Aan elkaar ruiken en van elkaar proeven meeting ?
-
Ik denk woensdag of donderdag... ik slaap dr niet minder om hoor,heb het stervensdruk op het moment dus niet veel tijd om überhaupt over de RS4 na te denken.cooldragon schreef:als je laatste update klaar is.......durf het bijna niet te vragen.....Marc RS4 schreef:Robert, je hebt gelijk maar je moet soms wel eens een water bij de wijn doen he.
Draai het om als jij bv ergens een ritje in zou willen en je hebt helaas geen dit of dat dan is dit de ideale gelegenheid.
Daar is deze gedachte voor opgezet lijkt me.
Natuurlijk moet het geen kermis attractie worden......![]()
![]()
ps ff offtopic...wanneer is ie nou eigenlijk klaar?nog een paar nachtjes slapen toch?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ff zonder gekheid, ik vind het ook leuk om mee te rijden.
En mensen mogen best in m'n auto rijden.
Dat zelfs sommigen als moeilijk doen om hun vrouw of vriendin te laten rijden.
Rico heeft het hier over ruiken en proeven.
Niet meteen over opvreten en verorberen
Ik heb eens in Rico z'n M3 gereden en niet boven de 120 geweest.
In z'n 2
Niet zo moeilijk doen, er wordt niet meteen geragd
En mensen mogen best in m'n auto rijden.
Dat zelfs sommigen als moeilijk doen om hun vrouw of vriendin te laten rijden.
Rico heeft het hier over ruiken en proeven.
Niet meteen over opvreten en verorberen

Ik heb eens in Rico z'n M3 gereden en niet boven de 120 geweest.
In z'n 2

Niet zo moeilijk doen, er wordt niet meteen geragd

- Knot
Wat ik al eerder aangaf, ik vind het kut als mijn spiegels, stuur en stoel zijn versteld, kost me dagen om weer mn instelling te vinden (nou hebben we niet allemaal electrische stoelen met geheugenfunctie
)...
Maar verder gaat dit eerder op voor minimeets of 1op1 inderdaad. Ik ben zelf ook niet de makkelijkste maar geef/gaf bijvoorbeeld Sjef ook gewoon de sleutels van de M3 om ff een uurtje te sturen. Gaat mijn inziens eerder op voor goede bekenden en niet zomaar wat van een forum plukken, hoe gezellig de quotes ook zijn soms... 8)

Maar verder gaat dit eerder op voor minimeets of 1op1 inderdaad. Ik ben zelf ook niet de makkelijkste maar geef/gaf bijvoorbeeld Sjef ook gewoon de sleutels van de M3 om ff een uurtje te sturen. Gaat mijn inziens eerder op voor goede bekenden en niet zomaar wat van een forum plukken, hoe gezellig de quotes ook zijn soms... 8)
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik vind dit een erg leuk idee. En kan me voorstellen dat er zeker wel mensen in elkaars auto zouden willen rijden. In bovenstaande reacties is dat ook zeer zeker wel op te merekn.
Zoals Arthur en Rico ook zeggen. Het gaat op ruiken en proeven, kwestie van gewoon eens een rustig blokkie om. Geen rondje raggen op Zandvoort natuurlijk.
Zelf heb ik al erg veel verschillende auto's kunnen en mogen rijden. Helaas ben ik echter zelf niet in het bezit van een automobiel om uit te wisselen, anders ahd ik natuurlijk graag mee gedaan. Helaas val ik bij deze meeting dus buiten de doelgroep....of niet

Zoals Arthur en Rico ook zeggen. Het gaat op ruiken en proeven, kwestie van gewoon eens een rustig blokkie om. Geen rondje raggen op Zandvoort natuurlijk.
Zelf heb ik al erg veel verschillende auto's kunnen en mogen rijden. Helaas ben ik echter zelf niet in het bezit van een automobiel om uit te wisselen, anders ahd ik natuurlijk graag mee gedaan. Helaas val ik bij deze meeting dus buiten de doelgroep....of niet

- frank de jonge
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
-
Nadeel is dat ik er hier best wat 'ken' maar dat is meer een handje schudden en that's it. Een auto waar je hard voor gewerkt hebt toevertrouwen doe ik op zo'n punt niet. Er zijn er een paar die ik beter ken, omdat ik die wat langer hebt meegemaakt (of meer mee opgetrokken) tijdens meetings. Die mensen vertrouw ik meer.
Dus sta er wel open voor maar dan wel bij bepaalde personen

- Arthur
- Auto: Nr.51
Toevertrouwen is een groot woord.
We komen hem niet ophalen bij je huis en leveren hem volgende week weer in
Goed, die 75k+ auto's van nog geen jaar oud, okay.
Verder zou ik er niet al te spastisch over doen.
En dat zeg ik niet omdat ik "maar" een relatief goedkoop karretje heb of omdat ik overal mee wil.
Dat vind ik gewoon, en ik hoef met niemand mee, boeit mij niet echt.
Vind het wel leuk maar hoeft niet.
Stelt toch niet veel voor, ff een blokje om.
Wat ik bv altijd wel leuk vind is met iemand mee over de Ring, dat doe ik zelf niet.
Dus dan als passagier mee vind ik top.
Ook voor dit soort meetings vind ik meerijden ook wel genoeg.
Maar erg veel draagkracht is er niet
We komen hem niet ophalen bij je huis en leveren hem volgende week weer in

Goed, die 75k+ auto's van nog geen jaar oud, okay.
Verder zou ik er niet al te spastisch over doen.
En dat zeg ik niet omdat ik "maar" een relatief goedkoop karretje heb of omdat ik overal mee wil.
Dat vind ik gewoon, en ik hoef met niemand mee, boeit mij niet echt.
Vind het wel leuk maar hoeft niet.
Stelt toch niet veel voor, ff een blokje om.
Wat ik bv altijd wel leuk vind is met iemand mee over de Ring, dat doe ik zelf niet.
Dus dan als passagier mee vind ik top.
Ook voor dit soort meetings vind ik meerijden ook wel genoeg.
Maar erg veel draagkracht is er niet

- RVV
ik zal niemand er om veroordelen dat ie zoiets niet ziet zitten, en ik zeg ook gelijk dat ik mijn eigen auto niet als een hoer aan iedereen zomaar zou meegeven.
Maar aan de andere kant we hebben het over autorijden en da's echt geen hogere wiskunde ofzo. Kijk zo'n dogleg bak is een verhaal apart, of een dax seven met 260pk op de achteras..maar echt scary auto's rijden er niet rond hoor.
En de insteek van zoiets moet natuurlijk zijn dat JIJ als eigenaar beslist wie in jou auto mag rijden en dat iedereen dat moet respecteren, dus ook de mensen waarbij je het om wat voor reden dan ook niet zo ziet zitten dat ze in jou auto rijden.
Maar aan de andere kant we hebben het over autorijden en da's echt geen hogere wiskunde ofzo. Kijk zo'n dogleg bak is een verhaal apart, of een dax seven met 260pk op de achteras..maar echt scary auto's rijden er niet rond hoor.
En de insteek van zoiets moet natuurlijk zijn dat JIJ als eigenaar beslist wie in jou auto mag rijden en dat iedereen dat moet respecteren, dus ook de mensen waarbij je het om wat voor reden dan ook niet zo ziet zitten dat ze in jou auto rijden.
-
No offence hoor,maar veel mensen bekijken dit vanuit hun standpunt(en terecht) maar als jij bv (Tom dus) nou eens een ritje in mijn auto zou willen maken en ik dacht erover zoals jij dat nu doet dan had je een probleem.Tom schreef:Nadeel is dat ik er hier best wat 'ken' maar dat is meer een handje schudden en that's it. Een auto waar je hard voor gewerkt hebt toevertrouwen doe ik op zo'n punt niet. Er zijn er een paar die ik beter ken, omdat ik die wat langer hebt meegemaakt (of meer mee opgetrokken) tijdens meetings. Die mensen vertrouw ik meer.
Ik bedoel je zit ernaast en vantevoren maak ik je duidelijk als eigenaar dat je geen burnouts en rokende banden/koppeling/remmen wil zien.
Dan moet zoiets toch mogelijk zijn? Ik heb ook hard gewerkt voor mijn wagen maar toch ik heb hier geen problemen mee op deze manier.
- frank de jonge
Idd Rico, jij beslist wie er in je auto mag rijden.. dus dat zijn dan de mensen die je het beste kent.
Ik rij niet graag in andermans auto maar als het me wordt aangeboden zal ik er zeker uiterst voorzichtig mee omgaan.
Mensen die me niet kennen weten dat niet en zullen dus niet zo snel zeggen van "Frank, hier heb je de sleutel van mn Porsche, Viper of M5 en rij maar ff een stukje met mij dr naast"
Het kan allemaal heel leuk zijn maar diegene die minder bekend zijn op het forum zullen dan minder gauw een kans krijgen om en keer in zo'n dikke auto te rijden.
En daar moet dan ook over nagedacht worden denk ik....
Correct me if I'm wrong.
Ik rij niet graag in andermans auto maar als het me wordt aangeboden zal ik er zeker uiterst voorzichtig mee omgaan.
Mensen die me niet kennen weten dat niet en zullen dus niet zo snel zeggen van "Frank, hier heb je de sleutel van mn Porsche, Viper of M5 en rij maar ff een stukje met mij dr naast"
Het kan allemaal heel leuk zijn maar diegene die minder bekend zijn op het forum zullen dan minder gauw een kans krijgen om en keer in zo'n dikke auto te rijden.
En daar moet dan ook over nagedacht worden denk ik....
Correct me if I'm wrong.
- Tommy
- Sander S.
Ik weet natuurlijk niet of alle DF'ers dit hebben, maar respect voor andermans spullen is er bij mij wel met de paplepel ingegoten.
Zeker wat auto's betreft. Ik denk trouwens wel dat heel veel gasten dit hebben. Als ik zie hoe sommigen met hun auto's omgaan, in positieve zin dus. We besteden er allemaal belachelijk veel geld aan.
Je krijgt op een forum opzich wel hele duidelijk indrukken van iemand. Ik zou verschillende mensen ook wel alleen durven laten rijden.
Het probleem is alleen .. als iemand nou een Starlet rijdt (noem maar wat hoor) en eigenlijk nooit iets snellers gewend is, dan zou ik er wel serieus mee oppassen, want een RS4/M3/335i/Z06 etc. acceleren zo hard dat het best eens enorm wennen kan zijn.
Als de eigenaar ernaast zit kan er vrijwel niets gebeuren gok ik. De eigenaar bepaald wat er wel en niet mag, houdt de bestuurder zich hier niet aan, is het natuurlijk meteen over.
Zeker wat auto's betreft. Ik denk trouwens wel dat heel veel gasten dit hebben. Als ik zie hoe sommigen met hun auto's omgaan, in positieve zin dus. We besteden er allemaal belachelijk veel geld aan.
Je krijgt op een forum opzich wel hele duidelijk indrukken van iemand. Ik zou verschillende mensen ook wel alleen durven laten rijden.
Het probleem is alleen .. als iemand nou een Starlet rijdt (noem maar wat hoor) en eigenlijk nooit iets snellers gewend is, dan zou ik er wel serieus mee oppassen, want een RS4/M3/335i/Z06 etc. acceleren zo hard dat het best eens enorm wennen kan zijn.
Als de eigenaar ernaast zit kan er vrijwel niets gebeuren gok ik. De eigenaar bepaald wat er wel en niet mag, houdt de bestuurder zich hier niet aan, is het natuurlijk meteen over.
-
- markk
Gaat niet werken een dergelijke meeting.
Waarom niet ?
- Er komt een keer schade. Misschien niet direct en door iemand's schuld maar het komt een keer. Hoe wordt dat opgelost ?
- Er zal veel "meegereden" worden. Mijn ervaring is dan dat de omgeving ernstig benut wordt om even de Viper, M3, AMG, (R)Sx, etc. mogelijkheden te laten zien. Politie staat binnen no-time bij je, en terecht.
- Heb in de beginjaren bij gummen.net (idd .net) een dergelijke meeting bij Vianen / vdValk meegemaakt. Leuk hoor, maar op een gegeven moment reden er een (gele) S3, Martini Integrale en een BoxsterS met bijna 200 over een dijkje waar je 60 of 80 mocht.
- Heb met "dreamnight at the zoo" zoiets ook meegemaakt. Leuk hoor BN en andere met (super) sportauto's. Totdat ze gingen testen, met kinderen naast hun, of de 911 turbo vanaf 250 na sneller was dan een Ferrari Testarossa. Op de N11...
Gewoon niet doen. Gaat een keer fout dit soort dingen, kan je op wachten...
Mark.
Waarom niet ?
- Er komt een keer schade. Misschien niet direct en door iemand's schuld maar het komt een keer. Hoe wordt dat opgelost ?
- Er zal veel "meegereden" worden. Mijn ervaring is dan dat de omgeving ernstig benut wordt om even de Viper, M3, AMG, (R)Sx, etc. mogelijkheden te laten zien. Politie staat binnen no-time bij je, en terecht.
- Heb in de beginjaren bij gummen.net (idd .net) een dergelijke meeting bij Vianen / vdValk meegemaakt. Leuk hoor, maar op een gegeven moment reden er een (gele) S3, Martini Integrale en een BoxsterS met bijna 200 over een dijkje waar je 60 of 80 mocht.
- Heb met "dreamnight at the zoo" zoiets ook meegemaakt. Leuk hoor BN en andere met (super) sportauto's. Totdat ze gingen testen, met kinderen naast hun, of de 911 turbo vanaf 250 na sneller was dan een Ferrari Testarossa. Op de N11...
Gewoon niet doen. Gaat een keer fout dit soort dingen, kan je op wachten...
Mark.
- Kasteel
Het hoeft ook niet meteen zo groots, ik denk dat in kleine groepjes het redelijk haalbaar is (en redelijk vaak wordt gedaan?). Ik denk dat er genoeg mensen zijn die eigenlijk nooit een dealer binnen stappen voor een proefrit, maar toch graag kennis zouden maken met een bepaalde auto. Ik bedoel dan niet zozeer een top 100-df-wishlist, maar een auto waar je eigenlijk kennis mee wil maken maar niet meteen voor naar een dealer zou stappen.
Ik benadruk dan wel dat het mij niet eens zozeer gaat om het zelf rijden, het mee rijden en het verhaal achter/bij de auto kan gewoon een hele hoop vertellen.
Ik benadruk dan wel dat het mij niet eens zozeer gaat om het zelf rijden, het mee rijden en het verhaal achter/bij de auto kan gewoon een hele hoop vertellen.
- Erik K.
Mijn naam er ook bij gezet,
Rico
Erik Kramer
...
...
Wat mij betreft leuk idee.
Al zou ik maar een beperkt aan mensen in mijn auto laten rijden, meerijden is uiteraard geen probleem, maar verwacht niet dat ik flink ga lopen blazen, dat is zoals div. aangeven vragen om problemen met dit soort meetings. De kans dat je het dan een keer te gek maakt is groot.
Ik hoef zelf ook niet hard te rijden in een ander z'n auto, ik zou gewoon het gevoel even willen krijgen hoe zo'n ander kanon nou rijd t.o.v. de mijne. En daarvoor hoef je echt niet plankgas over land-weggetjes te gaan. Ook zou ik juist prettig vinden als de eigenaar ernaast zit.
Ik zou b.v. wel eens in de M3 van Rico willen rijden om eens met het SMG systeem te werken, de A8 W12 lijkt me leuker om ernaast te zitten
uiteraard zijn er meerdere mooie wagens zoals b.v. de koppelkoning 335i, x35d of E39 M5 of dikke turbo (EVO) uitgevoerde wagen.
Rico
Erik Kramer
...
...
Wat mij betreft leuk idee.
Al zou ik maar een beperkt aan mensen in mijn auto laten rijden, meerijden is uiteraard geen probleem, maar verwacht niet dat ik flink ga lopen blazen, dat is zoals div. aangeven vragen om problemen met dit soort meetings. De kans dat je het dan een keer te gek maakt is groot.
Ik hoef zelf ook niet hard te rijden in een ander z'n auto, ik zou gewoon het gevoel even willen krijgen hoe zo'n ander kanon nou rijd t.o.v. de mijne. En daarvoor hoef je echt niet plankgas over land-weggetjes te gaan. Ook zou ik juist prettig vinden als de eigenaar ernaast zit.
Ik zou b.v. wel eens in de M3 van Rico willen rijden om eens met het SMG systeem te werken, de A8 W12 lijkt me leuker om ernaast te zitten