Mijn Auto, M3 E36

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13340
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 19 apr 2006, 16:49

Wat een schitterende M3. Mijn complimenten.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 apr 2006, 17:59

Joost, was je maandag nou ook nog op de ring?

Over die airbox, heb jij daar toevallig ook verstand van? Zit een beetje met het probleem dat er ook een andere computer in moet, en dat zou betekenen dat ik niets zou hebben aan een aangepaste GT motronic (die max rpm van 7300 naar 7900 haalt en de topsnelheid begrenzer verwijderd).

Lionheart

Bericht door Lionheart » 19 apr 2006, 18:08

@Knot: komend week-end is Joost ook op de Ring !

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 apr 2006, 18:21

Ben zelf een beetje druk en afgelopen maandag al geweest, maar zo graag een rondje meerijden in Joost zn auto, dat moet rap gaan, heel wat anders dan een rondje met een 120pk dieseltje.

Even kijken of ik morgen mn examen haal, zo ja misschien, zo nee, leren!

Lionheart

Bericht door Lionheart » 19 apr 2006, 18:23

@Knot: succes alvast ! Maar als beloning voor het slagen: in de auto springen en naar de Ring !! 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 19 apr 2006, 19:38

Knot schreef:Joost, was je maandag nou ook nog op de ring?

Over die airbox, heb jij daar toevallig ook verstand van? Zit een beetje met het probleem dat er ook een andere computer in moet, en dat zou betekenen dat ik niets zou hebben aan een aangepaste GT motronic (die max rpm van 7300 naar 7900 haalt en de topsnelheid begrenzer verwijderd).
Alleen het feit dat je een GT hebt zou al reden moeten zijn om het lekker zo te laten en dan juist dát geld te stoppen in lekker veel rijden.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 apr 2006, 20:10

Eigenlijk wel, maar dat geluidje is zo gaaf.... wil eigenlijk die airbox en een andere eindemper en dan vind ik t prima. Einddemper nog liever dan de airbox, net dat beetje meer geluid.

Hoorde maandag een 996 Carrera wegblazen en daarna een E36 M3 met standaard uitlaat, de porker klonk toch echt 10x vetter!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 19 apr 2006, 20:32

Koop dan een Porsche :!:

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Bericht door Joost » 19 apr 2006, 20:51

LOL @ Cavallino :lol:

Ik was zaterdag op de Ring, en ben er als alles meezit zondag weer, samen met Danny (in zijn M3).

Er moet sowieso een aangepaste computer in de M3 als je een carbon airbox gaat gebruiken.
Er bestaan verschillende systemen. Sommige gebruiken de bestaande lucht-massameter en andere niet.
Maar voor de echt technische vragen kan je toch beter bij Paul zijn denk ik, de ervaringsdeskundige op dit gebied.

Natuurlijk is een airbox super maar een M3 is een complex apparaat. Ik zou eerst eens gaan rijden in de (toekomstige) auto en kijken hoe de rest zich houdt. Airbox klinkt super, maar het toenemende vermogen vraagt ook meer van de rest van de auto (koppeling, versnellingsbak, cardan enz.).

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8231
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 19 apr 2006, 21:05

Kopen -> rijden -> aanpassen is inderdaad de beste volgorde, misschien kom je wel met compleet andere upgrades thuis dan je in eerste instantie gedacht had.
Zou persoonlijk bij een E36 M3 beginnen met een kleiner stuurtje met naafverlenger, wat onderstelverstevigingen (zeker als je zonder rolkooi gaat rijden) en een mooi aftermarket Fahrwerk (heb een voorkeur voor Bilstein PSS9's maar andere mensen vinden dat weer niks, zou je dus ook even uit moeten vogelen of het wat voor jou is), dan kun je daarna nog altijd met uitlaten en airboxen gaan experimenteren.

Trouwens, dat het geluid van een wegrijdende 911 bruter is, is ook niet zo verwonderlijk. Die heeft de motor namelijk achterin (nee echt? ja echt :lol:) dus die hoor je dan beter; waren ze naar je toe gereden dan had je de M3 misschien weer beter gehoord.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 19 apr 2006, 21:32

Wow, goeie inbreng Peter! 911 hoor je idd minder goed als ie op je af komt. Nooit bij stil gestaan dat dat door de layout komt.... me = neptwin :oops:

Stuurtje + naaf heeft een E36 écht nodig inderdaad. Al is het alleen maar voor trackdays (1 minuutje werk om te wisselen).

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 apr 2006, 00:16

Hehe, we blijven mensen.. stuurtje zou ik dus nooit wisselen, dan vind ik heel de auto er niet meer mooi uitzien als ie verder standaard is, maarja wel zien wel.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2006, 09:36

Ja daarom zeg ik: alleen vervangen tijdens trackdays. Het is niet veel werk en stuurt vele malen lekkerder (imho).

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Bericht door Joost » 20 apr 2006, 10:49

Dat het veel beter stuurt is 1 ding dat zeker is. BMW stuur is gewoon veel te groot en te zwaar. Gevoel met de auto is een stuk beter met een sportstuurtje.

Ben wel met Knot eens dat alleen een ander stuur geen gezicht is in een auto die verder standaard is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten