Porsche 997 ( + afgunst ?)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Er wordt hier gedaan alsof het bijna fout is om een 911 te rijden of er één te bezitten. Of dat de auto er te opzichtig en/of patserig uitziet. Vind ik raar, want een 'std' 911 ziet er echt netjes en bescheiden uit. Vind een 911 eerder getuigen van goede smaak en het mooie van Porsche is, is dat ook op latere leeftijd dat nog steeds van toepassing is. Kun je niet altijd van de M3 zeggen...
En voor wat betreft de prijs, kleed een M3 voor €11.500,- aan met goodies en de prijs is gelijk aan een nieuwe 997...
En voor wat betreft de prijs, kleed een M3 voor €11.500,- aan met goodies en de prijs is gelijk aan een nieuwe 997...
- Joop
Dit was dus ook mijn punt...Rebel schreef:Tristan schreef:Sinds wanneer interesseert het jou wat een ander van je auto vind. Als jij 'm mooi en gaaf vind, koop je 'm.
Echt typisch Nederlands. Zodra je je kop boven de anderen uitsteekt........
100% eens met Tristan. Zou me er ook nooit iets van aantrekken. Bekrompen gedoe. Klanten bepalen niet welke auto ik rij?
Zou je dan ook nooit een groter huis mogen bouwen Rico? Of meerder keren per jaar op vakantie?
Je diensten of je producten bepalen of je een goedlopende zaak hebt, niet je auto.
Romo met alle respect maar ik vind een M3 meer opvallen dan een donkere 997. Deze auto is zo subtiel, het is een allemansvriend.
Rene.....Patserig vind ik een 997 allemins.
Ik vind een 22 jarige in A8 nog net een tikkeltje erger![]()
(Gaat mijn hosting nu niet meer door Maurice?)
Nee ff serieus, om maar als voorbeeld te geven.
Een "nette" 997 wekt geen afgunst, en is allerminst patserig.
Ik denk dat dit voor een groot gedeelte wordt bepaald door de eigenaar en niet de auto.
En ik vind het erg kort door de bocht dat Porsche -rijders patsers zijn.
Ken merken waar dit erger is....
- RVV
Ja lekker makelijk een Porsche beoordelen met je autoliefhebbers/jongensdroom bril op
Als auto liefhebber krijgt ie van mij ook 100 punten, overigens wil ik niet beweren dat Porsche rijders patsers zijn, en om te patsen heb je geen Porsche nodig.
Elke Porsche rijder hiero of IRL krijgt mijn respect.
MAAAAARRRR dit is niet de wereld dit is driving fun, een klein groepje gelijkgestemden die allemaal een harde plasser krijgen van auto's van dit kaliber.
Alleen verliezen sommigen hiero de realiteit uit het oog. Mijn realiteit is dat ik een half uur me de blaren op de tong moet lullen voor 1000 euro omzet. Dan kan ik het me niet permiteren dat een koop afketst op een auto die niet bepaald werelds is.
Heovaak kom jij een 997 in het echie tegen ? en als je er een tegekomt flikkert dan niet je tong vol met kwijl zowat op de grond ? Mij wel.
Zo'n auto valt op in NL als een diamant in een modderpoel. verhalen als een nette verschijnen blablala natuurlijk is ie net.. niet ordinair blabla dat vinden wij.
15, 5 miljoen Nederlanders niet

Als auto liefhebber krijgt ie van mij ook 100 punten, overigens wil ik niet beweren dat Porsche rijders patsers zijn, en om te patsen heb je geen Porsche nodig.
Elke Porsche rijder hiero of IRL krijgt mijn respect.
MAAAAARRRR dit is niet de wereld dit is driving fun, een klein groepje gelijkgestemden die allemaal een harde plasser krijgen van auto's van dit kaliber.
Alleen verliezen sommigen hiero de realiteit uit het oog. Mijn realiteit is dat ik een half uur me de blaren op de tong moet lullen voor 1000 euro omzet. Dan kan ik het me niet permiteren dat een koop afketst op een auto die niet bepaald werelds is.
Heovaak kom jij een 997 in het echie tegen ? en als je er een tegekomt flikkert dan niet je tong vol met kwijl zowat op de grond ? Mij wel.
Zo'n auto valt op in NL als een diamant in een modderpoel. verhalen als een nette verschijnen blablala natuurlijk is ie net.. niet ordinair blabla dat vinden wij.
15, 5 miljoen Nederlanders niet

-
Waarheid zit ergens tussenin denk ik.
Rico heeft een punt, maar Rebel ook.
Het ligt gewoon aan je doelgroep.
Ik denk dat Rico's doelgroep (mensen die zelf in een simpele Astra station of Renault mensenbusje rijden) inderdaad vrij kortzichtig is. Simpele zielen die niet kijken naar de waarde maar wel naar het merkje. SBS6 volk
Als je voor de wat grotere organisaties werkt heb je weer sneller te maken met mensen die op dat gebied wat professioneler zijn en niet snel iemand beoordelen op hun auto. Die weten dat ze vanwege hun functie niet kunnen maken om op basis van de auto van iemand een bepaalde beslissing te maken. Zo'n beslissing maak je adhv feiten en niet door naar de sleutelhanger te kijken.
En dan heb je nog een andere doelgroep, want op de golfbaan beoordelen ze je juist weer op je auto...
Denk dat ieder zelf kan bepalen of een dikke auto in de smaak valt bij de mensen waar je geld vandaan komt.
Overigens vind ik een standaard 997 ook een erg nette verschijning en niet veel dikker aandoen dan een BMW. Zelfs een nieuwe 320i met nette velgen en een leren interieur vinden simpele mensen al een 'patserbak' is mijn ervaring.
Rico heeft een punt, maar Rebel ook.
Het ligt gewoon aan je doelgroep.
Ik denk dat Rico's doelgroep (mensen die zelf in een simpele Astra station of Renault mensenbusje rijden) inderdaad vrij kortzichtig is. Simpele zielen die niet kijken naar de waarde maar wel naar het merkje. SBS6 volk

Als je voor de wat grotere organisaties werkt heb je weer sneller te maken met mensen die op dat gebied wat professioneler zijn en niet snel iemand beoordelen op hun auto. Die weten dat ze vanwege hun functie niet kunnen maken om op basis van de auto van iemand een bepaalde beslissing te maken. Zo'n beslissing maak je adhv feiten en niet door naar de sleutelhanger te kijken.
En dan heb je nog een andere doelgroep, want op de golfbaan beoordelen ze je juist weer op je auto...
Denk dat ieder zelf kan bepalen of een dikke auto in de smaak valt bij de mensen waar je geld vandaan komt.
Overigens vind ik een standaard 997 ook een erg nette verschijning en niet veel dikker aandoen dan een BMW. Zelfs een nieuwe 320i met nette velgen en een leren interieur vinden simpele mensen al een 'patserbak' is mijn ervaring.
Laatst gewijzigd door Tom op 04 sep 2007, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Misschien dat je daarboven maar zelden een tegenkomt, maar hier in Maastricht en omstreken rijden er genoeg. Vergeet niet dat hij een al een aantal jaren op de markt is.
Daarnaast heeft een Porsche het voordeel dat het gros nieteens het verschil ziet tussen diverse types. Menige zien het verschil niet tussen het huidige model en het vorige. Zijn immers allemaal 911's.
En dat is dan ook gelijk weer de kracht van deze auto, die hem redelijk omopvallend laat in vergelijk tot een Audi R8, of een andere sportwagen in deze prijscatogorie.
Verder il ik nog even kwijt, dat daarboven in Gronningen rare mensen wonen als ik Rico zijn posten zo lees.
Wij mogen dan Bourgondiers zijn hier in het zuiden, maar op zulke punten zijn we dan toch anders.
Rico, ga je ook boodschappen doen met een pruik en zonnebril ?
Stel je voor dat die mensen zien, dat je meer dan modaal in je winkelwagentje kegelt.
Daarnaast heeft een Porsche het voordeel dat het gros nieteens het verschil ziet tussen diverse types. Menige zien het verschil niet tussen het huidige model en het vorige. Zijn immers allemaal 911's.
En dat is dan ook gelijk weer de kracht van deze auto, die hem redelijk omopvallend laat in vergelijk tot een Audi R8, of een andere sportwagen in deze prijscatogorie.
Verder il ik nog even kwijt, dat daarboven in Gronningen rare mensen wonen als ik Rico zijn posten zo lees.
Wij mogen dan Bourgondiers zijn hier in het zuiden, maar op zulke punten zijn we dan toch anders.
Stel je voor dat die mensen zien, dat je meer dan modaal in je winkelwagentje kegelt.
-
Ja en denk je echt dat jan modaal die met een gare Renault Scenic met caravan op vakantie naar frankrijk die onder de duim zit bij een te dik wijf iemand anders die toevallig wel succesvol is of om z'n carriere geeft, diegene een porsche 997 gunt..... denk het niet... zijn genoeg van dat soort lui die altijd lopen te zeiken en klagen...
Grootste deel van de Nederlanders zijn afgunstig...
Grootste deel van de Nederlanders zijn afgunstig...
-
OnlineBram
Ik kan me er ook maar moeilijk wat bij voor stellen. Ben je door ervaring wijzer geworden Rico, of zie je teveel beren op de weg?Rebel schreef:Misschien dat je daarboven maar zelden een tegenkomt, maar hier in Maastricht en omstreken rijden er genoeg. Vergeet niet dat hij een al een aantal jaren op de markt is.
-
Ik stoor me er een beetje aan dat mensen iemands inkomen kunnen aflezen aan hun auto.
Ik lees woorden als SBS6-kijker...dik wijf....renault / astra rijders....
Tom, ik heb geen glazen bol. Maar het zou zo maar kunnen dat je voor hetzelfde geld straks zelf door omstandigheden een Renault rijdt, en je vrouw met een dikke buik thuis op de bank zit, en jullie samen sbs6 kijken...........maakt dat jou een ander mens dan?
Lijkt net alsof Rico alleen maar verkoopt aan dit soort mensen, en alsof die mensen dommer zijn dan ons? Of minder geld hebben?
Ik vind het bekrompen om iemand te beoordelen op zijn auto.
Duur of goedkoop.
Tom, ik heb geen glazen bol. Maar het zou zo maar kunnen dat je voor hetzelfde geld straks zelf door omstandigheden een Renault rijdt, en je vrouw met een dikke buik thuis op de bank zit, en jullie samen sbs6 kijken...........maakt dat jou een ander mens dan?
Lijkt net alsof Rico alleen maar verkoopt aan dit soort mensen, en alsof die mensen dommer zijn dan ons? Of minder geld hebben?
Duur of goedkoop.
Laatst gewijzigd door Rebel op 04 sep 2007, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Rebel af en toe zie je hier de usual suspects in een 996/997 rijden... dat zijn OF self made miljonairs (aka Jantje de Boer) OF 65+ plussers die de zaak goed hebben verkocht en nu rentenieren..
36 jarige knullen zie je hier niet in een 997 rijden..
En ja ik denk ook wel dat er een groot mentaliteitsverschil is tussen jullie zuiderlingen.. en de zogenaamde "nuchtere"" noordelingen.
Maar ik woon nu eenmaal hier en niet in Maastricht en ik moet hier mijn geld verdienen..
En nou niet doen alsof die noordelingen achtelijk zijn hé, anders trekt die A8 rijder straks nog de stekker er uit
36 jarige knullen zie je hier niet in een 997 rijden..
En ja ik denk ook wel dat er een groot mentaliteitsverschil is tussen jullie zuiderlingen.. en de zogenaamde "nuchtere"" noordelingen.
Maar ik woon nu eenmaal hier en niet in Maastricht en ik moet hier mijn geld verdienen..
En nou niet doen alsof die noordelingen achtelijk zijn hé, anders trekt die A8 rijder straks nog de stekker er uit

-
OnlineBram
Als jij je druk maakt om je M3 voor de zaak, dan zet je er toch lekker de 'oude' Touring neer? Kan me niet voorstellen dat de mensen in het Noorden zo bekrompen zijn dat ze daar niet door heen kunnen kijken, de M3 dus.
Jullie zijn toch allemaal zo lekker nuchter daar?
Ik heb zelf 10 jaar in het Noorden gewoond, zoveel verschillen die lui nou ook weer niet van de rest van Nederland hoor
Jullie zijn toch allemaal zo lekker nuchter daar?
Ik heb zelf 10 jaar in het Noorden gewoond, zoveel verschillen die lui nou ook weer niet van de rest van Nederland hoor

-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Met alle respect, maar dan zijn Noorderlingen bekrompen.
Hier in het zuiden, hadden we altijd de naam dat we "achter" liepen, maar sinds de euroregio, en de groeiende markt in duitsland c/q belgie ligt het zuiden weer ineens centraal.
Je merkt dat ook aan het aantal bedrijven in zuid limburg.
Ik zou wel eens willen weten of in de Randstad, dat dan ook meer bepalend is voor dit land ook zo wordt gedacht?
Tristan had al een aardig statement geplaatst hierboven.
Kun je je inde Randstad ook geen Porsche rijden, als je een zaak hebt of diensten verleent?
Trouwens Rico, in je M3 kun je de kinderen nog eens meenemen of wegbrengen als dit nodig is, in een Porsche kun je niks.
Dus deze optie kwam voor jou toch niet aan bod
Hier in het zuiden, hadden we altijd de naam dat we "achter" liepen, maar sinds de euroregio, en de groeiende markt in duitsland c/q belgie ligt het zuiden weer ineens centraal.
Je merkt dat ook aan het aantal bedrijven in zuid limburg.
Ik zou wel eens willen weten of in de Randstad, dat dan ook meer bepalend is voor dit land ook zo wordt gedacht?
Tristan had al een aardig statement geplaatst hierboven.
Kun je je inde Randstad ook geen Porsche rijden, als je een zaak hebt of diensten verleent?
Trouwens Rico, in je M3 kun je de kinderen nog eens meenemen of wegbrengen als dit nodig is, in een Porsche kun je niks.
Dus deze optie kwam voor jou toch niet aan bod

-
Het gaat niet om jou (schat jou namelijk totaal niet afgunstig in), en het gaat ook niet om mij (ik weet ook wel beter) maar om de rest van de Nederlanders. Je kunt zeggen wat je wilt maar 'veel' (gelukkig niet alle) mensen denken nou eenmaal zo. Triest maar waar.Rebel schreef:Ik stoor me er een beetje aan dat mensen iemands inkomen kunnen aflezen aan hun auto.
Duur of goedkoop.
Post voor de gein een filmpje van een jonge gast in een dure auto op een weblog ergens. Ik durf te wedden dat 9 van de 10 reacties zeggen "stomme patser met de auto van z'n pa", of iets in die strekking. Zo reageren de meeste mensen nou eenmaal... vol afgunst omdat ze het zelf niet hebben bereikt en zelfs zonder te weten hoe het echt in elkaar steekt.
En tja, ik deel de mensen nu inderdaad even in hokjes in. Maar je weet best wat ik bedoel

Er zijn nou eenmaal genoeg mensen die een lage opleiding hebben, 'simpel' werk doen, thuis weinig te zeggen hebben en daarom veel klagen. Die mensen tonen vaak meer afgunst dan iemand als Rebel, die een gloednieuwe TT en A3 voor de deur heeft staan, ongetwijfeld een mooie woning heeft en zonder zorgen naar New York kan.
Succes is (deels) een keuze alleen sommige mensen begrijpen dat niet helemaal

-
Robin schreef:Welkom in Nederland. En welterusten.Rebel schreef:
Duur of goedkoop.
Robin, juist door eraan toe te geven, ben je precies hetzelfde. kijk naar Tom, die duwt mensen ook in vakjes

Je zou juist, die auto moeten kopen die je graag wilt hebben, en dan toch je zaak succesvol maken/houden.
Rico, als je zoveel concurentie hetb van andere bedrijven die een gelijkwaardig product afleveren als jij, tegen eenzelfde prijs, dan ben je vroeg of laat toch het haasje.
Ik dacht dat juist door jouw vakkundig advies, en de met zorg uitgekozen en geselecteerde collectie matrassen met een prima garantie, je juist het monopoly had? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Trouwens de gemiddelde friese boer ziet het verschil niet tussen een Porsche van 16 jaar oud of een nieuwe. Neem gewoon een donkere kleur, en plaats hem achter een container of een struik (voor tips zie VW-reclame van de Golf-variant)
Tis allemaal niet zo lastig...
- RVV
Nou ik zal je een praktijk verhaaltje vertellen toevallig van de week gebeurd maar jaarlijks maak ik zeker een tiental keren iets soortgelijks mee.Ik kan me er ook maar moeilijk wat bij voor stellen. Ben je door ervaring wijzer geworden Rico, of zie je teveel beren op de weg
Jong stel komt binnen.. met pa en ma.. jong stel had vorig jaar een bed gekocht, ging allemaal niet zo lekker
(wat klachten).. maar juiste service deed hun toch besluiten om pa en ma mee te nemen voor een bed.
Pa en ma waren niet echt spraakzaam, maar het bed stond hen wel aan, aanbieding van 1099 euro.. Toen ging de zoon die zelf in de makelaardij zat wel even "hard" onderhandelen voor pa en ma.. ik moest maar even een hele scherpe prijs neerzetten.. de toon was al een beetje gezet..nouja ik kon het ergens wel waarderen dat hij pa en ma bij mij een bed wilde laten kopen, dus ben ik niet de beroerdste, dus ik geef 100 euro korting en maak er dus 999 euro van.. die 100 euro korting was op een netto/netto aanbiedingsprijs. Nee dat was niet genoeg ik moest er 900 euro van maken, ik zeg dat laat mijn winstmarge niet toe, hij; ik maakte nog genoeg winst want ik kon ook wel in zo'n mooie auto rijden..

Nouja hij deed een beetje voorkomen dat ik hem voor 100 euro extra zou laten lopen.. ik zei ja.. als de grens bereikt is ga ik er niet over heen..
Nog wat heen en weer getrek.. en uiteindelijk besloten ze wel om het voor 999 euro te kopen.. pa en ma waren niet van die "harde" onderhandelaars en wilde gewoon een leuk bed kopen..
Dus dealtje was rond..
Maar was netzo goed niet doorgegaan.. wat ook wel eens gebeurt is.. En inderdaad jammer dan... in zoverre kan ik wel meekomen met Tristan, Rebel en consorten..
Maar dit soort ervaringen leert me wel dat een 997 gewoon echt geld gaat kosten qua misgelopen omzet..
Overigens zal ik nooit afgeven op Opel/Toyota rijders.. in de trand van spruitjeslucht etc.. ik heb er voor gekozen om mijn geld aan deze doelgroep te verdienen.. Ik had me ook op Porsche/Mercedes en Audi Q7 rijders kunnen richten.. Maar dat is een doelbewuste keuze geweest..
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4