Het D-F Tissue weekend. Een geweldig idee om af te reizen naar Singen, de plek waar één van de mooiste Autodealers van de wereld staat.
http://www.autosalon-singen.de
Het begon allemaal in Weert, bij een Pools restaurant. Het restaurant waar Peter vermoedelijk elke nacht terecht kan voor een tissue-avontuur voor Oostblok prijzen.
Dat Peter een talent is in het organiseren bleek ook weer dit weekend. Een volledig afgehuurd restaurant met ruimte voor 30 man. Gevuld met 12 D-F-ers

geweldig
In elk geval heb ik lekker gegeten (en het hele weekend eigenlijk best wel wat naar binnen gewerkt, wat eten betreft dan).
En op weg naar Singen, na de nodige pechgevallen onderweg, bleek maar weer eens dat driving-fun haar naam moet veranderen in
www.breien-fun.com god wat een stelletje wijven op de weg zeg.
Niet te geloven. Met een gemiddelde tellersnelheid van 170km/h moest ik vaak toch redelijk geërgerd op de passagierstoel plaatsnemen. Nou heb ik niet alles en iedereen gezien, maar er is er voor mij maar één die het credo Driver verdient en dat is Femme. Alleen Femme gaf gas. De rest zat maar te slapen.
170 .... pfff dat rijd ik elke dag naar mijn werk ... maar goed genoeg hierover, het zou later goedgemaakt worden.
Ik mocht namelijk plaatsnemen in de E30 M5 van Peter. En god wat een monster bleek dit te zijn. 320 pk in een E30 die er niet uitziet met een opgeplakte Sjonnie-M sticker die in dit geval wél eervol blijkt te zijn
Peter zegt in het donker: ga maar zitten en rijden, weinig instructies. Nou dat begon al goed. De auto heeft een kortere overbrenging dan de penis van Michel onder een koude douche (als ik Peter moet geloven

) en bij het schakelen heb je de pook in je handen, die uit elkaar valt van ellende. Als je dan net 200 aangetikt hebt op de teller is dat niet fijn, omdat je verderop moet remmen. En dan begint de ellende: remmen doet dat ding namelijk niet (achteraf zal blijken dat dit een understatement is) en inmiddels reed ik al 220. Kortom: problemen ! Want in plaats van te remmen wordt je getrakteerd op een dosis vibraties alsof je je in het epicentrum van een aardbeving bevindt, driftend en al. Maar ik kon mijn uit elkaar gevallen pook helemaal niet terugvinden, omdat de E30 geen verlichting in de auto heeft ... kortom: deep shit.
Ok, even wat serieuzer nu (het bovenstaande is overigens gewoon juist hoor) de auto is echt leuk om te rijden. Enorm koppel en mooi toeren maken, veel geluid en dus echt werken en genieten achter het stuur.
Maar even terug naar Singen. Voordat we aankwamen waren we nog even gestopt bij een benzinepomp. Er was niemand in de buurt, ik had getankt met de E30 en vervolgens geparkeerd in de buurt van Bertil en Michel. Zij waren er niet en er komt een E39 aangereden met daarin een paar bloedmooie dames (daar leek het tenminste op van een afstand).
En ja hoor, ze komen naast me geparkeerd. Ik heb nooit geweten wat RWD precies betekent, maar het zal iets van Real Women Drawing betekenen. Ik ervoer wat een genot het kon zijn om een BMW sleutel in je hand te hebben haha. Er stapt een dame uit, fraai figuur, heerlijke kont, met grote borsten, zeer knap gezichtje, een smile om van te dromen en vraagt me wat er met haar auto aan de hand is. Bij haar in zitten nog twee dames, één blonde droomvrouw en één met donkere haren (mijn favoriet).
Nou moet je aan mij niet vragen wat er met je auto aan de hand is, want meer dan dat het contrast van je stiksel op je leren tanga niet contrasteerde kon ik niet verzinnen. Maar goed, mans genoeg als ik was dacht ik dat het noodprogramma mogelijk in werking was getreden, want ze kon niet meer als 1500 toeren maken (ik daarentegen zat al aardig in het rode gebied ... ook al ben ik diesel rijder, ik maak gebruik van de optionele toerenteller tuningsmodule waarmee de toeren verdubbeld worden dus ik weet wat het rode gebied is

).
Ze zegt opeens tegen mij: rijd anders even een rondje met ons mee om te kijken wat het is, want wij zijn danseressen en moeten optreden 100km verderop !!! Ik ben dus gewoon in gesprek met drie stripteasedanseressen en ze blijken ook nog eens van Joegoslavische afkomst te zijn!
Wholy mozus. Ik zit dus ergens op de snelweg tussen Karlsruhe en Stuttgart en drie droomvrouwen vragen mij of ik in wil stappen om een rondje te maken.
Is dit geloofwaardig of niet? En ik de hele tijd denken: niemand in de buurt die mij gaat geloven ... heb ik weer. Maar goed, opeens denk ik in mezelf, dit kan niet waar zijn. Ik dacht echt, ik wordt hier gewoon verkracht, dus no way dat ik ga instappen ... bovendien waren wij met een toertocht bezig naar Singen met als doel een gemiddelde van 90km/h dus we hadden nogal haast (haha stelletje ouwe breiers).
Dus wij zo’n beetje aan de praat en uiteindelijk weer gestart, komt er ongelooflijk veel rook uit. Kortom: problemen. Nog even de olie gechecked, die was prima, dus zal wel iets anders zijn. Advies was om in elk geval niet te gaan rijden.
Peter, Bertil en Michel stonden ondertussen op 3 meter afstand te genieten van al dat schoon. Eén dansertje wilde wel dat we haar gingen wegbrengen, maar de eigenaar van de auto wilde haar auto niet achterlaten.
Na een paar keer te hebben voorgesteld zijn we maar vertrokken ... ik heb ze in elk geval het hele weekend niet vergeten ... snel maar weer een E30 kopen, want dat is echt een babe-magnet
Aangekomen in Singen bij het hotel, moest ik aanhoren van Frau Litssch hoe belabberd onze organisatie was. Peter zou om 22.00 uur aankomen, uiteindelijk was dit 00.45 uur, terwijl 1/3 nog niet eens binnen was. Kortom: dikke problemen. Maar de Tissue-gang wilde natuurlijk gewoon van de bar genieten, terwijl Frau Litssch naar bed wilde gaan (als ze nog iets meer had gedronken had ze mij meegenomen denk ik). Dus ik denk, ik zal op dat wijf inlullen en dan regel ik alles wel. Uiteindelijk 2 uur en dertien biertjes later was alles geen enkel probleem en mocht ik eigenlijk het hele hotel wel van haar opnemen.
Aanleiding was haar dochter overigens, want ik dacht, deze dame zou best wel eens een leuke dochter kunnen hebben....de teleurstelling was groot toen ik hoorde dat zij 42 was, dus die date moet dan maar met haar kleindochter
Volgende morgen lekker ontbeten en redelijk vroeg naar de Autodealer. In de hotelkamer de onzin van Peter en Michel aangehoord ben ik maar alleen onder de douche gesprongen en daarna mijn oogjes dicht gedaan en gedroomd over palen en dansende Joegoslavische sletjes. Des te groter de teleurstelling toen ik ‘s morgens wakker werd en de koppen van Peter en Michel moest aanzien

Ja, op dat moment was ik toch echt wel blij dat mijn zicht zonder bril op niet echt denderend is
En op naar Singen ... naar wat het paradijs zou moeten zijn. Om met de autodeur in de garage te vallen: het is daar een waar paradijs, maar alleen voor contact-gestoorde autogekken de lange reis waard. Drooggeilen is leuk, maar daar zijn ook andere manieren voor.
Maar eerlijk is eerlijk, wat een auto’s stonden daar. Wat een pareltjes zaten ertussen. Veel, veel, héééél veel exclusieve auto’s met veel Porsches met name. Pure porno inderdaad... Ook de dikke Rolls Royce Phantom was gaaf, nooit geweten dat ie zo groot was !
Buiten kwam nog een Zwitserse Oranje/Paars-achtige CL600 V12 aangereden met bruin/zwart leer van binnen en (letterlijk) 20" Focus ST velgen. Over smaak valt niet te twisten, maar zelfs Macboy vond dit spuuglelijk, dus dan kun je nagaan wat de rest van het Genootschap ervan vond ...
Maar daarna werd het nog leuker:
http://www.gohm.de
Deze autodealer met Italiaanse bolides was geweldig. “Klein, maar fijn” (zoals mijn moeder bij haar inburgeringscursus had geleerd 30 jaar geleden). Er stonden gave Maserati GranTourismo !!! Wat een gave bak is dat. Nog niet eerder gezien in het echt, maar een parel op wielen vind ik het. Wel cruciaal grote velgen en verlagen, maar verder op en top Italiaanse uitstraling, dure pakken en sigaren erbij, toppie.
Verder een Ferrari FXX !!!!!!!!!! Hoe vaak maak je dit nu mee? Ongelooflijk en buiten nog een paar gave 599GTB en om de hoek nog een Bentley Dealer waar NIEMAND binnen is geweest, behalve Elmar, Marc en ik. Elmar wees me gelukkig op het contrasterende stiksel van de Continental... dag was weer goed.
Overigens maakte deze dag duidelijk dat we met POETSERS te maken hadden, want het duurde niet lang voordat Cor de weg tot de wasstraat had gevonden hahah leuk was dat.
Maar goed. Toen mochten we rijden richting de Ring, redelijk vroeg. Er was nog ergens een file, dus die moesten we omzeilen en ik had een gouden tip voor een binnendoor weg. Alle TomTom-ers in actie (de enige echte Tom zat helaas met een klaplong thuis) en op weg.
Nandor nog voorgesteld om een lekker restaurant te nemen, niet op de snelweg, maar ernaast. Nou dat was uiteindelijk helemaal goedgekomen met dat wegrestaurant, die stond wel 120 meter van de snelweg af

hahaha sorry Nandor, was niet mijn idee ! Wel heerlijk gegeten.
Het mooiste was dat ik mocht rijden in de E30 cecotto van Michel. Wat een verschil met die van Peter (logisch) maar ook wat een verschil met alle andere auto’s die ik heb gereden. Ondanks het ontbreken van contrasterend stiksel (ik hou dat woord er nu maar even in) had ik de tijd van mijn leven. Heerlijk zittende auto met een perfecte stuurpositie (alleen de hendels iets te ver door het Sparco stuurtje) en heerlijk weggedrag. Messcherpe, alles doorfilterende wegligging met het mooiste jankende geluid wat ik ken. Helaas ben ik als dieselrijder wat verneukt, omdat ik bij 4000 toeren al schakel, maar Michel verzekerde mij dat ik toch echt verder door kon trekken.
Onderweg een E36 316i met rolkooi en (zeker) 3.2 liter M3 motor lopen sprinten. Dat was geweldig, de E36 was weliswaar sneller, maar die vent kon niet ophouden met zwaaien over het geluid van die E30. Hij was helemaal onder de indruk
Michel, nogmaals bedankt dat je me liet zien dat je met een E30 diesel ook veel toeren kunt maken
Uiteindelijk wel 300 km min of meer samen gereden en op de Ring nog tegengekomen haha wel toevallig. Maar gelet op de rolkooi was dat al wel duidelijk.
Op de Ring aangekomen was deze helaas al dicht, dus geen rondjes kunnen maken maar groeperen in het hotel. Ook hier bleek het talent van Peter weer optimaal te zijn: in plaats van 23 personen dacht het hotel dat er 2,3 personen zouden komen. Het Duits van Peter was al niet zo goed, maar dit was wel héél erg

Nee, alles wat perfect opgelost en Peter had het al aangegeven in zijn PB dus geen probleem. Netjes opgelost allemaal en nog even lopen sjansen met dat wijf die alleen Engels geneukt wilde worden ... sorry ... alleen Engels wilde praten.
Helaas was de downside dat er voor ons vier, Michel, Peter , Femme en ik alleen een kelder beschikbaar was. Peter en Michel dachten dat het een soort Dungeon ingerichte kelder zou zijn, waar ze Ruud voor konden uitnodigen om hem helemaal in kettingen te wikken en hem anaal uit te wonen, maar dat was dus niet het geval.
Maar wat hebben wij die avond keihard gelachen zeg.
De TBS-open pokerkampioenschappen waar de laatste 37 deelnemers op proefverlof mogen gaan, waarbij de pedo links naast ons all in ging met zijn minderjarige kaarten 86 off suit

magistraal.
En ik maar denken hoeveel pech femme met ons op de kamer had. Geen rust, maar 3 irritante kinderen die grappen proberen te maken (en hele geslaagde al zeg ik het zelf).
Op die zondagochtend was ik rond 06.30 uur wakker (terwijl de rest natuurlijk sliep, heb wel Nandor en Coletha wakker willen bellen (als Marc dat hoort ben ik de lul). Michel en Peter wakker gebeld en weer lopen geinen. Maar wéér reageerde Femme niet. Was er misschien iets aan de hand???
Ik sms-te Peter en Michel maar met de tekst:
Moeten we niet controleren of Femme nog ademt?
en drie minuten later gebeurde het meest grappige wat ik sinds jaren heb meegemaakt: Femme wordt wakker, buigt omhoog en haalt twee oordopjes uit zijn oren

hahahah geniaal
Ik besloot maar om wat rondjes te maken in de E30 M5. Richting Adenau heb je twee haarspeldbochten en daar heb ik geprobeerd de auto in een drift te krijgen, wat heel makkelijk is, alleen was het gewoon ENG om te doen. Die auto heeft écht veel power en ik heb écht weinig ervaring met RWD dus dat was gewoon vette shit !! Ik kon overigens niet driften, maar gewoon de achterkant om laten gooien (is ook niet gek in een haarspeldbocht).
Maar de sfeer op zondagochtend is geniaal. Je voelt dat de Ring alleen maar sport, auto, race ademt. Wat een liefhebbers, met name die engelsen. Het is een waar walhalla voor autogekken (reden waarom ik er al 7 jaar kom).
Het was leuk om te zien dat ik de groep enthousiast kon maken. Marc en Coletha heb ik verteld dat het nooit druk is op de baan, maar na 10 minuten konden ze met hun eigen ogen zien dat er geen drol klopte van de opmerking. Eigenlijk bedoelde ik het ook niet zo, maar goed
Leuk trouwens om te zien dat Coletha een autoliefhebster is. Maak je niet vaak mee bij leuke dames

dus Marc mag behoorlijk tevreden zijn met zo’n knappe vriendin hehe
Die dag lekker genoten bij Michel in de E30 M3, ontzettend fijne auto om de ring over te gaan. De eerste ronde was leuk, maar Michel ging niet echt vol en maakte een aantal typisch Pol-achtige inschattingsfouten. Niet alleen in het dagelijks leven, maar ook op de baan blijkt Michel niet in staat te zijn om altijd goede beslissingen te maken
De tweede ronde maakte ie dan helemaal goed. Hij ging echt snel over de baan en de auto voelde echt geweldig aan. Nee, ik weet nu helemaal zeker waarom de E30 M3 in de EVO M-test als winnaar uit de bus komt. Dit is het echte pure autorijden, bijna 20 jaar oud, maar wat een heerlijke circuit-auto.
Gelukkig mocht ik nog een rondje met Ruud mee in de Japanse blokkendoos en wat een genot was het achterin (met name toen ik zijn vrouw vanachter kon pakken). Nee over de Ring met Ruud is in één woord een genot. Wat hij op bepaalde stukken laat zien is gewoon geniaal. En een heerlijke auto om het mee te doen.
Verder mocht ik nog een rondje mee met Peter in zijn devil M5 en toen we op de baan vast stonden bij de doorgangspoortjes heb ik gesproken met de eigenaar van de M3 GTR, Alpinweiss....oh my god. Pure porno op wielen. Hij heeft er een jaar aan gewerkt, maar wat een automobiel. Veel mooier kom je het echt niet tegen als circuit-auto.
En last but not least: een drietal ronden meegereden met Elmar in de Viper en dat was ook uniek. Die auto heeft zóveel grip, ik kon het niet geloven, dat had ik niet achter de Viper gezocht. De auto stuurt ook redelijk scherp lijkt het en Elmar hoeft niet veel te corrigeren in bochten. Naarmate we meer reden werden de banden ook warmer en werd ook de kont wat losser en mooi te zien hoe Elmar paar keer mooi tegenstuurde. Op de baan alles bijgehouden bijna, paar snelle rakkers (w.o. die grijze 911) maar meest bizarre was een semi-gewone Renault Clio die gewoon zat te bumperen ... baankennis is alles op de Ring, dat is duidelijk. Elmar, jij ook bedankt en inderdaad: oordopjes heb ik maar gauw ingedaan !!
Vervolgens wezen eten bij een Italiaan, alwaar het organisatietalent van Peter helemaal tot zijn recht kwam: voor 23 personen gereserveerd, maar met 7 personen en een niet uitgenodigde Nederlandse Marshall heerlijk gegeten. De weg terug wist ik wat mij te wachten stond: op de Autobahn maximaal 170 als kruissnelheid, dus ik smeekte femme om met hem te mogen rijden in zijn heerlijke Alpina touring. Super auto om lekker mee te blazen. Met hem meegereden en hij snapt tenminste wat Autobahn rijden is: intrappen tot op de bodem waar je kan
Femme bedankt nog. Enige nadeel was dat ik letterlijk 45 minuten heb moeten wachten bij de grens bij Zevenaar voordat Michel en Ruud eraan kwamen.
Geloof hun excuses niet ...