Geplaatst: 03 aug 2007, 23:00
Wij komen met crosshelmen, een crosshelm is verder open naar de zijkant en er zit een heel groot gat voor je mond dus kan je nog goed met elkaar praten 

Zandvoort huren is echt veel lastiger geworden sinds die crash met de 75 en het media-spektakel eromheen (bedankt Hart van Nederland en consorten maar), dus ze letten overal even streng op, zeker bij nieuwe groepen/huurders.
Eén auto met defecte gordel of bestuurder of bijrijder zonder helm betekent bijv. dat ze de sessie stil zullen leggen, iedereen van de baan halen, het hele zootje eerst weer toespreken en we daarna pas weer verder kunnen, dus het is echt wel beter om alles vooraf goed geregeld te hebben, zodat iedereen het maximale uit die twee uur kan halen.
Die Ron is zo gek nog niet, vandaar dat ik deze tip maar even verduidelijkt heb met een plaatje.Opa schreef:Misschien nog een nuttige tip voor mensen met geen/weinig ervaring op Zandvoort: Als je de pits uit komt blijf dan aan de binnenkant van de Tarzanbocht, totdat je daar doorheen bent en genoeg gang hebt om de normale lijnen te gaan rijden.
Vergeet niet dat er zat auto's zijn die met meer dan 200 km/h aan komen denderen op 't punt waar jij uit de pits vandaan de baan op gaat.
Damn, dat is altijd wat minder, zo vlak voor een leuk evenement... gelukkig heb je het weekend om de diagnose te stellen, en maandag om de spullen te halen, en dinsdag om het slangetje (hopelijk zoiets lulligs) te vernieuwenGTRene schreef:horrorstory
Ik hoop het ook, aan de ene kant blij dat het nu gebeurt en niet als je ver van huis bent zoals Drachten of zandvoort das helemaal lullig, echter moet nu wel zeker weten wat het is en dat het straks werkt, dus hoop een slang oid...dat motortje wordt wat moeilijker maar vanmiddag eens ff die handel eraf halen, blij dat ik net mijn garage haalde, toen ik de derde voorlaatste bocht inreed en de verwarmings ventilator op vol zette zag ik al een stoompluim, dus hield alles erg in de gaten, ging gelukkig verder goed. wordt vervolgd, voor zover ik kan zien kan ik er redelijk makkelijk bij allemaal, dat scheelt en dat systeem moet gewoon goed zijn, vooral als alles erg warm wordt en met snelheden als op zandvoort, en zag de achter remblokjes moeten binnen kort ook vervangen worden, hopelijk gaat dat ook net goed want op hoge snelheid met een verschil in remwerking( want aan 1 kant is ie bijna op zag ik op 1 remblokje) kan zoiets lekker uit blans rakenMaik schreef:Damn, dat is altijd wat minder, zo vlak voor een leuk evenement... gelukkig heb je het weekend om de diagnose te stellen, en maandag om de spullen te halen, en dinsdag om het slangetje (hopelijk zoiets lulligs) te vernieuwenGTRene schreef:horrorstory
Gelukkig slijten die bijna vergane remblokken op een circuit altijd heel langzaamGTRene schreef: en zag de achter remblokjes moeten binnen kort ook vervangen worden, hopelijk gaat dat ook net goed want op hoge snelheid met een verschil in remwerking( want aan 1 kant is ie bijna op zag ik op 1 remblokje) kan zoiets lekker uit blans rakenslinger slinger
en heb je de stoel in de laagste positie dan? of ben je langer dan 182 ofzo? wel lastigErikKramer schreef:Net even met de helm op in de auto gezeten, nou dat paste helaas niet![]()
Voor mij dus hoe dan ook geen helm op in m'n eigen auto...
Ik neem hem wel mee voor het geval ik met een ander mee kan rijden en daar wel in pas.
Nou, na alles te hebben gecontroleerd en niks gevonden dus maar strakker aangedraaid...maar toen, lees verder hier>>> http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=Fabian schreef:Lijkt me de waterkraan te zijn, moet niet zo een probleem zijn om die te vinden.
Ja in theorie moet het kunnen, ik zal zo eens de schuur induiken of ik een geschikte bypas kan maken die wel een verdikking heeft anders kan ie onder druk eraf floepen en al het koelwater er weer uitspuiten...Elmar schreef:Na 3 avonden sleutelen eindelijk het uitlaatspruitstuk weer dicht gekregen. Ook nog even de nieuwe rubbers van de stuurbekrachtigings installatie getest. Alles doet het weer naar behoren. Dinsdag morgen nog de Kumho's op de achtervelgen monteren en dan ben ik er klaar voor.
GTRene, mochten ze het niet op tijd reden met de onderdelen, even een by-pass maken. zoals je al zegt, verwarming heb je nu toch niet nodig,
Makkelijk. Rechts van je blok (van voren gezien) gaan 2 slangen je schutbord in. Voor ze het schutbord in gaan zitten ze vast op 2 leidingen met een klem. Even loshalen, stuk 15mm pijp oid er tussen en weer vast maken. Al met al 15 min werk, ik heb het vorige week voor mijn racer gedaan.GTRene schreef:Ja in theorie moet het kunnen, ik zal zo eens de schuur induiken of ik een geschikte bypas kan maken die wel een verdikking heeft anders kan ie onder druk eraf floepen en al het koelwater er weer uitspuiten...Elmar schreef:Na 3 avonden sleutelen eindelijk het uitlaatspruitstuk weer dicht gekregen. Ook nog even de nieuwe rubbers van de stuurbekrachtigings installatie getest. Alles doet het weer naar behoren. Dinsdag morgen nog de Kumho's op de achtervelgen monteren en dan ben ik er klaar voor.
GTRene, mochten ze het niet op tijd reden met de onderdelen, even een by-pass maken. zoals je al zegt, verwarming heb je nu toch niet nodig,
thx voor het meedenken.
goed dat je de rubbers hebt vervangen van je stuurbekrachtiging dat ging nog om de CBR-DF dag lekkage denk ik?
En spruitstuk lekkage? blij dat je het weer voor elkaar hebt, kan een lastige klus zijn!!
Klopt bij mij iets anders, maar vond al een andere makkelijke oplossing, zie dit draadje met foto's heb gewoon de pomp er tussen weg en aangesloten op de verwarmings klep rechtstreeks dus, enzo kon ik de ontluchtingsnippel behouden 8) maar de leiding staat wel iets onder lichte spanning omdat de nippel slang gebogen was en nu ff redelijk recht zit, maar in theorie zal die wat moeten kunnen hebben? daar zit een verlijming denk ik bij die nippel? maar natuurlijk thx voor het meedenken :idea:Bert ///M3 schreef:Makkelijk. Rechts van je blok (van voren gezien) gaan 2 slangen je schutbord in. Voor ze het schutbord in gaan zitten ze vast op 2 leidingen met een klem. Even loshalen, stuk 15mm pijp oid er tussen en weer vast maken. Al met al 15 min werk, ik heb het vorige week voor mijn racer gedaan.GTRene schreef:Ja in theorie moet het kunnen, ik zal zo eens de schuur induiken of ik een geschikte bypas kan maken die wel een verdikking heeft anders kan ie onder druk eraf floepen en al het koelwater er weer uitspuiten...Elmar schreef:Na 3 avonden sleutelen eindelijk het uitlaatspruitstuk weer dicht gekregen. Ook nog even de nieuwe rubbers van de stuurbekrachtigings installatie getest. Alles doet het weer naar behoren. Dinsdag morgen nog de Kumho's op de achtervelgen monteren en dan ben ik er klaar voor.
GTRene, mochten ze het niet op tijd reden met de onderdelen, even een by-pass maken. zoals je al zegt, verwarming heb je nu toch niet nodig,
thx voor het meedenken.
goed dat je de rubbers hebt vervangen van je stuurbekrachtiging dat ging nog om de CBR-DF dag lekkage denk ik?
En spruitstuk lekkage? blij dat je het weer voor elkaar hebt, kan een lastige klus zijn!!
Waar je alleen even op moet letten is ontluchting, bij een M3 heb je een zelfontluchtend systeem maar dat kan bij jouw anders zijn.