Mijn Auto, M3 E36
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Joost, was je maandag nou ook nog op de ring?
Over die airbox, heb jij daar toevallig ook verstand van? Zit een beetje met het probleem dat er ook een andere computer in moet, en dat zou betekenen dat ik niets zou hebben aan een aangepaste GT motronic (die max rpm van 7300 naar 7900 haalt en de topsnelheid begrenzer verwijderd).
Over die airbox, heb jij daar toevallig ook verstand van? Zit een beetje met het probleem dat er ook een andere computer in moet, en dat zou betekenen dat ik niets zou hebben aan een aangepaste GT motronic (die max rpm van 7300 naar 7900 haalt en de topsnelheid begrenzer verwijderd).
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Alleen het feit dat je een GT hebt zou al reden moeten zijn om het lekker zo te laten en dan juist dát geld te stoppen in lekker veel rijden.Knot schreef:Joost, was je maandag nou ook nog op de ring?
Over die airbox, heb jij daar toevallig ook verstand van? Zit een beetje met het probleem dat er ook een andere computer in moet, en dat zou betekenen dat ik niets zou hebben aan een aangepaste GT motronic (die max rpm van 7300 naar 7900 haalt en de topsnelheid begrenzer verwijderd).
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Eigenlijk wel, maar dat geluidje is zo gaaf.... wil eigenlijk die airbox en een andere eindemper en dan vind ik t prima. Einddemper nog liever dan de airbox, net dat beetje meer geluid.
Hoorde maandag een 996 Carrera wegblazen en daarna een E36 M3 met standaard uitlaat, de porker klonk toch echt 10x vetter!
Hoorde maandag een 996 Carrera wegblazen en daarna een E36 M3 met standaard uitlaat, de porker klonk toch echt 10x vetter!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
LOL @ Cavallino
Ik was zaterdag op de Ring, en ben er als alles meezit zondag weer, samen met Danny (in zijn M3).
Er moet sowieso een aangepaste computer in de M3 als je een carbon airbox gaat gebruiken.
Er bestaan verschillende systemen. Sommige gebruiken de bestaande lucht-massameter en andere niet.
Maar voor de echt technische vragen kan je toch beter bij Paul zijn denk ik, de ervaringsdeskundige op dit gebied.
Natuurlijk is een airbox super maar een M3 is een complex apparaat. Ik zou eerst eens gaan rijden in de (toekomstige) auto en kijken hoe de rest zich houdt. Airbox klinkt super, maar het toenemende vermogen vraagt ook meer van de rest van de auto (koppeling, versnellingsbak, cardan enz.).
Ik was zaterdag op de Ring, en ben er als alles meezit zondag weer, samen met Danny (in zijn M3).
Er moet sowieso een aangepaste computer in de M3 als je een carbon airbox gaat gebruiken.
Er bestaan verschillende systemen. Sommige gebruiken de bestaande lucht-massameter en andere niet.
Maar voor de echt technische vragen kan je toch beter bij Paul zijn denk ik, de ervaringsdeskundige op dit gebied.
Natuurlijk is een airbox super maar een M3 is een complex apparaat. Ik zou eerst eens gaan rijden in de (toekomstige) auto en kijken hoe de rest zich houdt. Airbox klinkt super, maar het toenemende vermogen vraagt ook meer van de rest van de auto (koppeling, versnellingsbak, cardan enz.).
- Peter Tunissen
- Berichten: 8231
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Kopen -> rijden -> aanpassen is inderdaad de beste volgorde, misschien kom je wel met compleet andere upgrades thuis dan je in eerste instantie gedacht had.
Zou persoonlijk bij een E36 M3 beginnen met een kleiner stuurtje met naafverlenger, wat onderstelverstevigingen (zeker als je zonder rolkooi gaat rijden) en een mooi aftermarket Fahrwerk (heb een voorkeur voor Bilstein PSS9's maar andere mensen vinden dat weer niks, zou je dus ook even uit moeten vogelen of het wat voor jou is), dan kun je daarna nog altijd met uitlaten en airboxen gaan experimenteren.
Trouwens, dat het geluid van een wegrijdende 911 bruter is, is ook niet zo verwonderlijk. Die heeft de motor namelijk achterin (nee echt? ja echt ) dus die hoor je dan beter; waren ze naar je toe gereden dan had je de M3 misschien weer beter gehoord.
Zou persoonlijk bij een E36 M3 beginnen met een kleiner stuurtje met naafverlenger, wat onderstelverstevigingen (zeker als je zonder rolkooi gaat rijden) en een mooi aftermarket Fahrwerk (heb een voorkeur voor Bilstein PSS9's maar andere mensen vinden dat weer niks, zou je dus ook even uit moeten vogelen of het wat voor jou is), dan kun je daarna nog altijd met uitlaten en airboxen gaan experimenteren.
Trouwens, dat het geluid van een wegrijdende 911 bruter is, is ook niet zo verwonderlijk. Die heeft de motor namelijk achterin (nee echt? ja echt ) dus die hoor je dan beter; waren ze naar je toe gereden dan had je de M3 misschien weer beter gehoord.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15