Nou.................vandaag even een uurtje gestoeid met een 335i.............
Uitvoering; zwart, 19" styling 230, sattel braun leer, sat nav, open dak, active front stering (daarover straks meer), automaat ( geen flippers aan het stuur helaas). Het sattel braun is wel een beetje diare kleur, zou ik zeker her overwegen
Afwerking op een eenzame hoogte, zit positie goed instelbaar, stuur dunner dan in de M3 maar toch goed en prettig in de hand liggend. Lak blijft onder een bepaalde hoek dubieus. Het automatisch aan geven van de gordel vond ik na 1 keer al storen ( gelijk de zekering er uit dan maar) wat een pruts ding................dat doet dus wel afbreuk aan de verder fenomenale kwaliteits indruk.
Extertieur; vele male mooier dan op de foto, hoewel zwart toch wel verdomd smerig wordt na wat buien.....................(mischien toch maar een andere kleur overwegen)
Rijden; indrukwekkend................kan het niet anders zeggen. De motor zeer is stil bij normaal rij gedrag, geef je hem de sporen dan komt er een geweldig donkerbruine roffel uit het vooronder (vind ik dus mooier dan de snerp van de M3). De automaat is de allerbeste waar ik ooit mee heb gereden, je hoort en voelt niet dat ie zijn werk doet en bovenal...........hij is snel. Jammer dat ik de flippers niet heb kunnen proberen, ga ik nog een keer regelen, net als een ritje met een handbak. Nou was ik nooit een automaten man, maar man man, deze is echt super.............het rijdt zo makkelijk, zo gladjes, zo soepel.........................als je hem al koopt............nou dan wordt dit toch een serieus item...................
Sturen;................nou das helemaal een verhaal op zich. Active Front Steering.......................ik moet zeggen; vooraf was mijn mening; wat mot ik er mee, BMW`s sturen al als de beste.........................en toen kwam AFS...............................bij lage snelheid stuurt ie werkelijk als een scheermes, als een F1, ...................als ik weet het niet meer. Dit is wat je wil, snel, super snel en nauwkeurig luisteren en opvolgen van wat je handen willen. Ik was er in een paar KM al aan gewend..................super, sprakeloos, mega fenomenaal. Toen ik weer in de M3 zat, mn dus op lage snelheid, stads/dorps niveau zullen we maar zeggen...........................man wat voelt dat dan als een tank, sloom, traag, te veel beweging maken, voor te weinig actie.
Snelheid; wat moet ik er nog over zeggen....................mega trekkracht onderin natuurlijk. ik had onderweg wat wisselende weers omstandigheden, lekker veel regen ook, mooi dus. Een haakse bocht vanuit stilstand met iets te veel gas op een natte ondergrond....................paar keer doen en je banden kan je zo gaan ruilen.............................snel is ie, hoewel er wel veel weg wordt gefilterd, das niet erg, het is geen M natuurlijk. Veel toeren maken, niet nodig natuurlijk, zo makkelijk gaat het. Maar als het moet kan het natuurlijk wel; kick down...........................en daar gaat ie, met die zalig donkerbruine ronk ...............GVD wat lekker. Hier kwam ik wel een puntje van kritiek tegen; bij het gebruik van de kick down heeft de bak ech wel bedenktijd nodig, maar daarna gaat ie toch als de brandweer.
Onderstel; niet zo week als ik verwacht had, de M3 is ietsie stugger, denk vooral dat bij high speed turns de M3 het beter zal doen, maar dat heb ik zelf niet kunnen proberen ( mooi excuus om der nog maar weer eens een uur of wat op los te knallen), ik heb voornamelijk stukken gereden die ik zelf met de M3 ook rijd, dan kan je mi het best vergelijken.
Vergelijking 335i versus M3. De M3 is een meer sportievere auto, harder, maar ook rauwer, minder sophisticated imo, voor het beste resultaat moet je er gewoon mee trappen, hoe meer revs des te beter. De 335i is een fijn besnaard precisie instrument, zeker met AFS, meer comfort gericht, maar zeker geen mee dein bak, of boot waarin je zee ziek dreigt te worden, verre van zelfs. Ik denk zelfs dat een 335i de betere alrounder is, de M3 toont zijn ware aard en kwaliteiten als je in elk opzicht tot de max gaat...................dat kan simpel weg niet overal en zeker niet altijd, tenzij je hem vaak naar het circuit brengt .
Conclusie; ik was en ben zeer onder de indruk van deze auto, voor dagelijks gebruik heeft deze auto alles wat ie moet hebben. Nee een M3 is ie niet, maar das niet erg, dan hadden ze er wel een M opgeplakt nietwaar. Super motor, super automaat, een werkelijk meer dan uitmuntend stuurgedrag...........................tja in een woord indrukwekkend.
Dit kon hem toch nog wel eens gaan worden
**********************************************************
Voor mij geld dat de M3 het ultieme rijijzer is, de 335i werkelijk fenomenaal goed. Met M pakket helemaal af. Dus voorwaar een echt dilemma.
Zoals ik er nu over denk; ik houd mijn E46 M3, gewoon om dat ik het enerzijds nog steeds een mega apparaat vind, anderzijds ; bij inruil ga je spontaan janken....................voor die paar pegels denk ik; f.ck you, ik doe hem mooi niet weg.
Koop er gewoon een nieuwe E92 M3 bij, de oude prive, de nieuwe zakelijk.
Blijft 1 probleem, waar haal ik parkeer ruimte vandaan....................
