zicht zonder bril op niet echt denderend is :)

En op naar Singen ... naar wat het paradijs zou moeten zijn. Om met de autodeur in de garage te vallen: het is daar een waar paradijs, maar alleen voor contact-gestoorde autogekken de lange reis waard. Drooggeilen is leuk, maar daar zijn ook andere manieren voor.

Maar eerlijk is eerlijk, wat een auto’s stonden daar. Wat een pareltjes zaten ertussen. Veel, veel, héééél veel exclusieve auto’s met veel Porsches met name. Pure porno inderdaad... Ook de dikke Rolls Royce Phantom was gaaf, nooit geweten dat ie zo groot was !

Buiten kwam nog een Zwitserse Oranje/Paars-achtige CL600 V12 aangereden met bruin/zwart leer van binnen en (letterlijk) 20" Focus ST velgen. Over smaak valt niet te twisten, maar zelfs Macboy vond dit spuuglelijk, dus dan kun je nagaan wat de rest van het Genootschap ervan vond ...

Maar daarna werd het nog leuker: http://www.gohm.de

Deze autodealer met Italiaanse bolides was geweldig. “Klein, maar fijn” (zoals mijn moeder bij haar inburgeringscursus had geleerd 30 jaar geleden). Er stonden gave Maserati GranTourismo !!! Wat een gave bak is dat. Nog niet eerder gezien in het echt, maar een parel op wielen vind ik het. Wel cruciaal grote velgen en verlagen, maar verder op en top Italiaanse uitstraling, dure pakken en sigaren erbij, toppie.

Verder een Ferrari FXX !!!!!!!!!! Hoe vaak maak je dit nu mee? Ongelooflijk en buiten nog een paar gave 599GTB en om de hoek nog een Bentley Dealer waar NIEMAND binnen is geweest, behalve Elmar, Marc en ik. Elmar wees me gelukkig op het contrasterende stiksel van de Continental... dag was weer goed.

Overigens maakte deze dag duidelijk dat we met POETSERS te maken hadden, want het duurde niet lang voordat Cor de weg tot de wasstraat had gevonden hahah leuk was dat.

Maar goed. Toen mochten we rijden richting de Ring, redelijk vroeg. Er was nog ergens een file, dus die moesten we omzeilen en ik had een gouden tip voor een binnendoor weg. Alle TomTom-ers in actie (de enige echte Tom zat helaas met een klaplong thuis) en op weg.

Nandor nog voorgesteld om een lekker restaurant te nemen, niet op de snelweg, maar ernaast. Nou dat was uiteindelijk helemaal goedgekomen met dat wegrestaurant, die stond wel 120 meter van de snelweg af ;) hahaha sorry Nandor, was niet mijn idee ! Wel heerlijk gegeten.

Het mooiste was dat ik mocht rijden in de E30 cecotto van Michel. Wat een verschil met die van Peter (logisch) maar ook wat een verschil met alle andere auto’s die ik heb gereden. Ondanks het ontbreken van contrasterend stiksel (ik hou dat woord er nu maar even in) had ik de tijd van mijn leven. Heerlijk zittende auto met een perfecte stuurpositie (alleen de hendels iets te ver door het Sparco stuurtje) en heerlijk weggedrag. Messcherpe, alles doorfilterende wegligging met het mooiste jankende geluid wat ik ken. Helaas ben ik als dieselrijder wat verneukt, omdat ik bij 4000 toeren al schakel, maar Michel verzekerde mij dat ik toch echt verder door kon trekken.

Onderweg een E36 316i met rolkooi en (zeker) 3.2 liter M3 motor lopen sprinten. Dat was geweldig, de E36 was weliswaar sneller, maar die vent kon niet ophouden met zwaaien over het geluid van die E30. Hij was helemaal onder de indruk :)

Michel, nogmaals bedankt dat je me liet zien dat je met een E30 diesel ook veel toeren kunt maken ;)

Uiteindelijk wel 300 km min of meer samen gereden en op de Ring nog tegengekomen haha wel toevallig. Maar gelet op de rolkooi was dat al wel duidelijk.

Op de Ring aangekomen was deze helaas al dicht, dus geen rondjes kunnen maken maar groeperen in het hotel. Ook hier bleek het talent van Peter weer optimaal te zijn: in plaats van 23 personen dacht het hotel dat er 2,3 personen zouden komen. Het Duits van Peter was al niet zo goed, maar dit was wel héél erg ;) Nee, alles wat perfect opgelost en Peter had het al aangegeven in zijn PB dus geen probleem. Netjes opgelost allemaal en nog even lopen sjansen met dat wijf die alleen Engels geneukt wilde worden ... sorry ... alleen Engels wilde praten.

Helaas was de downside dat er voor ons vier, Michel, Peter , Femme en ik alleen een kelder beschikbaar was. Peter en Michel dachten dat het een soort Dungeon ingerichte kelder zou zijn, waar ze Ruud voor konden uitnodigen om hem helemaal in kettingen te wikken en hem anaal uit te wonen, maar dat was dus niet het geval.

Maar wat hebben wij die avond keihard gelachen zeg.

De TBS-open pokerkampioenschappen waar de laatste 37 deelnemers op proefverlof mogen gaan, waarbij de pedo links naast ons all in ging met zijn minderjarige kaarten 86 off suit :) magistraal.

En ik maar denken hoeveel pech femme met ons op de kamer had. Geen rust, maar 3 irritante kinderen die grappen proberen te maken (en hele geslaagde al zeg ik het zelf).

Op die zondagochtend was ik rond 06.30 uur wakker (terwijl de rest natuurlijk sliep, heb wel Nandor en Coletha wakker willen bellen (als Marc dat hoort ben ik de lul). Michel en Peter wakker gebeld en weer lopen geinen. Maar wéér reageerde Femme niet. Was er misschien iets aan de hand???

Ik sms-te Peter en Michel maar met de tekst:
Moeten we niet controleren of Femme nog ademt?

en drie minuten later gebeurde het meest grappige wat ik sinds jaren heb meegemaakt: Femme wordt wakker, buigt omhoog en haalt twee oordopjes uit zijn oren :) hahahah geniaal :)

Ik besloot maar om wat rondjes te maken in de E30 M5. Richting Adenau heb je twee haarspeldbochten en daar heb ik geprobeerd de auto in een drift te krijgen, wat heel makkelijk is, alleen was het gewoon ENG om te doen. Die auto heeft écht veel power en ik heb écht weinig ervaring met RWD dus dat was gewoon vette shit !! Ik kon overigens niet driften, maar gewoon de achterkant om laten gooien (is ook niet gek in een haarspeldbocht).

Maar de sfeer op zondagochtend is geniaal. Je voelt dat de Ring alleen maar sport, auto, race ademt. Wat een liefhebbers, met name die engelsen. Het is een waar walhalla voor autogekken (reden waarom ik er al 7 jaar kom).

Het was leuk om te zien dat ik de groep enthousiast kon maken. Marc en Coletha heb ik verteld dat het nooit druk is op de baan, maar na 10 minuten konden ze met hun eigen ogen zien dat er geen drol klopte van de opmerking. Eigenlijk bedoelde ik het ook niet zo, maar goed :)

Leuk trouwens om te zien dat Coletha een autoliefhebster is. Maak je niet vaak mee bij leuke dames :) dus Marc mag behoorlijk tevreden zijn met zo’n knappe vriendin hehe

Die dag lekker genoten bij Michel in de E30 M3, ontzettend fijne auto om de ring over te gaan. De eerste ronde was leuk, maar Michel ging niet echt vol en maakte een aantal typisch Pol-achtige inschattingsfouten. Niet alleen in het dagelijks leven, maar ook op de baan blijkt Michel niet in staat te zijn om altijd goede beslissingen te maken ;)

De tweede ronde maakte ie dan helemaal goed. Hij ging echt snel over de baan en de auto voelde echt geweldig aan. Nee, ik weet nu helemaal zeker waarom de E30 M3 in de EVO M-test als winnaar uit de bus komt. Dit is het echte pure autorijden, bijna 20 jaar oud, maar wat een heerlijke circuit-auto.

Gelukkig mocht ik nog een rondje met Ruud mee in de Japanse blokkendoos en wat een genot was het achterin (met name toen ik zijn vrouw vanachter kon pakken). Nee over de Ring met Ruud is in één woord een genot. Wat hij op bepaalde stukken laat zien is gewoon geniaal. En een heerlijke auto om het mee te doen.

Verder mocht ik nog een rondje mee met Peter in zijn devil M5 en toen we op de baan vast stonden bij de doorgangspoortjes heb ik gesproken met de eigenaar van de M3 GTR, Alpinweiss....oh my god. Pure porno op wielen. Hij heeft er een jaar aan gewerkt, maar wat een automobiel. Veel mooier kom je het echt niet tegen als circuit-auto.

En last but not least: een drietal ronden meegereden met Elmar in de Viper en dat was ook uniek. Die auto heeft zóveel grip, ik kon het niet geloven, dat had ik niet achter de Viper gezocht. De auto stuurt ook redelijk scherp lijkt het en Elmar hoeft niet veel te corrigeren in bochten. Naarmate we meer reden werden de banden ook warmer en werd ook de kont wat losser en mooi te zien hoe Elmar paar keer mooi tegenstuurde. Op de baan alles bijgehouden bijna, paar snelle rakkers (w.o. die grijze 911) maar meest bizarre was een semi-gewone Renault Clio die gewoon zat te bumperen ... baankennis is alles op de Ring, dat is duidelijk. Elmar, jij ook bedankt en inderdaad: oordopjes heb ik maar gauw ingedaan !!

Vervolgens wezen eten bij een Italiaan, alwaar het organisatietalent van Peter helemaal tot zijn recht kwam: voor 23 personen gereserveerd, maar met 7 personen en een niet uitgenodigde Nederlandse Marshall heerlijk gegeten. De weg terug wist ik wat mij te wachten stond: op de Autobahn maximaal 170 als kruissnelheid, dus ik smeekte femme om met hem te mogen rijden in zijn heerlijke Alpina touring. Super auto om lekker mee te blazen. Met hem meegereden en hij snapt tenminste wat Autobahn rijden is: intrappen tot op de bodem waar je kan :)

Femme bedankt nog. Enige nadeel was dat ik letterlijk 45 minuten heb moeten wachten bij de grens bij Zevenaar voordat Michel en Ruud eraan kwamen.

Geloof hun excuses niet ...
Laatst gewijzigd door Macboy op 09 okt 2007, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.

HSR

Bericht door HSR » 09 okt 2007, 16:41

Michel Pol schreef:
hugo schreef:

Oei, dat is niet fijn, heb je er geen last van als jezelf gaat knallen?

Michel
op een circuit geen last van maar tijdens het karten kan ik er wel flink verrot van raken.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 okt 2007, 16:42

voor insiders: Peter...eeehhh..... je zei toch dat je voorbanden verder uit elkaar liggen dan de achterbanden?

nou....je linkervoorband ligt bij Adenau en ...

:)

Tom

Bericht door Tom » 09 okt 2007, 19:35

macboy wat een SUPER verslag!!
geweldig om te lezen :)
heb weer wat gemist lees ik al!

Michel P

Bericht door Michel P » 09 okt 2007, 20:01

Tom schreef:macboy wat een SUPER verslag!!
geweldig om te lezen :)
heb weer wat gemist lees ik al!
+1

Pis weer in de broek van het lachen!!

Michel

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 09 okt 2007, 20:07

Foto's van Singen staan hier:

http://s195.photobucket.com/albums/z115 ... ngweekend/

Nu is het maar geschoten door een prutsfotograaf met een simpel huis-tuin & keuken cameraatje, maar dan is er een impressie. Eric H. (Peugeot 106 Rally) en Michel moeten zeker een zooi mooie platen hebben. Ben het wel eens met Macboy dat als je het heel rationeel bekijkt, Singen niet het absolute walhalla is ofzo. Leuk om een keer gedaan te hebben maar de Ring de dag erna was eigenlijk 10x mooier door de enorme drukte en vele auto's. Hoor nu nog een blauwe S2000 met Northloop sticker wegscheuren bij het hotel. Jammie 8)

Heb wel m'n definitie van DF een stuk moeten bijstellen na het weekend. Michel's M3 is echt een supergaaf ding. Ziet er supernetjes uit, heeft de historie en klinkt gaaf en gaat als de brandweer. Heb toch diep in m'n hart een zwak voor zo'n soort auto. Heb op zich wel genoten van m'n eigen auto, hij stuurt lekker in en gaat redelijk, maar is toch een tandje te stil en mist wat pk's en een breder toerengebied zou ook leuk zijn. Comfortable cruiser, maar mis toch een stukje beleving. En een Compact hang je niet als jong ventje als poster boven je bed..... :roll: Wat voor leuks zou je met 10K + inruil van deze kunnen vinden? Toch eens gaan zoeken...... :roll:

Plaats reactie