Pagina 3 van 9

Geplaatst: 03 aug 2007, 23:00
door dannYZ
Wij komen met crosshelmen, een crosshelm is verder open naar de zijkant en er zit een heel groot gat voor je mond dus kan je nog goed met elkaar praten :wink:

Geplaatst: 03 aug 2007, 23:09
door RVV
Peter schreef elders:
Zandvoort huren is echt veel lastiger geworden sinds die crash met de 75 en het media-spektakel eromheen (bedankt Hart van Nederland en consorten maar), dus ze letten overal even streng op, zeker bij nieuwe groepen/huurders.
Eén auto met defecte gordel of bestuurder of bijrijder zonder helm betekent bijv. dat ze de sessie stil zullen leggen, iedereen van de baan halen, het hele zootje eerst weer toespreken en we daarna pas weer verder kunnen, dus het is echt wel beter om alles vooraf goed geregeld te hebben, zodat iedereen het maximale uit die twee uur kan halen.

Geplaatst: 03 aug 2007, 23:15
door Maik
Opa schreef:Misschien nog een nuttige tip voor mensen met geen/weinig ervaring op Zandvoort: Als je de pits uit komt blijf dan aan de binnenkant van de Tarzanbocht, totdat je daar doorheen bent en genoeg gang hebt om de normale lijnen te gaan rijden.
Vergeet niet dat er zat auto's zijn die met meer dan 200 km/h aan komen denderen op 't punt waar jij uit de pits vandaan de baan op gaat. :wink:
Die Ron is zo gek nog niet, vandaar dat ik deze tip maar even verduidelijkt heb met een plaatje.
Blijf dus de rode lijn volgen als je de pits verlaat :idea:
Dus helemaal doorrijden en op het allerlaatste moment (vlak voor de Tarzanbocht) pas over de onderbroken lijn gaan en invoegen.
Er zijn geen prijzen te winnen in de eerste bocht :wink:

[img:618:648]http://home.planet.nl/~hille501/Lijn_ui ... dvoort.jpg[/img]

Geplaatst: 03 aug 2007, 23:18
door Downforce Hans
Ik neem nog wel een extra helm mee,dus iemand die geen helm heeft kan zich eventueel bij mij melden(voor de helm)

Grtz,Hans

Geplaatst: 04 aug 2007, 07:00
door GTRene
damn, mijn eerste probleempje met de Hartge, Ik moest eergister al wat koelvloeistof toevoegen,maar stond er verder niet bij stil.
Vannacht kom ik thuis...dacht onderweg al hey de temp gaat hoger dan anders :shock: trap op het gas en verwarming wat harder, ja twas fris vannacht :lol: en voelde als?? anyway auto liep super...
Kom net in Almelo en zie de temp nog iets hoger staan, ik ga de bocht door en verwarming maar ff op vol, komt er een stoomwolkje uit de kiemen...hm...ships...maar ben bijna thuis dus doorrijden, haal net mijn garage en sppppppppppppppppsssssssttttttttttt keolvloeistof spuit eruit en stoom, maar nog wel net voor rood gelukkig, anyway kap open en het komt ergens bij de kachel slangen weg en dat gekke extra pompje?! anyway blij dat ik niet in Drachten zat maar 50 km elders en net thusi ben gekomen! en dat het nu gebeurt en niet op zandvoort...dus morgen maar eens op inspecktie en slangen controleren wat ik zo kan zien! hoop niet dat dat pompje stuk is anders heb ik een probleem denk ik....

[IMG:800:556]http://img369.imageshack.us/img369/441/pic0008wk6.jpg[/img]

Tis dat slangenzooitje rechts naast de veerpoot, een pompje de zwarte, de slangen en een klep? anyway hoop dat ik kan zien waar het uitkwam, de pomp? of de slangen...aaaaaaaaaaarghhh gelukkig alles net op het juiste momentpff das weer mazzel, had ook wel een stukje stevig gereden :lol: ik dacht nog van, tjonge blij dat ik het nu heb op zandvoort had ik een probleem gehad...

Geplaatst: 04 aug 2007, 07:12
door Marc R
Maar moet ik nou wel of niet een helm regelen?

Geplaatst: 04 aug 2007, 07:41
door Dennis van der Schoot
Ik denk,zonder tegenbericht van iemand,helm regelen.

Geplaatst: 04 aug 2007, 09:21
door Maik
GTRene schreef:horrorstory
Damn, dat is altijd wat minder, zo vlak voor een leuk evenement... gelukkig heb je het weekend om de diagnose te stellen, en maandag om de spullen te halen, en dinsdag om het slangetje (hopelijk zoiets lulligs) te vernieuwen :wink:

Geplaatst: 04 aug 2007, 12:16
door Hans R
Hopen dat het droog blijft woensdag :roll: hoewel.. wil die semi's ook wel eens proberen op een nat circuit :wink: 50% kans op regen.. gelukkig ligt de baan vlak langs de kust, net even beter weer in de zomer.. Laatst met Mini United stortregen in het binnenland en op zandvoort scheen de zon! 8)

Geplaatst: 04 aug 2007, 12:40
door RVV
Helaas zijn de semi slicks nog niet binnen, daarom zal ik met mijn standaard banden rijden.

Geplaatst: 04 aug 2007, 13:08
door GTRene
Maik schreef:
GTRene schreef:horrorstory
Damn, dat is altijd wat minder, zo vlak voor een leuk evenement... gelukkig heb je het weekend om de diagnose te stellen, en maandag om de spullen te halen, en dinsdag om het slangetje (hopelijk zoiets lulligs) te vernieuwen :wink:
Ik hoop het ook, aan de ene kant blij dat het nu gebeurt en niet als je ver van huis bent zoals Drachten of zandvoort das helemaal lullig, echter moet nu wel zeker weten wat het is en dat het straks werkt, dus hoop een slang oid...dat motortje wordt wat moeilijker maar vanmiddag eens ff die handel eraf halen, blij dat ik net mijn garage haalde, toen ik de derde voorlaatste bocht inreed en de verwarmings ventilator op vol zette zag ik al een stoompluim, dus hield alles erg in de gaten, ging gelukkig verder goed. wordt vervolgd, voor zover ik kan zien kan ik er redelijk makkelijk bij allemaal, dat scheelt en dat systeem moet gewoon goed zijn, vooral als alles erg warm wordt en met snelheden als op zandvoort, en zag de achter remblokjes moeten binnen kort ook vervangen worden, hopelijk gaat dat ook net goed want op hoge snelheid met een verschil in remwerking( want aan 1 kant is ie bijna op zag ik op 1 remblokje) kan zoiets lekker uit blans raken :shock: slinger slinger :lol:

Geplaatst: 04 aug 2007, 13:17
door Fabian
Lijkt me de waterkraan te zijn, moet niet zo een probleem zijn om die te vinden.

Geplaatst: 04 aug 2007, 13:37
door Shakes
Heb twee helmen bij me.

N.

Geplaatst: 04 aug 2007, 14:26
door Hielke
GTRene schreef: en zag de achter remblokjes moeten binnen kort ook vervangen worden, hopelijk gaat dat ook net goed want op hoge snelheid met een verschil in remwerking( want aan 1 kant is ie bijna op zag ik op 1 remblokje) kan zoiets lekker uit blans raken :shock: slinger slinger :lol:
Gelukkig slijten die bijna vergane remblokken op een circuit altijd heel langzaam :roll:

Geplaatst: 04 aug 2007, 14:27
door Erik K.
Net even met de helm op in de auto gezeten, nou dat paste helaas niet :(
Voor mij dus hoe dan ook geen helm op in m'n eigen auto...
Ik neem hem wel mee voor het geval ik met een ander mee kan rijden en daar wel in pas.

Geplaatst: 04 aug 2007, 15:11
door RVV
Hielke ga jij met Andre mee ?

Geplaatst: 04 aug 2007, 16:05
door GTRene
ErikKramer schreef:Net even met de helm op in de auto gezeten, nou dat paste helaas niet :(
Voor mij dus hoe dan ook geen helm op in m'n eigen auto...
Ik neem hem wel mee voor het geval ik met een ander mee kan rijden en daar wel in pas.
en heb je de stoel in de laagste positie dan? of ben je langer dan 182 ofzo? wel lastig :lol:

Geplaatst: 04 aug 2007, 16:12
door Erik K.
Ja alles in de laagste stand, ben 1.92 en verhoudingsgewijs ook nog eens een lange rug t.o.v. m'n benen.

Geplaatst: 04 aug 2007, 16:16
door GTRene
Fabian schreef:Lijkt me de waterkraan te zijn, moet niet zo een probleem zijn om die te vinden.
Nou, na alles te hebben gecontroleerd en niks gevonden dus maar strakker aangedraaid...maar toen, lees verder hier>>> http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=

Geplaatst: 04 aug 2007, 16:32
door Elmar
Na 3 avonden sleutelen eindelijk het uitlaatspruitstuk weer dicht gekregen. Ook nog even de nieuwe rubbers van de stuurbekrachtigings installatie getest. Alles doet het weer naar behoren. Dinsdag morgen nog de Kumho's op de achtervelgen monteren en dan ben ik er klaar voor.


GTRene, mochten ze het niet op tijd reden met de onderdelen, even een by-pass maken. zoals je al zegt, verwarming heb je nu toch niet nodig,

Geplaatst: 04 aug 2007, 16:45
door GTRene
Elmar schreef:Na 3 avonden sleutelen eindelijk het uitlaatspruitstuk weer dicht gekregen. Ook nog even de nieuwe rubbers van de stuurbekrachtigings installatie getest. Alles doet het weer naar behoren. Dinsdag morgen nog de Kumho's op de achtervelgen monteren en dan ben ik er klaar voor.


GTRene, mochten ze het niet op tijd reden met de onderdelen, even een by-pass maken. zoals je al zegt, verwarming heb je nu toch niet nodig,
Ja in theorie moet het kunnen, ik zal zo eens de schuur induiken of ik een geschikte bypas kan maken die wel een verdikking heeft anders kan ie onder druk eraf floepen en al het koelwater er weer uitspuiten...
thx voor het meedenken.

goed dat je de rubbers hebt vervangen van je stuurbekrachtiging dat ging nog om de CBR-DF dag lekkage denk ik?

En spruitstuk lekkage? blij dat je het weer voor elkaar hebt, kan een lastige klus zijn!!

Geplaatst: 04 aug 2007, 18:19
door Hielke
Rico, ja, ik rij met Andre mee.

Geplaatst: 04 aug 2007, 18:31
door Bert ///M3
GTRene schreef:
Elmar schreef:Na 3 avonden sleutelen eindelijk het uitlaatspruitstuk weer dicht gekregen. Ook nog even de nieuwe rubbers van de stuurbekrachtigings installatie getest. Alles doet het weer naar behoren. Dinsdag morgen nog de Kumho's op de achtervelgen monteren en dan ben ik er klaar voor.


GTRene, mochten ze het niet op tijd reden met de onderdelen, even een by-pass maken. zoals je al zegt, verwarming heb je nu toch niet nodig,
Ja in theorie moet het kunnen, ik zal zo eens de schuur induiken of ik een geschikte bypas kan maken die wel een verdikking heeft anders kan ie onder druk eraf floepen en al het koelwater er weer uitspuiten...
thx voor het meedenken.

goed dat je de rubbers hebt vervangen van je stuurbekrachtiging dat ging nog om de CBR-DF dag lekkage denk ik?

En spruitstuk lekkage? blij dat je het weer voor elkaar hebt, kan een lastige klus zijn!!
Makkelijk. Rechts van je blok (van voren gezien) gaan 2 slangen je schutbord in. Voor ze het schutbord in gaan zitten ze vast op 2 leidingen met een klem. Even loshalen, stuk 15mm pijp oid er tussen en weer vast maken. Al met al 15 min werk, ik heb het vorige week voor mijn racer gedaan.

Waar je alleen even op moet letten is ontluchting, bij een M3 heb je een zelfontluchtend systeem maar dat kan bij jouw anders zijn.

Geplaatst: 04 aug 2007, 18:38
door GTRene
Bert ///M3 schreef:
GTRene schreef:
Elmar schreef:Na 3 avonden sleutelen eindelijk het uitlaatspruitstuk weer dicht gekregen. Ook nog even de nieuwe rubbers van de stuurbekrachtigings installatie getest. Alles doet het weer naar behoren. Dinsdag morgen nog de Kumho's op de achtervelgen monteren en dan ben ik er klaar voor.


GTRene, mochten ze het niet op tijd reden met de onderdelen, even een by-pass maken. zoals je al zegt, verwarming heb je nu toch niet nodig,
Ja in theorie moet het kunnen, ik zal zo eens de schuur induiken of ik een geschikte bypas kan maken die wel een verdikking heeft anders kan ie onder druk eraf floepen en al het koelwater er weer uitspuiten...
thx voor het meedenken.

goed dat je de rubbers hebt vervangen van je stuurbekrachtiging dat ging nog om de CBR-DF dag lekkage denk ik?

En spruitstuk lekkage? blij dat je het weer voor elkaar hebt, kan een lastige klus zijn!!
Makkelijk. Rechts van je blok (van voren gezien) gaan 2 slangen je schutbord in. Voor ze het schutbord in gaan zitten ze vast op 2 leidingen met een klem. Even loshalen, stuk 15mm pijp oid er tussen en weer vast maken. Al met al 15 min werk, ik heb het vorige week voor mijn racer gedaan.

Waar je alleen even op moet letten is ontluchting, bij een M3 heb je een zelfontluchtend systeem maar dat kan bij jouw anders zijn.
Klopt bij mij iets anders, maar vond al een andere makkelijke oplossing, zie dit draadje met foto's heb gewoon de pomp er tussen weg en aangesloten op de verwarmings klep rechtstreeks dus, enzo kon ik de ontluchtingsnippel behouden 8) maar de leiding staat wel iets onder lichte spanning omdat de nippel slang gebogen was en nu ff redelijk recht zit, maar in theorie zal die wat moeten kunnen hebben? daar zit een verlijming denk ik bij die nippel? maar natuurlijk thx voor het meedenken :idea:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=

Geplaatst: 04 aug 2007, 18:48
door GTRene
Trouwens na mijn kleine pechgevalletje komen we op het onderdeel stel ik krijg kleine pech...is er iemand of heb je daar toolboxen om eventuele kleine reparaties uit te voeren??
Of zou route mobiel of de wegenwacht ook op de paddock komen als je pech hebt...want met zo'n 40 deelnemers en andere situaties lijkt me dat pech daar wel boven water kan komen...