Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Peter Aero

Bericht door Peter Aero » 20 sep 2007, 09:27

Hi Cor,

Die Corvette Z06 maakt de verwachting wel waar zeg, tsjezus wat een powerhouse. Ben benieuwd naar de beelden. Wellicht dat we de volgende keer eens van stuur kunnen wisselen. ben wel benieuwd naar de drivebility van zo`n Vette

En yep, mijn " bak met bouten " gaat als een speer 8) .

Gr,

Peter

Peter Aero

Bericht door Peter Aero » 20 sep 2007, 09:30

leonard schreef:@ peter aero

Dat was ik ja met die RS4.Kon je turbo helaas niet bijhouden in de rechte lijn!!
Hi Leonard,

maar sturen kan je wel zeg ! :D en vergeet niet dat ik op een 480 Bhp zit in de Porsche. Ik had wel het idee dat je iedere keer wat later remde dan ik. Maar he, ik had mijn vriendinnetje in de auto zitten 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 20 sep 2007, 09:43

Vond het gister een super geslaagde dag. Mooi wagenpark! :shock:

De E30 deed het prima, onderstel is top en ook tijdens de sessie van ca. 40 min. deed alles het nog goed. Remmen vond ik ook top, keer op keer bij 75mtr voor Tarzan op de rem, geen fading oid. Heb nu een stuk meer vertrouwen in de auto en durf er meer mee te gooien en smijten.

Ook werd er keurig gespiegeld en richting aangegeven door de anderen.

Ga nu met goede moed naar Oschersleben.

Bedankt @ D-F Crew!

VLA

Bericht door VLA » 20 sep 2007, 09:46

Zo heb echt een hele leuke dag gehad, ondanks dat mijn blok opeens heel erg begon te roken (zuigerveren ?), en ik niet voluit kon gaan. Heb weer veel geleerd dankzij Ton, en heb ook nog even meegereden in de MR2 van Jacco en met de Leon van DDX. Echt leuk om meegemaakt te hebben, nog bedankt daarvoor heren.

Hopelijk komen er meer van dit soort trackdays, vond het erg leuk, en mijn vriendin vond het ook geweldig.

RobS

Bericht door RobS » 20 sep 2007, 09:54

VLA schreef:Zo heb echt een hele leuke dag gehad, ondanks dat mijn blok opeens heel erg begon te roken (zuigerveren ?), en ik niet voluit kon gaan. Heb weer veel geleerd dankzij Ton, en heb ook nog even meegereden in de MR2 van Jacco en met de Leon van DDX. Echt leuk om meegemaakt te hebben, nog bedankt daarvoor heren.

Hopelijk komen er meer van dit soort trackdays, vond het erg leuk, en mijn vriendin vond het ook geweldig.
Was je al vroeg weg? Ik ben namelijk na 5en nog 3x de pits ingereden om te kijken of je er was zodat je mee kon rijden, ik kon je alleen niet vinden, ook op de baan was je (volgens mij) niet :)

René130i

Bericht door René130i » 20 sep 2007, 09:56

Heb me uitstekend vermaakt!

Direct in het begin de baan op met Dennis.
Net als in Malmedy ging dat in het begin niet zo lekker. Je moet luisteren én rijden en dat is niet makkelijk. Maar als je vervolgens alleen gaat rijden kun je alles toepassen en dat is zo mooi :D Bedankt Dennis!

Eén keer ging het met hoge snelheid "bijna mis" (zo noem ik het althans). Liet bovenop scheivlak gas los :oops: Achterkant begon wat te zwabberen maar hebben t overleefd. Waarschijnlijk lijkt het voor mij ernstiger dan het echt was, of niet Dennis?

Heb best wel wat videomateriaal, daar ga ik vanavond mee bezig. De in-car beelden zijn best wel saai. Lijkt nog trager dan 't ging :lol: Maar m'n zwager heeft gefilmd vanaf verschillende plaatsen dus ik denk dat die wel leuk is (nog niet gezien).

@Leonard: Jij kan wel rijden zeg! Prachtig om de B7 voorbij te zien komen alsof ik in een Lada reed (sorry Dennis :wink:).

Organisatie bedankt!

kris

Bericht door kris » 20 sep 2007, 10:12

Andreas schreef:bij de bevalling of op de baan?
:P

nou de bevalling dan maar :lol:

GarreTT

Bericht door GarreTT » 20 sep 2007, 10:13

Het was een geweldige dag. De Impreza heeft het de hele dag prima gedaan, op de remmen na dan, maar dat is denk ik alleen op te lossen met een BBK. En na een half uur instructie van Ton ging het rijden ook veel beter dan voorheen.

Organisatie, instructeurs, vlaggers, allemaal bedankt.

leonard

Bericht door leonard » 20 sep 2007, 10:19

Peter Aero schreef:
leonard schreef:@ peter aero

Dat was ik ja met die RS4.Kon je turbo helaas niet bijhouden in de rechte lijn!!
Hi Leonard,

maar sturen kan je wel zeg ! :D en vergeet niet dat ik op een 480 Bhp zit in de Porsche. Ik had wel het idee dat je iedere keer wat later remde dan ik. Maar he, ik had mijn vriendinnetje in de auto zitten 8)

Dank dank :oops: :oops:

leonard

Bericht door leonard » 20 sep 2007, 10:20

Rene / Hazze schreef: @Leonard: Jij kan wel rijden zeg! Prachtig om de B7 voorbij te zien komen alsof ik in een Lada reed (sorry Dennis :wink:).

!

:oops: :oops: :oops:

Is weer goed voor m'n ego :P :P

VLA

Bericht door VLA » 20 sep 2007, 10:22

Mex schreef:
VLA schreef:Zo heb echt een hele leuke dag gehad, ondanks dat mijn blok opeens heel erg begon te roken (zuigerveren ?), en ik niet voluit kon gaan. Heb weer veel geleerd dankzij Ton, en heb ook nog even meegereden in de MR2 van Jacco en met de Leon van DDX. Echt leuk om meegemaakt te hebben, nog bedankt daarvoor heren.

Was je al vroeg weg? Ik ben namelijk na 5en nog 3x de pits ingereden om te kijken of je er was zodat je mee kon rijden, ik kon je alleen niet vinden, ook op de baan was je (volgens mij) niet :)
Ja ik was ook al op zoek naar jou, ik wou heel graag nog een rondje mee rijden met je, en mijn vriendin eigenlijk ook wel. Maar we waren al rond 17 uur vertrokken, aangezien ik niet meer met mijn auto durfde te rijden, en ik nog even het blok wou laten nakijken (was er te laat voor helaas dus weet nog niet wat er mis mee is). volgende keer hoop ik met je mee te kunnen rijden dan.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 sep 2007, 10:43

@Leonard: Jij viel inderdaad in positieve zin op bij ons op de baanpost. Jij zat echt lekker te trappen met die RS4, zo te zien :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 sep 2007, 11:03

@Leonard: Ik zat naast René toen jij op de sliphoek voorbij ons denderde het rechte stuk op vanuit Bos Uit. Ook in andere bochten was je tempo en de manier waarop de Audi over de baan boenderde impressive. Hij lijkt aanzienlijk overstuurder dan de RS4 van René.

Lekker bezig!

René130i

Bericht door René130i » 20 sep 2007, 11:05

Idd. Het is bij de B7 toch ook zo dat er meer vermogen naar achter gestuurd wordt?

Ik had een transponder onder mn auto zitten. Weet iemand of dat op CPZ altijd werkt (MyLaps)?

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 sep 2007, 11:06

Stéphane schreef:
Peter Tunissen schreef:Gratis Duitse muziek in de duinen, wat wil je nou nog meer? :lol:

Ik betwijfel echt of het in Zandvoort mogelijk is om met portofoons te werken; volgende keer maar weer een lijstje 06-nummers uitwisselen denk ik.
Is ook niet ideaal, maar dit zeker niet nee. :D
Begon er eentje Duits te praten. Ik antwoorden: "Staat niet op de kaart!". Ging hij door in het Duits. Ik een beetje terug OH-en, bleef hij maar doorpraten in het Duits. Waarschijnlijk was het Koos Spee met met zijn flitser in de berm. Maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat we nu toch echt "Auf der Rennstrecke" waren.
DAT WAS IK hahahahaha heb je me nog horen zingen!!?? :mrgreen:

René130i

Bericht door René130i » 20 sep 2007, 11:06

Flatline schreef:
Stéphane schreef:
Peter Tunissen schreef:Gratis Duitse muziek in de duinen, wat wil je nou nog meer? :lol:

Ik betwijfel echt of het in Zandvoort mogelijk is om met portofoons te werken; volgende keer maar weer een lijstje 06-nummers uitwisselen denk ik.
Is ook niet ideaal, maar dit zeker niet nee. :D
Begon er eentje Duits te praten. Ik antwoorden: "Staat niet op de kaart!". Ging hij door in het Duits. Ik een beetje terug OH-en, bleef hij maar doorpraten in het Duits. Waarschijnlijk was het Koos Spee met met zijn flitser in de berm. Maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat we nu toch echt "Auf der Rennstrecke" waren.
DAT WAS IK hahahahaha heb je me nog horen zingen!!?? :mrgreen:
Hahaha hoe mooi :lol: :lol:

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 20 sep 2007, 11:07

Ook maar een verslagje :)

Gisteren was ik de hele dag vrij. Vroeg op gestaan om alle vloeistoffen in mijn auto te controleren, de banden op spanning gebracht. En alle losse rommel uit de auto gehaald. Klaar voor deze dag.

Ik ben niet zo handig met het vinden van mijn weg op onbekende plaatsen. Zandvoort daar kom ik niet zo vaak dus ik was vroeg (10:30) vanuit Nieuwegein weggereden. Eenmaal aangekomen was ik de eerste op het bavaria paddock. Maar niet voor heel lang. Het liep langzaam vol met auto's en heb heel wat mensen de hand geschud. Niet alle namen onthouden helaas.

Bij aanvang bij Rico in de auto gestapt om vervolgens bij hokje 5 (net na de tarzan bocht) te gaan vlaggen voor 2 uur. Gelukkig werd Stéphane er ook afgezet om daar foto's te maken. Zo was het vlaggen wat gezelliger. Er werd netjes gereden, heb maar 1x de gele vlag laten zien omdat er iemand spinde iets verder op.

2,5 uur later werden we weer opgehaald om zo vervolgens zelf te gaan rijden. Ik had nog nooit echt op een circuit gereden en wist niet dat ik ook een half uur les had kunnen boeken. Maargoed uiteindelijk de moed verzameld en toch maar achter het stuur gekropen om zo mijn eerste 2 rondjes te rijden. Vet zeg, die G's voel je normaal niet op de openbare weg! het rijden van de lijnen werd al snel wat duidelijker zeker nadat ik een stukje acter Allen had aangereden.

Ik ben blij dat het droog gebleven is. Het ging precies om 6 uur regenen. Perfect getimed dus. Na het rijden nog mee wezen wokken, erg gezellig en goed eten ook.

Om een uur of 9 afgehaakt om zo achter Berthill en iemand van wie ik de naam al weer kwijt ben naar huis te rijden. Netjes weer veilig thuis aangekomen.

RVV

Bericht door RVV » 20 sep 2007, 11:12

Ja Leonard die RS4 ging goed van zijn plek ! Ikzelf liet achterrijders altijd voorbij gaan omdat ik graag overzicht wilde houden als rijdende marshall, maar de RS4 viel elke keer in postieve zin op.

De 911 turbo van Peter stond ook niet bepaald stil :shock: gang zat er goed in zeg. En ondanks dat vond ik dat je erg netjes reed.

Tristan zijn e30 viel ook in postieve zin op, erg snel en smooth zo te zien, valt ook helemaal niet tegen voor zo'n oude e30, perfect trackday wagentje.

Dan de Cooper S'en van Berthill en Hans.. vooral de laatste als een strijkplank..

Maar het grootste feest vond ik het rijden achter de Volpa van Harry.. PRACHTIG..

Corvette

Bericht door Corvette » 20 sep 2007, 11:17

Ha die Peter

kunnen we wel eens doen de volgende keer. 8)

Ik heb gelezen en gezien dat een aantal mensen de banden aan gort hebben gereden en volgens mij was dat bij jou ook het geval.
Dat is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de camber niet goed staat.
Zelf heb ik ze een dag ervoor nog een graadje negatiever gezet en ze zien er nog perfect uit. Bij vierwiel aangedreven auto gaat het misschien zowiezo harder, maar als je wielen te vertikaal staan dan gaan ze zeker binnen een rondje of 30 naar de kloten. Er was ook een RS4 aanwezig die ook aardig van kiet ging >>>>>>>>>>>>> twee voorbanden volledig verrot. :(
Als autogekken onder elkaar kijken we niet op een rubbertje natuurlijk, maar als je met dezelfde banden ook nog 10.000 normale km kunt rijden is daar toch niks mis mee. :lol:
Vr. Gr.
Corvette

Peter ik rij 10 oktober op Spa .........als je zin hebt :?: :?: :?:

Berthil

Bericht door Berthil » 20 sep 2007, 11:17

Ook ik heb me prima vermaakt, op en naast de baan.
Al was het wel koud bij het vlaggen op post nr.7 in de eerste sessie maar het moois wat voorbij kwam en het rijden daarna tot 18.00u maakte alles weer goed.

Dit keer geen scheur in het spruitstuk dus lekker doorrijden, ook duidelijk wat rustiger op de baan waardoor ik drie ronden achter elkaar eens lekker voluit heb kunnen gaan.
Ook de extra aangebrachte remkoeling hielden de remmen nu koeler al moeten er voor de volgende keer duidelijk dikkere remmen op.

Hans, bedankt voor het meerijden en het doorgeven van de tips van Dennis. :wink:

Ik heb genoten van alles auto's en het wokken daarna was ook leuk.
Ik kijk alvast uit naar het tissue weekend .

allen

Bericht door allen » 20 sep 2007, 11:19

@Jochem: het is goed dat je niet de eerste twee uur achter me aan bent gereden. :lol:
Verder leuk je ontmoet te hebben.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 sep 2007, 11:21

hier mijn verslag.

Eerst moeten wachten tot er een paar diepfriezen naar mijn crib waren gekomen en toen ze er allemaal waren, op een rustig tempo naar Zandvoort gereden. Eenmaal daar aangekomen even moeten wachten op Peter, maar ach ik moest toch nog ontbijten dus kon ik mooi een paar boterhammen eten, zelf gesmeerd met PASTA :P

Toen eindelijk de baan op. Was erg druk voor me met auto's waar ik niet snel voorbij zou kunnen komen, aangezien het redelijk aan elkaar gewaagd was. Ik had toen maar besloten om eens te kijken of de M Coupe nog een beetje kon driften, Fabian kon het vorige keer ook met een 2.8 dus waarom ik niet.. Nou dat ging makkelijker dan verwacht en genoot er erg van.. Banden zijn nu dus ook echt helemaal naar de klote. Toen kleine Nauta met mij meereed ging het ook 2x fout, even te veel gas en hatsikidee!! Nuttkees in de rondte.. De Sherminator dacht nog dat ik me auto ging afschrijven in de Audi S, maar helaas dat gebeurde niet..

Na al dit gein geprobeerd om goede lijnen te rijden en dan loopt het toch wel erg lekker, nog een paar tips gehad waardoor ik steeds sneller ging. Helaas ben ik niet erg tevreden over de wegligging van de bmw. IN de mastersbocht glijdt de wagen over alle wielen en dat zelf op lage snelheid. Ook heeft de auto de neiging om de kont ineens naar buiten te laten komen terwijl je geen gas geeft, maar gewoon instuurd en nog niet eens zo heftig. Toch tijd om hiet wat aan te gaan doen.

Na 2 uur rijden even staan vlaggen, maar FUCKKKK wat kreeg ik het koud zeg..... Wel wat foto's kunnen maken en die vind je in het andere topic.

Ik was zelf erg erg onder de indruk van de blauwe mini, wat een geluid en wat een stoere wagen! Ook de e30 van Tristan vond ik super om te zien, wat kan je die wagen hard de bocht in gooien zeg :shock:

Ook het driften van Andre was gaaf om te zien en ik heb nog veel te leren :lol:

En het meeste heb ik nog gelachen om een Hartge die 2x voor mijn neus in de rondte vloog, echt geweldig om te zien, hahaha

Zelf zou ik volgende keer ook wel een keer met iemand anders willen meerijden en achteraf baalde ik ervan dat ik dit gisteren niet heb kunnen doen of heb gedaan. Ben wel met Steven mee geweest en ook erg onder de indruk van die wagen en Steven, mooie lijnen gereden!

Volgende keer ben ik er weer bij, maar dan voor de volle 4 uur. :D

leonard

Bericht door leonard » 20 sep 2007, 11:31

Dennis Cavallino schreef:@Leonard: Ik zat naast René toen jij op de sliphoek voorbij ons denderde het rechte stuk op vanuit Bos Uit. Ook in andere bochten was je tempo en de manier waarop de Audi over de baan boenderde impressive. Hij lijkt aanzienlijk overstuurder dan de RS4 van René.

Lekker bezig!
Overstuur kreeg ik pas als ik echt ging gooien.Is echt een verschil met met m'n voorgaande 535d Met die auto kon ik echt in mooi overstuur een bocht ronden.Met de RS4 is het constant zoeken naar de juiste balans.Iets teveel gas en hij schuift weg.Na een kwartier vlogen de stukken rubber al van m'n voorbanden.Vanmorgen gelijk nieuwe laten monteren.De linker was finaal verrot het karkas kwam er doorheen :? :?

Hielke

Bericht door Hielke » 20 sep 2007, 11:44

Ook even een kort verslagje van mijn kant.

Zo om half drie op het circuit met Andre in z'n 130i aangekomen. Auto was voorzien van Wanli's op de achterkant. Er was regen voorspeld. Dit icm Andre's tik om dan altijd en overal dwars te gaan maakte de tijdenrijderij van secundair belang. Dat er pas tegen zessen wat vochtigheid naar beneden kwam vond ik echter helemaal niet erg. En de meeste andere deelnemers waarschijnlijk ook niet. Andre des te erger want waarschijnlijk heeft het Drechsler sper in die laatste rondjes (voor vrouwen slooft ie zich altijd extra uit) de geest gegeven. Dit was er ook de reden van dat we niet mee zijn gaan wokken (ik en m'n maag waren er helemaal klaar voor :? ). Een goed besluit want de hele lange en trage rit naar huis eindigde bijna net voor de finishlijn vanwege een zich steeds slechter gedragend differentieel. Jammer, maar gezien de ruim 40.000 brute kilometers die het sper al had gehad was het helemaal niet verwonderlijk dat ie er eens mee op zou houden. Voor de rest gedroeg de 130i zich weer voorbeeldelijk.

Ik heb van de rondjes in Elmar's M3 genoten. Hij bood me een ritje als stuurman aan en gezien mijn aard en karakter kan ik zulks altijd moeilijk afwijzen :lol: Maar niet ten koste van alles want ik was bang dat ik met mijn korte stompjes van benen de pedalen niet meer zou kunnen bedienen. De stoel was nl niet verstelbaar. Na wat proberen bleek het toch net te kunnen. Dan maar met wat meer reserve want het ging er uiteindelijk om om zelf de remmen, waar we voordien en nadien een discussie over hadden, te kunnen beoordelen. Die remmen zijn dus niet goed. Door een ver wegzakkend pedaal en een naar links scheef trekkende auto als je begon te remmen zakte me de moed vwb de remmerij behoorlijk in de schoenen. En daar heb ik normaliter liever een kilootje lood zitten :P En wat is het ontzettend jammer van die remmen want de rest van de auto is werkelijk geweldig. Een prachtige balans, een stabiele kont, heel veel gevoel in het stuur. Ik ben niet zo van de M3's van na de E30 maar deze auto is onvergelijkbaar met een standaard machien. Misschien dat de eindoverbrenging nog wat te lang is maar wat geeft het, races hoeven er (nog) niet mee gewonnen te worden. En die remmen zijn Elmar als winterproject (zoals hij zelf melde) wel toevertrouwd.

Stéphanes Smart Roadster is een pareltje. Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik een groot zwak voor deze auto heb. De rit naast hem versterkte deze gevoelens alleen maar. De lichte achterhand van een standaard Roadster was met het gemonteerde Bilstein onderstel volledig verdwenen. Jammer dat ook nu weer de remmen opspeelden. De blokken linksvoor kwamen in contact met de "bell" (weet even het nederlandse woord niet). Doorrijden was niet verstandig geweest.

Van 700 Smart cc's naar 7000 Corvette cc's is op een circuit een kleinere stap dan je denkt. Het gaat daar uiteindelijk om het bochtenwerk en het gevoel dat een auto je geeft. En dat is ook in Cor's Z06 prima voor elkaar. Door het lage zwaartepunt blijft de auto ten allen tijde superstabiel aanvoelen. De enorme versnelling van de 500 pk's blijft immer een genot. Cor weet midcorner altijd makkelijk de grens van de bandengrip te vinden zonder ooit de auto te "overdriven". Dat ie bij aanremmen een bewuste marge wil overhouden is verstandig voor lijf, leden, en machien. Snelheden van 230+ zie je niet iedere dag op de teller op het rechte stuk van Zandvoort verschijnen. Als "demonstrateur" van de capaciteiten van deze monsterauto is Cor een veilige en capabele piloot. Nu nog die opspelende maag op datzelfde duurzame niveau brengen :oops: :lol:

De rit in Dinges' GTT Sti op het binnenterrein was veelbelovend. STI techniek in een zeer sterk aanvoelende Impreza GL lijkt een gouden greep te zijn. De versnelling van de auto is spectaculair en het geheel blijft daarbij altijd bullitproof aanvoelen. Ik hoop deze auto, of zoals Dinges al zei dezelfde techniek in een andere GTT carrosserie, binnenkort op het circuit in actie te kunnen zien. Een sub 2.10 auto is het sowieso. Een 2.05 of nog sneller zou me niet verbazen.

Bedankt aan alle betrokkenen waarbij ik aan of naast het stuur heb mogen genieten.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 sep 2007, 12:10

Mooie verslagen! :D

Voor de mensen die nu na Zandvoort de smaak te pakken hebben, hier zijn ook nog wel een paar plekjes vrij:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=5927

Verder zijn mijn remmen krom en ik mis hele lappen profiel van mijn voorbanden, maar het was weer geweldig, ik ruik de benzine, olie en banden nu nog. :lol:

Plaats reactie