In Duitsland ging de auto flink knallen door V Power

Hey grappig dat dit al weer de hele wereld rond gaat en hier via iemand van SO ook al bekend is , ik had het een maandje terug ontdekt en op SO gepost.. 8)Afgelopen zaterdag voor de SCN meeting ben ik wezen tanken bij GULF, voorheen zat daar altijd bp, maar sinds deze week was het ineens gulf geworden.
Daar maar de challenger gepakt (stond geen octaan gehalte bij).
Omdat ik niet zeker was dat het wel 98 was, later maar ff bp ultimate bij gegooid, auto performde wel goed overigens.
nu op de site van gulf gekeken en nu begrijp ik waarom het zo duur was... (1.54 euro)
http://producten.gulf.nl/products/4.%20 ... enzine.pdf
Octaangetal: RON - > 100 WtF537
Testmethoden: NEN-ISO 25164
Iemand al eens dit getankt bij gulf:
Kassa, idd echt een programma voor de doelgroep....SpyderFerdi schreef:schop.
Ik Gulf Challenger 100ron tanken in mijn Panda. 0,0 verschil
Volgens de Gulf pomphouder zijn er regelmatig klanten die deze RON 100 Challenger tanken (in grote hoeveelheden) en meenemen (in resevoirs of zo) naar trackdaydagen voor de race-oto's? het blijft een mirakel dit soort brandstof omdat recentelijk onderzoek van kassa uitwees dat het geen ruk uitmaakt, maar er ook tal van 'bewijzen' zijn dat auto's die hogere octaan getallen kunnen 'begrijpen' wel degelijk meer vermogen afgeven met dit soort type brandstof (dus meer pk/koppel geven). Het blijft maar in de lucht hangen of die powerfuel's nu wel of niet wat uimaken ... Mijn inschatting is toch, zonde van je geld.
Ik heb het 1 keer in de SC speedster gehad (voor 98 gemapt), en het kan tussen de oren zitten maar dat ron100 spul reed heerlijk. (placebo effect?)Ruben schreef:Had ik al gezegd dat het bij de 130i wel uitmaakte en bij de Lotus niet? Ik had juist verwacht dat het bij de Lotus gezien het hogere specifieke vermogen uit zou maken.
Waarom is de kritiek op Kassa niet terecht dan? De normale benzine van Shell heet Fuelsave. Ze hebben ook andere benzine in de aanbieding: V-Power. Maar de benzine die ze destijds hebben getest is Fuelsave, die niet duurder of goedkoper is dan normale benzine van Esso, Total of welke pomp dan ook.SpyderFerdi schreef:Die kritiek op Kassa is uiteraard onterecht. Het is een werkelijke/redelijke en praktische situatie.
Situatie: de nietsvermoedende consument gaat tanken en leest: hé? dit is een benzinesoort waar ik meer km/per liter mee rijdt (welk type dan ook). Iets duurder maar wel zuiniger en schoner. Dus op termijn goedkoper. Dus tanken (ik heb het ook gedaan met mijn fiat Panda) en wat blijkt: geen ruk verschil, 0,0, geen ruk. Er staat niet bij: Let op! Deze brandstof bespaard alleen als: u geen Seat heeft, uw motormanagement moet wel de klopvastheid snappen, bladiebla... dus: pure oplichterij van de benzienhandel op deze manier.
Dit klopt wel Perry, maar zo is het voor de nietsvermoedende koper natuurlijk niet. Waarom heet die brandstof Fuelsave? Dat alleen al is misleidend. Die fuel 'saved' dus helemaal niets, maar is dus als gewone 95, zoals de pomp al tientallen jaren heeft, alleen nu plakken er zij er het naampje 'save' achter. Fuelsave suggereert een verbetering, nietwaar. Maar het is ouwe wijn in nieuwe vaten. De term is in mijn ogen wél misleidend. Kassa heeft daarom dus helemaal gelijk. Daarbij claimt BP (deed die mee in de Kassa test?) wél dat hun Ultimate 98 zuiniger is dan hun gewone brandstof. Welnu, geen ruk verschil van gemerkt met de Fiat Panda. 0,0.Snipe schreef:Waarom is de kritiek op Kassa niet terecht dan? De normale benzine van Shell heet Fuelsave. Ze hebben ook andere benzine in de aanbieding: V-Power. Maar de benzine die ze destijds hebben getest is Fuelsave, die niet duurder of goedkoper is dan normale benzine van Esso, Total of welke pomp dan ook.SpyderFerdi schreef:Die kritiek op Kassa is uiteraard onterecht. Het is een werkelijke/redelijke en praktische situatie.
Situatie: de nietsvermoedende consument gaat tanken en leest: hé? dit is een benzinesoort waar ik meer km/per liter mee rijdt (welk type dan ook). Iets duurder maar wel zuiniger en schoner. Dus op termijn goedkoper. Dus tanken (ik heb het ook gedaan met mijn fiat Panda) en wat blijkt: geen ruk verschil, 0,0, geen ruk. Er staat niet bij: Let op! Deze brandstof bespaard alleen als: u geen Seat heeft, uw motormanagement moet wel de klopvastheid snappen, bladiebla... dus: pure oplichterij van de benzienhandel op deze manier.
Dus Kassa test normale benzine, ontdekt dat de auto met die normale benzine niet zuiniger rijdt dan een auto die op normale benzine rijdt en trekt daar vervolgens de conclusie uit dat het geen zin heeft om premium benzine te testen. Goede test!
Begrijp niet wat je bedoelt (lucht)kasteelKasteel schreef:Dat gelul over auto's die hun verbruiksopgaves niet halen is een andere manier van zeggen dat je Kassa-argument zoog?
lol, mee eensch Robert. Dit komt natuurlijk overal voor. Ik vind het ook helemaal niet erg, maar dan niet piepen als je er op wordt aangesproken en dan zeggen dat de testers niet deugen. Dan ben je een baby. Of die RAI meneer in dat Kassa filmpje hierboven; verbijsterend die reactie, alsof consumenten dom zijn.romo schreef:Ach, marketing is niet een exclusief BMW tool......................
Maakt niet uit, we zitten hier op DF dus het mag een paar centen kosten.romo schreef:Ik merk ook geen verschil ( in 2008, zie post hiervoor, vaak geprobeerd)..........................maar ik rij straks toch met JRZ................................zal voor de gemoedsrust zijn...................
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast